Ayıplı Mal Nedir? Aldı ğ ınız ürün beklentilerinizi karşılamamışsa ya da beklentilerinizi azaltmışsa bu ürün ayıplı mal olarak nitelendirilir. Ürünlerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Av.Özgür Eralp e-TÜKETİCİ Av.Özgür Eralp -
ATAKUM KAYMAKAMLIĞI TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
Lojistik Yönetimi Ders – V
INTERNET VE HUKUK Zeynep Derman Hukuk Müşaviri SUPERONLINE A.Ş.
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
TÜKETİCİ HAKLARI.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
GREENPEACE TARAFINDAN YAPILAN ANKET ÇALIŞMASI
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
YEŞİLAY İNDİRİM KARTI ile, Bir İlk’te hep birlikte…
Candaş İLGÜN YARGITAY ÜYESİ.
TEMEL İNSAN HAKLARINDAN BİRİDİR
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ 3
MUSTAFAKEMALPAŞA TİCARET MESLEKL LİSESİ BİLİNÇLİ TÜKETİYORUM.
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ANTALYA İL TİCARET MÜDÜRLÜĞÜ
Hızlı Tüketim Ürünleri
TSE DAMGASI OLAN YAZILAR VE RESİMLER
İLAMLI İCRA Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
9. HAFTA TURİSTİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
TÜKETİCİ HAKLARI.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
TÜKETİCİ HUKUKUNA GİRİŞ YRD. DOÇ. DR. İ smayıl İ SMAYILLI.
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü 6502 SAYILI KANUN VE MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ İLE GETİRİLEN.
6502 SAYILI YENİ TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
ÜRET İ MDEN TÜKET İ ME TEMA: ( ) Yapılan her alışveriş sonrası fatura alınmasına gerek yoktur. ( ) Aldı ğ ımız bir kaza ğ ın kolunda yırtık oldu.
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
2015 YILI TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ BÖLGESEL EĞİTİM ÇALIŞMASI
FATİH SARAL ÖMER F. YENİCİ İZZETHAN MAZLUM. Biz tüketicilerin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmemizi sağlayan sözleşmelerdir.
TAKSİTLİ SATIŞ. “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” ile tüketici hakları yasal güvence altına alındı. Tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
MESAFELİ SÖZLEŞMELER.  Mesafeli sözleşmeler bilişim hukuku ve e-ticaret hukuku konusuna giren ve aynı zamanda tüketici mevzuatıyla alakalı olan bir kavramdır.
Satın aldığınız mal ve hizmetin ; Ambalajında,etiketinde, tanıtma ve kullanma klavuzun da belirtilen, Satıcı tarafından vaadedilen, Standardında belirtilen,
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
 HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI  HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI TÜKETİCİNİN HAKLARI AYIPLI HİZMETTE SORUMLULUK.
Aralık 2015 T.C. ADANA VALİLİĞİ Ticaret İl Müdürlüğü 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun.
TURİZM İŞLETMELERİNİN UYGULAMA İLE İLGİLİ SORUNLARI: TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI Hazırlayan: Gökhan GÜMÜŞ.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
MÜŞTERİ KAVRAMI Piyasadaki herhangi bir ürünü satın alan ya da faydalanan bu kişiler tüketici olarak adlandırılmaktadır. Ancak, ürün farklılaşması talep.
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ VE TÜKETİCİ MAHKEMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Ayıplı Mal Nedir? Aldı ğ ınız ürün beklentilerinizi karşılamamışsa ya da beklentilerinizi azaltmışsa bu ürün ayıplı mal olarak nitelendirilir. Ürünlerin hepsi kullanım kılavuzunda belirtilen detaylar etrafında şekillenmiş olmalıdır Sayılı Kanunu’n 4. Maddesine göre ayıplı mal; etiketinde, ambalajında, reklamında bildirilenlere uyulmayan, standardında veya teknik düzenlemesinde hata ve eksik olan; tüketicinin bekledi ğ i faydaları azaltan veya ortadan kaldıran, her türlü maddi, ekonomik ve hukuki eksiklikleri içeren maldır.

Ayıplı Mallardan Satıcılara Do ğ an Sorumluluk Ayıplı mal satışını yapan firma ya da satıcı, ürünü alan kişilere karşı sorumludur. Alıcının tercih etti ğ i ve talep etti ğ i de ğ işiklikleri, satıcı yerine getirmek zorundadır. E ğ er ayıplı malın türü gizli ise; yani kullanım sürecinde belli oluyorsa; hakkınızı aramak için 2 yıl vaktiniz vardır. Ve e ğ er satıcı özellikle ayıbı gizlemeye yönelik hareket etmişse; 2 yıl geçince zamanaşımı durumundan etkilenmez.

AYIPLI MAL SATIN ALAN TÜKET İ C İ D İ KKAT Ayıplı mal satın alan bir tüketicinin sadece ücretsiz onarım yaptırabilece ğ i algısının aksine de ğ işim, indirim ve iade gibi haklara da sahip oldu ğ u açıklandı. Geçti ğ imiz Mayıs ayının sonunda Avrupa’daki gelişmeler dikkate alınarak yenilenen Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicileri korumaya yönelik önemli de ğ işiklikler getirdi. İ stanbul Kemerburgaz Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ö ğ retim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Umut Yeniocak, tüketicinin satın aldı ğ ı üründe bir sorun çıkması durumunda sahip oldu ğ u haklarla ilgili bilgi verdi. Ayıplı mal satın alan bir tüketicinin sadece ücretsiz onarım hakkına sahip oldu ğ u algısının oluşturulmaya çalışıldı ğ ını ifade eden Umut Yeniocak, bu ezberin bozulması gerekti ğ ini, kanunun tüketiciye dört hak verdi ğ ini ve önce onarım hakkını kullanmanın bir zorunluluk olmadı ğ ını belirtti. İ stanbul 16 Ocak :22:36

B İ R GECEDE BU HALE GELD İ Esra Keyfer (18), kanserojen madde içerdi ğ i belirtilen ayakkabılardan aldı ğ ı şüphesini taşıyor. Keyfer söz konusu ayakkabıyı, bir çok markayı bünyesinde satan bir ma ğ azadan aldı ğ ını ifade ederek “Bu ayakkabıyı geçti ğ imiz temmuz ayında aldım. Ya ğ mur ya ğ dı ğ ında ayaklarımda kızarıklıklar oluşmaya başladı. Ayakkabıdaki boyanın aktı ğ ını düşünüyorum. Bir süre giymedim. Geçti ğ imiz eylülde yine giydim. Aya ğ ımda kızarılık ve morarma oldu. En son bir hafta önce yine giydim ve bir günde ayaklarımda kazırlık, morarma ve su toplama oluştu. O gece sabaha kadar acıdan uyuyamadım. Hastaneye gittim. Doktor bana bu durumun, ayakkabılardan kaynaklandı ğ ını düşündü ğ ünü, laboratuvarda baktırmam gerekti ğ ini söyledi. Daha sonra ilaç filan verildi. Ama ayaklarımdaki sorun devam etti. Daha sonra başka bir doktora gitti. O doktor da ayakkabılarımı laboratuvarda inceletmemi söyledi. Şimdi ayakkabıları inceletece ğ iz” dedi.

S İ TEDEN ALIŞVER İ ŞLERDE ÜRÜNLERE KARŞI TUTANAK UYARISI İ nternet üzerinden yapılan alışverişlerde paketin boş gelmesi, hiç ürün gelmemesi, sahte ürünün gelmesi gibi sorunlarla karşılaşıldı ğ ı, bu tür durumlara karşı kişilerin, kargo geldi ğ i anda teslim alırken imza attıktan sonra görevliyi bekletmeleri ve ürünle ilgili şikayetlerin olması halinde tutanak tutturmaları gerekti ğ i bildirildi.

TÜKET İ C İ N İ N BÜYÜK ZAFER İ ! Erdinç ÇEL İ KKAN / ANKARA Devre tatil, kredi kartı ve ayıplı mallar nedeniyle yaşanan ma ğ duriyetlerde ilk şikayet noktası olan hakem heyetleri tüketiceden yana kararlar verdi. Bu yılın 8 ayında 642 bin şikayeti de ğ erlendiren hakem heyetleri, 584 bin şikayeti yani yüzde 91’ini tüketici lehine sonuçlandırdı. 2012’de yüzde 79 olan bu oran 2013’te yüzde 84’e çıkmıştı. 11 Kasım :10:32

Hak arama yolu kolaylaştı TÜKET İ C İ Kanunu ile tüketicilerin Türkiye genelindeki 976 hakem heyetine başvuru yapması ve hak arama yolları kolaylaştırıldı. Tüketici Hakem Heyetleri yeniden yapılandırılırken başvuru sayısına göre bazı ilçelerde birden fazla Hakem Heyeti oluşturulması mümkün hale geldi. Gümrük ve Ticaret Bakanlı ğ ı’nca Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılacak başvurularla ilgili miktar da 2014 yılında bin 272 liradan 3 bin liraya çıkarıldı. Yani 3 bin liraya kadar olan tüketim malı şikayetleri için hakem heyetlerine, 3 bin TL’nin üstündekiler için ise tüketici mahkemelerine başvurmak gerekiyor.Gümrük ve Ticaret Bakanlı ğ ı

BEN İ D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TEŞEKKÜR EDER İ M TUNCAY KUŞCU TUNCAY KUŞCU