 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
GÖLCÜK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
Özel Yetenekli Bireyler
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİLİM SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı1.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 Sen Özel Yetenekli Çocuk Şanslı mısın… şanssız mı? Ne şanslısın… ne şanslı… Bulursan seni anlayabileni Anlaşılabilirsen eğer Değerlendirebilirsen SEN.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN.
1 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER ÜNYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
TARSUS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ TARSUS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZLERİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
MUŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ

 YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ VERİLERİNE GÖRE TÜM NÜFUSA ORANI % 2’ DİR.  ANCAK BU BİREYLERİN TANILANMA ORANLARI ÇOK DÜŞÜK OLARAK SEYRETMEKTEDİR. YAKLAŞIK OLARAK % 5-10 GİBİ.  HER BİREYİN ÖZEL YETENEKLİ OLABİLECEĞİNİ VARSAYARAK HAREKET ETMEK VE ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN DOĞRU TANILANMASINI SAĞLAMAK GEREKMEKTEDİR. 2

 BİR DEĞER OLARAK KABUL ETMEMİZ GEREKEN ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN TANILAMASINDA SİZ DEĞERLİ REHBER ÖĞRETMENLERİMİZE BÜYÜK GÖREVLER DÜŞMEKTEDİR. KAYBEDİLMİŞ ÖZEL YETENEKLİ BİR BİREYİN KARŞINIZA ALT EDİLMESİ GÜÇ BİR SUÇLU OLARAK ÇIKMAYACAĞININ GARANTİSİ YOKTUR.  OLUMLU EĞİTİLMEYEN ZEKA OLUMSUZ EĞİTİMLERDEN ÇOK ÇABUK ETKİLENEBİLMEKTEDİR. 3

 Yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans ve görev sorumluluğu gösteren ve bu tür yeteneklerini geliştirmek için uygun imkanlara gereksinim duyan bireydir. 4

 Çeşitli alanlarda özel yetenekleri vardır,  Yoğun motivasyon gösterebilirler,  Gelişim basamaklarını yaşıtlarından önce tamamlarlar,  Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar, öğrenme ve bilgiye açlık duyarlar,  Ayrıntılara dikkat ederler, 5

 Kendisinin seçtiği konuda veya ilgi alanlarında bağımsız çalışabilirler.  Çabuk ve kolay öğrenirler, kavrama ve akılda tutma süreleri yüksektir.  Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilir. 6

 Derin ve geniş ilgi alanlarına sahiptirler. Bir alanda öğrendiği konu ile bir başka alanda öğrendiği konu arasında akla yatkın ilişkiler kurabilir.  Kelime hazineleri zengindir, kelimeleri doğru telaffuz eder yerli yerinde kullanırlar, akıcı bir konuşmaları vardır. 7

 Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler.  Bir öykünün yada paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar.  Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt ederler. 8

 Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler.  Eleştirebilme yetenekleri yüksektir.  Orijinal, yaratıcı ve girişkendirler.  Ders başarıları yüksektir. 9

 Kendilerine güvenir, kolaylıkla sorumluluk alabilirler,  Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyarlar,  Sosyal etkinliklere katılmaktan hoşlanırlar, 10

 Duyarlıdırlar, empati yetenekleri gelişmiştir,  Grup içinde lider olurlar,  Grubun ilerisindedir, yetişkinlerle iletişime girmeyi tercih ederler,  Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar,  Genelde alçak gönüllüdürler, başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar, 11

 Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir, bilgi kaynağı ve grup lideri olarak görülürler,  Okula severek giderler. Çalışkandırlar, amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk duyarlar,  Azimli ve sabırlıdırlar,  Sorumluluk duyguları gelişmiştir. Sorumluluk almayı çok ister ve bunu yerine getirmekten hoşlanırlar, 12

 Espri yetenekleri vardır, fıkra anlatmaktan hoşlanırlar.  Yaratıcı öyküler anlatır ya da yazarlar.  Değişik konularda okur ve zor metinleri okumaktan keyif alırlar. 13

 Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar.  Müzikle çok ilgilenirler. Nerede müzik etkinliği varsa ona katılmak isterler.  Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler.  Başkaları şarkı söylerken onlara katılmaktan hoşlanırlar.  Dinlediği şarkıyı kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söylerler. 14

 Çeşitli konularda ve diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yaparlar.  Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar.  Resim yapmayı ciddiye alır ve bundan haz duyar ve buna çok zaman harcarlar.  Diğer insanların yaptığı resim çalışmalarına ilgi duyarlar. 15

TABİKİ BU ÖZELLİKLER FARKEDİLİR VE GELİŞTİRİLMESİ İÇİN DESTEKLENİR VE FIRSAT VERİLİRSE, BİR ANLAM İFADE EDER. 16

17

Yanıtları bilir.Sorular sorar Soruları yanıtlar.Ayrıntıları görerek, tartışır, zenginleştirir. Kolaylıkla öğrenir.Zaten biliyordur. Tam olarak öğrenmesi 6-8 tekrarla olur. Tam olarak öğrenmesi 1-2 tekrarla olur. Düşünceleri anlar.Soyutlamalar yapar. Anlamı yakalar.Varsayımlar ortaya atar. 18

Doğru olarak kopya eder.Yeni bir desen yaratır. Okulu sever.Öğrenmeyi sever. Bilgileri emer.Bilgilerle oynar. Doğru, ardıl bir sonuçtan hoşlanır. Karmaşıklıktan hoşlanır. İyi fikirleri vardır.Çılgın, saçma gelen düşüncelere sahiptir. Dikkatini yoğunlaştırır.Hem fiziksel hem de zihinsel olarak katılır. 19

İyi ezberler.İyi tahmincidir. Teknikçidir. İcatçıdır. Çok çalışır.Çalışmaz görünse de sınavlarda başarılıdır. Öğrendiği kadarıyla tatmin olur. Çok fazla özeleştiri yapar. Üst grubu oluşturur.Grubun ötesindedir. Yaşıtlarından hoşlanır.Yetişkinleri tercih eder. 20