Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
T.C. ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI 75. YIL CUMHURİYET ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
FP. TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GEÇMİŞİ Orta Asya Türkleri’nin Müslüman olmadan önce örgün eğitim kurumlarının olup olmadığı bilinmemektedir. Ancak Türk Kültürü’nün.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ATATÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRK İ LKELER İ ATATÜRKÇÜ DÜ Ş ÜNCE S İ STEM İ.
EĞİTİM VE TOPLUMSAL YAŞAM Merih Ayan. ATATÜRK’ÜN EĞİTİM İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
ERZURUM KONGRESİ (23 Temmuz-7 Ağustos 1919) TOPLANIŞ AMACI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
Hikmet SIRMA.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER ATATÜRK İLKELERİ KONU ANLATIMI
KONU: EKONOMİK ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR HAZIRLAYANIN; ÖĞRETMENİN; HAZIRLAYANIN; ÖĞRETMENİN; ADI: DİLRUBA ADI: HASAN ADI: DİLRUBA ADI: HASAN SOYADI: BİÇER.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Soyadı Kanunu’nun Kabulü
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ YAŞAYAN DEMOKRASİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Program Tasarım Modelleri
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Osmanlı’da Eğitim-Öğretim
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde çok farklı okullar vardı: MMahalle mektepleri MMedreseler TTanzimat ve Meşrutiyet döneminde batılı tarzda açılan okullar AAzınlık okulları YYabancı okullar

Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar  Sonuçları: 1.Öğretim birliği sağlanarak TC. sırları içindeki bütün okullar Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlandı. 2.Eğitimin laikleşmesi alanında önemli bir adım atıldı. 3.Medreseler kapatılarak eğitimde laikleşme gerçekleştirildi. 4.Çağdaş eğitim öğretim kurumları açıldı. 5.Yabancı ve azınlık okullarının dini ve siyasi amaçlı öğretimi durdurularak, zararlı faaliyetleri engellendi.

Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar Atatürk’e göre eğitim sistemi milli ve çağdaş olmalıdır. Türk Milli Eğitiminin Temel Amaçları: 1-Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen vatandaşlar yetiştirmek, 2-Atatürk ilke ve inkılaplarının nesilden nesile ulaştırılmasını sağlamak, 3-Milli birlik ve beraberlik bilinci aşılamak.

Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar  Eğitimde Uygulanacak İlkeler: Cumhuriyetçilik: Cumhuriyetin en iyi yönetim şekli olduğu öğretilerek onun korunması ve geliştirilmesi sağlanır. Milliyetçilik: Türk Milleti’ni sevmeyi, vatanı ve milletini, korumayı ve onun için çalışmayı öğretir. Halkçılık: Eğitimin ülkenin her yanına yaygınlaştırılmasını ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlar. Laiklik: Laiklik sayesinde fikri ve vicdanı hür gençler yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Devletçilik: Milli eğitim çalışmaları için gerekli hazırlıkların, yönlendirmenin ve denetimin devlet tarafından yapılmasıdır. İnkılapçılık: Eğitim sisteminin yeniliklere açık olmasını sağlar. Eğitimin toplumun ihtiyaçlarına ve çağın gereklerine göre yapılmasını sağlar.

Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar Milli Eğitimde Gözetilecek Esaslar:  Öğretimde birlik sağlanması(MEB)  Eğitimde kız erkek çocuklarına eşitlik sağlanması( Karma eğitim)  Eğitimin yaygınlaştırılması ve kolaylaştırılması,  İlköğretimin zorunlu ve ücretsiz olması,  Öğretimde teori ve uygulamanın birlikte verilmesi. Eğitimin uygulamalı yapılması.  Öğretim programlarının çağın gereklerine uygun ve sosyal hayatın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmesi,  Eğitim programlarının milli, bilimsel ve çağdaş olması,  Eğitim ve öğretimde disiplin sağlanması,  Yetenekli öğretmenlerin yetiştirilmesi ve öğretmenlik mesleğinin çekici hale getirilmesi.

Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar Harf İnkılabı: Yeni Türk Devleti’nin kurulmasından sonra Türkçe’nin daha kolay yazılıp okunması için alfabenin değiştirilmesi gerektiği düşüncesi doğdu.1 Kasım 1928’de kabul edilen bir kanunla Arap alfabesi terk edilerek, Türk diline daha uygun olan Latin Alfabesi kabul edildi.Halkın yeni alfabeyi öğrenmesi için Millet Mektepleri açıldı.