E-MÜFREDAT PROJESİ meb. gov

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Advertisements

‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri
KASIM 2013 UMEDER 2. SRC ÇALIŞTAYI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI’NIN TARİHSEL GELİŞİMİNE GENEL BİR BAKIŞ
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER

ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
2014/2015 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME e-KILAVUZU 1 MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ EĞİTİM FAALİYETLERİ-1.
DİNAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim-Öğretim Yılı İstatistik Toplantısı.
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVLARI 28 – 29 NİSAN 2014 ORTAK SINAVLAR İLE 10 – 11 MAYIS 2014 MAZERET SINAVI İÇİN 5 MART 2014 TARİHİNE KADAR YAPILMASI GEREKEN.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI UYGULAMASI 1.İlk yapılacak iş veri girişinden okul mevcut durumu onaylanacaktır. 2.Okul aile birliği.
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
EKONOMİ BAKANLIĞI DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS) 21/03/2013 H. Sibel KAPLAN Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdür Yardımcısı.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
MİLLİ BAYRAMLARIMIZ YUNUS EMRE ÇAY YUNUS EMRE ORTAOKULU ESRA KABADAYI Yunus Emre ÇAY1.
ATATÜRK’ÜN İLETİŞİME VERDİĞİ ÖNEM
ÇELTİKÇİ İLKÖĞRETİM OKULU ATATÜRK'ÜN HAYATI.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI’NIN TARİHSEL GELİŞİMİNE GENEL BİR BAKIŞ
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
İNKILAPLAR. Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar  Saltanatın kaldırılması (1 Kasım 1922)  Ankara’nın başkent olması(13 Ekim 1923)  Cumhuriyetin ilanı (29.
Sunum transkripti:

E-MÜFREDAT PROJESİ http://e-mufredat. meb. gov E-MÜFREDAT PROJESİ http://e-mufredat.meb.gov.tr Sunumu Yapan : Tuncer SUSAM

Kısaca Millî Eğitim Bakanlığı’nı tanıyalım : (156 yıllık bir kurum) Kaynak http://www.meb.gov.tr/meb/tarihce.html Eğitim ve öğretimin belli bir yerden ve devlet hizmeti olarak yürütülmesi gereği düşüncesi ilk kez II. Sultan Mahmut döneminde (28 Temmuz 1808- 2 Temmuz 1839) ortaya atıldı. Maarif-i Umumiye Nezareti 17 Mart 1857’de kuruluncaya kadar eğitim ve öğretim işleriyle Mekâtib-i Rüşdiye (1838), Meclis-i Maarif-i Umumiye (1841), Mekâtib-i Umumiye Nezareti (1847) adlı kuruluşlar uğraştılar. Nezaretin kuruluşuyla nazırlığa getirilen Abdurrahman Sami Paşa döneminde okullar üç dereceye ayrıldı: 1) Sıbyan, 2) Rüştiye, 3) Mekâtib-i fünun-ı mütenevvia. Daha sonra Maarif-i Umumiye Nizamnamesi yayımlandı ve bir kurul niteliğindeki Meclis-i Kebir-i Maarif oluşturuldu. Müslüman olmayanların ve yabancıların eğitimiyle ilgili yönetmelikler 1892 yılında çıkarıldı. 1908’de II. Meşrutiyet’in ilanından sonra, Maarif-i Umumiye Nezareti’nde önemli düzenleme ve düzeltmeler görüşüldü. Tedrisat-ı İptidaiye (İlköğretim), Tedrisat-ı Taliye (Ortaöğretim), Mekâtib-i Hususiye (Özel Okullar) daireleri kuruldu ve nezaretin merkez örgütlenmesiyle ilgili yeni birimler oluşturuldu. Osmanlı Devleti’nin Maarif Nezareti İstanbul’da çalışırken 2 Mayıs 1920’de TBMM hükûmeti kurulunca Ankara’da da Maarif Vekaleti oluşturuldu. Kurtuluş Savaşı yıllarında iki eğitim bakanlığı vardı. Ankara'da TBMM Hükümetinin Maarif Vekaleti, İstanbul'da Osmanlı Hükümetinin Maarif Vekaleti, 23 Nisan 1920'de TBMM açıldıktan sonra Hükümetin 2 Mayıs 1920 tarih ve 3 sayılı yasası ile İcra Vekilleri Heyetinin (Bakanlar Kurulu) on bir vekaletinden biri olarak "Maarif Vekaleti" örgütlenmiştir. Millî Eğitim Bakanlığı; 1923'ten 27 Aralık 1935 tarihine kadar "Maarif Vekaleti", 28 Aralık 1935'den 21 Eylül 1941 tarihîne kadar "Kültür Bakanlığı", 22 Eylül 1941'den 9 Ekim 1946 tarihine kadar "Maarif Vekilliği", 10 Ekim 1946'dan sonra "Millî Eğitim Bakanlığı", 1950'den sonra "Maarif Vekaleti", 27 Mayıs 1960 tarihinden sonra "Millî Eğitim Bakanlığı" adıyla çalışmalarını sürdürmüştür.

Sayılarla Millî Eğitim Bakanlığı Kaynak http://sgb. meb. gov Okul öncesi eğitim (Devlet + Özel) 27.197 Okul, 1.077.933 Öğrenci % 88,5 Devlet Okullarında % 11,5 Özel Okullarda İlkokul (Devlet + Özel) 29.169 Okul, 5.593.910 Öğrenci % 97 Devlet Okullarında % 3 Özel Okullarda Ortaokul (Devlet + Özel) 16.987 Okul, 5.566.986 Öğrenci % 97 Devlet Okullarında % 3 Özel Okullarda Ortaöğretim (Devlet + Özel) 10.418 Okul, 4.995.623 Öğrenci % 97 Devlet Okullarında % 3 Özel Okullarda

Okullarımız

Okullarımız

Sınıflarımız

Sınıflarımız

Sınıflarımız

Bakanlığımız Bilişim Tecrübeleri 1982 yılından beri kullanılan bilgi işlem faaliyetleri, 1995 yılında başlamış ve Bakanlığımız yönetim bilgi sistemlerinin temeli olan İLSİS projesi, 1996 yılı Bakanlığımız web sitesinin Dışişleri Bakanlığı sunumcuları üzerinden açılımı (o dönemki adresi http://www.mfa.gov.tr/meb), 1998 yılı Başbakanlık Bilgi İşlem üzerinden http://www.meb.gov.tr yayınının başlaması ve e-posta kullanımı, 1999 yılı ilk defa Bakanlığımızın internete geniş bant üzerinden (32 Mbps) erişimi, 2000 yılı meb.gov.tr uzantılı sunumcuları ve e-posta hizmetlerimizi kendimizin vermeye başlaması, 2002 yılı yönetim bilgi sistemlerimizin web tabanlıya dönüşümü ve okul yönetim sistemi tasarımı, 2005 ilk defa MERNİS bağlantılı olarak orta öğretim sınav başvurularının internet üzerinden alımı iş ve işlemleri, 2006 okul yönetim sisteminin web tabanlı başvurular ile temelinin atılması, 2008 e-Okulun başlaması, 2011 yılı Eğitim Bilişim Ağı ve e-Müfredat projelerinin başlaması, 2013 e-Müfredat üzerinden kitap inceleme iş ve işlemlerinin yapılıyor olması…

Eğitim Yönetim Bilgi Sistemini oluşturan modülleri; E-Müfredat Projesi Eğitim Yönetim Bilgi Sistemini oluşturan modülleri; E-Müfredat Kitap İnceleme Yıllık Plan

İlgi Yazılar a ) Talim ve Terbiye Kurulunun 24.03.2011 gün ve 2062 sayılı proje görevlendirme yazısı b ) Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün 06.04.2011 gün ve 5881 sayılı komisyon oluşturulması yazısı. c ) Bakanlık Makamının 17.05.2011 gün ve 8455 sayılı komisyon görevlendirme yazısı. d ) Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün 03.06.2011 gün ve 9704 sayılı komisyon oluşturma yazısı.

E-Müfredat Projesine neden ihtiyaç duyuldu? Eğitim uygulamalarının gelişen teknolojik gelişmeler ışığında yeniden yapılanmasına duyulan ihtiyaç ve günümüzde gelişmiş ülkelerin eğitimde yaptıkları modern atılımlar, Eğitim - Öğretim programlarındaki tüm kazanımların sistematik, kolay erişilebilir, kolay raporlanabilir, aktif bir yapıya dönüşmesi, Eğitim - Öğretim programları okuryazarlığı konusunda ortak kavram birliği ve anlayışı

E-Müfredat Projesine neden ihtiyaç duyuldu? Her türlü öğrenme içeriğinin kazanımlarla ilişkilendirilmesi, Eğitim öğretim programları ile ilgili geri bildirimlerin alınması ve değerlendirilmesi, Öğretmenlerin ders kitabı odaklı eğitim anlayışından, öğretim programı odaklı öğrenme ve öğretme anlayışına yönelmesi sağlanması, Kazanım bazlı ölçme ve değerlendirme sisteminin kurulması

E-Müfredat programı

Entegre bir yazılım Adresi http://e-mufredat.meb.gov.tr Bakanlık MEBBİS (eski İLSİS) sistemi kullanıcı tanıma sistemi ile entegre, MERNİS sistemi ile entegre, Bakanlığımız e-posta ve diğer güvenlik sistemleri ile entegre, E-Okul sistemi ile entegre.

MEB Kullanıcılarının ve Dış Kullanıcıların Ayrı Ayrı Giriş yapabilme imkanı Dış Kullanıcı Girişi MEBBİS Girişi

Giriş Bölümü

Her Ekranda Standart Bir Menü Yapısı Kaydet Kayıt Sil Raporlar Çıkış Güncelle Alanları Temizle Mesaj Yaz

E-Müfredat Modülü

Ders Yapıları Kavramı

Dersler, Kurslar, Modüller vb.

E-Müfredat Sisteminde Var Olan Eğitim Programları (21. 10 E-Müfredat Sisteminde Var Olan Eğitim Programları (21.10.2013 itibari ile) 689 Ders 7.640 Modül 17 Özel Eğitim ve Rehberlik Dersi 887 Özel Kurs

Örnek Bir Ders Programı

Örnek Bir Özel Kurs Programı

Kitap İnceleme Modülü

Kitap İnceleme Başvurusu MEB Dışı Başvuru Yayınevi Başvurusu

Kitap İnceleme Modülü 2013 Ocak Dönemi 214 Taslak Kitap 2013 Haziran Dönemi 134 Taslak Kitap 2013 Temmuz Dönemi 211 Taslak Kitap Bu kitapları giren 116 yayınevi ve hizmet birimi 144 alana ait 20.000’in üzerinde Öğretmen ve Akademisyen 2013 yılı içerisinde (Kasım sonu itibari ile) toplam incelenen ve karara bağlanan kitap sayısı 559

Kitap İnceleme Modülü Program yapıları ile ilişkilendirme (kazanımlar, amaçlar vb.)

Yıllık Plan Modülü

Yıllık Plan Modülü Sistematik ve izlenebilir bir çalışma takvimi, Programa odaklı bir eğitim yaklaşımı, Öğrenci, veli tarafından da izlenebilir bir çalışma takvimi, Tüm öğrencileri kazanım bazlı izleme ve değerlendirme imkanı, Eğitimin daha kolay denetimi, Müfredat ile ilgili sahada oluşan sorunların anında tespiti ve önlem alınabilme imkanı, Gelişen teknolojilere ve bilime uygun sürekli kendini yenileyebilen bir müfredat yapısının oluşturulması, Eğitimde oluşabilecek kayıpların önüne geçilmesi, daha nitelikli bir eğitim verilebilmesinin sağlanması, Sağlıklı, objektif bir kazanım temelli ölçme ve değerlendirme sisteminin kurulması, Sağlıklı bir yönlendirme yapılabilmesi için zemin hazırlanması

Eğitimsel İçerikler Eğitim Bilişim Ağı Sistemi (EBA), Test usulü veya açık uçlu soru bankası, E-Okul entegrasyonu, Benzeri yapının yüksek öğrenim içinde önerilmesi

Eğitim ile İlgili Güzel Sözler Kaynak http://atam.gov.tr/ataturkun-egitim-savasi/ Atatürk, Kurtuluş Savaşı’nın en zor günlerinde, Yunan ordusu Ankara’ya doğru ilerlerken dahi eğitime verdiği önemi göstermiş 16 Temmuz 1921 günü Ankara’da bir Maarif Kongresi toplamıştır. Orada toplanan öğretmenlere yeni nesli yetiştirirken uymaları gereken şu esasları göstermiştir: Eğitim millî olmalıdır. 2. Millî terbiye programında, milletimizin gelişmesine engel olan ve o güne kadar uygulanan eski eğitim içinde yer alan hurafeler ile bize uygun olmayan yabancı etkiler ister doğudan gelsin ister batıdan bulunmamalıdır. 3. Çocuklarımız ve gençlerimiz yetiştirilirken onlara bilhassa varlığına ve birliğine saldıran yabancı güçler ve fikirlerle nasıl mücadele edecekleri öğretilmelidir. Bu bilgilere sahip olmayan fertlerden oluşan toplumlara hayat ve bağımsızlık hakkı yoktur. 4. Gelecek için hazırlanan vatan evlatlarına her türlü zorluk karşısında yılmamaları öğretilmelidir. 5. Aileler de çocuklarının gelecekleri için hiçbir fedakarlıktan kaçınmamalıdır.

Eğitim ile İlgili Güzel Sözler Beşikten mezara kadar ilim öğrenin. Hz. Muhammed (SAV) “Öğretmenler! Yeni nesli Cumhuriyet’in fedakar öğretmen ve eğitimcileri, sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti sizin maharetiniz ve fedakarlığınız derecesiyle orantılı bulunacaktır. Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister. Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir.” Mustafa Kemal Atatürk Bir ülkenin geleceği o ülke insanlarının göreceği eğitime bağlıdır. Albert Einstein

Sunum sona ermiştir. Katıldığınız için teşekkür ederiz.