Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK MEB TKY MODELİ VE EĞİTİM KURUMLARI KALİTE ÖDÜLÜ MEB TKY MODELİ VE EĞİTİM KURUMLARI KALİTE ÖDÜLÜ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
T.C. ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI 75. YIL CUMHURİYET ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Disiplin Sınıfta öğrenmeyi kolaylaştırıcı ortam oluşturulması için gerçekleştirilen işlemlerdir.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Okul Öncesi Eğitim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 2 Sabiha Gökçen Anaokulu, Antalya Muratpaşa İlçesine Bağlı resmi bir anaokuludur. 30 kişilik ekibimizle 415 öğrenciye hizmet vermekteyiz. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 3 Okul ortamını sürekli iyileştirerek çocukların iyi alışkanlıklar kazanmalarını, Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak ve çocukları ilkokula hazırlamak EFQM KAZANANLAR KONFERANSI TEMEL AMACIMIZ

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 4 Okulöncesi eğitimde uyguladığımız kalite çalışmaları ve projelerle Türkiye’de örnek ve model olmak. VİZYONUMUZ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 5 Tüm Paydaşlarımızla Etkili, Verimli, Esnek ve Dengeli İlişkiler Geliştirerek, Özgüveni Yüksek, Yenilikçi, Yaratıcı, İlköğretime ve Geleceğe Hazır Bireyler Yetiştirmek, MİSYONUMUZ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 6 Okulda göreve başladığım 2010 yılı Eylül ayında yaptığımız öğretmenler kurulu toplantısında EFQM Mükemmellik Modelinin sistemli olarak uygulanmasına karar verdik. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 7 Okul Müdürü olarak görev yaptığım Ayten Çağıran Anaokulunda 2009 yılında Ulusal Kalite Büyük Ödülü almıştık. Bu süreçteki deneyim ve bilgi birikimi Sabiha Gökçen Anaokulunda EFQM Mükemmellik Modelinin uygulanmasında önemli ölçüde avantaj sağladı. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 8 EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Okul yönetim sistemi ve organizasyon yapımızın oluşturulmasında EFQM Mükemmellik Modeli temel referans kaynağı olmuştur.

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 9 EFQM Mükemmellik Modelinin yanında; MEB Toplam Kalite Ödül Modeli (2010’dan itibaren). ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi (2010’dan itibaren). Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları (2013’den itibaren) Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları (2015’den itibaren) yönetim sistemimize entegre edilmiştir. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 10 EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları Milli Eğitim Bakanlığı 2005 yılında EFQM Mükemmellik Modelini referans alarak eğitim kurumları için MEB Toplam Kalite Ödül Modelini geliştirmiştir. MEB Toplam Kalite Ödül Modeli, EFQM Mükemmellik Modelini referans aldığı için entegre etmede herhangi bir zorluk çekilmedi. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM Mükemmellik Modelinde sağladığımız deneyim, Antalya’da MEB Toplam Kalite Ödül Modelinin uygulanmasını hızlandırdı. Antalya’dan her yıl en az bir okul MEB Toplam Kalite Ödül sürecinde ödül aldı. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU ANTALYA AYTEN ÇAĞIRAN ANAOKULU MEB Yılın Kaliteli Okulu Türkiye ikincisi ANTALYA ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU MEB Yılın Kaliteli Okulu Türkiye İkincisi ANTALYA KEMER İLKÖĞRETİM OKULU MEB Yılın Kaliteli Okulu Türkiye Üçüncüsü ANTALYA MEHMET AKİF ERSOY ANAOKULU MEB Yılın Kaliteli Okulu Türkiye Birincisi ANTALYA ŞEHİT BİNBAŞI TURGUT CENGİZ TOYTUNÇ ANAOKULU MEB Yılın Kaliteli Okulu Türkiye Birincisi ANTALYA HANIM-ÖMER ÇAĞIRAN İLKÖĞRETİM OKULU MEB Yılın Kaliteli Okulu Türkiye İkincisi ANTALYA HALİDE EDİP ADIVAR ANAOKULU MEB Yılın Kaliteli Ekibi Türkiye Birincisi EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ISO 9001, özellikle dokümantasyon yapısının oluşturulmasında, bilgi ve verilerin yönetiminde Mükemmellik Modelinin uygulanmasına katkı sağlamıştır.

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları İç Kontrol Standartları, tüm kamu kuruluşlarında standart bir kontrol sisteminin kurulmasını ve uygulanmasını amaçlar. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları İç Kontrol Standartları, beş standart alanından oluşur. Kontrol ortamı standartları Risk değerlendirme standartları Kontrol faaliyetleri standartları Bilgi ve iletişim standartları İzleme standartları EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları Yönetim sistemi ve süreçlerin kontrol ve izleme faaliyetlerinin geliştirilmesinde İç Kontrol Standartlarından yararlanılmıştır. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları 25/12/2014 tarihinde e yürürlüğe girmiştir. Kurum Standartları 3 standart alanı, 12 standart ve 43 alt standarttan oluşur. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları Okul yönetim sistemimizi öğretim yılından itibaren Okul Öncesi Eğitim kurumları ve İlköğretim Kurumları Standartları ile uyumlu hale getirdik. EFQM Mükemmellik Modelinin okulda uygulanması uyumun hemen gerçekleşmesini sağlamıştır. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU MEB Toplam Kalite Ödül Modeli Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartları ISO 9001:2008 Kamu Kurumları İç Kontrol Standartları Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurum Standartları etik davranış kurallarımızın geliştirilmesinde katkı sağlamıştır. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 21 Okulumuzda EFQM Mükemmellik Modelinin uygulanması, 1. MEB Toplam Kalite Ödül Modelinin, 2. ISO 9001:2008’in, 3. Kamu Kurumları İç Kontrol Standartlarının, 4. Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Standartlarının da uygulanmasını sağlamıştır. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 22 KURUMSAL YETENEKLERİMİZ ÇALIŞAN YETENEKLERİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Kurumsal yeteneklerimiz bizi diğer okullardan ayıran, fark yaratan, örnek ve model alınabilecek yeteneklerimizdir.

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 23 KURUMSAL YETENEKLERİMİZ ÇALIŞAN YETENEKLERİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Yeteneklerimizin etkileşimi ve uyumu ile bazı yeteneklerimiz ustalık düzeyine gelmiştir. Ustalık düzeyine gelen bu yetenekler kurumsal yeteneklerimizi oluşturur.

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU KAYNAKLAR BECERİLER YETENEKLER KURUMSAL YETENEKLER

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU KAYNAKLAR BECERİLER YETENEKLER TEMEL YETENEKLER Temel yeteneklerimiz, yeteneklerimiz arasında ortaya çıkan etkileşim, uyum, bilgi ve ustalık birikiminden oluşur. Kaynaklar, insan, bilgi, teknoloji, bina, finans Sahip olduğumuz kaynakların yeterince kullanılması ve değerlendirilmesi. Beceriler arasında gerçekleşen işbirliğine ve çapraz etkileşime dayanır. EFQM KAZANANLAR KONFERANSI

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 26 KURUMSAL YETENEKLERİMİZ ÇALIŞAN YETENEKLERİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Hızlı ve Zamanında Öğrenme, Özgün Tasarım Geliştirme, Değerler eğitimi, Aile Katılımı, Paydaşlarla işbirliği Proje yönetimi Yaşam becerilerinin geliştirilmesi Süreç Yönetimi, Liderlik, Ölçme değerlendirme ve raporlama,

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 27 KURUMSAL YETENEKLERİMİZ ÇALIŞAN YETENEKLERİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Paylaşım ve İşbirliği, Eğitim Öğretim Sürecini Geliştirme, Özgün Eğitim Materyali Geliştirme, Aile Katılımını Yönetme, İş Planı Hazırlama, Öğrenciyi Tanıma, Eğitim Planlarını Uygulama ve Değerlendirme, Öğrenme Sürecinde Kalite Tekniklerini Kullanma,

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 28 KURUMSAL YETENEKLERİMİZ ÇALIŞAN YETENEKLERİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Kurumsal yetenek ve çalışan yetenekleri yaratıcılık, yenileşim ve iyileştirme çalışmalarımızda kullanılmıştır.

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 29 KURUMSAL YETENEKLERİMİZ ÇALIŞAN YETENEKLERİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Kurumsal ve çalışan yeteneklerimiz hizmet ve süreçlerin geliştirilmesinde kullanılmıştır.

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU 30 KURUMSAL YETENEKLERİMİZ ÇALIŞAN YETENEKLERİ EFQM KAZANANLAR KONFERANSI Kurumsal ve çalışan yeteneklerimizi kullanarak geliştirdiğimiz bazı ürün ve hizmetler; Aile katılımı, Değerler Eğitimi, Farklı kültürlere saygı projesi, Öğrencilerin evde ve okulda kullanacağı etkinlik kitabı, Aynı yaş grubu öğretmenlerin kullanabileceği etkinlik planı, Öğrenci kulüp hizmeti, Satranç atölyesi ve satranç eğitim i, Yaşam becerileri eğitim merkezi,