TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VOLEYBOLDA PLONJON.
Advertisements

SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
1 0-6 Yaş Devinsel Gelişim Bedensel Gelişim devinsel gelişimin önkoşuludur.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
Motor Gelişim.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
PSİKOMOTOR GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MOTOR GELİŞİM.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Köy kay tüy bey.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Spor hareketleri dönemi
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ PSİKOMOTOR GELİŞİM TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ ( 2-6 Yaş ) 141000035 Mustafa CAN 141000046 Mehmet ÇAKIR 141000048 Musap Çağın 141000100 Bekir Nazmi SHAKİR

Temel Hareketler Dönemi Temel hareketlerin gelişimi üç evrede incelenir. Bu evreler. gelişimsel bir sıra izlemekle beraber her evreyi diğerinden kesin çizgilerle ayırmak mümkün değildir. Bu evreler; • Başlangıç evresi • İlk evre • Olgunlaşma evresi

Başlangıç Evresi Bu evrede çocuklar, kendi bedenlerinin hareket yeteneklerini anlamak ve bunları denemek için çaba gösterirler. Hareketler sırasında beden ya çok abartılı ya da çok sınırlı biçimde kullanılır. Ritim ve koordinasyon zayıftır.

İlk Evre Bu evrede, kontrol ve ritmik koordinasyon arttığı için çocuğun hareketleri daha uyumlu ve kontrollü olmaya başlar. Buna rağmen , abartma ve sınırlama vardır. Üç dört yaş çocukları gözlendiğinde bu evrenin özelliklerini taşıyan pek çok hareket görülebilir.

Olgunlaşma Evresi Bu evrede , çocuklar mekanik yönden etkili, uyumlu ve kontrollü, gelişmiş hareket şekillerini sergilerler. Beş altı yaşına gelen çocukların bu evreye ulaşmış olmaları gerekir. Alıştırma olanağı yaratılması, motive edilme ve nitelikli bir eğitim verilmesi önemli Başlangıç, ilk ve olgunluk olarak belirlenen gelişim sırası tüm çocuklar için aynıdır. Ancak, gelişimin hızı çevresel ve kalıtsal etmenlere bağlı olarak değişmektedir.

TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ (2-6 YAŞ) Yaşamın ikinci yılından başlayarak yedinci yılına kadar geçen süre temel becerilerin kazanıldığı dönemdir. Tüm çocukların ortak özellik taşıması ve yaşam için gerekli beceriler olduğundan ‘temel beceriler’ ismini almıştır. Bunlar koşma, atlama, sıçrama, sekme, yakalama, fırlatma, topa ayakla vurma gibi hareketlerdir.

Çocuğun olgunlaşmasında iyi bir öğretim verilmesi, cesaretlendirilmesinin ve alıştırma olanağı yaratılmasının önemi büyüktür. Öğretim: Bu dönemde kazanılan becerilerin doğru öğretilmesi çok önemlidir. Yanlış öğrenilmiş hareketin düzeltilmesi, hareketin ilk kez öğrenilmesinden daha zordur.

Cesaretlendirme (Motivasyon): Bu dönemde çocuk, övülmekten hoşlanır Cesaretlendirme (Motivasyon): Bu dönemde çocuk, övülmekten hoşlanır. Akranlarının alay etmesi, yaralanmaktan korkması, kaygı taşıması nedeniyle hareket becerilerini kazanırken korku duyar. Bu nedenle bu dönemde çocuğu, yapabileceği yönünde cesaretlendirmek gerekir.

Alıştırma ortamı: Çocukların hareket becerilerini kazanmalarında ortam, araç, zaman gereksinimi de önemli rol oynar. Bu dönemde çocuk yapacağı etkinlikler ne kadar çok ve bilinçli hazırlanmışsa, bir o kadar hareket becerisi kazanımı çoğalır. Sporla ilişkili döneme hazır biçimde başlaması açısından da alıştırma ortamı önemlidir. Bu dönemde hedef, temel hareketlerin olgun düzeyde başarılmasıdır.

Psikomotor Gelişim ve Hareket Beden Eğitimi Spor Öğretimi 2-6 yaşları arasında ise (temel hareketler dönemi), öğrenmenin işe daha yoğun karışmaya başladığı bir süreç başlar. Bu yaşlardaki psikomotor gelişimde, büyüme ve olgunlaşmanın yanında, çevresel etkenler yani öğrenme giderek daha çok önem kazanır. 

4-5 yaşlarında bir çocuğun geri geri yürüyebilmesi, ani duruş ve dönüşleri gerçekleştirebilmesi, yardımlı tekerlekli bisiklete kolayca binmesi, topu atıp tutabilmesi, kağıt üzerine şekiller çizebilmesindeki psikomotor yeterlilik öğrenmenin yol açtığı psikomotor davranış değişikliği göstergeleridir. Bu dönem ve sonrasında gerçekleştirilen doğru öğretim yaklaşımları psikomotor gelişimi olumlu yönde etkileyecektir.  

5-6 yaşlarından itibaren giderek artan bir şekilde koordinasyon, kuvvet, reaksiyon, dikkat, hız, denge ve esneklik yetileri ile ilgili uygulamalar önem kazanır. Ancak buna rağmen bu dönem hareket eğitimi uygulamaları, asla dayatmacı ve zorlayıcı olmamalıdır.

Hareket eğitimi etkinlikleri bu dönemler ve takip eden ilköğretim birinci kademe dönemlerinde ağırlıklı olarak oyunsal formlarda planlanır ve uygulanırsa, çocuğun gelişimi üzerindeki etkileri daha fazla olacaktır. Oyunsal form ve oyun uygulamaları çocukların biliş ve duyuş gelişimlerine de hitap edeceğinden, daha kompleks öğretim hedeflerine de ulaşılmış olacaktır. Bu konuda dikkat edilmesi gereken, çocukların zorlanma ve yük altına sokulma riskine karşı korunmalarıdır. Bu koruma, etkinlik süresinin ayarlanması, etkinlikte verilen görevlerin motor gelişim dönemlerine uygunluğu gibi öğretim yaklaşımlarıyla sağlanabilir

Temel Hareketler Döneminde Kazanılan Motor Yetenekler 2-3 YAŞ (Büyük Kas Yetenekleri) *Çift ayak sıçrar. *Geri geri yürür. *Destekle merdiven iner. *Durağan topa tekme atar. *Destekle öne takla atar.

2-3 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri). İpe dört boncuk dizebilir 2-3 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri) * İpe dört boncuk dizebilir * Kapı kolu açabilir. * 5-6 küpten kule yapabilir. * Kitabın sayfalarını tek tek çevirebilir. * Kâğıdı ikiye katlar.

3-4 YAŞ (Büyük Kas Yetenekleri). 20 cm yükseklikten yere atlar 3-4 YAŞ (Büyük Kas Yetenekleri) * 20 cm yükseklikten yere atlar. * Hareketli topa tekme atar. * Parmak ucunda yürür. * Üç tekerlekli bisiklete biner. * Salıncakta sallanır. * Kaydıraktan kayar. * Öne takla atar. * Ayak değiştirerek merdivene çıkar. * Havadan atılan topu tutar.

3-4 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri). Üç parçalı yap-boz yapar 3-4 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri) * Üç parçalı yap-boz yapar. * Çizgi üzerinden makasla keser. * Makasla keser.

4-5 YAŞ (Büyük Kas Yetenekleri). Tek ayak üzerinde 4-8 saniye durur 4-5 YAŞ (Büyük Kas Yetenekleri) * Tek ayak üzerinde 4-8 saniye durur. * Değişik yönlere koşar. * Dengede yürür. * Çift ayak on kez sıçrar. * 5 cm yükseklikteki ip üzerinden atlar. * Altı kez geriye sıçrar. * Top sıçratır ve yakalar. * Ayak değiştirerek merdiven iner. * Tek ayak üzerinde beş kere sıçrar.

4 - 5 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri). Resimde ev, adam, ağaç çizebilir 4 - 5 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri) * Resimde ev, adam, ağaç çizebilir. * Makasla basit şekiller keser, yapıştırır.

5 - 6 YAŞ (Büyük Kas Yetenekleri) * Dengede ileri, geri, yanlara yürür. * İp atlar gibi sıçrar. * Topa yön vererek sıçratır. * İki elle top tutar. * Sopa ile topa vurur. * Paten kayar. * İki tekerlekli bisiklete biner. * Tek ayak üzerinde 10 saniye durur. * Barfikste 10 saniye asılı bekler.

5 - 6 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri) * Kalem tutar. * Büyük harf çizer. * Bir resmin sınırlarını taşırmadan boyar. * Kalemtıraş kullanır. * Resim keser. * Çekiçle çivi çakar.