ŞİDDETİ TANIMA MEB HİZMET-İÇİ EĞİTİM 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KURUM ve AİLENİN ÖNEMİ
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
“Çocuk Korumada Sİyasetçİlerin Önderlİğİ” Panelİ Cİnsel Sömürü ve İstİsmardan Çocuğu Korumak Beşte Bİr KampanyasI Prof. Dr. Tomris Türmen Uluslararası.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Başiskele Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
PRESENTATİON TECHNİQUES Issen A. jehad ILT- 4
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÇOCUK İHMALİ.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
ALKOL VE MADDE BAĞIMLILIĞI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLARDA İHMAL VE İSTİSMAR
ŞİDDET nedir?.
AKRAN ZORBALIĞI.
BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ ŞİDDET.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
İVRİNDİ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ORHANİYE 125. YIL İLKOKULU KONU: DEZAVATAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR? NASIL TESPİT EDİLİR?
SUÇ VE ŞİDDET.
Çocuk istismarı ve ihmali hakkında genel bilgi
İHMAL ve İSTİSMAR.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ZORBALIK.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
8. ADIM: AİLE İÇİ ŞİDDETİN ÖNLENMESİ Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK Harran Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı SAĞLIKLI YAŞAMANIN ADIMLARI;
GÜVENLİ OKUL.
 "Dünyada her yıl yakla ş ık 1,6 milyon insanın ş iddet olayları sonucu hayatını kaybetti ğ ini biliyor musunuz? Yapılan halk sa ğ lı ğ ı ara ş tırmaları,
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
Suisit-İntihar-Özkıyım
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AKRAN BASKISI.
Çocuklarımızı internette ne gibi tehditler bekliyor?
AKRAN ZORBALIĞI.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
İDARECİ EĞİTİMİ.
ESRA ÇELİK 12/A Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması.
23.BÖLÜM: TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK ŞİDDET
SALDIRIYA KARŞI DESTEK BİRİMİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

ŞİDDETİ TANIMA MEB HİZMET-İÇİ EĞİTİM 2007

ŞİDDET Dünya Sağlık Örgütü, şiddeti “kişinin kendisine, bir başkasına, bir gruba veya bir topluma karşı yaralama, ölüm, psikolojik zarar, gelişme geriliği ya da yoksunlukla sonuçlanan ya da sonuçlanma olasılığı yüksek olan kasıtlı fiziksel güç ya da yetki kullanımına yönelik tehditi ya da kullanımı” olarak tanımlar. (KAYNAK: Şiddet ve Sağlık Dünya Raporu - Dünya Sağlık Örgütü)

ŞİDDDET DAVRANIŞININ ÖZELLİKLERİ Bu karmaşık tanımı aşağıdaki noktalarla basitleştirmek mümkündür: Şiddet davranışları kişinin kendisine (örneğin intihara teşebbüs ya da intihar etme), bir başkasına (tanıdığı ya da tanımadığı), bir gruba ya da topluma (çatışmalar ya da savaşlar) yönelik olarak ortaya çıkar. Şiddet genellikle kasıtlıdır. Şiddetin yaralama, ölüm, psikolojik zarar, gelişme geriliği ve yoksunluk gibi sonuçları vardır. Fiziksel olarak bir hasar vermese de TEHDİT de bir şiddet davranışıdır. YETKİNİN kasıtlı olarak kötüye kullanımı da şiddettir.

ŞİDDETİN SINIFLAMASI ŞİDDET İNTİHAR DAVRANIŞ LARI KENDİNE YÖNELİK İSTİSMAR AİLE/EŞ TOPLUM SOSYAL POLİTİKAL KİŞİLER ARASI TOPLUMA ÇOCUK EŞ YAŞLI TANIDIK YABANCI EKONOMİK (KAYNAK: Şiddet ve Sağlık Dünya Raporu - Dünya Sağlık Örgütü)

SORUNUN BÜYÜKLÜĞÜ Kişiler arası şiddet sonucunda her yıl dünyada yaklaşık 520.ooo kişi ölmektedir. Bu rakam, günde yaklaşık 1400 kişinin şiddet nedeniyle hayatını kaybetmesi anlamına gelir. Bu rakam, hayatta olan yüzbinlerce mağduru kapsamamaktadır. Bu sayılara, dünyada her yıl ihmal ve istismar edilen milyonlarca çocuk dahil değildir. (KAYNAK: Şiddet ve Sağlık Dünya Raporu - Dünya Sağlık Örgütü)

ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET 1 Birleşmiş Milletler, Çocuk Hakları Komitesi’nin tavsiyesi ile, çocuklara yönelik şiddetin yaygınlığını, kapsamını ve etkilerini belirlemek ve bu sorunun önlenmesine yönelik tavsiyeler geliştirmek üzere global bir araştırma yapmıştır. (KAYNAK: Birleşmiş Milletler Çocuğa Yönelik Şiddet Küresel Araştırma Raporu)

ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET 2 BM Çocuğa Yönelik Şiddet Araştırması Raporu’nun verdiği iki önemli mesaj: Çocuklara yönelik HİÇBİR ŞİDDET MAZUR GÖRÜLEMEZ. Çocuklara yönelik HER TÜR ŞİDDET ÖNLENEBİLİR NİTELİKTEDİR. (KAYNAK: Birleşmiş Milletler Çocuğa Yönelik Şiddet Küresel Araştırma Raporu)

ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET 3 Çocuğa yönelik şiddet, zengin olsun yoksul olsun bütün ülkelerde kız ve erkek çocukları etkileyen evrensel bir sorundur. Tüm dünyada milyonlarca çocuk şiddetin yaşamın NORMAL bir parçası olduğuna inanarak büyümektedir. Pek çok çocuk kendilerine yönelik şiddet olaylarını bildirmeye korkmaktadır. Şiddet toplumda kabul edilir bir olgudur. (KAYNAK: Birleşmiş Milletler Çocuğa Yönelik Şiddet Küresel Araştırma Raporu)

ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET 4 Çocuklar: Aile içinde Okullarda ve diğer eğitim ortamlarında Kurumlarda İşyerlerinde Toplumda (KAYNAK: Birleşmiş Milletler Çocuğa Yönelik Şiddet Küresel Araştırma Raporu)

ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET 5 Bazı rakamlar: Çocukların % 80 ile 98 arasında değişen bir bölümü evlerinde fiziksel cezalara maruz kalmaktadır. Çocukların % 30’u belirli bir aletle dövülüp ciddi fiziksel cezalara maruz kalmaktadır. Son 30 gün içinde okul çağlarındaki çocukların % 20 ile 60 arasında değişen bir bölümü sözel veya fiziksel sataşmaya maruz kalmıştır. Dünyadaki çocukların sadece % 2.4’ü tüm ortamlarda yasal olarak fiziksel cezadan korunmaktadır. (KAYNAK: Birleşmiş Milletler Çocuğa Yönelik Şiddet Küresel Araştırma Raporu)

ŞİDDETİN MAALİYETİ Eğitimle ilgili maaliyetler Sağlıkla ilgili maaliyetler Boşa giden yetenekler ve potansiyeller Verimlilik ve gelir kaybı (KAYNAK: Birleşmiş Milletler Çocuğa Yönelik Şiddet Küresel Araştırma Raporu)

ŞİDDET TÜRLERİ İHMAL VE KÖTÜYE KULLANIM FİZİKSEL ŞİDDET PSİKOLOJİK ŞİDDET CİNSEL ŞİDDET

FİZİKSEL ŞİDDET TANIMI Fiziksel şiddet, karşıdaki kişinin canının yanmasına, yaralanmasına ya da ölümüne sebep olan kasıtlı olarak yapılan davranış ya da davranışlardır.

FİZİKSEL ŞİDDET Tokat atma Tekme atma Yumruk atma Kafa atmak Boğazını sıkma Ağzını kapatarak boğmaya teşebbüs etmek, Birisine birşeyler fırlatma Çimdikleme Sertçe itip kakma, sarsmak Birini bağlama Yakmak, Bir cisimle vurma Saç çekmek, saç yolmak, saçından tutup sürüklemek Bir odaya kapatmak Kesici, delici alet ve ateşli silah kullanmak Isırmak, tükürmek El, kol bükmek Yere ya da duvara fırlatmak

DUYGUSAL VE SÖZEL ŞİDDETİN TANIMI Karşıdaki kişiye sistemli bir biçimde yapılan, kişinin benliğini, psikolojik ve sosyal gelişimini, ruhsal bütünlüğünü etkileyen olumsuz yargılar, atıflar ya da sözel davranışlardır. En büyük özelliği sürekliliği olması ve tekrarlamasıdır.

DUYGUSAL VE SÖZEL ŞİDDET Reddetme Aşağılama Yıldırma Yoksun bırakma/ soyutlama Davranış bozukluğu göstermesine göz yumma

CİNSEL ŞİDDET TANIMI Bir kişinin, diğer bir kişiyi kendi cinsel gereksinim ya da isteklerin doyumu için cinsel nesne olarak kullanması ya da kullanılmasına göz yumulmasıdır.

CİNSEL ŞİDDET Cinsel şiddet davranışları: Cinsel içerikli konuşma Teşhircilik, Zorla pornografik yayınlar izlettirmeden Her türlü cinsel ilişki ve Zorla fuhuşa teşvik gibi kişinin/çocuğun onaylamadığı, rıza göstermediği ya da tam olarak anlayamadığı bir dizi davranışı içerir.

ŞİDDET TÜRLERİNE İLİŞKİN NOT Fiziksel şiddet daima sözel şiddetle başlar ve gözle görünen tek şiddet türüdür. Tüm şiddet türleri güç ve kontrol üzerine temellenir. Duygusal ve sözel şiddet kendi başına görebileceği gibi her zaman diğer şiddet türlerine eşlik eder. Duygusal şiddet en sık görülen ancak en zor tanımlanabilen şiddet türüdür. Cinsel şiddet en zor ve en geç açığa çıkan şiddet türüdür

RİSK FAKTÖRLERİ Yoksulluk Yüksek suç oranları Yüksek göç oranları Yüksek işsizlik oranları Uyuşturucu ticareti Yetersiz kurum politikaları Mağdura giden hizmetlerin yetersiziliği Çocuk istismarının kurbanı Psikolojik / kişilik bozuklukları Alkol / madde bağımlılığı Geçmişinde şiddet davranışları olması TOPLUM İLİŞKİLER BİREYSEL SOSYAL YAPI Hızlı sosyal değişim Ekonomik eşitsizlik Cinsiyet eşitsizliği Eşitsizliği artıran politikalar Yoksulluk Yetersiz sosyal güvenlik ağı Yetersiz kanunlar Şiddeti destekleyen kültürel normlar Silahlara ulaşım kolaylığı Çatışmalar Yetesiz çocuk yetiştirme uygulamaları Evlilikte geçimsizlik Şiddet içerikli ebeveyn çatışmaları Şiddet uygulayan arkadaşlar (KAYNAK: Şiddet ve Sağlık Dünya Raporu - Dünya Sağlık Örgütü)

ŞİDDETİN ETKİLERİ Düşük ya da zayıf benlik saygısı Kendine güvensizlik Diğerlerine güvenme ve sevme becerisinden yoksun olma Şiddet davranışlarının öğrenilmesi Öfke ve intikam duyguları Pasif ya da içe kapanma davranışları, Kaygı, korku Depresyon Uyku ve yeme bozuklukları Okul sorunları ve başarısızlık Madde bağımlılığı Evden ya da okuldan kaçma Kendini suçlama/ değersiz görme Fiziksel, ruhsal ve duygusal gelişimde gecikmeler İlişkilerin bozulması