Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kaygı, öğrenmenin ve öğrendiğini kullanmanın önündeki en önemli engeldir. Kaygısı artan, sınava olduğundan farklı anlamlar veren öğrenciler için her sınav.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kaygı, öğrenmenin ve öğrendiğini kullanmanın önündeki en önemli engeldir. Kaygısı artan, sınava olduğundan farklı anlamlar veren öğrenciler için her sınav."— Sunum transkripti:

1 Kaygı, öğrenmenin ve öğrendiğini kullanmanın önündeki en önemli engeldir. Kaygısı artan, sınava olduğundan farklı anlamlar veren öğrenciler için her sınav bir "Kriz"dir. Kendisini ispatlaması gereken, değerli olduğunu herkesin görmesi gereken ve mutlaka kazanılması gereken bir savaş. Bu duygularla sınava hazırlanan genç, her bir sınavı, hatta her bir çalışma testini, kazanılması gereken bir savaş olarak görecek, yapamadığı her bir soruyu kaybedilmiş bir savaş olarak yorumlayacaktır.

2

3 ANNE VE BABALARA TAVSİYELER GATA3

4 1.ÖĞRENCİNİN NEYLE KARŞI KARŞIYA OLDUĞUNUN BİLİNMESİ GEREKİR! “Güçlü olan, yenilmeyen yalnız azimdir.” Y. Kemal Beyatlı

5 2.BAŞARININ YOLU İYİ BİLİNMELİDİR! HEDEF BELİRLEME HEDEF BELİRLEME PLÂN YAPMA PLÂN YAPMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA MOTİVASYONU SAĞLAMA MOTİVASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA VERİMLİ ÇALIŞMA VERİMLİ ÇALIŞMA

6 A. HEDEF BELİRLESİN Fiziksel durum Sağlık durumu Sağlık durumu Karakter özellikleri Karakter özellikleri Yetenek Yetenek Hayattan beklentiler Hayattan beklentiler Ekonomik durum Ekonomik durum Sosyal durum Sosyal durum “Her şeyin en önemli noktası başlangıçtır. Eflatun

7 Tecrübeli avcı, av sezonu açılınca acemi avcılardan üçünü yanına alıp ormana gitmiş. Onlara avcılığın sırlarını, inceliklerini anlatacakmış. Küçük bir deliğin yanına gelmişler. Tecrübeli avcı: “Böyle yerlerde tavşanlar bulunur. Tüfeğin namlusunun ucuyla bu delikleri karıştırın. Sonra içeriden çıkan tavşanı benim gibi avlayın.” Daha sonra küçük bir inin önüne gelmişler. Tecrübeli avcı: “Bu küçük inlerde tilkiler yaşar. Bu durumda içeriye taş atın. Tilki dışarıya çıkacaktır. Sonra onu böyle avlarsınız.” Az sonra büyükçe bir mağaranın önüne gelirler. Tecrübeli avcı: “Burada ayı gibi büyük hayvanlar barınır. Bu hayvanlar tehlikelidir. Onları tahrik etmemek gerekir. Bu durumda, mağaranın önüne yatın ve içeriden hayvanın çıkmasını bekleyin.” Bunun üzerine dört arkadaş mağaranın önünde pusuya yatarlar. Ertesi gün gazetelerde garip bir haber manşete çıkar: “Dört avcıyı tren ezdi!” Meğer tecrübeli avcı ve arkadaşları ayı ini diye bir tren tünelinin önüne yatmışlar.

8 AMAÇLARINI BELİRLEMESİNİ SAĞLAMAK İÇİN ÇOCUĞUNUZA ŞUNLARI SÖYLEYEBİLİRSİNİZ: 10 Yıl sonra nerede ve neleri başarmış olmak istersin? 1 Yıl sonra nerede ve neleri başarmış olmak istersin? 1 ay sonra nerede ve neleri başarmış olmak istersin? Yaşamdan beklentilerin nelerdir?

9 B. PLÂNLI ÇALIŞSIN Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir. “Plansız çalışan kimse ülke dolaşıp hazine arayan kişiye benzer.” Descartes

10 C.ÇALIŞMAORTAMI İYİ OLSUN “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.” Ciyorbano Brund Televizyon Bilgisayar Bilgisayar Telefon Telefon Düzen Düzen Müzik Müzik Havalandırma Havalandırma

11 D. MOTİVE EDİN Olumlu sözler söyleyin. Ödül verin. Ödül verin. Güvenin. Güvenin. Doğrularını gündemde tutun. Doğrularını gündemde tutun. Sosyal ihtiyaçlarını ihmal etmeyin. Sosyal ihtiyaçlarını ihmal etmeyin. “Başkalarına iş yaptırmak onlara bu işi istetmekle olur.” Dale Carneige

12 E. KONSANTRASYONU SAĞLASIN “Konsantrasyon, bezginlik duymadan fiziksel ve zihinsel enerjiyi tek bir noktaya sürekli uygulama yeteneğidir.” Edison Metot bilmeme Metot bilmeme Düzensiz aile hayatı Düzensiz aile hayatı Sağlık sorunları Sağlık sorunları Hayal kurma Hayal kurma Çalışma ortamı Çalışma ortamı Uykusuzluk Uykusuzluk Yoğun duygusal ilişki Yoğun duygusal ilişki

13 F. VERİMLİ ÇALIŞSIN ÖN HAZIRLIK DİNLEME DİNLEME OKUMA OKUMA NOT TUTMA NOT TUTMA TEKRAR TEKRAR TEST TEKNİĞİ TEST TEKNİĞİ “Bilginin efendisi olmak için çalışmanın kölesi olmak şarttır.” Balzac

14 3.ÖĞRENCİYİ BAŞKALARIYLA KIYASLAMAMAK GEREKİR! KENDİNİZLE KENDİNİZLE KARDEŞLERİYLE KARDEŞLERİYLE ÇEVRESİYLE ÇEVRESİYLE BEKLENTİLERLE BEKLENTİLERLE “Her insan başlı başına bir dünyadır ve ancak kendisiyle kıyaslanabilir.” Yunus Bilge

15 4. ÖĞRENCİNİN KAYGISINI ARTIRMAMAK GEREKİR! “Çalış, çalış, çalış...” demeyin “Yapamazsın!” hiç demeyin. Beklentiye girmeyin. Tehdit etmeyin. “Kazanamazsan...” İmkânları başına kakmayın:“Neyin eksik” Başkalarının yanında eleştirmeyin. Davranışlarını değerlendirin. En az işiniz kadar önem verin. “Kimseye kaldırabileceğinden fazla yük yüklemeyin.”

16 ? GATA16 çalıştın ? Kaç saat ders

17 Sınavdan kaç puan aldın ? GATA17

18 İstanbul dışında bir yer kazanırsan göndermem ! GATA18

19 Bu senin son şansın ! GATA19

20 BU SÖZLER SİZE TANIDIK GELİYOR MU? GATA20

21 5.ÖĞRENCİYE OLUMLU ÖRNEK OLMAK GEREKİR! “Davranışlar sözlerden daha etkilidir...” “Siz nasıl olursanız evlâdınız da öyle olacaktır...” Yunus Bilge

22 SINAVA DOĞRU GENÇLERLE NASIL İLETİŞİM KURMALIYIZ

23 Genç bir adam cezaevine girmek üzereymiş. Yargıç onu çocukluğundan beri tanıyormuş ve ünlü bir yazar olan babasıyla da tanışıyormuş. Yargıç "Babanı hatırlıyor musun?" diye sormuş. Bu soruya "Onu oldukça iyi hatırlıyorum" şeklinde cevap gelmiş. Suçlunun vicdanını yoklamaya çalışan yargıç şöyle demiş:"Mahkum edilmek üzereyken ve şu anda,mükemmel bir insan olan babanı düşünerek,onun hakkında net olarak neler hatırladığını anlatır mısın? Bir sessizlik olmuş. Daha sonra yargıç beklenmeyen bir yanıt almış. "Öğüt almak için yanına gittiğimde,yazdığı kitaptan başını kaldırarak bana baktığını ve "Çek git başımdan çok meşgulüm!"dediğini hatırlıyorum. Ona arkadaşlık etmek için yaklaştığımda,bana dönerek "Çek git başımdan oğul;bu kitabı bitirmeliyim!"derdi."Sayın yargıcım,siz onu büyük bir yazar olarak hatırlarsınız fakat ben onu kaybedilmiş bir arkadaş olarak hatırlıyorum". Yargıç kendi kendine söylenmiş."Yazık!Kitabı bitirdi ama oğlunu kaybetti.!" Kaynak: Zig ZAGLER Olumsuz Bir Dünyada Olumlu Çocuklar Yetiştirmek İsimli Kitabından

24 GENÇLER GENELLİKLE, GENÇLER GENELLİKLE, Çok konuşurlar,gürültücüdürler.”Ben yaparım.”,”Ben bilirim.”tavrı içindedirler.Akran gruplarının fikirleri ergenler için çok değerlidir.”Eleştiri kabul etmezler.”Acımasızca eleştirirler.”Ailelerinin düşüncelerini önemsemezler.”… Anne Babalar İse Bu Durumda Çaresiz Ve Şaşkındır.Ondan Bu Dönemde Sevgi,Sabır,Dostluk ve Desteğimizi Esirgememeliyiz.

25 GENÇLERLE GENÇLERLE İLİŞKİNİZDE BAŞARILI OLMAK İÇİN ; Genci dikkatli ve nazik şekilde dinleyin. Genç konuşurken sözünü kesmeyin. Gencin, ihtiyacı olduğunda onun yanında olacağınızı bilmesine izin verin.

26 Eğer; gence kızgınsanız, onunla konuşmak için sakinleşmeyi bekleyin. Aksi halde objektif olamayabilirsiniz. “Neden öyle olduğunu ya da neden öyle davrandığını” sormak yerine “Ne olduğunu” sorun. Gencin sizinle açık iletişim kurmasını sağlayın.

27 Sevgisizlik Mesajları Sevgisizlik Mesajları Ne kadar aptalsın… Hiçbir şeyi beceremezsin zaten Ayşe Hanım’ın oğluna bak,ODTÜ Elektroniği kazandı.Onun yarısı kadar olsan!... Nereden doğurdum seni? Yine neden suratın asık?Hiçbir şey seni memnun etmez zaten… Tüm emeklerimizi heba ettin. Bu kafayla asla üniversiteye giremezsin

28 Hakaret içeren ya da aşağılayıcı sözcükler kullanmayın. Hatalarıyla onu yargılamayın.Genci olduğu gibi kabul ettiğinizi gösterin

29 Çocuğuna sürekli “ÇALIŞ” dememeli. “Mümkünse çalışma gereksinimi konusundaki konuşmalarınızı ders çalışmadığı kriz anlarında değil. farklı sohbet anlarında yapmalısınız.”

30 Örneğin :”Çabuk git odana,dersini çalış. Puanların hep 220’ nin altında zaten” yerine, “ Sen ders çalışmayınca hedeflerine ulaşamazsın, hayal kırıklığına uğrarsın diye endişeleniyorum.” diyebilirsiniz.

31 YAŞAMDA EN BÜYÜK MUTLULUK SEVİLDİĞİNİ BİLMEKTEN GELİR. Victor HUGO

32


"Kaygı, öğrenmenin ve öğrendiğini kullanmanın önündeki en önemli engeldir. Kaygısı artan, sınava olduğundan farklı anlamlar veren öğrenciler için her sınav." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları