Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. EĞER BİR ÇOCUK SÜREKLİ ELEŞTİRİLMİŞSE, KINAMA VE AYIPLAMAYI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK ALAY.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. EĞER BİR ÇOCUK SÜREKLİ ELEŞTİRİLMİŞSE, KINAMA VE AYIPLAMAYI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK ALAY."— Sunum transkripti:

1 1

2 EĞER BİR ÇOCUK SÜREKLİ ELEŞTİRİLMİŞSE, KINAMA VE AYIPLAMAYI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLİP AŞAĞILANMAIŞSA, SIKILIP UTANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEVAMLI UTANÇ DUYGUSU İLE EĞİTİLMİŞSE, KENDİSİNİ SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. 2

3 EĞER BİR ÇOCUK HOŞGÖRÜ İLE YETİŞTİRİLMİŞSE, SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DESTEKLENİP YÜREKLENDİRİLMİŞSE, KENDİNE GÜVEN DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ÖVÜLMÜŞ VE TAKDİR EDİLMİŞSE, TAKDİR ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK HAKKINA SAYGI DUYULARAK BÜYÜTÜLMÜŞSE, ADİL OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK KABUL VE ONAYI GÖRMÜŞSE, KENDİNİ SEVMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK AİLE İÇİNDE DOSTLUK VE ARKADAŞLIK GÖRMÜŞSE, BU DÜNYADA MUTLU OLMAYI ÖĞRENİR. NOLTE 3

4 4

5 5

6 6 Özgüven; Çocukların yeni şeyleri deneme konusunda kendine güvenmelerini, engeller karşısında çaba göstermeye devam etmelerini, başkaları ile sağlıklı etkileşimlerde bulunmalarını, beklenmedik güçlüklerle baş edebilmelerini ve kendi davranışlarını etkin bir şekilde idare edebilmelerini sağlar.

7 7 Güçlü bir özgüven duygusu, Çocuğa sürekli değişen dünya ile baş etmek ve buna uyum sağlamak için gerekli esnekliği ve kaynakları sağlar. Çocuğun okulda kendisiyle alay edilmesinden, elindeki oyuncağının alınmasına ve ergenlik döneminde alkol, uyuşturucu gibi zararlı maddeleri reddedebilmeye kadar pek çok konu ile mücadele edebilme yeteneğini artırır.

8 8 Çocukta özgüven eksikliğinin temel Sinyalleri: - Kendi başına hiç bir karar alamaz, her şeyi ebeveynlerine sorar ve onay ihtiyacı hisseder. -Hata yapmaktan çok korkar. -İçe kapanıktır, sessizdir, yaşıtları ile iletişim kurmakta zorlanır. -Hakkını koruyamaz, kendisini savunamaz. -Davranışları tutuktur. - Uyaranlara karşı orantısız ve abartılı tepkiler verebilir.

9 9 Özgüven: Baskıcı ortamda,uyguladıkları kuralların nedenlerini çocuklarına açıklama gereği duymayan ailelerde, yeterince gelişmez. ( heykeltıraş aileler) ÖZGÜVEN: Özgür ve demokratik aile ortamlarında, olayların nedenlerini açıklayan,ÇOCUĞUN İHTİYAÇLARINI göz önünde bulunduran anne ve baba yaklaşımıyla gelişebilir. (Bahçıvan aileler)

10 10 Çocukların Özgüvenlerini Geliştirmek İçin Neler Yapılabilir?

11 11 Çocuklarla konuşurken; kendilerine güvendiğimizi, onların seçiminin bizim için değerli olduğunu vurgulamamız gerekir.

12 12 * Senin de fikrini almak istedik. *Buna sen karar ver. *Bu senin seçimine bağlı… *Eğer sen istiyorsan… *Sen öyle uygun gördüysen… *Sence nasıl olur?

13 13 Var olmalarının sizin için ne kadar önemli olduğunu onlara gösterin. -İyi ki varsın.. -Seni çok seviyorum. -Benim için değerlisin.

14 14 Kendilerine olan özgüvenlerinde sarsıntı gördüğünüz an harekete geçin. -Ben senin bunu yapabileceğine inanıyorum. -Sen istediğin her şeyi başarırsın. gibi…

15 15 * Çocuğunuza kendisine has yeteneklerini ortaya çıkartmasında yardımcı olun. Çeşitli aktivitelere katılmasına Değişik ortamlara girmesine yeni arkadaşlıklar kurmasına fırsat yaratın..

16 16 Yaptıkları ve ilgilendikleri şeylerin sizin için ne kadar önemli ve değerli olduğunu gösterin. -Çok güzel bir çalışma.. - Ne kadar yaratıcı bir gücün var, şu yaptığın harika şeye bak…….. -Mükemmel bir ödev hazırlamışsın… -Tabloda kullandığın renkler ne kadar uyumlu….

17 17 Çocuğunuza güvenmeyi öğrenin ve bunu sergileyin ki o da kendisine güvensin. - Ben senin bunu yapabileceğine inanıyorum. -Sana güvenim sonsuz. -İstediğinde yapamayacağın hiçbir şey yok… Birlikte vakit geçirin.

18 18 Beklentileriniz çocuğunuzun seviyesine uygun olsun, onu aşacak beklentilerden kaçının. Kendi ideal ve standartlarınızı çocuğunuza dayatmayın. O sizin yapamadıklarınızı başarmakla görevli değildir. Sizin beklentileriniz onun beklentileri OLMAYABİLİR.

19 19 Yapması gereken şeyleri onu yerine siz yapmayın. Sadece çok özel yetenek ya da başarılarına değil, her şeyine değer verdiğinizi ve taktir ettiğinizi belirtin. -Günlük hayattaki küçük başarıları v.b.

20 KAPLAN VE AİLESİ Bir ormanda kaplan ailesi yaşamaktadır. Bir gün bu ailenin bir yavruları olur ve baba bu duruma çok sevinir ve dişi kaplana; “Bizim oğlan bir kahraman olacak” der. Yavru kaplan biraz büyüdüğü zaman anne kaplan babayı memnun etmek için avladığı avı yavrusuna verip, onu babasına göstermesini ister. Baba bunu görünce sevinir ve “benim oğlum bir kahraman oldu” der. Anne kaplan babanın sevincini görünce bunu her gün yapmaya karar verir. Derken günlerden bir gün baba kaplan ölür ve anne yavrusundan avlanmasını ister. Yavru kaplan; “anne sen bana avlanmayı öğretmedin ki ben nasıl avlanayım” der. Anne yavruya hak verir ve avlanmaya devam eder, derken bir gün anne ölür. Yavru kaplan çok şaşırır. Ne yapacağını bilmez ve ormandaki kurtların, tilkilerin ve çakalların artıklarıyla karnını doyurmaya başlar. Böylece yavru kaplan hayatının sonuna kadar ormanda ki hayvanların alay ettiği bir kaplan olarak hayatını sürdürür. 20

21 21 Çocuğunuzla ilgili problemleri onu suçlamadan ya da onun karakterini eleştirmeden tartışın. Davranışı zorlama ile değiştirebilirsiniz ama kişiliğini değiştiremezsiniz. Yani yapılan iş ile kişiyi ayırın. -Sen zaten hep böylesi… -Ne kadar inatçısın… -Ne kadar tipik bir çocuksun. -Siz çocuklar… -Sen kendini zeki mi sanıyorsun?

22 22 Onların özgüvenlerini yükseltmek için olumlu ve sevgi dolu bir dil kullanın: -Seninle gurur duyuyorum. -Seni görünce çok mutlu oldum -Seni çok özledim.Senden tüm gün ayrı kalmak çok zor. -Seninle oyun oynamaya bayılıyorum. -İyi ki bu gün seninle kaldım.

23 23

24 24 * Sorumluluk, başkalarının haklarına saygı göstermek ve kendi davranışlarının sonuçlarını kabul etmektir.

25 * Çocuğa sorumluluk vermek, kişilik gelişimine pozitif yönde etkileyen ve hızlandıran bir unsurdur. * Uygun dozda (yaşına, cinsiyetine, fizik gücüne uygun) yüklenen sorumluluk;

26 26 * Çocuğun kendine güvenini arttırır, * Paylaşma ve başarma duygularını tatmin eder, * İnsiyatif koyma, çevresini ve kendini organize ve kontrol etme becerilerini geliştirir.

27 27

28 *Çocuğa kendine yetmeyi ve kendi kendini yönetmeyi öğretin. Öyle bir özgür ortam hazırlayın ki, ayakları üzerinde durmayı, kendi kanatlarıyla uçmayı öğrenebilsin.

29 29 * Çocuğa yaşına ve gelişim düzeyine uygun görev ve sorumluluklar verin.

30 yaş : Bu yaş grubundaki çocuklar kolay ev işlerine yardımcı olabilirler.Elini ve yüzünü yıkaması gibi. Tabi bu becerileri anne babayı gözlemleyerek ve onların desteğiyle deneyerek geliştireceklerdir. 4-5 yaş : Önceki yaş gruplarında incelenen becerilerin yanı sıra bu yaştaki çocuklar, ufak tefek işlerde yardım edebilir ve eşyalarını toplayabilir.

31 Ayrıca çatal kaşık kullanma becerileri geliştiğinden sofra kurallarına uygun bir şekilde yemeklerini yiyebilirler. Bu yaştaki çocuklarınızdan yemek masasını hazırlarken bir şeyler götürmesini bekleyebilirsiniz. Örneğin ; ekmek, tuzluk gibi. 5-6 yaş : Okul dönemine geçiş yapan çocuklar artık yavaş yavaş kendi ayakları üstünde durmaya başlamışlardır. İlkokul birinci sınıfa başlayan çocukların dünyasında artık sadece ailesi yoktur. 31

32 Kendi başlarına kıyafetlerini giyip çıkarabilirler. Anne babanın beklediği kadar becerileri çabuk olmayabilir. Ama becerilerin hızlanması için kendi kendilerine denemeye devam etmeleri gerekir. Eğer anne veya baba sabredemeyerek çocuklarını giydirirlerse o zaman çocuğun becerisinin gelişmesi ertelenecektir Ev işlerine yardımcı olabilirler. Bu yaş grubundaki çocuklar sadece kendi sorumluluklarını değil ailesini ilgilendiren sorumlulukları da yerine getirebilirler. 32

33 33 * Sorumluluk alma konusunda çocuğun gösterdiği çabalara saygı duyun. * Onu görev ve sorumluluklarıyla baş başa bırakın. * Çocuğun seçim yapmasına izin verin.

34 34 * Onun adına düşünmek yerine, kendi başına düşünmesini sağlayın. Sorununu çözmek yerine, kendi sorununu çözmesine fırsat vermeniz, çocuğunuzun sorumluluk duygusunu geliştirecektir.

35 35 * Çocuğunuzun deneyim ve girişimlerindeki yanlış sorunları kırıcı biçimde eleştirmeyin. * Evde net kurallarınız olsun ve bunlar duruma, olaylara ve sizin içinde bulunduğunuz psikolojik duruma göre değişmesin.

36 36 * Çocuğunuza sevildiğini, istendiğini ve sizin için önemli olduğunu hissettirin. * Çocuğunuza iyi davranın ve yumuşak bir sesle konuşun.

37 37

38 38


"1. EĞER BİR ÇOCUK SÜREKLİ ELEŞTİRİLMİŞSE, KINAMA VE AYIPLAMAYI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK ALAY." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları