Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOTİVASYON. MOTİVASYON Biliş ve davranış boyutunda harekete geçiren, öğrenmeyi sağlayan itici bir güçtür.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOTİVASYON. MOTİVASYON Biliş ve davranış boyutunda harekete geçiren, öğrenmeyi sağlayan itici bir güçtür."— Sunum transkripti:

1 MOTİVASYON

2 MOTİVASYON Biliş ve davranış boyutunda harekete geçiren, öğrenmeyi sağlayan itici bir güçtür.

3 Motivasyon Harekete geçiren itici güç, güdü, istek, dürtüdür. Harekete geçiren itici güç, güdü, istek, dürtüdür. Tek boyutlu bir kavram değildir. Tek boyutlu bir kavram değildir.

4 Motivasyon 1. İçsel Motivasyon 1. İçsel Motivasyon 2. Dışsal Motivasyon 2. Dışsal Motivasyon

5 İçsel Motivasyon: En iyi harekete geçirici motivasyon olduğu kabul edilmektedir. İhtiyaçlar,Arzular,İlgiler, Sevgiler…. Bireyi hareketlendiren, iten en önemli etkenlerdir.

6 İçsel Motivasyonu Destekleyici Etmenler: Sırtını okşama, Sırtını okşama, Sosyal destekleyiciler, Sosyal destekleyiciler, Cesaretlendirici görevler, Cesaretlendirici görevler, Muayyen becerilerin üstesinden gelme arzusu, Muayyen becerilerin üstesinden gelme arzusu, Destekleyici sınıf ortamı, Destekleyici sınıf ortamı, Öğrencinin istekli olması, Öğrencinin istekli olması, Eğitim yaşantısından hoşnut olma, Eğitim yaşantısından hoşnut olma, Becerilerine inanma, Becerilerine inanma, Umutsuzluktan kaçınma, Umutsuzluktan kaçınma, Başarı fırsatları yaratma, Başarı fırsatları yaratma, Öğrencileri fert olarak değerlendirme, Öğrencileri fert olarak değerlendirme, Risk alma davranışını cesaretlendirme, Risk alma davranışını cesaretlendirme, İlgiyi iletişime katma, İlgiyi iletişime katma, Kendini değerli algılamasını oluşturma, Kendini değerli algılamasını oluşturma, Güvenle kabul etme, Güvenle kabul etme, Bilgi edinme arzusu, Bilgi edinme arzusu, İçgörü geliştirme, İçgörü geliştirme, Merak, Merak, Otonomi- Faaliyetlerin kendi seçimi olması Otonomi- Faaliyetlerin kendi seçimi olması Özdeşleşme, içselleştirme. Özdeşleşme, içselleştirme.

7 Dışsal Motivasyon Ödüller, Ödüller, Çevreden davranışa yansıyan tüm etkiler, Çevreden davranışa yansıyan tüm etkiler, Çevrenin davranışı kontrol etmesi, Çevrenin davranışı kontrol etmesi, “Ödül bazen öğrenmeyi ketleyebilir”… “Ödül bazen öğrenmeyi ketleyebilir”…

8 Dışsal Motivasyonu Destekleyici Etmenler: Not, Not, Mükafat, Mükafat, Ödül, Ödül, Sertifika, Sertifika, Kupa, Kupa, Madalya, Madalya, Öğrenci gençlik teşkilatına üyelik, Öğrenci gençlik teşkilatına üyelik, Rekabet, Rekabet, Tasdik edilme arzusu, Tasdik edilme arzusu, Öğretmen baskısı, Öğretmen baskısı, Ebeveyn baskısı, Ebeveyn baskısı, Arkadaş baskısı. Arkadaş baskısı.

9 Olumsuz Dış Odaklı Motivasyon Faktörleri: Alay, Alay, Aşağılama, Aşağılama, Sözlü olarak incitme, Sözlü olarak incitme, Azarlama, Azarlama, Saldırma, Saldırma, Cezalandırma, Cezalandırma, Haklarını geri alma. Haklarını geri alma.

10 Motivasyon Döngüsü Motivasyon Döngüsü HAZ BAŞARI EYLEM MERAK SİNİR SİSTEMİNİN UYARILMA İHTİYACI

11 İç odaklı motivasyon insanın doğasında vardır. İlkokul üçüncü sınıfa kadar, okul başarısı için doğal itici güçtür.

12 Öğrenme ve Başarı Motivasyonunu Etkileyen Değişkenler: Kişisel Değişkenler Kişisel Değişkenler Çevresel Değişkenler Çevresel Değişkenler

13 Kişisel Değişkenler Kişisel Değişkenler  Mizaç, kişilik.  Sabırsız,  bağımlı,  utangaç,  Özgüveni düşük,  Özsaygısı düşük,  Kendi gücüne inanmayan,  Kendini kontrol edemeyen,  Bedensel uyarılara duyarlı  Amaç belirleyemeyen,  İstediğini elde edeceğine inanmayan. Çevresel Değişkenler Çevresel Değişkenler  Aşırı koruyucu ana-baba tutumu.  Otoriter ana-baba ve öğretmen tutumu,  İlgisiz tutum,  Not, ödev ve cezalar,  Arkadaş baskısı,  Rekabet ortamı,  Kaygı, stres yaratan durumlar,  Fizik çevre (ısı, aydınlatma v.b.)

14 Çevresel ve kişisel özelliklerin etkileşimi neticesinde, bireyin motivasyon durumu etkilenmektedir. Başarısızlık korkusunun aşırı olduğu durumlar performansı olumsuz yönde etkiler. ÖSS’ye hazırlanan adaylarda bu konu üzerinde çalışılırken temel strateji ve teknikler şunlar olmaktadır:

15 Her öğrencinin “kişisel gelişim kaydını” kendisinin takip edeceği, bir takip formu hazırlayın.

16 Aylık amaç belirleme formu ve hedefleri içeren bir defter hazırlayın. Örnek Form: EKİM Uzun dönem amaçlarım…………………………. Orta dönem amaçlarım………………………….. Kısa dönem amaçlarım……………………………

17 Örnek Form: Nasıl Başa Çıktım? 1.____________________________2.____________________________3.____________________________ Çözümlemede yetersiz kaldım Not: İki ay üst üste çözümlemede yetersiz kaldıysanız kişisel gelişim destek randevusu alın.

18 Bireysel görüşmelerde, öğrencinin başarısını “boş sandalye” koyarak, amacına ulaşma noktasında yaşadığı olumsuzlukları tek tek dile getirerek sandalyeye yığmasını hayal ettirin. İçinden geçen her şeyi ifade etmesi yönünde teşvik edin. Olumsuzlukları, karşısında bir yığın halinde canlandırmasını söyleyin. Daha sonra kalkmasını ve bu yığını teker teker odadaki çöp kutusuna atmasını söyleyin. Doldukça bunları ayağıyla tepmesini isteyin. (Odada büyük bir çöp kutusu bulundurmaya dikkat edin.)

19 İmajinasyon tekniklerinden yararlanın…

20 TEŞEKKÜRLER…


"MOTİVASYON. MOTİVASYON Biliş ve davranış boyutunda harekete geçiren, öğrenmeyi sağlayan itici bir güçtür." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları