Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Advertisements

DUYUSAL HEDEFLER Hazırlayan:Esra BARUT BÖTE-2.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: HEDEF
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MERHABA.
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
YANSITICI DÜŞÜNME.
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
Program Geliştirmede Hedef
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM GELİŞTİRMENİN TEMEL KAVRAMLARI
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLİ EĞİTİM SEMİNERLERİ 2017
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Planlanması
Duyuşsal Alan.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme

2 Eğitim, en genel anlamda bireyde davranış değiştirme sürecidir. Eğitim sürecinden geçen bireyin davranışlarında bir değişme olması beklenir. Varış; eğitim yoluyla kişinin amaçları, bilgileri, davranışları, tavırları ve aklâk ölçülerinin değiştiğini ifade etmektedir. Eğitim sürecine giren kişilerde bu değişmenin istenin yönde olması beklenir. Ertürk; eğitimi bireylerin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme süreci olarak ifade eder. Eğitim ve Öğretim Kavramları

3 Öğretim: İnsan yaşamının belli kesimlerinde kazandırılan, plânlı, programlı, destekli, genellikle bir belge ile sonuçlanan bir süreçtir Eğitim Öğretim Eğitim ve Öğretim Kavramları

4 Varış’a göre: ”Bir eğitim kurumunun, çocuklar gençler ve yetişkinler için sağladığı, millî eğitimin ve kurumun amaçlarının gerçekleşmesine dönük tüm faaliyetleri kapsar. Öğretim ders dışı kol faaliyetleri, özel günlerin kutlanması, geziler, kısa kurslar, rehberlik, sağlık hizmetleri bu çerçeveye girer.” Ertürk’e göre: “Bireylerde gözlenmesi kararlaştırılan hedefleri, bunları gerçekleştirebilecek düzenli eğitim ve sınama durumlarını içeren dirik bir bütündür” Eğitim Programı Kavramı

5 1. Amaç 2. İçerik 3. Yöntem 4. Değerlendirme Eğitim Programının Temel Ögeleri

6 Eğitimde Program Hiyerarşisi Eğitim programı Öğretim programı Ders programı Günlük Ders programı (plan) Ünite programı

7 Öğretim programı: Eğitim programı içinde ağırlık taşıyan bu kesim, genellikle belli bilgi kategorilerinin bir sistem dahilinde düzenlenmesiyle oluşmaktadır. Örneğin: 9.,10.,11. Sınıflar matematik programı, fen programı, sosyal bilgiler programı. Ders programı: Konunun özel amaçlarını gerçekleştirmek üzere, belli bir süreye göre planlanmış üniteler, öğretmen- öğrenci etkileşimi, konunun özüne uygun öğretim ilke ve yöntemlerinin uygulanması, programlarda içerik ögesini destekleyen ve zenginleştiren ders kitapları ve diğer materyallerin geliştirilmesi esastır. Konu planı: Her bir derse girmeden, öğretmenin o derse ilişkin bir plan hazırlaması ise doğaldır. Program Tanımları

8 Amaçlar 3’ ayrılır: Bilişsel Amaçlar Duyuşsal Amaçlar Psiko-motor Amaçlar Amaçların Aşamalı Sınıflanması

9 Amaçların Hiyerarşik Sınıflaması Uzak Amaçlar Genel Amaçlar Özel Amaçlar Davranışsal Amaçlar Milli Eğitimin Amaçları Okulun Amaçları Dersin Amaçları Konunun Amaçları

10 Eğitim Programlarının Milli Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi Milli Eğitim Teori Ve Politikaları Eğitim Programları Eğitim Uygulayıcıları “Yönetici, öğretmen, öğrenci, Çevre, diğer ilgililer”

11 Programların geliştirilmesi Milli Eğitim Bakanlığı İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okul “Araştırma geliştirme projeleri” “Projelerin il düzeyinde uygulanması” “Öğretim uygulamalarının geliştirilmesine kaynaklık”

12 Eğitimde program modelleri Derslere göre düzenlenen programlar Aktivite ilkesine göre düzenlenen programlar Sorunlara göre düzenlenen programlar

13 PROGRAM GELİŞTİRME KAVRAMI “Gerek okul içinde gerekse okul dışında Millî Eğitimin ve okulun amaçlarını etkinlikle geliştirmek ve gerçekleştirmek üzere düzenlenen muhteva ve faaliyetlerin; uygun yöntem, teknik, araç ve gereçlerle Geliştirilmesine yönelmiş koordine çabaların tümüdür.” Tanım:

14 PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARININ KAPSAMI Okulun öğrenme koşullarının geliştirilmesi Öğrencilerin yaşantılarının geliştirilmesi Öğretim imkânlarının “zaman”, “mekan”, “araçlar” ve “gereçler” yönünden geliştirilmesi Öğretmenlerin ve diğer ilgililerin bilgi yapısı, öğrenme, öğretim, değerlendirme vb. konularda sürekli biçimde bilgilendirilmesi Eğitim amaçlarının en üst düzeyde gerçekleşmesi için ilgililerin istekli hâle getirilmesi vb.

15 PROGRAM GELİŞTİRMENİN ÖZELLİKLERİ Hazırlanmış olan bir programın araştırmacı bir yaklaşımla uygulamada geliştirilmesidir. Masa başında yapılan bir çalışma değildir. Program Geliştirme merkezden okula, okuldan merkeze doğru haberleşme gerektiren bir süreçtir. Program Geliştirme devamlı, kapsamlı ve uygulamalı bir süreçtir. Program Geliştirmede, değerlendirme önemli ve sürekli bir yer tutar. Program Geliştirme ekip çalışmasını gerektirir.

16 PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ Hedefler Eğitim Durumları Değerlen dirme HAZIRLIKUYGU LAMA DEĞER LENDİR ME Düz eltil miş prog ram

17 Bir Hedefte Bulunması Gereken Özellikler 1) Hedef cümlelerinin sonunda ne kazanılacağını ifade eden kelime kullanılmalıdır: Bilgisi, becerisi, gücü, yeteneği, alışkanlığı vs. veya “bilme” ekiyle biten bir bileşik sözcük. Örnek: - Matematik dersinde dört işlemden yararlanarak problem çözebilme (çözme yeteneği) - Bilgisayar Programlama dersinde, verilen bir problem durumunun çözümüne en uygun programı hazırlayabilme 2) Hedefin ilgili olduğu konu alanı belirtilmelidir. Örnek: - Felsefede geçen temel kavramların bilgisi - Bilgisayarda donanım parçalarını tanıyabilme - Bilimsel yöntemi kullanabilme (Yanlış). Doğrusu: - Fen Bilgisi dersinde verilen doğal problemlerin çözümünde bilimsel yöntemi kullanabilme)

18 3) Açık-Seçiklik: Örnek: - Biyoloji Dersinde sürüngenlerin sindirim sistemi bilgisi -Problem Çözme ile ilgili süreçler bilgisi (Yanlış). Doğrusu: - Mat. Der.de tam sayılarla ilgili problemlerin çözümünde süreçler bilgisi - Bilgisayarda komutları kullanabilme (Yanlış). Doğrusu: Bilgisayarda işletim sistemlerine ilişkin komut işlemlerini yapabilme Bir Hedefte Bulunması Gereken Özellikler

19 4) Öğrenciye Davranışına Dönüklük : Örnek: - Türkçe Der.de noktalama işaretlerini kullanma becerisinin öğretilmesi (Yanlış). Doğrusu: - Türkçe Der.de noktalama işaretlerini kullanabilme - Öğrencilere disket ile ilgili işlemleri yapma becerisi kazandırmak (Yanlış). Doğrusu: - Bilgisayar Der.de disket ile ilgili işlemleri yapabilme Bir Hedefte Bulunması Gereken Özellikler

20 Bir Hedefte Bulunması Gereken Özellikler 5) Genellik-Sınırlılık Genellik ilkesi; Hedef cümlesinin yeterince kapsamlı olmasını ifade eder. Genellik, hedefin yazıldığı plan türüne göre değişir: Örneğin: - Türkçe Der. Günümüz Türkçesiyle yazılmış düzeyine uygun bir metni anlayabilme (Yıllık plan) - Türkçe Der. Günümüz Türkçesiyle yazılmış düzeyine uygun bir öyküyü anlayabilme (Ünite planı) Türkçe Der.de Ömer Seyfettin’nin “Forsa” adlı öyküsünü anlayabilme (Günlük plan) Örnek: - 5 ile 7’ yi çarpma gücü (Yanlış. Doğrusu): Mat. Der.de sayılar arasındaki belli ilişkileri kavrama gücü Bil. Der. Eternet kartının kurulumunu yapabilme (Yanlış. Doğrusu): Bil. Dersinde bilgisayarın temel donanım bileşenlerinin kurulumunu yapabilme

21 Sınırlılık ilkesi: Hedef cümlesi öğrenciye kazandırılacak tek bir özelliği içermelidir. Örnek:- Türkçe Der.de duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak anlatabilme (Yanlış) Bilgisayar Der. de bilgisayarın donanım parçalarını monte edebilme ve onların arızalarını giderebilme Bir Hedefte Bulunması Gereken Özellikler

22 BİLİŞSEL HEDEFLER BİLİŞSEL HEDEFLER BİLGİ KAVRAMA UYGULAMA ANALİZ DEĞERLEN- DİRME BASİT KARMAŞIK SENTEZ

23 Bilgi Basamağı: (bilgisi) Eğt. Plan. Ve Değ. İle ilgili temel kavramların bilgisi Bilgisayarda donanım parçalarını tanıyabilme Bilgisayar donanımıyla ilgili terimler bilgisi Sosyal bilgiler dersinde geçen başlıca tarihi olguların bilgisi Fen bilgisi dersinde başlıca kavramların bilgisi Kavrama Basamağı: (kavrayabilme, açıklayabilme, yorumlayabilme vs.) Eğitimde program modellerinin özelliklerini kavrayabilme Coğrafya dersi ile ilgili haritaları okuyabilme İstatistik dersinde bazı ölçme puanlarını grafikle gösterebilme Bilgisayar dersinde kelime işlem programlarının özelliklerini kavrayabilme BİLİŞSEL HEDEF ÖRNEKLERİ:

24 Uygulama Basamağı: (Yapabilme, hazırlayabilme, uygulayabilme vs.) Eğt. Planlama dersinde kendi alanı ile ilgili günlük plan hazırlayabilme Eğt. Planlama dersinde kendi alanına uygun öğretim yöntemlerini kullanabilme Matematik dersinde dört işlemden yararlanarak problem çözebilme Bilgisayar dersinde donanım parçalarını kurallarına uygun şekilde çıkarabilme Bil. Dersinde bilgisayarın temel donanım bileşenlerinin kurulumunu yapabilme Analiz Basamağı: (Ögelerine ayırabilme, analiz edebilme, çözümleyebilme vs.) Eğt. Planlama dersinde program ögeleri arasındaki ilişkileri ayırt edebilme Kimya dersinde bir doğal bileşiği elementlerine ayırabilme Bilgisayarda verilerin nasıl işlendiğini saptayabilme BİLİŞSEL HEDEF ÖRNEKLERİ: (Devamı)

25 Sentez Basamağı: (geliştirebilme,, önerebilme, düzenleyebilme vs.) Eğt. Planlama dersinde alanıyla ilgili yeni bir program tasarısı hazırlayabilme Bil. Programlama dersinde özgün bir program yazabilme Değerlendirme Basamağı: (Yargılayabilme, eleştirebilme, değerlendirebilme vs.) Eğt.PlanDer.de bir ders planını, plan hazırlama ilkelerine göre değerlendirebilme Eğt.PlanDer.de program modellerini karşılaştırıp, ülkemize uygunluğunu değerlendirebilme Materyal geliştirme dersindehazırlanmış olan powerpoint sunusunu, sunu hazırlama ilkelerine göre eleştirebilme BİLİŞSEL HEDEF ÖRNEKLERİ: (Devamı)

26 PSİKO-MOTOR HEDEFLER PSİKO-MOTOR HEDEFLER UYARILMA KLAVUZ DENETİMİNDE YAPMA BECERİ HALİNE GETİRME DURUMA UYDURMA YARATMA BASİT KARMAŞIK

27 PSİKO-MOTOR ALAN UYARILMA (Becerinin nasıl yapıldığı öğrenci tarafından gözlenir, vücut o işi yapmaya hazır hale getirilir.) UYARILMA (Becerinin nasıl yapıldığı öğrenci tarafından gözlenir, vücut o işi yapmaya hazır hale getirilir.) Beden Eğitimi dersinde vücut hareketlerini gözleyebilme Beden Eğitimi dersinde vücut hareketlerini gözleyebilme Fen Bilgisi dersinde temel doğal maddeleri çeşitli duyu organlarıyla tanıyabilme Fen Bilgisi dersinde temel doğal maddeleri çeşitli duyu organlarıyla tanıyabilme Bilgisayar birimlerini tanıyabilme Bilgisayar birimlerini tanıyabilme KLAVUZ DENETİMİNDE YAPMA (Davranışlar öğretmen yardımıyla, öğretmenin gözetimi ya da denetiminde yapılır.) KLAVUZ DENETİMİNDE YAPMA (Davranışlar öğretmen yardımıyla, öğretmenin gözetimi ya da denetiminde yapılır.) Fen Bilgisi dersinde basit deneyleri laboratuarda öğretmen yardımıyla yapabilme Fen Bilgisi dersinde basit deneyleri laboratuarda öğretmen yardımıyla yapabilme Öğretmen yardımıyla istenilen bir enstrümanı çalabilme Öğretmen yardımıyla istenilen bir enstrümanı çalabilme Bilgisayarın donanım parçalarını öğretmen gözetiminde sökebilme Bilgisayarın donanım parçalarını öğretmen gözetiminde sökebilme

28  BECERİ HALİNE GETİRME (Öğrenci, davranışları kendi başına, hiç kimseden yardım almadan; istenilen nitelikte, istenilen sürede ya da istenilen yeterlikte yapabilir.) Örnek: Müzik dersinde melodiyi ezgisine uygun icra edebilme İlk yardım hizmetlerini kurallara uygun yapabilme Bilgisayarda on parmakla yazı yazabilme Bilgisayar donanım parçalarını kurallarına uygun bir şekilde sökebilme Beden Eğ. De.de yüz metreyi 13 saniyenin altında zorlanmadan koşabilme Damardan kanı, kurallara uygun olarak bir dakikada kolayca alabilme On parmakla, en fazla dört hata yaparak, bir dakikada 64 vuruşla istenilen yazıyı kolayca yazabilme Bilgisayarın donanım parçalarını kurallarına uygun bir şekilde 15’da kolayca sökebilme PSİKO-MOTOR ALAN

29 PSİKO-MOTOR ALAN  DURUMA UYDURMA (Kazanılan becerilerin yeni bir problem durumuna kolayca uygulanmasıdır. Bilgi transferi söz konudur.)  Elde ettiği becerilerle ilk kez karşılaştığı başka bir müzik aletini çalabilme  Elde ettiği becerilerle, ilk kez karşılaştığı bir elektronik aleti kolayca sökebilme  Elde ettiği becerilerle, programların yeni versiyonlarını kolayca çalıştırabilme  YARATMA (Senteze eşdeğerdir. Yeni, orijinal bir şey ortaya koyma esastır.) Yeni ve orijinal bir beste yapabilme Duygu ve düşünlerini anlatan özgün bir resim yapabilme

ALMA: Olgu ve olayların farkında olmayı, duyarlı ve dikkatli olmayı gerektirir. (…farkında oluş, dönüklük, duyarlılık, seçicilik) ALMA: Olgu ve olayların farkında olmayı, duyarlı ve dikkatli olmayı gerektirir. (…farkında oluş, dönüklük, duyarlılık, seçicilik) Yakın çevresinde yaşanan ekolojik sorunların farkında oluş Yakın çevresinde yaşanan ekolojik sorunların farkında oluş Konuşanı dikkatlice dinlemeye dönüklük Konuşanı dikkatlice dinlemeye dönüklük Alanıyla ilgili yayınları seçmede dikkatli oluş Alanıyla ilgili yayınları seçmede dikkatli oluş Sağlıklı yaşamayı engelleyen etmenleri fark ediş Sağlıklı yaşamayı engelleyen etmenleri fark ediş TEPKİDE BULUNMA: Kişi uyarıcılara karşı bilinçli tepkide bulunur, onlarla ilgilenir, onlarla bulunmaya isteklidir, bu işten zevk alır. (…razı oluş, gönüllü oluş, zevk alış). TEPKİDE BULUNMA: Kişi uyarıcılara karşı bilinçli tepkide bulunur, onlarla ilgilenir, onlarla bulunmaya isteklidir, bu işten zevk alır. (…razı oluş, gönüllü oluş, zevk alış). Çevre sorunlarının çözümüne katkıda bulunmaya istekli oluş Çevre sorunlarının çözümüne katkıda bulunmaya istekli oluş Mesleki yayınları okumaktan haz alış Mesleki yayınları okumaktan haz alış Boş zamanlarında laboratuvarda çalışmaktan zevk alış Boş zamanlarında laboratuvarda çalışmaktan zevk alış Sağlıklı yaşamın gerektirdiği kurallara uymaya razı oluş Sağlıklı yaşamın gerektirdiği kurallara uymaya razı oluş 30 DUYUŞSAL ALAN

DEĞER VERME: Kişinin uyarıcılara karşı nasıl tepkide bulunacağı söz konusudur. Tutum, inanç ve değerlerle ilgilidir. (…düşkünlük, süreklilik, adanmışlık, takdir ediş, kendine iş ediniş, kendini veriş). DEĞER VERME: Kişinin uyarıcılara karşı nasıl tepkide bulunacağı söz konusudur. Tutum, inanç ve değerlerle ilgilidir. (…düşkünlük, süreklilik, adanmışlık, takdir ediş, kendine iş ediniş, kendini veriş). Yurtta barış dünyada barış ilkesinin önemini takdir ediş Yurtta barış dünyada barış ilkesinin önemini takdir ediş Laboratuvarda çalışmanın, mesleki becerileri kazanmadaki önemini takdir ediş Laboratuvarda çalışmanın, mesleki becerileri kazanmadaki önemini takdir ediş Çevreye zarar vermeyecek kozmetik ürünleri tercih ediş Çevreye zarar vermeyecek kozmetik ürünleri tercih ediş Sağlıklı yaşamayı iş ediniş Sağlıklı yaşamayı iş ediniş ÖRGÜTLEME: Kişi yeni değerler sistemi oluşturur. (…kararlı oluş, kararlılık) ÖRGÜTLEME: Kişi yeni değerler sistemi oluşturur. (…kararlı oluş, kararlılık) İnsan hakları ihlalleri ile mücadelede kararlı oluş İnsan hakları ihlalleri ile mücadelede kararlı oluş Sağlığı bozucu etkilerden uzak durmada kararlı oluş Sağlığı bozucu etkilerden uzak durmada kararlı oluş 31 DUYUŞSAL ALAN

NİTELENMİŞLİK/KİŞİLİK HALİNE GETİRME: Kişi içselleştirdiği değerlerle uyumlu bir yaşam felsefesi geliştirir. (…alışkanlık haline getiriş, kişiliğe sahip oluş) NİTELENMİŞLİK/KİŞİLİK HALİNE GETİRME: Kişi içselleştirdiği değerlerle uyumlu bir yaşam felsefesi geliştirir. (…alışkanlık haline getiriş, kişiliğe sahip oluş) Yasalara saygılı olmayı alışkanlık haline getiriş Yasalara saygılı olmayı alışkanlık haline getiriş Tüm canlıları seven bir kişiliğe sahip oluş Tüm canlıları seven bir kişiliğe sahip oluş Sağlığını koruyan bir kişiliğe sahip oluş Sağlığını koruyan bir kişiliğe sahip oluş 32 DUYUŞSAL ALAN

33 GÜNLÜK PLAN ÖRNEĞİ Okul: Sınıf: Şube: Süre: Konu: Amaç: Öğretmenin Adı, Soyadı HAZIRLIK SUNU UYGULAMA DEĞERLENDİRME Görsel-İşitsel Araçlar

34 İşbirliğine Dayalı Öğrenme Giriş, amaçların belirtilmesi Grupların oluşturulması Grupların verilen konuları çalışması Grup üyelerinin karşılıklı yer değiştirip, yeni grupların oluşturulması Grup üyelerinin konuları birbirlerine anlatması Her grubun 3-5 soru hazırlaması Soruların öğretmen tarafından toplanması Soruların öğretmen tarafından sınıfa yöneltilmesi En çok doğru cevap veren grubun belirlenmesi, ödüllendirilmesi 3 dk. 15 dk. 4 dk. 3 dk. 15 dk. 10 dk.