GUIA (Guide Us Into Arts) “ GUIA (Guide Us Into Arts) “ BİZİ SANATA YÖNLENDİRİN” KATILIMCILAR: Ayhan ALTINYAY / İbrahim BORA / Rabia VEZNE 26-31 Ekim,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilmek istiyorum… Oriah Mountain Dreamer (Kanadalı Bir Kızılderili)
Advertisements

Bilmek istiyorum… Oriah Mountain Dreamer (Kanadalı Bir Kızılderili)
AÇILAR A)BAZI GEOMETRİK KAVRAMLAR B)AÇILAR C)AÇI ÇEŞİTLERİ
TANDEM Programı ile dil öğrenme Nadide Yılmaz
EKİM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Montpellier France Décembre 2008 GENÇLİK PROJESİ Eylem Ankara, (Türkiye)
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Nazım Hikmet Abidin Dino ya şiirle bir soru sormuştur
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
«BU GENÇLERE DEĞER! PROJESİ» Dr. Ayhan Mirza İNAK
BOHR ATOM MODELİ
İyi Olma Sanatı Dr. Dráuzio Varella Çeviren: Fatih Erten.
Hazırlayan Şafak Macit 8/G 2494.
Aşk muhteşem bir şarkı AŞK MUHTEŞEM BİR ŞİİR....
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
BRANŞ BÜLTENİ.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
Roméo Sauvé présente.
Sevgili dostlar, Geçtiğimiz günlerde Amasya, Kastamonu civarına bir gezi yaptık. Sonbaharın gelmiş olmasını umuyorduk, ancak beklediğimiz gibi olmadı.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
ZAMANIN ÖTESİ Zamanı kaybettim zaman içinde, Mekanım kayboldu ufuklarım yok. Hülyalar, sevdalar güman içinde, Umut kuşlarımdan geri dönen yok. Şair: Lütfi.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
EKİM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Uzun yıllar önce tüm insani duyguların yaşamakta olduğu bir ada varmış: Uzun yıllar önce tüm insani duyguların yaşamakta olduğu bir ada varmış: iyimserlik,
VURGUN YEDİ DÜŞLERİM Vurgun yedi düşlerim sevda denizlerinde
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
BRANŞ DERSLERİ BÜLTENİ
CRİSTOF KOLOMB.
BALE Seçil Akbaş MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtda ş İNGİLİZCE Meltem.
Güzel bir yaşam Geçirmeniz için basit Bazı öneriler.
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
Projenin Adı: Farklı Özellikteki Materyallerden Müzik Aleti Yapımı
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü EUROPEAN TERR İ TORY OF CULTURE.
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
Herkesin kendine özel anları, günleri vardır… Ama hepimizin aynı duyguları paylaştığı ortak günleri de vardır…
PAKİSTAN İSLAM CUMHURİYETİ(PİC)
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu YÜZME Selim Kuruoğlu,
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
AÇILAR A)BAZI GEOMETRİK KAVRAMLAR A)BAZI GEOMETRİK KAVRAMLAR B)AÇILAR C)AÇI ÇEŞİTLERİ C)AÇI ÇEŞİTLERİ D)BAZI ÖZEL TANIMLI AÇILAR D)BAZI.
Atomdan Hayata Hazırlayan:Kaan YAVUZ Proje:GEBİYEPModül:Genetik.
HAYVANLAR HAYVANLAR.
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bright Starts Music Player Müzikli Oyuncak
2017 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
BRANŞ BÜLTENİ.
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Sunum transkripti:

GUIA (Guide Us Into Arts) “ GUIA (Guide Us Into Arts) “ BİZİ SANATA YÖNLENDİRİN” KATILIMCILAR: Ayhan ALTINYAY / İbrahim BORA / Rabia VEZNE Ekim, LONDRA

İNGİLTERE  İngiltere’deki toplantıları planlayan katılımcı kuruluş,  Faaliyetleri,  Amaçları

Joy Of Saund J.O.S - SESİN SEVİNCİ   JOS, Sesin Sevinci, 700 aktif Gönüllünün katılımıyla gerçekleştirilen özellikle gönüllülük esasına dayalı sanat projesi yürüten bir yardım kuruluşudur.   JOS, engelli bireylerin topluma dahil edilmelerine müzik ve yaratıcı sanatlar yoluyla destekleme çalışmaları yapmaktadır. Bu amaçla, yoğunlukla engelli bireylerle katılımcıların müzik,sanat ve atölye çalışmalarını kolaylaştırarak gerçekleştirmelerine hizmet eder.   JOS düzenli haftalık atölye çalışmalarını St Peters Kültür Merkezi’nde düzenlemektedir. Yaklaşık yıllık 90 adet atölye çalışması yapılmaktadır.   Engelliler için sipariş üzerine akustik müzik aletleri ve sunum aletleri tasarlamaktadır.

JOS’un amacı: SSSSözsüz iletişimi desteklemek AAAAkıl ve vücut sağlığını desteklemek KKKKendine güveni sağlamak BBBBireysel yaratıcılık ve eşit katılım için eğlenceli ve yargılayıcı olmayan bir alan yaratmak ÖÖÖÖğrenme ve kariyer geliştirme için yeni fırsatlar sağlamak. “JOS 2008 yılında Akıl sağlığı ve Sağlık kategorilerinde Londra Sağlık Kurulu Ödüllerini kazanmıştır.”

1.GÜN  Tanışma  Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik  İletişim Becerilerinde Duyu Organlarının Önemi  Gamelan

TANIŞMA (Buzları Kırma) TANIŞMA (Buzları Kırma) HHHHerkesten adını, nereden geldiğini söylemesi ve ardından kendisini nasıl hissettiğini bir ses ile ifade etmesi istendi.  Ç Ç Ç Çıkartılan ilk sesler kaydedildi. SABAH

Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik  Müzik için temelde gerekli olan öğelerin Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik olduğundan bahsedildi.  Engelliler için dizayn edilmiş müzik aletleri katılımcılara tanıtıldı. Engellileriçindizaynedilmişmüzikaletleri Engellileriçindizaynedilmişmüzikaletleri SABAH

İletişim becerilerinde duyu organlarının önemi  Kendi grubunun sesini bulma etkinliği ile temel duyu organlarından görme, işitme ve konuşmanın önemine dikkat çekildi.  Özellikle iletişim becerilerinde dilin önemi üzerinde duruldu. SABAH

GAMELAN KKKKatılımcılara birbirlerinin isimlerini öğrenmelerine yönelik buzları kırma tekniği uygulandı. PPPPerküsyon Aletleri (Vurmalı Çalgılar) kkkk aaaa tttt ıııı llll ıııı mmmm cccc ıııı llll aaaa rrrr aaaa t t t t t aaaa nnnn ıııı tttt ıııı llll dddd ıııı.... GGGGrupça Perküsyon Aletleriyle Gamelan SHOW yyyy aaaa pppp ıııı llll dddd ıııı.... GGGGrup lidelerlerinin toplantısı y y y y y aaaa pppp ıııı llll dddd ıııı.... ÖĞLEDEN SONRA

2.GÜN  J.O.S (sesin sevinci) - Yoga - Müzik Workshop’u - 4’lü aktivite - Workshop’un değerlendirilmesi

Müzik Workshop’u I. Bölüm  Güne Yoga yaparak başlandı. Buradaki amaç; vücut enerjisini en üst seviyeye çıkartmaktı.  Engelli bireylerle müzik workshop’u yapıldı.(Workshop; Ritim-Saund-Melodi-Sessizlik üzerine kuruluydu.) - 4 farklı grup kendine has ritim oluşturdu oluşturdu - Bu şekilde ortama bir ses katıldı. - Bu seslerden bir melodi ortaya çıkartılmaya çalışıldı. - Son olarak tempo düşürüldü taa ki tam bir sessizlik sağlanana kadar. - Sessizlik dinlendi. SABAH

Müzik Workshop’u II. Bölüm  Müzik eşliğinde katılımcılar büyük dairenin içinde serbestçe dans edildi.  Dans sırasında engelli bireylerle kontak kurulmaya çalışıldı.  Birlikte öğrenme’nin mantığı açıklanarak katılımcılar tarafından uygulanmaya çalışıldı. SABAH

4’LÜ AKTİVİTE  1. aktivite: Bu gruptaki katılımcılar pastel boyalarla serbest olarak boyama çalışması yaparak Grupça ortaya adına MANDELA denilen modern sanat tarzında resimler ortaya çıkardılar. MANDELAresimlerortayaçıkardılarMANDELAresimlerortayaçıkardılar  2. aktivite: Bu aktiviteye geçen katılımcılar; ellerindeki atık malzemeleri kullanarak heykel yaptılar. yaptılar. Öğleden Sonra

4’LÜ AKTİVİTE  3. Aktivite: Bu guruptaki katılımcılar Perküsyon tarzı aletlerle bir melodi ortaya çıkartmaya çalıştı. Aynı zaman da grup üyeleri diğer grupların çalışmalarını yavaşlatmasını ve bitirmesinin komutlarını da vermiş oldular. vermişoldular.vermişoldular.  4. Aktivite: Serbest olarak bu guruptaki her katılımcı içinden geldiği gibi dans etti. etti.etti.  Workshop sonunda katılımcılardan değerlendirme yapmaları istendi. istendi. Öğleden Sonra

3.GÜN  Earth Break çalışması  Küresel vurmalı çalgılarla melodi oluşturma.  Davullarla 4 farklı ritim tutma çalışmaları.  3 günün eleştirisi

Eart Break  Anlamı; ritim aralarında boşluğu dolduran ses.  Davul gurubuna giren vurmalı çalgıların ritim yada melodi olmadan kendilerine ait seslerinin tanıtımı yapıldı. tanıtımıyapıldı.tanıtımıyapıldı.  Ritim aralarında eart break yapıldı. SABAH

Küresel vurmalı çalgılarla melodi İİİİki farklı gurup oluşturuldu HHHHer gurup ayrı yerlerde 15 dakika boyunca kendi melodisini oluşturmaya ç ç ç ç ç aaaa llll ıııı şşşş tttt ıııı 1111.grup melodisini çalarken 2. grup earth break yaptı 2222. grup melodisini çalarken 1.grup eart break yaptı. EEEEarth break’ler aradan kaldırıldı ve gruplar sırayla melodilerini çaldılar. SABAH

4 farklı ritim  Davullarla; - Seventy one, - Mother-father, - One-two-three, - One-two-three-four-five-six-seven ritimleri çalışıldı. çalışıldı.  Bağımsız iki katılımcının ritmik vuruşlarından oluşan davul melodileri çalışıldı. çalışıldı.  Konsantrasyonu sağlamaya yönelik (el çırpma- uygun adım yürüme-sırayla aynı sesi çıkartma) etkinlikler yapıldı. Öğleden Sonra

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ  Geri dönüt formları  Puanlama çiçeği (workshop öncesi ve sonrasına yönelik)  Hedef tahtası  % ile ifade edilen değerlendirme formu  Duygularını bir şekille ve bir kelime ya da cümle ile ifade edildiği notlar notlar

TEŞTEŞEKKÜRLER KLER TEŞKLER