GUIA (Guide Us Into Arts) “ GUIA (Guide Us Into Arts) “ BİZİ SANATA YÖNLENDİRİN” KATILIMCILAR: Ayhan ALTINYAY / İbrahim BORA / Rabia VEZNE Ekim, LONDRA
İNGİLTERE İngiltere’deki toplantıları planlayan katılımcı kuruluş, Faaliyetleri, Amaçları
Joy Of Saund J.O.S - SESİN SEVİNCİ JOS, Sesin Sevinci, 700 aktif Gönüllünün katılımıyla gerçekleştirilen özellikle gönüllülük esasına dayalı sanat projesi yürüten bir yardım kuruluşudur. JOS, engelli bireylerin topluma dahil edilmelerine müzik ve yaratıcı sanatlar yoluyla destekleme çalışmaları yapmaktadır. Bu amaçla, yoğunlukla engelli bireylerle katılımcıların müzik,sanat ve atölye çalışmalarını kolaylaştırarak gerçekleştirmelerine hizmet eder. JOS düzenli haftalık atölye çalışmalarını St Peters Kültür Merkezi’nde düzenlemektedir. Yaklaşık yıllık 90 adet atölye çalışması yapılmaktadır. Engelliler için sipariş üzerine akustik müzik aletleri ve sunum aletleri tasarlamaktadır.
JOS’un amacı: SSSSözsüz iletişimi desteklemek AAAAkıl ve vücut sağlığını desteklemek KKKKendine güveni sağlamak BBBBireysel yaratıcılık ve eşit katılım için eğlenceli ve yargılayıcı olmayan bir alan yaratmak ÖÖÖÖğrenme ve kariyer geliştirme için yeni fırsatlar sağlamak. “JOS 2008 yılında Akıl sağlığı ve Sağlık kategorilerinde Londra Sağlık Kurulu Ödüllerini kazanmıştır.”
1.GÜN Tanışma Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik İletişim Becerilerinde Duyu Organlarının Önemi Gamelan
TANIŞMA (Buzları Kırma) TANIŞMA (Buzları Kırma) HHHHerkesten adını, nereden geldiğini söylemesi ve ardından kendisini nasıl hissettiğini bir ses ile ifade etmesi istendi. Ç Ç Ç Çıkartılan ilk sesler kaydedildi. SABAH
Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik Müzik için temelde gerekli olan öğelerin Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik olduğundan bahsedildi. Engelliler için dizayn edilmiş müzik aletleri katılımcılara tanıtıldı. Engellileriçindizaynedilmişmüzikaletleri Engellileriçindizaynedilmişmüzikaletleri SABAH
İletişim becerilerinde duyu organlarının önemi Kendi grubunun sesini bulma etkinliği ile temel duyu organlarından görme, işitme ve konuşmanın önemine dikkat çekildi. Özellikle iletişim becerilerinde dilin önemi üzerinde duruldu. SABAH
GAMELAN KKKKatılımcılara birbirlerinin isimlerini öğrenmelerine yönelik buzları kırma tekniği uygulandı. PPPPerküsyon Aletleri (Vurmalı Çalgılar) kkkk aaaa tttt ıııı llll ıııı mmmm cccc ıııı llll aaaa rrrr aaaa t t t t t aaaa nnnn ıııı tttt ıııı llll dddd ıııı.... GGGGrupça Perküsyon Aletleriyle Gamelan SHOW yyyy aaaa pppp ıııı llll dddd ıııı.... GGGGrup lidelerlerinin toplantısı y y y y y aaaa pppp ıııı llll dddd ıııı.... ÖĞLEDEN SONRA
2.GÜN J.O.S (sesin sevinci) - Yoga - Müzik Workshop’u - 4’lü aktivite - Workshop’un değerlendirilmesi
Müzik Workshop’u I. Bölüm Güne Yoga yaparak başlandı. Buradaki amaç; vücut enerjisini en üst seviyeye çıkartmaktı. Engelli bireylerle müzik workshop’u yapıldı.(Workshop; Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik üzerine kuruluydu.) - 4 farklı grup kendine has ritim oluşturdu oluşturdu - Bu şekilde ortama bir ses katıldı. - Bu seslerden bir melodi ortaya çıkartılmaya çalışıldı. - Son olarak tempo düşürüldü taa ki tam bir sessizlik sağlanana kadar. - Sessizlik dinlendi. SABAH
Müzik Workshop’u II. Bölüm Müzik eşliğinde katılımcılar büyük dairenin içinde serbestçe dans edildi. Dans sırasında engelli bireylerle kontak kurulmaya çalışıldı. Birlikte öğrenme’nin mantığı açıklanarak katılımcılar tarafından uygulanmaya çalışıldı. SABAH
4’LÜ AKTİVİTE 1. aktivite: Bu gruptaki katılımcılar pastel boyalarla serbest olarak boyama çalışması yaparak Grupça ortaya adına MANDELA denilen modern sanat tarzında resimler ortaya çıkardılar. MANDELAresimlerortayaçıkardılarMANDELAresimlerortayaçıkardılar 2. aktivite: Bu aktiviteye geçen katılımcılar; ellerindeki atık malzemeleri kullanarak heykel yaptılar. yaptılar. Öğleden Sonra
4’LÜ AKTİVİTE 3. Aktivite: Bu guruptaki katılımcılar Perküsyon tarzı aletlerle bir melodi ortaya çıkartmaya çalıştı. Aynı zaman da grup üyeleri diğer grupların çalışmalarını yavaşlatmasını ve bitirmesinin komutlarını da vermiş oldular. vermişoldular.vermişoldular. 4. Aktivite: Serbest olarak bu guruptaki her katılımcı içinden geldiği gibi dans etti. etti.etti. Workshop sonunda katılımcılardan değerlendirme yapmaları istendi. istendi. Öğleden Sonra
3.GÜN Earth Break çalışması Küresel vurmalı çalgılarla melodi oluşturma. Davullarla 4 farklı ritim tutma çalışmaları. 3 günün eleştirisi
Eart Break Anlamı; ritim aralarında boşluğu dolduran ses. Davul gurubuna giren vurmalı çalgıların ritim yada melodi olmadan kendilerine ait seslerinin tanıtımı yapıldı. tanıtımıyapıldı.tanıtımıyapıldı. Ritim aralarında eart break yapıldı. SABAH
Küresel vurmalı çalgılarla melodi İİİİki farklı gurup oluşturuldu HHHHer gurup ayrı yerlerde 15 dakika boyunca kendi melodisini oluşturmaya ç ç ç ç ç aaaa llll ıııı şşşş tttt ıııı 1111.grup melodisini çalarken 2. grup earth break yaptı 2222. grup melodisini çalarken 1.grup eart break yaptı. EEEEarth break’ler aradan kaldırıldı ve gruplar sırayla melodilerini çaldılar. SABAH
4 farklı ritim Davullarla; - Seventy one, - Mother-father, - One-two-three, - One-two-three-four-five-six-seven ritimleri çalışıldı. çalışıldı. Bağımsız iki katılımcının ritmik vuruşlarından oluşan davul melodileri çalışıldı. çalışıldı. Konsantrasyonu sağlamaya yönelik (el çırpma- uygun adım yürüme-sırayla aynı sesi çıkartma) etkinlikler yapıldı. Öğleden Sonra
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Geri dönüt formları Puanlama çiçeği (workshop öncesi ve sonrasına yönelik) Hedef tahtası % ile ifade edilen değerlendirme formu Duygularını bir şekille ve bir kelime ya da cümle ile ifade edildiği notlar notlar
TEŞTEŞEKKÜRLER KLER TEŞKLER