VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

EĞİTSEL REHBERLİK.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU Nurgül İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Hedef-Amaç Yapılandırma Ne Zaman? Nerede? Neden? Yapılandırma Ne Zaman? Ev-Okul-Dershane Nerede? Yöntem-Teknik Nasıl? Ne Oldu? Hedef-Sonuç Kim? Öğrenci, Sorumluluk

Neden? Hedef-Amaç

Başarının en kolay yolu Unutma ! Başarının en kolay yolu ÇALIŞMAKTIR! Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gideceğinin hiç bir önemi yoktur.

AMAÇ BELİRLEYİN Başarıyı Hedef Alın; Mükemmel Olmayı Değil, Yanlış Yapma Hakkınızdan Vazgeçmeyin; Vazgeçerseniz Yeni Şeyler Öğrenme Ve Gelişme Olanağınızı Kaybedersiniz.

M.Kemal Atatürk’ün bu sözleri aslında başarının bir özetidir. “ORDU YOK!” dediler; “KURULUR!” dedi. “PARA YOK!” dediler; “BULUNUR!” dedi. “DÜŞMAN ÇOK!” dediler; “YENİLİR!” dedi. M.Kemal Atatürk’ün bu sözleri aslında başarının bir özetidir.

BAŞARININ EN BAŞARILI FORMÜLÜ A.Einstein’in başarısından kimsenin kuşkusu olamaz. Sorsalar Einstein başarıyı şöyle formüle ederdi herhalde: B = Ç+ Z + D B= Başarı Ç= Çalışma Z= ZAMANI ETKİLİ KULLANMA D= Dinlenme

Ne Zaman? Yapılandırma

Çalışma Programınızı Hazırladınız Mı? İyi bir program "ne zaman çalışmalıyım" , "neyi çalışmalıyım", ne kadar çalışmalıyım", "nasıl çalışmalıyım" sorularına yanıt verebilmelidir.

Zamanın etkili kullanımı kişiden kişiye değişir Zamanın etkili kullanımı kişiden kişiye değişir.Herkes için geçerli olabilecek bir plan ya da ders çalışma takvimi yoktur.Her öğrencinin,kendi şartları çerçevesinde,kendi ilgi ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak,zamanı nasıl kullanacağı konusunda bir plan oluşturması gerekir.

OKULDA ÖĞRENCİNİN BAŞARISINI ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYEN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI * Planlı ve programlı çalışma * Zamanın iyi kullanılması ve planlanması * Çalışma ortamının düzenlenmesi * Not tutma * Etkili dinleme * Verimli okuma * Özet çıkarma * Güdülenme * Derse hazırlıklı gelme * Tekrar

Nerede? Ev-Okul-Dershane

ÇALIŞMA ORTAMINIZI İYİ SEÇİN DAĞINIK ODA = DAĞINIK ZİHİN Ders çalışırken genellikle aynı ortamı tercih etmeye çalışınız. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmanı sağlar. Çalışma masanız olsun. O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisiniz. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir.Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da olmamalıdır.

Nasıl? Yöntem-Teknik

Unutma ! Düzenli çalışmayan daha çok çalışır !

bir şey olmaz!” diyorsanız: “Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!” diyorsanız: Kendinizi en kolay yoldan aldatmış olursunuz.

“Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!” Yaşantınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme, ertelemeyi doğurur. Her gün amacınız doğrultusunda düzenli olarak atacağınız küçük bir adım sizi büyük başarılara ulaştıracaktır.

SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme

UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

Tekrar Programı Nasıl Uygulanır?  Geçen Tekrar Hafızada Zaman Süresi kalma süresi 40 dakikalık çalışma 10 dakika 1 gün 1 günün sonunda 5 dakika 1 hafta 1 hafta sonra 10 dakika 1 ay 1 ay sonra 5 dakika Uzun Süreli Bellek

Tekrar yapmak,bilgilerinizi pekiştirmeniz ve bilgilerinizin kalıcılığını sağlamanız açısından çok önemlidir. Beynin en kolay yaptığı şey unutmaktır.

Dinlenme araları önemlidir 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% 25% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ !

Ders çalışmama isteksizliği

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra! Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra! Biraz müzik dinleyeyim de Yorgunum!

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Tv ‘ de güzel bir film var! Maçtan sonra! Yemekten sonra! Yarın erken kalkarım! Arkadaşlar bekliyor!

DERS ÇALIŞIRKEN YAPILMAMASI GEREKENLER Müzik eşliğinde çalışmak Aşırı kaygı Güvensizlik Tekrarlar yapmamak Yatarak ve uzanarak çalışmak Bir şeyler yiyip içmek Zamanı kontrol edememek Dersten derse konudan konuya atlamak Zorlanılan dersleri çalışmayarak.

Bütün bunlar, sizin başarılı olmanızı ya da başarınızı yükseltmenizi engelleyen “TUZAKLAR” dır. ( Lütfen azaltmaya çalışın ! )

ve sizin verimli çalışmanızı, başarılı olmanızı engelleyen diğer tuzaklar:

Arkadaşlara: “Hayır ! “ diyememek !

Televizyona takılıp kalmak ! seni yönetmesin; sen, televizyonu yönet!

Yılgınlığa, tembelliğe Boş vermişliğe kapılmak!

ve diğerleri... (Onları siz çok iyi biliyorsunuz!)

LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ! Bütün bunlar: Sizin başarılı, verimli olmanızı engelleyen tuzaklar ve aynı zamanda birer “ZAMAN HIRSIZLARI” dır. LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ!

DERS ÇALIŞMAK SEÇENEKLER DURAĞI ARKADAŞLAR TV- OYUN SORUNLAR EĞLENCE

Ne Oldu? Hedef-Sonuç

Kim? Öğrenci, Sorumluluk

Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un ; Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım.

Bir insan ; Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar..

UNUUNUTMAYINIZ Kİ.TMAUNUYINIZ Kİ. Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula.