1980 Sonrası Şiir - Bu dönem de şiir ideoloji ve düşünceyi yayma aracı olmaktan çıkmıştır. - Şiir araç değil amaç olmuş ve esas konusunun birey olduğuna.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
Advertisements

SELİM İLERİ.
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
 Şiiri yorumlamak için önce şiir dikkatle okunmalıdır.Bunun yanında şiirin en doğru ve en gerçek yorumu söz konusu değildir.Çünkü bir şiirin gerçekte.
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
SALAH BİRSEL
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
FATİH ERDOĞAN. Fatih Erdoğan 23 Nisan 1954'te İzmir'de doğdu. Yaşamının geri kalanını İstanbul'da geçiren yazar, Kültür Koleji ve 1973'te Robert Kolej'den.
ÇAĞDAŞ EDEBİTAYIMIZIN ÇAĞDAŞ İNSANI
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
PEYAMİ SAFA.
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Performans Ödevi Ders : Dil ve Anlatım Konu : Makale (Makale Nedir?Makale Çeşitleri Nelerdir ? Makalenin Özellikleri) Öğrenci Bilgileri İsim: Burak.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
TÜRK EDEBİYATI - DİL VE ANLATIM
EDİP CANSEVER.
Aziz Nesin’in sürükleyici kitabı... Hazırlayan:Dilara Gür
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
Şiir.
Aslen, Ankaralı olan Uğur Mumcu, 22 Ağustos 1942 yılında, babasının memuriyeti dolayısıyla Kırşehir'de, doğdu. İlk ve orta okulları Ankara’da okuyan Mumcu.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
SÜLEYMAN TARIK BUĞRA ( 2 EYLÜL ŞUBAT 1994 )
FETHİYE MEHMET ERDOĞAN ANADOLU LİSESİ MÜCAHİD SERÇEK TÜRK ED. ÖĞRT.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
ÖZDEMİR ASAF.
ORHAN VELİ KANIK MEHMET ALİ SEL.
Bireyin İç Dünyasını Esas Alan Eserler
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Servet-İ fünun edebİyatI
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
1 2. YENİ HAREKETİ 1940 Sonrası Şiiri LÜTFİ BAŞDAŞ 12/D 1789 İSMAİL MALAZGİRTLİ 12/D 1694.
Ahmet Kutsi Tecer.
Nurullah Ataç.  21 Ağustos 1898’de İstanbul Beylerbeyi’de doğdu. 1957’de Ankara’da yaşamını yitirdi. Türk edebiyatında modern anlamda deneme türünde.
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
KAPAK.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
EDİP CANSEVER.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
Gülayşe Koçak ‘‘Dünyanın en başarılı yazarlarının bile defalarca reddedildiğini bilmeliyiz. Reddedilmeyi göze almazsak, yazamayız.’’
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
Hisarcılar (HİSAR GRUBU)
   Halk edebiyatı -Halk edebiyatı adı üzerinde halkın yaşayışı,hayata bakışı,edebi zevkini yansıtan bir edebiyattır.
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.
ÖMER BEDRETTİN UŞAKLI (d. 1904, Uşak - ö. 23 Şubat 1946, İstanbul)
CEMAL SÜREYA INCELEME Yağız Fırat BORAN 12-D.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
İBRAHİM ŞİNASİ.
GARİP ŞİİR. Garip Hareketi’nin etkisinin sürdüğü yıllarda şiiri onlar kadar bayağılaştırmak istemeyen, her biri kendine özgü şiir tarzını oluşturmuş aşağıdaki.
Ziya Paşa (1825 – 1880).
HÜSEYİN SUAT YALÇIN. ■Hüseyin Cahit Yalçın'ın ağabeyi. Tıbbiye'yi bitirdikten sonra (1886), bir süre Midilli ve İstanbul'da hekimlik yaptı. Uzmanlık.
Edebiyat,sanat,siyaset,ticaret,spor gibi alanlarda başarılı olan; insanlık adına faydalı işlerde bulunan insanların hayatlarının.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ Meşrutiyet (1908)'ten sonra memlekette başlayan ve o devirde "Türkçülük" adı verilen milliyet hareketi, "edebiyatta millî kaynaklara.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
Sunum transkripti:

1980 Sonrası Şiir - Bu dönem de şiir ideoloji ve düşünceyi yayma aracı olmaktan çıkmıştır. - Şiir araç değil amaç olmuş ve esas konusunun birey olduğuna inanılmıştır. - Bu dönemde medya önem kazanmıştır. - Şiir popüler kültürün bir parçası olmuştur. - Şiirle ilgili klipler, cd. Gibi medyada tanıtma modası doğmuştur.

Şehirli kimliği ön plana çıkmıştır. Şiire şiir özelliği dışında başlıca özellik yüklenmemiştir. Yapı ve söyleyişe içerikten daha çok önem verilmiştir. Gelenekle barışılmış ve ayrım yapılmadan şiirin bütün ustalarına sahip çıkılmıştır. Şairler bireysel anlayış sergilemişler bu yüzden ortak bir şiir anlayışı görülmemiştir. Şiirin düz yazıya yaklaştığı görülür.

İmgeye önem verilmiş yeni imgeler peşinde koşulmuştur. Kapalı ve yoruma açık anlatım benimsenmiştir. İkinci Yeniye özgü uzak çağrışımlara yönelinmiştir. ilk defa reddetmek yerine şiir birikimi kabullenilmiştir. Varoluş şiir aracılığıyla sorgulanmıştır.

ÖNEMLİ TEMSİLCİLERi  Haydar Ergülen  Hilmi Yavuz  Küçük İskender  Murathan Mungan  Sunay Akın  Tuğrul Tanyol  Enver Ercan  İhsan Deniz  Hüseyin Atlansoy  Arif Ay  Yaşar Miraç  Lale Müldür  Güven Turan  Sefa Kaplan  Nevzat Çelik  Enis Batur

 HAYDAR ERGÜLEN 1956 yılında doğmuştur. İlkokulu ve ortaokulu Eskişehir’de okuyan sanatçı liseyi ise Ankara’da okumuştur. Çağdaş şiiri ve klasik şiiri çok iyi özümsemiş bir sanatçıdır. Bulunduğu dönemdeki siyasi ve ideolojik düşüncelerden şiirlerini uzak tutmuştur. İlk şiirini “Umut Erkan” adıyla “Deneme” dergisinde yazan sanatçı ilk yazısını “Mehmet Can” adıyla “Yeni Ortam” gazetesinde yazmıştır.

Ölüm-yaşam, insan-dünya ilişkilerini sorgulamıştır. Bu sorgulamaları sade, açık ve lirik bir tarzda sorgulamıştır. Ölüm, yabancılık, yalnızlık gibi temaları işlemiştir. Şiirlerini bir “imge” etrafında kurgulayıp yazdığı görülür. “Eskiden Terzi ve Unutulmamış Bir Yaz İçin” şiirleriyle ödül almıştır.

 ESERLERİ ŞUNLARDIR  Karşılığını Bulamamış Sorular  Sokak Prensesi  Sırat Şiirleri  Eskiden Terzi  40 Şiir ve Bir  Eski Yazı  Nar (Toplu Şiir 1)  Hafız ile Semender (Toplu Şiir 2)  Karton Valiz Ölüm Bir Skandal  Keder Gibi Ödünç  Hafıza  Üvey Sokak Açık Mektup

 HİLMİ YAVUZ 1936 yılında İstanbul’da doğan sanatçı Kabataş Erkek Lisesini okumuş, Yükseköğrenimini Hukuk Fakültesini kazanarak başlayan sanatçı, daha sonra bu bölümü yarıda bırakarak Londra Üniversitesinde Edebiyat Fakültesi felsefe bölümünü okumuştur yılında BBC’nin Türkçe yayınlar bölümünde çalışmıştır. Türkiye’ye döndüğünde çeşitli yayınevlerinde çalışmıştır. Boğaziçi Üniversitesinde öğretim üyeliği yapmıştır.(Mimar Sinan Üniversitesinde’ de ders vermiştir.)

Cumhuriyet, Yeni Ortam ve Milliyet gibi çeşitli gazetelerde yazılar yazmıştır. “Ali Hikmet” takma adıyla çeşitli yazıları vardır. Şiire ilk olarak “İkinci Yeni” anlayışıyla başlayan sanatçı 1980 sonrası şiir anlayışıyla şiir yazmıştır. ilk şiirini Kabataş lisesinde okurken Edebiyat Öğretmeni Behçet Necatigil’in yönetiminde çıkan “Dönüm” dergisinde yayınlayan sanatçı bu dönemde imgesel öğelerin ağırlıkta olduğu (ikinci yeni şiir etkisi ) şiirler yazmıştır. Sanatçı Divan Edebiyatını ve Batı şiirini çok iyi bilen ve özümseyen bir özellik gösterir.

Ahmet Haşim, Yahya Kemal, Behçet Necatigil, Asaf Halet Çelebi, Ahmet Muhip Dıronas gibi sanatçılardan etkilenmiştir. İkinci Yeni şiir etkisinden uzaklaşan şair sonraki şiirlerinde Tasavvufi, mistik öğeleri içeren özgün şiirler yazmaya başlamıştır. Şiirler de özellikle “Benzetmelerden” yararlanmıştır. “Hüzün, Yalnızlık, Kaçış, Ölüm Korkusu” gibi temalar işlenmiştir.

 ESERLERİ ŞUNLARDIR  ŞİİR  Doğu Şiirleri (Yeditepe Şiir Armağanı ödülünü kazandı)  Bakış Kuşu  Bahreddin Üzerine Şiirler  Zaman Şiirleri  Hüzün ki En Çok Yakışandır Bize  Ayna Şiirleri  Yaz Şiirleri  Akşam Şiirleri  Gizemli Şiirler

 Anı-Deneme-İncelemeler  Kültür Üzerine (Deneme)  Ulusal Kültür (inceleme)  Felsefe (inceleme)  Bulanık Defterler (Anı)  Ceviz Sandıktaki Anılar (Anı)

 HÜSEYİN ATLANSOY 1962 yılında Eskişehir’de doğmuştur. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi sosyoloji bölümünü okumuştur. Şiirlerini “Diriliş, Dergah, Kayıtlar, İpek Dili, Hece Dergisi, Kaşgar, Yedi İklim” gibi dergilerde yayımlanmıştır sonrası şiirin en önemli temsilcilerindendir. Şiiri o kadar çok seviyor ki “şiir yazmasaydım hayatım olmazdı.” Diyecek kadar şiire düşkündür. “Aşk, çocuk, ölüm, medeniyet” gibi temalar işlenmiştir. Şiirlerinde “ilaç” kelimesini çok kullanmıştır. “İroni” şiirlerinde önemli bir ögedir

 ESERLERİ  Karşılaşma Töreni (1990’da Yazarlar Birliği şiir ödülü aldı)  İlk Sözler  İntihar İlacı  Kaçak Yolcu  Şehir Konuşmaları  Efendilik Tarihi  Su Borcu