Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TİCARİ GEMİLERDE NÜKLEER ENERJİ KULLANİMİ Mehmet Ali KALLİOĞLU-141914002.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TİCARİ GEMİLERDE NÜKLEER ENERJİ KULLANİMİ Mehmet Ali KALLİOĞLU-141914002."— Sunum transkripti:

1 TİCARİ GEMİLERDE NÜKLEER ENERJİ KULLANİMİ Mehmet Ali KALLİOĞLU

2 İ Ç İ NDEK İ LER  Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi  Nükleer Gemi Teknolojisi  Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri  Fütürizim Teknolojileri  Sonuç ve Öneriler

3 Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi  Günümüzde malum güvenlik sorunları sebebiyle üstünde pek durulmayan nükleer gemiler, dünyamızın yakın zamanda karşılaşabileceği olası bir petrol krizinde deniz taşımacılığının sekteye uğramaması için en ideal çözümlerden biri gibi gözükmektedir. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler  Şu anki kullanım alanı sadece askeri denizaltı ve uçak gemileri olan nükleer sevk sistemlerinin ilk uygulaması Amerikan denizaltısı Nautilus'la başlamış, Abd'de büyük bir heyecanla karşılanan nükleer gemi teknolojisinin ilk ticari uygulaması ise bir kargo taşıyıcısı olan n/s Savannah olmuştur.

4  Nükleer gemiler, bahsedilen güvenlik problemleri sebebiyle sivil ticaret gemilerinde birkaç prototip dışında kullanım alanı bulamasa da askeri gemilerde kullanımı için bu türden engeller bulunmaz. Nükleer denizaltıların sıradan dizel denizaltılara göre avantajlarını sıralarsak. 1. Ekonomik Avantajlar 2. Menzil Artışı 3. Denizaltılar İçin Hava Gereksinimi Olmaması 4. Makine Boyutları 5. Çevresel Etkiler Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

5 1.Ekonomik Avantajlar:  Bilindiği gibi askeri gemiler operasyon esnasında sivil gemilere nazaran daha süratli gitmek zorundadırlar.  Hidrodinamik prensipler gereği gibi bir geminin sürati arttıkça direnci, dolayısıyla sevk için gereken kuvvet ve buna bağlı olarak yakıt sarfiyatı eksponansiyel olarak artar. Ancak nükleer yakıtların fosil yakıtlara nazaran daha ucuz olması sayesinde nükleer enerjiyle sevk edilen gemilerde yüksek süratlere ulaşmak ekonomik açıdan daha mümkündür. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

6 2. Menzil Artışı  Uzun menzillerde yol alacak nükleer bir geminin gereken yakıtı depolamak için fosil yakıtlarına göre çok daha az yer gereksinimi duymasıdır. tonlarca fosil yakıta karşılık birkaç santimetreküp nükleer yakıt aynı enerjiyi sağlayabilir.  Örneğin fransız "rubis" sınıfı nükleer denizaltıların 48 mw gücündeki reaktörü, 30 yıl boyunca yakıt değişimi gerektirmeyen bir yapıya sahiptir 3. Denizaltılar İçin Hava Gereksinimi Olmaması  Bilhassa denizaltılar için önemli olmak üzere, nükleer reaktörlerin çalışmak için dizel motorlar gibi oksijene ihtiyaç duymaması, nükleer denizaltıların dizel denizaltılar gibi sıkça su yüzüne çıkma ihtiyacını ortadan kaldırır.  Dizel denizaltılar su yüzünde hava kullanarak dizel motorlarıyla bataryalarını şarj ederler. su altındaysa şarj edilen bataryalardaki elektrik enerjisini kullanarak ilerlerler.  Öyle ki, aylarca su yüzüne çıkmayan nükleer denizaltılar bulunmaktadır. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

7 Dezavantajlar  Nükleer reaktörleri işletebilmek için gemilerde özel eğitimli personel bulunması şarttır. Bunun için örneğin abd donanması, güney carolina eyaletinde askeri bir okul kurmuş ve burada özel olarak nükleer gemiler için personel yetiştirmektedir.  Nükleer gemilerin emekliye ayrılmaları sonrası söküm işlemleri oldukça zahmetlidir.  Denizaltıların sökümlerinde reaktörün bulunduğu bölge münferit olarak gemi gövdesinden ayrılıp üzeri betonla kaplanarak muhafaza edilir.  Ayrıca sökülmüş gemilerin reaktörlerini başka amaçlar için kullanmak da olasıdır. örneğin rusya, bu türden denizde kullanılmayan reaktörlerle kimi sibirya şehirlerinin elektrik ihtiyacını karşılamak üzere küçük nükleer santraller kurmuştur. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

8 Nükleer Gemi Teknolojisi  Nükleer enerji ile çalışan çoğu gemi ve denizaltılar, bugün, basınçlı su reaktörü (PWR) teknolojisine dayanmaktadır. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler İlk sivil PWR, ABD’de Shippingport’da kuruldu ve 1957 de işletmeye alındı. Takip eden ilerici tasarımlarında, kapasite faktörleri arttırılmış, reaktör bileşenlerinin ve parçalarının (buhar üreteci, kor hacmi) boyutları küçültülmüş, buhar üreteç sayısı birden dörde çıkarılmış ve reaktörün enerji üretim verimliliği arttırılmıştır.

9  60 MW elektrik gücü ile başlayan ilk PWR lar, günümüzde 1300 MW net elektrik gücüne kadar çıkabilmektedir. Bu sistem gemilerde doğru yönetildiklerinde, istenilen derecede güvenli ve emniyetli bir performans sergilemektedirler.  Bu sistemin en büyük özelliği nükleer enerjiyi taşıyan su döngüsünün buharlaşmaması için 150 atmosferlik bir basınç altında tutularak, içinde bulunan suyun yüksek sıcaklıklara kaynamadan çıkarılması sağlanmıştır. 150 atmosferlik basınç altındaki bu su, enerjiyi ikinci bir su döngüsüne taşımakta, düşük basınç altındaki ikinci döngü suyu buharlaşarak türbin- jeneratör düzeneğini döndürmektedir Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

10 Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

11 Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler Denizaltı için Fransızca entegre PWR sistemi (reaktör basınç kabı içinde buhar jeneratörü )  Nükleer tepkimelerle elde edilen gücün harekete çevrimi esnasında farklı metotlar kullanılmaktadır.  Rus, Abd Ve Britanya donanmaları klasik buhar türbini yöntemini tercih etmekteyken, Fransız Ve Çin donanmalarının turbo elektrik türbinleri tercih etmektedirler.

12  Ticari gemilerde nükleer enerjinin kullanılması, beraberinde büyük ekonomik avantajlar getirecektir. Gemilerin suya karşı dirençleri hızla beraber eksponansiyel olarak artar geminin suya karşı direncinin artması, makina gücünün de artması ihtiyacını getirir.  Benzer bir mantıkla kısa bir örnek verirsek 17 knot hızda seyretmek shp güce ihtiyaç duyan bir gemi (ki şu anki ortalama bir kargo gemilerinin ihtiyaç duyduğu enerji budur.) saatte yaklaşık 6,4 ton fosil yakıtı kullanmaya ihtiyaç duyar.  Aynı gemi hızını 25 knot'a çıkarmak istediğinde gereken makina gücü eksponansiyel arttığı için saatte 32 ton yakıt tüketmek durumunda kalır. bu yakıt sarfiyatı gemiye shp güç sağlar.  Hidrodinamik gerçekler izin verse de, ticari gemilerin süratli gidecek şekilde dizayn edilmiyor olmasının sebebi budur. bu sorun yakıt maliyetinin yanı sıra bu denli fazla yakıtın depolanma ihtiyacı sebebiyle menzilinin veya kargo kapasitesinin azalması gibi sorunları da yanında getirir. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler Ticari gemilerde Nükleer Enerjinin Avantajları

13  Oysa ki bu gemilerde nükleer enerjinin kullanılması hacimce daha az yakıtla daha süratli ve daha çok mesafe yol kat edilmesini sağlar.  Ayrıca nükleer enerjinin, radyoaktif atıklar dışında atmosferi kirletici karbondioksit gibi gazlar çıkarmadığı da göz önüne alınmalıdır. uzun bir süre yakıt ikmali gerektirmeyen nükleer reaktörler, yakıtı bittiğinde bir tersanede atıkları güvenli bir şekilde depolayıp yeni yakıtını alarak yoluna devam edebilmektedir.  Zor gözüküyor fakat eğer çoğu güvenlikle ilgili olan kimi kronik problemler çözüme ulaşabilirse, nükleer enerjinin askeri amaçlar dışında sivil deniz taşımacılığına açılması büyük avantajlar getirecektir. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

14 Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Ticari amaçlı nükleer gemiler ise 1950 yılında geliştirilmeye başlanmış ancak işletmede, ekonomik nedenlerden dolayı yeterli başarıyı gösterememiştir.  Amerikan yapımı Savannah tonluk ve 74 MWt güce sahiptir. 1962'de sefere başlamış ancak 8 yıl devam edebilmiştir.  Alman yapımı tonluk Otto Hahn kargo yük gemisi 10 yıllık süreçte millik 126 seferi problemsiz tamamlamasına rağmen, işletme giderlerinin yüksekliği nedeni ile reaktörü dizel motor sistemi ile değiştirilmiştir. Bu geminin de 36 MWt gücü vardı.  Japon yapımı tonluk Mutsu gemisi üçüncü ticari gemi olarak 1970 yılında hizmete alınmıştır. Bu gemide 36 MWt güce sahipti. Japonya'daki inatçı politik ve teknik problemler bu gemi için can sıkıcı bir başarısızlığa sebep olmaktadır. Her üç gemide rektörlerinde de %4 (U-235) oranında zenginleştirilmiş uranyum yakıtlar kullanmaktadır. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

15  Rus yapımı Sevmorput gemisi 1988 yılında kuzey Sibirya limanları için sefere başlamıştır ton taşıma kapasitesine sahip bu konteynır gemisi hem sığ sularda gidebilmekte hem de buzkıran özelliğine sahiptir. Yeni yakıt çubukları yüklemesi ise 2003 yılında yapılmış ve 2007 yılında çeşitli sorunlardan kızağa çekilmiştir.  Sivil denizciliğin aksine, askeri gemilerde ise nükleer güç benimsenmiş durumda. Bugüne kadar yaklaşık 700 nükleer yakıtla çalışan askeri geminin denizlere açıldığı tahmin ediliyor. Hâlâ görev yapanların sayısı ise 200 civarında. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

16 Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

17 Nükleer Denizaltıların Geçirdiği Kazalardan Önemlileri Rus Denizaltıları: komsomolets k-278 (battı), kursk k-141 (battı), k-8 (battı), k-11 (yakıt değişimi esnasında), k-19 (soğutucu kaybı), k-27 (kasten batırıldı), k-116 (reaktör kazası), k-122 (reaktör kazası), k-123 (soğutucu kaybı), k-140 (power excursion), k-159 (battı), k-192 (soğutucu kaybı), k-219 (çarpışma sonucu battı), k-222 (reaktör kontrolden çıktı), k-314 (yakıt değişimi esnasında), k-320 (reaktör kontrolden çıktı), k-429 (iki kez battı), k-431 (reaktör kazası) Abd Denizaltıları: uss thresher (ssn-593) (battı) uss scorpion (ssn-589) nükleer reaktörleriyle ilgisiz sorunlar sebebiyle batmış ve hala atlantik okyanusu dibinde bulunmaktadır. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler Kursk k-141 denizaltısı

18 NS Savannah Teknik Özellikler Toplam uzunluk596 metre Genişlik78 metre Deplasman22,000 ton Yük taşıma kapasitesine ton Su geçirmez compartmetns14 Yükleme alanlarda6 Mürettebat124 Yolcular60 En yüksek hız21 knot Mil Beygir Gücü Reaktör74 MW Reaktör ÜreticiBabcock & Wilcox İnşaatçılar New York Shipbuilding, Camden, NJ Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

19  Yapımı 50 milyon dolara mâl olan NS Savannah 57 yıl önce denize indirilmişti. 'Nükleer barış elçisi' olarak da anılan gemi, atom enerjisinin 'güvenli' bir gelecek vaat ettiğini gösterecekti.  Her ne kadar Avrupa'ya 'Nükleer barış elçisi' olarak gelse de, NS Savannah bu diplomatik girişiminde başarılı olamadı ve dünyayı güvenli atom enerjisi iddiaları konusunda da ikna edemedi.  NS Savannah şu anda denizlerde yüzmüyor. ABD'nin Baltimor eyaletinde demirlemiş durumda bekliyor. 'Savannah'yı Koruma Derneği' geminin tasfiye edilmesini engellemeye çalışıyor. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

20 Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

21  Çeşitli limanlara ziyaretlerde bulunan Savannah, bir kargo gemisinden çok lüks bir yat gibi zarif çizgilere sahipti. bu onun bir adeta gösteri gemisi olarak yapıldığını ispatlar nitelikteydi.  Savannah, hizmet süresi boyunca, gerekli imkanlara sahip olmasına karşın maliyet sorunları sebebiyle yolcu taşımaya teşebbüs etmedi. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

22 NS Otto Hahn Teknik Özellikler Toplam uzunluk172,05 metre Genişlik23.40 metre Freeboard5.33 metre Deplasman ton Yük taşıma kapasitesine ton Su geçirmez bölmeler14 Yükleme alanlarda6 Mürettebat63 Araştırma personeli35 maks En yüksek hız17 deniz mili Reaktör38 MW Reaktör hacmi35 m³ Tasarım basıncı / sıcaklığı 85 kp / cm² ° C İnşaatçılar & Alman Babcock Wilcox Dampfkesselwerke AG ve INTERCAtom Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

23 NS Mutsu Teknik Özellikler Sınıf & tipi:Mutsu Türü:Açık deniz gemisi Tonaj:8240 ton Uzunluk:130 m (430 ft) Genişlik:19 m (62 ft) Su Çekimi:6.9 m (23 ft) Derinlik:13.2 m (43 ft) Kurulu güç:36MW Mitsubishi PWR Tahrik:Buhar türbini 10,000 hp (7.5 MW) Hız:32 km / h (17 kn) Tipi:Nükleer Mürettebat:80 Sınıf & tipi:Mutsu Reaktör Tipi:basınçlı hafif su yakl. 36,000 kW uranyum oksit (düşük zenginleştirme) Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

24 NS Sevmorput Teknik Özellikler Türü: LASH taşıyıcı / konteyner gemisi Tonaj: Brüt tonaj Deplasman: ton (yaz) Uzunluk: 260,30 m (854,0 ft) Genişlik: 32,20 m (105,6 ft) Su Alma Derinliği m (38.7 ft) (yaz) m (34.9 ft) (Arktik) Derinlik: m (60.0 ft) Kurulu güç: KLT-40 Nükleer Reaktör (135 MW) Tahrik: Tek milli; buhar türbini ( kW) Hız: 20.8 knot Kapasite:74 mavna (300 ton her biri) 1,328 TEU Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

25 Fütürizim Teknolojileri  Çevresel endişeler ve uzun vadeli ekonomik avantajlar kargo gemilerinde tahrikin başlıca aracı olarak kullanılan nükleer enerjinin olasılığını yükseltiyor  Gemilerden kaynaklanan emisyonların kontrolünde üzerinde duran uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) artan itme hızı ve teknolojileriyle ilgili çeşitli iş modellerini yeniden dizayn etmektedir.  Deniz ve enerji danışmanları BMT Group Şirketler Denizcilik ve Ticarete, küçük reaktör firmaları Hyperion ve Lloyd Register katılmıştır. Bu Şirketler Dünya Nükleer Birliği tarafından fon sağlanmakta ve "küçük modüler reaktörler için pratik denizcilik uygulamaları araştırmaktadırlar" Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

26  Çin’in nakliye şirketi Cosmo tarafından sera gazı emisyonun azaltmak için nükleer reaktör sistemlerini geliştirmek üzere Çin Hükümetiyle 2009 yılında mütabakata vardı. Ancak proje 2011 yılında Fukişma kazası sebebiyle askıya alındı.  2010 yılında Babcock International'ın deniz bölümü nükleer güçlü LNG tankerleri geliştirilmesi projesini sunmuştur. Bu projede belli deniz rotalarının nükleer reaktörle çalışan kargo gemilerine ayrılmasını talep ederek nükleer enerjinin yaygınlaşması sağlanması istenmektedir. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

27  Dünyanın en büyük silah ve savunma sanayi şirketlerinden ABD’li Lockheed Martin, bir kamyona sığabilen ve 100 megavatlık güç üreten nükleer santral geliştirdiklerini açıkladı. Pentagon’un en büyük tedarikçisi olan şirketin ileri araştırmalar grubu ‘SkunkWorks’ başardıkları nükleer füzyonu 10 yıl içinde ticari hale getirebileceklerini ilan etti.  Kamyonete sığabilecek kadar küçük nükleer santralların ilk olarak ABD denizaltılarında denenebileceği belirtiliyor. Lockheed Martin üretime geçebilirse füzyon nükleer teknolojisi uygulanacak denizaltılar daha az maliyetle daha uzun mesafeli yolculuklar yapabilecek. Lockheed Martinin Kompakt Füzyon Reaktörü Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

28 Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

29  Lockheed’e göre, 100 megawat enerji üretecek füzyon reaktörü büyükçe bir kamyonun kasasına sığacak büyüklükte ve 5 yıl içinde askeri amaçlı, 10 yıl sonra ticari olarak kullanılabilecek. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler  Projenin başındaki Tom McGuire geliştirdikleri küçük boyuttaki nükleer reaktörün mevcutlarından 10 kat daha küçük olduğunu açıkladı. Döteryum-trityum yakıtıyla çalışan bu santraller kömür santrallerine göre aynı miktarda atıkla 10 milyon kat enerji üretebilecek.  Hidrojen atomunun izotopu olan döteryum okyanuslardan, trityum ise lityumdan elde edilebiliyor.

30  Denizaltı ve diğer büyük savaş gemileri sınırsız limit ile denizlerde dolaşabilecektir.  Bir yolcu uçağı 1 kaç şişe benzin ile tekrar yakıt ihtiyacı duymadan 1 yıldan fazla uçabilecektir.  Tek bir reaktör ile kişilik şehrin tüm enerji ihtiyacı 60 yıl boyunca karşılanabilecektir.  Ulaşımı güç olan her yere kolaylıkla ucuz enerji götürülebilecektir. Yani çad'da sahra çölünün ortasında şehir kurabileceksiniz.  Deniz suyundan temiz su üretme maliyeti %60 oranında azalacaktır. Tüm dünyaya temiz ve ucuz içilebilir su temin edilebilecektir.  Mars'a 6 ay yerine 1 ayda ulaşılabilecek ve uzay seyahatleri çok daha hızlanacaktır. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

31 Yüzen Nükleer Güç Santralleri Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler  Ruslar teknolojinin sınırlarını zorlayacak bir buluşla karşımıza çıkıyor. Nükleer güç santrallerini bir gemi düzeneğine ekleyerek yüzen santral yapmayı hedefliyor.  Yapılan fizibilite raporlarına göre, 2016'da kurulumunun tamamlanıp tam güç çallışması planlanan Nükleer Güç Santral gemisine “ Akademik Lomonosov ” adı verilecek. 21 bin 500 ton ağırlığında olması tahmin edilen gemide, 69 üst düzey eğitimli personelin görev alması planlanıyor.

32  Proje ilklerden olduğu için öncelikle bu nükleer santral gemisiyle 70 megawatlık elektrik üretilmesi planlanıyor. Bu enerji ise, 200 bin kişilik bir şehrin elektrik ihtiyacına denk düşüyor.  Bu tarz gemilerin, petrol platformları gibi şehir merkezlerinden uzaklarda, ancak liman şehirlerine yakın alanlarda hizmet vereceği düşünülüyor. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

33 Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

34 Bazı sorunlar, tarafından nükleer güç tahrikli ticaret gemilerinin gelişmesine engel teşkil etmektedir. Bunlar ;  Radyasyondan korunma,  Mürettebat eğitimi  İlave topraklama sistemi  Çarpışma ve Yangın riskleri  En önemlisi olan gemi üzerinde bir nükleer santral kurmanın uluslararası teknik şartnamesi. Bu sorunların üstesinden gelindiği takdirde önümüzdeki yıllarda denizlerde nükleer enerjiyle çalışan ticaret gemilerinin olması kaçınılmazdır. Nükleer Enerjili Gemilerin Tarihçesi Nükleer Gemi Teknolojisi Ticari Gemilerin Teknik Özellikleri Fütürizim Teknolojileri Sonuç ve Öneriler

35 Kaynaklar:   gemisi     russia/   image-0          Areas/WTS/CEG/documents/CEG-workshop-finland- 2012/Engl_presentations/3.7_Kashka_Atomflot_Regional_SNF_Centre_Eng.pdf  Powered-Ships/   clean-infinite-range-nuclear-powered-cars-ships-and-planes   news.org/WR_New_ship_for_Swedish_nuclear_transport_ ht ml   /

36 MEHMET ALİ KALLİOĞLU Adres: Batman Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Mühendisliği, Mail: Site: Tel:


"TİCARİ GEMİLERDE NÜKLEER ENERJİ KULLANİMİ Mehmet Ali KALLİOĞLU-141914002." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları