Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi OPERASYON PROSEDÜRLERİ VE KURTARMA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi OPERASYON PROSEDÜRLERİ VE KURTARMA."— Sunum transkripti:

1 Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi OPERASYON PROSEDÜRLERİ VE KURTARMA TEKNİĞİ

2 İLK YARDIM Personel ve kazazedenin korunması Kaza değerlendirme ve müdahale öncelikleri Resüsitasyon Kanamanın tedavisi Kas iskelet sistemindeki yaralanmanın tedavisi Bandajlar Pozisyon verilmesi, immobilizasyon, transport START Road Traffic Collisions

3 Personel ve kazazedenin korunması Road Traffic Collisions Kaza yerine varıldıktan sonra Müdahale boyunca ve acil sağlık hizmetleri gelinceye kadar ana sorumluluğumuz, aracın içinde sıkışmış insanları veya kazaya karışmış ve kurtarma ekiplerinin gelişinden önce kendisini kurtarabilmiş kişiler kadar kendimizi de korumaktır. Kurtarmada görev alacak her itfaiye görevlisi aşağıdakilere donanım olarak sahip olmalıdır: Disposibl eldivenler, İtfaiyeciler için tam kişisel koruma ekipmanı

4 A R <PEC AL RESC E UE TECHNm S UE< 1R H F RE AND A AMB U ANCE S SERV CES Ed,::::.:.DG Leonardo da Vinci

5 Road Traffic Collisions Yaralının korunması Kişi(ler) aracın içinde sıkışmışsa büyük olasılıkla yaralanmıştır Olay yerine varıldıktan sonra, hızlıca durum değerlendirmesinin yapılması hayati önem taşır, örn. sağlam araçta kırık camların bulunması kafa travmasını düşündürebilir, tampon, kaput veya kanat deformasyonunda alt ekstremitelerde veya pelviste ciddi bir yaralanma olabilir. Her kazazedeye spinal kord yaralanması varmış gibi yaklaşılmalıdır Her zaman servikal boyunluk kullanılarak servikal omurga sabitlenmelidir

6 f Af A RESFAS PECIAL RE ;CUE CHNIQUES rR IR A'ID AM B ANC E VIC............ I1I1 \ ' HZS MSK ";;..,::::.::.oo Leonardo da Vinci Foto: TURKE Martin W: ::: ',:: :

7 Yaralının korunması Amacımız, omurganın gizli kayması ve sonucunda oluşabilecek bir lezyona neden olabilecek herhangi bir boyun hareketini engellemek için yaralıyla bakışı yönünde iletişimi sağlamaktır. Aracın ekstrikasyonu sırasında diğer potansiyel yaralanmaların farkında olunmalıdır (kesme işlemleri sırasında keskin köşelerin battaniye, tente veya levha ile kaplanması, vb). Road Traffic Collisions

8 Kaza değerlendirme ve müdahale öncelikleri Road Traffic Collisions İlk değerlendirme mümkün olan en kısa zamanda yapılmalıdır. 1-2 dk ‘yı içerir. Olay yerinin lokalizasyonu: Güvenli mi? Yaralanmanın mekanizması açık mı? Olay yerinde kaç kişi var? Daha fazla yardıma ihtiyaç olacak mı?

9 ( A R <PEC AL RESC E UE TECHNm S UE< 1R H F RE AND A AMB U ANCE S SERV CES Ed,::::.:.DG Leonardo da Vinci

10 Kaza değerlendirme ve müdahale öncelikleri Road Traffic Collisions Travma olması durumunda mekanizmasını ve zaman ölçeğini bulmak önemlidir. Temel bazı bilgilere ait kazanımların olması önemlidir, olaya kaışan arabaların tipi ve sayısı, çarpışma tipi (ön, yan, devrilme), güvenlik elemanları (emniyet kemeri, hava yastığı aktivasyonu, bebek araba koltuğu) kullanımı, kazaya dahil olan bir kişinin oturma yeri, kurtarma operasyonunun uzunluğu, araçta tehlikeli materyalin varlığı. Aktarma sırasında yaralanma mekanızmasının anahatlarının belirlenmesi esastır (örn.yaralının ön koltuk yolcusu olması, emniyet kemeriyle bağlı olup olmaması, bir aracın yüksek hızda sert bir bariyerle çarpışması, bir aracın tavanı üzerine takla atması).

11 Olayın genel değerlendirmesi Road Traffic Collisions

12 İmmobilizasyon: Kas iskelet sisteminin yaralanmalarında stabilizasyon veya immobilizasyon gereklidir (kırıklar, burkulmalar, dislokasyonlar, vb. ) Bu kırığın sonucu olarak ikincil bir kötüleşme için önleyicidir, eş zamanlı olarak ağrıyı da azaltıcıdır. Road Traffic Collisions

13 Yaralının kurtarılması Yaralının kurtarılmasını önleyen tüm engeller kaldırıldıktan ve maksimum stabilizasyondan emin olunduktan sonra, kazazede daha fazla yaralanmaya maruz kalmadan çıkartılabilir. Çıkarılma sırasında eklenecek her ekstra el yardımcıdır. Yaralı yavaşça araçtan kaydırılarak çıkarılmalı ve destekleyici bir mat üzerine yatırılmalıdır (sedye, branda + battaniye, vb ). Road Traffic Collisions

14 Transport: Road Traffic Collisions Acil tıp ekipleri tarafından yaralının bir hastaneye transportuna kadar sonraki durumunun stabilizasyonunun sağlanmasını içerir. Paramedik veya ambulans ekibi prosedürlerin uygulanmasında sorumludur. İtfaiye ekipleri verilen medikal talimatları izlerler.

15 DİKKATİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Road Traffic Collisions


"Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi OPERASYON PROSEDÜRLERİ VE KURTARMA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları