Öğrenci Değerlendirme Yöntemleri / 33 1 Şifa Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Advertisements

HİPERTANSİF HASTAYA YAKLAŞIM
Yasemin Çırak1, Sema Savcı2, Zehra Karahan3
Eğitim Şube Müdürlüğü Mayıs Dünya Hipertansiyon Günü Y
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Aile Hekimliği Anabilim Dalı
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Çocuk Kardiyolojisi Bilim Dalı Olgu Sunumu 9 Mayıs 2013.
İç Hastalıkları Anabilim Dalı Prof.Dr.Adnan Levent YALDIRAN
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Hematoloji Bilim Dalı Olgu Sunumu 5 Mart 2013 Uzm. Dr. Uğur Demirsoy.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Toplum kökenli pnömoni
PNÖMONİLER Dr. Oğuz KILINÇ Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
İlaç Kullanımı - Vakalar Dr. Deniz SUNA ERDİNÇLER.
Klinik soru oluşturma Dr. Güzel Dişcigil.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Gebe Hastada Triaj Senaryoları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Onkoloji Bilim Dalı Olgu Sunumu 26 Mayıs 2015 Salı Ar. Gör. Dr. Oktay Kuloğlu.
DİZ AĞRISI OLAN HASTA AYIRICI TANISI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
EGZERSİZİN VİTAL BULGULAR ÜZERİNE ETKİSİ
Serum sT4 düzeyleri obez kadınlarda kilo verme tedavisinin etkinliği ile ilişkilidir Dr. Ceyhun YURTSEVER KTÜ Aile Hekimliği ABD Aralık 2015.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Romatoloji Bilim Dalı Olgu Sunumu 1 Aralık 2015 Salı Yandal Ar. Gör. Uzm.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
Aile Hekimliğinde Sağlık Kayıtları
Çoktan Seçmeli Soru Hazırlama 1 Şifa Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Aile Hekimliğinde Anamnez ve Genel Muayene Zekeriya AKTÜRK Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD 28 Eylül 2015
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
HİPERTANSİF HASTAYA YAKLAŞIM
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Orak Hücre Anemisi Vaka Sunumu
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DÖRDÜNCÜ DÖNEM SIVI-ELEKTROLİT TEDAVİSİ DERSİNE AİT DERS SONU DEĞERLENDİRME.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Böbrek Hastalıklarında Anamnez ve Fizik Muyene
Zor Hastaya Yaklaşım Dr. Hasan KAYABAŞI Dr. Hasan KAYABAŞISBÜ Haydarpaşa Numune Hastanesi Haydarpaşa Numune Hastanesi.
SOL KALP YETMEZLİĞİ Stj.Dr.Tayfun Özdemir. Sol kalp yetmezliği (Akut Kalp Yetmezliği) Nedir? Sol ventrikül, arterial kanı kullanılmak üzere vücuda gönderir.
İnt.dr.Emrah patat ktü tıp fakültesi aile hekimliği stajı
Kardiyovasküler Aciller ve Postop. Hasta Takibi Prof. Dr
ARŞ. GÖR. DR. HAVVA ŞEN KTÜ TIP FAKÜLTESİ AİLE HEKİMLİĞİ AD
Sunum transkripti:

Öğrenci Değerlendirme Yöntemleri / 33 1 Şifa Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015

2 Öğrenmenin gerçekleştiğini nasıl anlarsınız?

Bu oturumun amacı katılımcıların ölçme ve değerlendirme kavramları ve soru çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu oturum sonunda katılımcıların aşağıdaki hedeflere ulaşması beklenmektedir :  Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayabilmeli.  Ölçülen öğrenme boyutlarını açıklayabilmeli.  Bilişsel düzeyi ölçmek için kullanılan soru tiplerine örnekler verebilmeli.  Psikomotor alanı ölçmek için kullanılan soru tiplerine örnekler verebilmeli. 3 Amaç - Hedefler

 Ölçme: (assessment)  Öğrenenin seviyesinin belirlenmesini amaçlar.  Yapılandırıcı geribildirim verilmesini sağlar.  Hamit Tıp Eğitimi kursu son testinden %75 puan aldı.  Değerlendirme (evaluation)  Öğrencinin belirlenen yeterliliklere ulaşıp ulaşmadığı hakkında karar verilmesidir.  Hamit Tıp Eğitimi kursunda başarılı oldu ve belge aldı. 4 Ölçme ve Değerlendirme

 Tıp fakültesi  Uluslararası akreditasyon örgütü  Ulusal akreditasyon örgütü  Meslek örgütleri  ÖSYM vb  Anabilim dalı  Eğitici  Hastalar / toplum  Öğrencinin kendisi 5 Değerlendirmeyi kim yapmalı?

Neden ölçme yaparız?  Yeterliliği gösterme  Öğrencileri derecelendirme  Bir öğrencideki ilerlemeyi takip etme  Öğrenmedeki zorlanmaları saptama  Eğitim yöntemini değerlendirme  Öğrencileri öğrenmeye teşvik etme  Eğiticiye geribildirim verme  Öğrenciye geribildirim verme / 336

7 Öğrenme sürecinde ilişkiler MüfredatEğitimÖlçme

8 Neleri değerlendirmeli? Öğrenme üç alanda gerçekleşir. Dolayısıyla değerlendirme de bu üç alanda yapılmalıdır: Bilgi Normal kan basıncı sınırlarını söyleyebilmek. Beceri Kan basıncını koldan sfingomanometre ile ölçebilmek. Tutum Muayeneye gelen her erişkin hastasının kan basıncını ölçmenin gereğine inanması Newble D. Assessment. In: Jolly B, Rees L. (Editors) Medical education in the millennium, Oxford: Oxford University Press; 1998.p.131–42.

/ 33 9 Miller piramidi Bilir Nasıl yapacağını bilir Gösterir Yapar Performans değerlendirmesi: Çalışma ortamında Yeterlilik değerlendirmesi: OSCE Sadece hatırlama: ÇSS, sözlü… Ortama göre değerlendirme: ÇSS, CORE, sözlü…

 Çoktan seçmeli sınav  Sözlü sınav  Simülasyon / Maketle sınama  360 derece genel değerlendirme  Klinik değerlendirme / Bilişsel hedeflerin ölçümü

 Sözlü  Nesnel (Objektif) Yapılandırılmış Sınavlar  Ödev / Proje Hazırlama  Karne ile profilleme (Portföy)  Gözlemsel Yöntemler / Psikomotor Gelişim Tutum / Davranış Ölçümü

 OSCE; Objective Structured Clinical Examination  NÖKS - Nesnel Örgün Klinik Sınav  OSPE; Objective Structured Practical Examination  NÖPS- Nesnel Örgün Pratik Sınav  CORE; Clinically Oriented Reasoning Exam  KNS; Klinik Nedenselleştirme Sınavı  OSLER; Objective Structured Long Assay Reporting  NYURT; Nesnel Yapılandırılmış Uzun Rapor Yazımı / Nesnel Yapılandırılmış Sınavlar

 ÇSS  Sözlü  Yazılı  Klinik nedenselleştirme sınavı (CORE)  Objektif yapılandırılmış klinik sınav (OSCE)  Kısa Cevap (Short answer)  Extended Matching (genişletilmiş eşleştirme soruları)  MEQ (modifiye klasik sınav)  Mini- CEX, DOPS / Ölçme Çeşitlerine Bazı Örnekler

 Paradoks nabız aşağıdaki hastalıklardan hangisinde görülmez? A) Perikart tamponadı B) Kalp yetmezliği C) Tansiyon pnömotoraks D) Hemorajik şok E) Pulmoner emboli / ÇSS TUS, Nisan

 Basamaklar halinde seçilmiş vakalarda düşünme becerisini ölçmek için yapılır  Öykü  Fizik muayene  Ön tanılar  Tedavi / CORE

 Yetmiş iki yaşındaki kadın hasta, çabuk yorulma yakınmasıyla başvuruyor. Son 2 aydır 1 kat merdiven çıktığında yorulduğunu ve nefes almak için duraklaması gerektiğini ifade ediyor. Geceleri uyuyabilmek için 2 yastık kullandığını; ancak yine de uyuduktan 2-3 saat sonra nefessiz kalarak uyandığını belirten hastanın kan basıncı 170/95 mmHg, kalp hızı 115/dakika, düzensiz ve solunum sayısı 22/dakika’dır. Hastanın muayenesinde palpasyon ile kalp tepe atımının lateralve inferiora doğru yer değiştirdiği belirleniyor. 3 (+) pretibial ödem ve akciğer oskültasyonunda her iki akciğer bazalinde krepitan raller saptanıyor. Bu hastanın tedavisinde kullanılabilecek ilaçlardan hangisi nöro- hormonal aktivite artışı yapar? A) Valsartan B) Spironolakton C) Furosemid D) Kaptopril E) Kandesartan / CORE TUS, Nisan

/ ÇSS – Boşluk doldurma Aşağıdaki soruda boş bırakılan yere uygun düşen ifadeyi bulunuz. “Sağlık, sadece hastalık ve sakatlık durumunun olmayışı değil kişinin …………………….. yönden tam bir iyilik halidir.” A.bedeni ve ruhi B.fiziksel ve sosyal C.maddi ve manevi D.bedenen, ruhen ve sosyal E.spirütüel ve sosyal

ÇSS – Birden çok boşluk doldurma Ölçme değerlendirme olmayan bir eğitim düşünülemez. Öğrencilerin performansları eğitim boyunca sürekli takip edilmeli ve kendilerine yapılandırıcı geribildirimler verilmelidir yani değerlendirmeler yapılmalıdır. Bunun dışında eğitim sonunda başarı durumunu belgelemek için değerlendirmeler de şarttır. Soru 1: A.formatif B.summatif C.kesin D.bağıl E.mutlak Soru 2: A.formatif B.summatif C.kesin D.bağıl E.mutlak / 3318

/ ÇSS – Cümle tamamlama Aşağıdaki soruda verilen cümleyi uygun şekilde tamamlayan ifadeyi bulunuz. Doğuştan kalp hastalıkları arasında en sık görüleni atriyal septal defektir (ASD). Sekundum tipi ASD’lerin..... A.etyolojilerinde en sık annenin alkol kullanımı vardır. B.tanılarında altın standart anjiyografidir. C.kendiliğinden kapanma ihtimali vardır. D.bir yaşından önce ameliyat edilmeleri gerekir. E.çoğunda bir yıl içerisinde pulmoner hipertansiyon gelişir.

Soru 1: Eğitim yöntemi seçerken hedef gruba uygun yöntemler belirlemek önemlidir. Aşağıdaki eğitim yöntemlerinden kaçı öğrenci merkezli yöntemdir?  Sınıf dersi  Ödev  Probleme dayalı öğrenme  Proje temelli öğrenme A.0 B.1 C.2 D.3 E.4 / ÇSS – Doğru sayısı buldurma

 Giriş sorusu:  45 yaşında, 167 cm boyunda ve 88 kg ağırlığındaki bir erkek hastanın vücut kitle endeksi kaçtır?  İkinci soru:  VKİ düzeyine göre şişmanlığın sınıflaması nasıl yapılır?  Cevaplayabilirse:  Bu hastaya nasıl bir egzersiz reçetesi önerirsiniz? / Sözlü Sınav

/ OSCE

 Temel ilke ve yöntemi NÖKS’e benzeyen uygulama sınavları  Maket üzerinde intramusküler uygulama yapınız.  Bilgisayarda SPSS kullanarak verilen analizleri yapınız. / OSPE

 Nesnel Yapılandırılmış Uzun Rapor Yazımı  Kritik düşünme  Nedenselleme  İfade etme / OSLER

 Konu: Miyokard enfarktüsü  Odak: Komplikasyonları  Seçenekler: A.Asistol B.Atriyal fibrilasyon C.Kalp tamponadı D.Tam kalp bloğu E.Derin ven trombozu F.Papiller kas yırtığı G.Perikardit H.Post MI sendromu I.Pulmoner emboli J.Pulmoner ödem K.Unstabil anjina L.Ventriküler fibrilasyon M.Ventriküler septum yırtığı N.Bentriküler taşikardi Genişletilmiş Eşleştirme Soruları Soru kökü: sıradaki sorular için en uygun komplikasyonu yukarıdaki listeden seçiniz. Her bir seçenek bir veya daha fazla kullanılabilir. Soru 1: 72 yaşındaki bir erkek miyokard enfarktüsü sonrasında hastaneye yatırılıyor. Yedi gün sonra hastada şiddetli dispne ve kollaps gözleniyor. Muayenede hasta soluk renkte ve sağ bacağı sola göre daha şiş durumda. Kalp apeksi 5. interkostal aralıkta orta klaviküler hatta. Üfürüm duyulmuyor ama akciğerde her iki bazalde nadir krepitan raller var. Nabız 128/dk, kan basıncı 98/55 mmHg, ateşi 37,7 C ve jugüler venöz basınç artmış. Doğru cevap: Pulmoner emboli / 3325

 Aile hekimliği uygulamasında hasta merkezli sağlık hizmeti sunum modelini açıklayınız ve hizmet kalitesine etkisini tartışınız. / Uzun Yazılı (Klasik Sınav)

 Şeker hastalığı ve yüksek kan basıncı bulunan 55 yaşındaki bir erkek hastada kullanılabilecek antihipertansif ilaçları yazınız. / Kısa Yazılı

 Erişkin atlarda kolit etyolojisinde rol alan faktörleri yazınız. (20%)  Erişkin atlarda kolit bulgularını yazınız ve isteyeceğiniz tanı testlerini belirtiniz. (30%)  Kolitli bir ata nasıl bir tedavi yaklaşımında bulunursunuz. (30%)  Laboratuvar doğrulaması konusundaki biyo güvenlilik tedbirlerini açıklayınız. (20%) / Bağlantılı Yazılı Sorular

 Soru 1: Bayan A, öncesinde sağlıklı, iki çocuk annesi bir hanımdır. Yoğun bir iş günü 2 yaşındaki çocuğunu hafif nezle şikayetleri için getiriyor. Görüşmeden ayrılırken şöyle diyor:  “Bu arada, çok yoğun değilseniz; son iki aydır kendimi çok yorgun hissediyorum”  Aile hekimliği açısından; 1. Bu sözün anlamı ne olabilir? 2. Hastaya ne cevap verirsiniz?  Soru 2: Bayan A, yıllardır geniz akıntısı olduğunu ve son iki aydır burnunun sürekli tıkalı olduğunu söylüyor. Bu aşamada aklınıza gelmesi gereken sık görülen önemli iki tanı nedir? Her bir tanıyla alakalı üç bulgu veya belirti yazınız. Modifiye Klasik Sınav (MEQ) / 3329 J. Roy. Coll. Gen. Practtt., 1971, 21, 373

/ Mini Clinical Evaluation Exercise (Mini CEX)

/ Mini Clinical Evaluation Exercise (Mini CEX)

Sadece öğrenciyi mi değerlendirmeliyiz? Öğrenci Anabilim Dalı Fakülte / Üniversite Ders / Eğitici Ülke / Sistem / 33 32

 Ölçme ve değerlendirme nedir?  Hangi öğrenme boyutlarını ölçeriz?  Bilgiyi ölçmek için hangi soru/sınav tipleri uygundur?  Beceriyi ölçmek için hangi soru/sınav tipleri uygundur? / Özet