ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
İnternete Nasıl Bağlanırız?
BİLGİSAYAR KULLANIMI VE SAĞLIK
BİLGİSAYAR KULLANIMI VE SAĞLIK
BİLGİSAYAR SİSTEMİ.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
DONANIM VE YAZILIM Ahmet SOYARSLAN biltek.info.
Microsoft Office Word 2010 Bireysel Öğretim Sunumu
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR DONANIMI SELİN POSBIYIK 9/H 551 SIDIKA RODOP ANADOLU LİSESİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Merkezi İşlem Birimi, Anakart, Bellek
MART 2013 İŞLETİM SİSTEMLERİ.
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI
Bilişim Teknolojilerine Giriş
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi Bilgisayar Dersi Ayşenur Buyruk
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Abdulkadir KARADENİZ Avantaj ve Dezavantajları Girdi-İşlem-Çıktı Prensibi Donanım – Yazılım Kavramları Abdulkadir KARADENİZ.
BİLGİSAYAR SİSTEMİ.
Bilgisayar nedir? Bilgisayar; Zor ve karışık hesaplar yapabilen büyük miktarlardaki bilgileri depolama kapasitesine sahip otomatik bir cihazdır.
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
EYLÜL 2014 İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilgisayar Uygulamaları.
DONANIM VE YAZILIM Ahmet SOYARSLAN biltek.info.
DONANIM NEDİR?.
BİLGİSAYAR DONANIMI GİRİŞ BİRİMİ İŞLEM BİRİMİ ÇIKIŞ BİRİMİ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Denetim Masası Ms. Windows 8.1
Bilgi ve İletişim Teknolojisi
DONANIM VE YAZILIM.
Windows işletim sistemi kişiselleştirmesi nedir? Neden gereklidir?
Bilgisayara bilgilerimizi saklayabiliriz.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
DONANIM BİLGİSAYAR PARÇALARI.
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
A.İ.B.Ü BÖTE Çoklu Ortam Tasarımı Dersi Final Uygulama Sınavı
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
Bilgisayar Donanımı Bilgisayarın elle tutulup gözle görülen parçalarına donanım denir. Bilgisayar kasasının içindeki parçalara iç (dahili) donanım, dışındaki.
1 Genel Olarak Pazarlama Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN.
DONANIM VE YAZILIM.
Temel Bilgisayar Bilgileri
Hafta2 Bilgisayar Donanımı Dersi
DONANIM VE YAZILIM Hazırlayan: Ad Soyad.
Bilgisayar Donanımları
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
DONANIM VE YAZILIM.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
BİLGİSAYARIN YAPISI Donanım ? Yazılım.
Giriş ve Çıkış Birimleri
Bilgisayar Donanımı Dersi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
BİLGİ SAYAR.
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Donanım somut bir kavramdır. Bu nedenle donanımı, elle tutulur,
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir.
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir.
Bilgisayar Donanımı Dersi Bilgisayarın Mimarı Yapısı ve Çalışma Mantığı.
Sunum transkripti:

ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ Bu materyal Çoklu Ortam Dersi alan üniversite öğrencilerine; Mayer’in Çoklu Ortam Tasarımı İlkelerini, konu anlatımı ve konu testi ile birlikte öğrenmelerini sağlamak için hazırlanmıştır. Konu Anlatımı Konu Testi

ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ (CLARK MAYER) Önceki sunumumuzda çoklu ortamın ne olduğunu öğrendiniz. Çoklu Ortam Paylaşımları’nın nasıl yapıldığını öğrendiniz. Bu sunumda ise öncelikle Çoklu Ortam Tasarımı İlkeleri’nin tanımını öğrenecek, doğru ve yanlış kullanımlarını göreceksiniz. Daha sonrasında konu testi ile öğrendiklerinizi pekiştireceksiniz.

Kredi kartınızı kaybettiniz diyelim Kredi kartınızı kaybettiniz diyelim. Çok endişelenirsiniz ve hemen bankayı ararsınız bir an önce değil mi? Kartınızı kapattırmak için bir Müşteri Hizmetleri temsilcisiyle görüştüğünüzde mi endişeniz azalır, yoksa bilgisayarın sizi yönlendirmeye çalışmasıyla mı? Tabi ki müşteri hizmetleri temsilcisiyle görüşmek sizi rahatlatacaktır değil mi? Çoklu Ortam Tasarımı İlkeleri’nden biri olan Ses ilkesinin tanımında da anlatımda insan sesinin kullanılması anlatımı güçlendirir diyor. Peki diğer ilkelerimiz neler diyor öğrenmeye başlayalım.

Çoklu Ortam Tasarımı İlkeleri Çoklu ortam ürünlerinin eğitimde kullanılması üzerine araştırmalar yapan Mayer’ in ortaya koyduğu çoklu ortam tasarım ilkeleri aşağıdaki gibidir; Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Tutarlılık Parçalara Bölme Çoklu Ortam Dikkat Çekme Ön Alıştırma Kişileştirme Gereksizlik Ses Biçim Resim Konumsal Yakınlık Zamansal Yakınlık

A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri 1. Tutarlılık İlkesi Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur.  Klavye (Keyboard) Klavye (Keyboard)

A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri 2. Dikkat Çekme İlkesi Öğrenenin dikkatini dersteki anahtar ögelere, kavramlara çeker ve bu ögeler arasında bağlantılar kurmasını sağlayarak konu dışı işlemleri azaltırız. Windows, Microsoft firmasının ürettiği bir işletim sistemidir. En büyük özelliklerinden biri, kolay öğrenilebilir oluşudur. Bu kolaylık Windows´a, bilgisayar pazarında en yaygın kullanılan işletim sistemi olmasını sağlamaktadır. Bu konuda en önemli rakibi ise Linux sistemidir. Windows, Microsoft firmasının ürettiği bir işletim sistemidir. En büyük özelliklerinden biri, kolay öğrenilebilir oluşudur. Bu kolaylık Windows´a, bilgisayar pazarında en yaygın kullanılan işletim sistemi olmasını sağlamaktadır. Bu konuda en önemli rakibi ise Linux sistemidir.

A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri 3. Gereksizlik İlkesi Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar; resim, sözlü anlatım ve metnin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir.  Verilerimizi kalıcı olarak saklamak için kullanılan bir saklama birimidir. Tıklayınız. Tıklayınız.

A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri 4. Konumsal Yakınlık İlkesi Birbiri ile ilişkili metinlerin ve resimlerin sayfada ya da ekran üzerinde birbirlerine yakın olması durumunda öğrenme daha iyi olur. Hoparlör Hoparlör

A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri 5. Zamansal Yakınlık İlkesi Birbirleriyle ilişkili metinlerin ve resimlerin aynı anda sunulduğu ortamlarda öğrenme, ilgili metin ve resimlerin birbiri ardı sıra sunulduğu ortamlara göre daha iyi olur. Slayt 1 Slayt 2 Slayt 1 Bilgisayarda imleci kontrol ederek çeşitli işlemler gerçekleştirmeye yarayan donanımdır. Bilgisayarda imleci kontrol ederek çeşitli işlemler gerçekleştirmeye yarayan donanımdır.

B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri 1. Parçalara Bölme İlkesi Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. 80 dakikalık bir dersin aralıksız işlenmesi. 80 dakikalık bir dersin 40’ar dakika olarak aralıkla işlenmesi.

B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri 2. Ön Alıştırma İlkesi Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur.  Bilgisayar ağlarının anlatılacağı bir derste ön alıştırma olarak böyle bir kavram haritası kullanılabilir.

B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri 3. Biçim İlkesi Resim ve anlatımın birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme; resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlara göre daha iyi olur. Üzerine tekrar tekrar verilerin yazılıp silinebildiği bir bellek çeşididir. Tıklayınız.

C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri 1. Çoklu Ortam İlkesi Resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme, sadece yazıdan oluşan öğrenme ortamlara göre daha iyi olur. Yazıcı, bilgisayardaki bilgilerin basılı bir kopyasını almamızı sağlar. Yazıcı, bilgisayardaki bilgilerin basılı bir kopyasını almamızı sağlar.

C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri 2. Kişileştirme İlkesi Günlük dil kullanılan ortamlarda öğrenme akademik dil kullanılan ortamlara göre daha iyi olur.

C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri 3. Ses İlkesi Sözlü anlatımın insan sesi ile verilmesi durumunda öğrenme, makine sesi ile verilmesine göre daha iyi olur. RAM Bellek RAM Bellek Tıklayınız. Tıklayınız.

C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri 4. Resim İlkesi Konuşan kişinin resminin görülmesi, öğrenmenin daha iyi olmasını sağlamaz.

KONU TESTİ Test Hakkında Testi Çöz

Şıklarda verilenlerden doğru kullanımı seçmeniz beklenmektedir. Sorular iki şıklıdır. Şıklarda verilenlerden doğru kullanımı seçmeniz beklenmektedir. Yanlış cevabı işaretlerseniz, cevabın neden yanlış olduğunu anlatan bir uyarı penceresi ekrana gelecektir. Daha sonrasında doğru şıkkı işaretleyerek teste devam edebilirsiniz. İyi şanslar!

Tutarlılık ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Monitör (Ekran) Monitör (Ekran)

Dikkat Çekme ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Ekran Nedir? Ekran bilgisayarın çıkış birimlerinden biridir. Bilgisayar ile kullanıcı kişiler arasındaki görüntü iletişimini sağlarlar. Ekran Nedir? Ekran bilgisayarın çıkış birimlerinden biridir. Bilgisayar ile kullanıcı kişiler arasındaki görüntü iletişimini sağlarlar.

Gereksizlik ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Harici hard disk, bilgisayara sadece bir kablo yardımıyla bağlayıp veri alışverişi yapabileceğimiz cihazdır. Tıklayınız. Tıklayınız.

Konumsal Yakınlık ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Fare Fare

Zamansal Yakınlık ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Slayt1 Slayt2 Slayt1  Bilgisayarlar arası iletişimde ve bilgisayarların yerel ağa bağlanmasında kullanılan kablo ucunda yer alır.  Bilgisayarlar arası iletişimde ve bilgisayarların yerel ağa bağlanmasında kullanılan kablo ucunda yer alır.

Parçalara Bölme ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? İklimleri Şehir Şehir Söylemek İklimleri Bölge Bölge Söylemek

Ön Alıştırma ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Öğretilecek kavramların ve özelliklerinin önceden verilmesi. Kavramların direkt öğretilmesi.

Biçim ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Modem; bilgisayarların telefon hatlarını kullanarak haberleşmesini sağlayan aygıttır. Tıklayınız.

Çoklu Ortam ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Fan soğuk veya sıcak havayı dengede tutarak dengeli olarak savurmakta olan bir cihazdır. Fan soğuk veya sıcak havayı dengede tutarak dengeli olarak savurmakta olan bir cihazdır.

Kişileştirme ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Ekran Nedir? Bilgisayardan aldığı elektriksel görüntü sinyallerini görsel sinyallere çevirerek kişilerin bilgisayar ile iletişim kurmasını sağlarlar. Ekran Nedir?  Bilgisayar ile kullanıcı kişiler arasındaki görüntü iletişimini sağlarlar.

Resim ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Konuşan kişinin resmi görülmesi anlatımı daha iyi hale getirir. Konuşan kişinin resmi görülmesi anlatımı etkilemez.

Ses ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Tıklayınız. Tıklayınız.

TEBRİKLER! TESTİ BİTİRDİN. Neler Öğrendik? Çoklu Ortam oluştururken dikkat edilmesi gereken 12 tane ilkenin neler olduğunu öğrendik. Doğru kullanımlarını gördük. Konu testiyle de öğrendiklerimizin kalıcılığını sağlamış olduk.