Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hayatınızda yeni bir sayfa açılıyor. Bu başlangıç hem onun hem de sizlerin hayatında yepyeni bir dönemin başlangıcı....

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hayatınızda yeni bir sayfa açılıyor. Bu başlangıç hem onun hem de sizlerin hayatında yepyeni bir dönemin başlangıcı...."— Sunum transkripti:

1

2 Hayatınızda yeni bir sayfa açılıyor. Bu başlangıç hem onun hem de sizlerin hayatında yepyeni bir dönemin başlangıcı....

3 Sizce bu yeni ortam çocuklarımız için neler ifade ediyor?

4 Yeni ve farklı arkadaşlar ve öğretmenler Yeni bir fiziksel çevre (Ortam) Yeni kurallar, onları bekleyen sorumluluklar (örneğin, sabah vaktinde kalkıp hazırlanmak, okula yetişmek vb.)

5 GELİŞİM, “yaşam boyu süren, yaşam süresi içinde meydana gelen değişiklikler” biçiminde tanımlanabilir.

6 Gelişimde bireysel farklılıklar vardır! Çocuklarımızın her bir gelişim özelliğini aynı sıra ve sürede gerçekleşmesi beklenmemelidir.

7 0-7 yaş arasındaki yıllar çocuğun yaşamında gelişim hızının yüksek olduğu ve çocuğun kişiliğinin biçimlendiği en önemli yıllardır. Çocuğun kişiliğinin temel yapısı bu dönemde oluşmaktadır. Bu yılların önemi tartışılmaz bir gerçektir. 6-7 yaşta gelişim biraz daha yavaşlamaktadır.

8 GELİŞİMİN BÖLÜMLERİ FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİM SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM BİLİŞSEL GELİŞİM DİL GELİŞİMİ

9 FİZİKSEL-MOTOR GELİŞİM

10 Çocuğun gelişimi bu yaşlarda da devam eder. Boyu uzar, kilo artışı devam eder. Diş değişimi tamamlanır. Yeni motor beceriler kazanır. El becerileri artar.

11 6-7 Yaşta Fiziksel Gelişim; Yaptığı hareketlerin hızını kendi ayarlayabilir. Belli bir esneklik kazanır. Kız çocukları erkek çocuklarına oranla daha hızlı gelişim gösterir. Çabuk yorulur. Küçük kas gelişimleri henüz gelişme halindedir saat uyku ihtiyacı vardır.

12 6-7 YAŞ ÇOCUĞUNUN FİZİKSEL GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN NELER YAPILABİLİR ?

13 Bu yaş çocukları çok hareketlidir ve enerjileri çok fazladır. Bu enerjilerini olumlu bir şekilde kullanmalarını sağlayın. Olumlu bir şekilde kullanılmazsa rahatsız edeci hareketler, tırnak yeme, kalem ısırma şeklinde enerjilerini dışarı vurabilirler. Evde çocuklarınızın enerjilerini dışarı vurabilecekleri ortamlar yaratın. Bu çocuğunuzu “yaramaz” etiketinden koruyacaktır. Ödev yapmanın kabusa dönüşmesini engelleyin. Bunun ilk şartı çocuğunuzun “çocuk” olduğunu unutmamaktır. Bu yaş çocukları yaptıkları çalışmalarda kolayca yorulurlar. Çocuklarınıza dinlenmeleri için zaman tanıyın.

14 Çocuklarınızın dinlenme şekilleri sizinkinden farklıdır. Siz tv karşısında ayaklarınızı uzatarak dinlenirken çocuğunuz hoplayıp zıplayarak dinlenmek isteyebilir. Çocuğunuza serbest zaman tanıyın. Bu çocuğunuzun okula uyumunu kolaylaştıracaktır. Göz taraması yaptırın. Evde çalışırken yararlanabileceği bir yazı tahtası bulundurun. Çocuğunuzun kemik gelişimi tamamlanmadığı için güce dayalı spor etkinliklerinden kaçınmasını sağlayın. Küçük kas gelişimi için evde çalışmalar yapın.

15 DİL GELİŞİMİ

16 6-7 Yaşta Dil Gelişimi; Konuşma yoluyla başkalarının söylediğini doğru bir şekilde anlayabilir. Kendisine ait söz dağarcığı geliştirmiştir. Sözcükleri doğru olarak telaffuz edebilir. Anlaşılır bir cümle yapısı kurabilir. Soyut sözcükleri kavrayamaz.

17 6-7 Yaşta Dil Gelişimi; Anlamlı sorular sorar. Sorulara anlamlı cevap verir. Bazı kelimelerin anlamlarını açıklar. Beş-altı kelimelik cümle kurar. Bir olayı e hikayeyi anlatabilir. Nezaket kelimelerini kullanır. Konuşulan bir konu hakkında fikirlerini söyler. Çocuksu konuşmayı tamamen terk eder.

18 6-7 YAŞ ÇOCUĞUNUN DİL GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN NELER YAPILABİLİR ?

19 Çocuğunuza çeşitli kitaplar okuyun, bu kitaplarda gerçekleşen olayları çocuğunuzla beraber canlandırmaya çalışın. Böylece çocuğunuz hem ona okuduğunuz kitabı daha iyi anlamış olacak hem de dil gelişimi açısından farklı bir deneyim yaşamış olacaktır. Çocuğunuzun çeşitli şiir ve tekerlemeler ezberlemesine yardımcı olun. Çocuğunuz şarkı söylerken ya da bir konuşma yaparken onun sesini teybe kaydedin. Böylece çocuğunuz kendi konuştuklarını dinleyecek ve kendi sesine ve konuşmasına daha farklı bir şekilde dikkat etme şansı yakalayacaktır.

20 Çocuğunuzun yanlış söylediği şeylerin “o öyle değil böyle söylenir” gibi bir yaklaşımla düzeltmeye çalışmayın, onun yerine çocuğunuzun söylediğini kendiniz düzelterek tekrarlayın. Örneğin, çocuğunuz “Mehmet, dün gezmeye gidecek” dedi, bu cümlenin yanlış olduğunun farkındasınız ama bunu şu şekilde düzeltmelisiniz: “Mehmet, dün gezmeye gitti, haklısın.” Çocuğunuzun yanında konuşurken olabildiğince anlaşılır ve özenli konuşmaya dikkat edin. Çocuk diliyle konuşmanın herhangi bir faydası olmadığı gibi zararı da çok fazladır.

21 SOSYAL GELİŞİM

22 Fikir alışverişinde bulunabilir. Kendi cinsinden çocuklarla gruplar oluşturabilir. Arkadaşlık ilişkileri önemlidir. Yeni arkadaşlıklar kurar. Duygularına hâkim olabilir. Her zaman çevresinden övülmeyi, beğenilmeyi, sevilmeyi bekler. Çabuk kişilik değiştirebilirler, korku sevinç ve öfke gibi duyguları aniden değişebilir. Kendini güvende hissetmek ister.

23 6-7 YAŞ ÇOCUĞUNUN SOSYAL GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN NELER YAPILABİLİR ?

24 Çocuklarınızın duygusal gelişimi sağlamak için her konuda duygularını ifade etmelerine olanak sağlayın. Çocuktan yaşının gerektirdiği becerilerden fazlasını beklemeyin. Bu tip beklentiler çocukta öfke ve endişe yaratır. Diğer çocuklarla kıyaslanan, sevilmeyen, fiziksel olarak cezalandırılan çocuklarda davranış ve uyum problemleri yaşanır.

25 Aşırı düşkünlük ve taşkın sevgi gösterileri de sakıncalıdır. Çocuğun sağlıklı bir duygusal gelişime sahip olabilmesi için, aile içi dengeli bir duygusal etkileşim ortamına gereksinim vardır. Çocuklarınızın yetişkinler kadar tutarlı olmasını beklemeyin. Verdiği kararları kendisinin bulmasını sağlayın. Bu dönemde arkadaşlık ilişkileri yoğundur ama etkisi kısa sürelidir. İçeriği sık sık değişen arkadaş sorunlarına adapte olun.

26 Bu yaş grubu için öğretmen de çok önemlidir. Öğretmeni ile ilgili olumsuz düşünceleriniz varsa bunu çocuğunuza yansıtmayın. Çocuğunuzun eksik yönlerini keşfedin ve bunları çocuğunuza uygun bir dille anlatın. Başarısızlıklarda olumlu yönler arayın.

27 ZİHİNSEL GELİŞİM

28 Atasözleri ve deyimleri anlamayabilir. Bazı mecaz sözcükleri kavranmakta güçlük çekebilir. Kendi kendine öğrenme ve anlama çabasındadır. Mantıklı düşünebilir, kendisini eleştirebilir. Bu yaşlardaki çocuklar; kendi görüşlerinin olabilecek tek görüş olduğuna inanırlar. Başkalarının bakış açılarını kavrayamazlar.

29 6-7 YAŞ ÇOCUĞUNUN SOSYAL GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN NELER YAPILABİLİR ?

30 Çocuğun sorularına bıkmadan cevap verilip, olaylar sebep- sonuç ilişkisi içinde anlatılırsa; çocuğun sözcük bilgisi artmış olur ve olayları birbirine bağlamasına yardım etmiş olunur. ‘Camdan sarkma’ yerine ‘Camdan sarkarsan düşebilirsin’ gibi… Çocuğunuz zihinsel olarak hazır olmadan bazı soruların yanıtları öğretilse ve açıklansa da bir şey öğrenemez. Ne öğretildiğini anlamayan çocuk kırılır. Bu yüzden soyut kavramlardan uzak durmak gerekir. Bellekleri kısa süreli olduğu için öğretilecek bilgiler parça parça açıklanmalıdır. Oyun, yaratıcı düşünceyi geliştirdiğinden, oyun oynamalarına izin verin. Çocuğa çevresindeki nesne ve olaylarla ilgili sorular sorun ve onların sorularına basit, anlaşılır cevaplar verin.

31 Bu yaş grubunda öğrenme içgüdüsü fazladır. Çocuğunuzun ilgisini renkli materyallerle destekleyin. Ürettiklerini beğenin ve ödüllendirin. Bu yaş çocukları konuşmaya meraklı, yazmaya ise o kadar meraklı değildir. Yetişkinlerin konuşmalarını sık sık bölebilirler. Bu konuda uyarılmaya ihtiyaçları vardır. Çocuğunuzla geçirdiğiniz zamanın niceliğinden çok niteliği daha çok önemlidir. Çocuklarınız için söylediğinizden çok yaptıklarınızın daha önemli olduğunu unutmayın!

32 BAŞARIYI YAKALAMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER

33 ***Çocuğunuzun sağlık durumu ile yakından ilgileniniz. Hastalıklardan bir kısmı, çocuğun hayat enerjisini önemli ölçüde azaltarak onu dermansız bırakır. Bir kısmı ise; doğurdukları devamlı acı ve ağrılar yüzünden çocuğun ilgi ve dikkatini ders konuları üzerinde toplamasına engel olur. Sağlık durumu çocuğun okul başarısına etki ettiği gibi bazı rahatsızlıkların bilinmemesi veya tedavi ettirilmemesi birtakım uyumsuz davranışların da sebebi olacaktır.

34 ***Çocuğunuzu kahvaltı ettirmeden veya yemek yedirmeden kesinlikle okula göndermeyiniz. *** Çocuğunuzun kılık- kıyafetine özen gösteriniz. Kıyafetlerinin okul kurallarına uymasına ve temizliğine dikkat ediniz. ***Çocuğunuzun derslerinin ve davranışlarının daha iyiye yönelmesi için, öğretmenlerle sıkı bir işbirliği kurunuz. ***Veli toplantılarına mutlaka katılınız.

35 ***Çocuğunuzun yaşamındaki en etkili çevre aile çevresidir. Çocuk yaşamında en çok etkili örnekleri ailesinden alır. Anne-baba olarak tüm davranışlarınızla çocuklarınıza örnek olunuz. ***Çocuğunuzu iyi tanıyınız. Çocuklardan yapamayacağı şeyleri istemeyiniz. Onları yeteneklerinin ötesinde başarı göstermeye zorlamayınız. ***Çocuğun tüm arzularının yerine getirilmesi ona her istediği şeyi yapabileceği, elde edilebileceği kanısının verilmesi veya tam tersi isteklerinin çok sınırlandırılması, hiç yerine getirilmemesi çeşitli uyumsuz davranışlar geliştirmelerine neden olacaktır. Bu konuda titiz olunuz.

36 ***Çocuğunuza yeteri kadar harçlık veriniz. Harçlığını mümkünse önce günlük olarak veriniz. Daha sonra bunu haftalık ve aylık yapabilirsiniz. Bunu yaparken çocuğunuzun ihtiyaçlarını göz önüne alarak harçlığını niçin verdiğinizi ona açıklayınız. Böylelikle kendisini yönetmesini öğrenecek ve sorumluluk kazanacaktır. ***Çocuklarınızı başka çocuklarla veya kardeşleri ile mukayese etmeyiniz. Her insanın sahip olduğu nitelikler farklıdır. Onları olduğu gibi kabul ediniz.

37 ***Çocuklarınızla iyi notların yanında zayıf not almasının da normal olduğunu ve çalışmakla durumunu düzeltebileceğini telkin ediniz. ***Çocuğunuzun okul yaşantısı ile ilgileniniz. Anlattıklarını dinleyiniz. ***Çocuğunuzun okul ve öğretmenler hakkında şikayetleri olursa onu dinledikten sonra okul yönetimi ve öğretmenler ile görüşünüz. Asla öğrencinin yanında öğretmenini eleştirmeyiniz.

38 ***Ders çalışırken, çocuğunuzu mümkün olduğunca rahatsız etmeyiniz. ***Çocuklarınızı başkalarının yanında eleştirmeyiniz. Onun aşağılık duygusuna kapılmasını önleyiniz. ***Tv izlemede çocuğunuza seçici olma alışkanlığı kazandırınız. Sürekli TV izlemek çocuğunuzun başarısını olumsuz yönde etkiler. Ancak bunu zor kullanarak değil ikna ederek gerçekleştiriniz.

39 ***Evde çocuğunuza rahat bir çalışma ortamı hazırlayınız. ***Çocuklarınızın zararlı alışkanlıklar edinmesine engel olunuz. Onların zararlı alışkanlıklara karşı duyarlı olmalarını sağlayınız. ***Çocuklar önünde yapılan tartışmalar, kavgalar onları mutsuz, güvensiz ve endişeli olmalarına neden olur. Sorunlarınızı yanında konuşmayınız, münakaşa etmeyiniz.

40 ***Çocuğunuzun çeşitli sorunları için sınıf öğretmenine ve okul rehber öğretmene baş vurunuz. Bunu yaparken evdeki davranışlarını da açık yüreklilikle anlatınız. ***Çocuğunuzun çalışma programı yapmasına, uygulamasına yardımcı olunuz. Planlı çalışma üzerinde durunuz. ***Çocuğunuzun boş zamanlarını değerlendirmesinde size büyük sorumluluklar düşmektedir. Onların boş zaman faaliyetleri ile ilgileniniz. Çeşitli iş ve uğraşlar hazırlayınız.

41 BAŞARILI, SAĞLIKLI BİR ÖĞRETİM SÜRECİ GEÇİRMEMİZ DİLEĞİYLE GAZİPAŞA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ


"Hayatınızda yeni bir sayfa açılıyor. Bu başlangıç hem onun hem de sizlerin hayatında yepyeni bir dönemin başlangıcı...." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları