Reklam Brief Süreci Mart 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Facebook Reklamları.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Google ile Yeniden Pazarlama. Zaten işinize ilgi gösteren müşterileri hedefleyin.
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
INTERNET SUNUMU.
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Reklam Fotoğrafçılığı
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Sosyal Medya.
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
PROJE KAVRAMI Artık iş sonuçlarımızın başarısı, yürüttüğümüz projelerin başarısı ile gerçekleşiyor… y.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Yandex Reklamları.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Yeni Pazarlama Teknikleri
FINISH Yeşil takım 1 mil fark yaptı !
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
We bring clarity,speedimpact andto help our clients win İstanbul 28 Nisan 2011 Rekabette ayakta kalmak ve kazanmak için: Marka’nın Nimeti Tülin Şahin -
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
HAFTA I.
Dönüşüm, reklamlarınızı tıklayan bir müşterinin web sitenizde bir işlemi gerçekleştirmesidir. Dönüşümler ; Yandex Arama motorunda arama yapıp, reklamlarınızı.
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
T.C ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ SPOR YÜKSEKOKULU KONU:Pazarlamanın Altın Kuralları HAZIRLAYAN: Selçuk Aksay.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
Özgür Kayaş Müzeyyen Tekinşen
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Varol Ticaret San.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
REKLAM.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
 Daha fazla iç ve dış satış.  Yüksek karlılık (EBITDA).  Yüksek şirket değeri.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Reklam Yazarlığı. Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
Medya Planlaması ve Stratejisi
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
PASSİVE VOİCE Edilgen çatI.
Şirket Broşürünüz Burası misyon bildirimi için uygun bir yer
Sunum transkripti:

Reklam Brief Süreci Mart 2011

Brief Yazmak Zor İştir…

“I have only made this letter longer because I have not had the time to make it shorter “ Blaise Pascal 1657

16. Yüzyıldan bir örnek...

Müşteri Papa Julius II

Kreatif Michelangelo Buonarroti 1475 - 1564

Proje Sistine Chapel St Peter’s Basilica

Brief:1 “Lütfen tavanı boyayın” Sadece işi tanımlıyor Kreatif çözüme dair hiçbir yönlendirme yapmıyor Herşey kreatife bağlı

Brief:2 “Lütfen tavanı kırmızı, yeşil ve sarı renkleri kullanarak boyayın” Kreatif çözüme dair hiçbir yönlendirme yapmıyor Sınırlandırıyor

Brief:3 “Tavandaki çatlakları onarmalıyız” Kreatif işi tanımlamıyor İlham verici değil Negatiften başladığı için demotive ediyor

Verilen Brief “ Lütfen tavana kiliseye gelen insanlara ilham verecek ve Tanrı’yı onurlandıracak bir resim çizin” Hedef net İlham verici Kreatife yol açan

Çıkan Kreatif İş...

Ünlü Adem’in Yaratılışı tablosu

Briefing Süreci “Daha hızlı” ve “daha kolay” mantığı brief için iyi bir süreç değildir. Brief yazmak zaman alır En iyi briefler yazılı ve yüzyüze iletişim sonucu çıkan brieflerdir. Brief üzerinde mutabık kalmak, çıkan iş üzerinde defalarca tartışmaktan daha ucuz ve daha kolay bir süreçtir.

Ajansların Müşterilerden Beklentisi Nedir? Yazılı brief Odaklı olmak ve netlik İşi destekleyecek ilgili bilgilerin paylaşımı (herşey değil) Çıkan yaratıcı işi değerlendirecek kişilerin önceden briefi de görüp, onaylamış olması.

(İyi) Müşteri Briefi Net bir başlangıç noktası Net bir bitiş noktası Net ve tek bir mesaj “Başarı”nın tanımına dair bir fikir “Kalite”, “değer” gibi içi boş kelimelerden kaçınarak Şirket içi sürece dair bilgi Ajansa çalışması için yeterince zaman Veren bir brieftir.

İyi Bir Brief İçin Cevaplanması Gereken 6 Temel Soru

Amaç 1 Her iletişim bir sorunun çözümüdür: İletişimin çözmesini istediğimiz/beklediğimiz tüketici problemi nedir?

Hedef Kitle 2 Herkes hiçkimsedir!

İçgörü 3 Hedef kitleyi daha iyi tanımamızı sağlayan, onlarla ilgili en çok öne çıkan, en önemli davranış nedir?

Bir briefin en ÖNEMLİ bölümü Önerme 4 Bir briefin en ÖNEMLİ bölümü

Reasons To Believe/ Dayanaklar Önermeyi destekleyen ana unsurlar nelerdir? Tüketici bu önermeye neden inansın?

Kişilik/Değerler 5

Çalışırken Dikkat Edilmesi Gerekenler 6 Özel olarak bir görsele/metne ihtiyaç var mı? Fiyat söylenmeli mi? Web adresi olmalı mı? Sadece yıldız ürün mü gösterilmeli? Tüm portfolyo mu? Riskli alanlar var mı? Rakiplere saldırmamak “Sexy” ipuçları kullanmamak Global kurallara ne kadar bağlıyız? Bütçe sınırı var mı? Kullanılması şart olan mecra var mı?

Sürece Dair Ajansın bilmesi gerekenler: İşle ilgili son kararı kim verecek? Yaratıcı sunuma kimler gelecek? Yaratıcı işle ilgili yorum yapacak kişi/kişilerin yaratıcı briefe onay vermiş olması ÖNEMLİ!

Ve Yaratıcı Süreç... Müşteri Briefi Yaratıcı işlerin değerlendirilmesi Müşteri Briefini sorgulama Yaratıcı süreç Stratejiye karar verme Yaratıcı Briefi yazma Kreatifleri briefleme

Yaratıcı İşlerin Değerlendirilmesi Markanın kimliğine uygun mu? Marka vaadini destekliyor mu? Değerlerine, diline, tonuna uygun mu, kurumsal kimlik doğru gözetilmiş mi? Briefteki ana mesajı geçiriyor mu? Yaratıcı mı? Hedef kitleye uygun mu? Taze mi? Ayrıştırıcı mı?

Teşekkürler!

Teşekkürler!