Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI A.Muhsin TÜRKMEN Ergül DEMİR 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI A.Muhsin TÜRKMEN Ergül DEMİR 1."— Sunum transkripti:

1 T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI A.Muhsin TÜRKMEN Ergül DEMİR 1

2 2 ÖBBS sonuçlarıyla TIMSS- 1999, PIRLS-2001, PISA-2003, PISA-2006 sonuçları karşılaştırılmış ve örtüştüğü görülmüştür.

3 3 EARGED’CE YAPILAN BÜTÜN ULUSAL VE ULUSLAR ARASI ARAŞTIRMALARIN SONUÇ RAPORLARINDA ; -Türkiye’de Eğitim Politikasının (Eğitim sistemi ve uygulamaları) g özden geçirilmesi, -Öğretim Programlarının (müfredat) gözden geçirilmesi, -D-Ders araç, gereç ve materyallerinin, -Ö-Öğretim yöntem ve tekniklerinin gözden geçirilmesi, -Öğretmenlerin eğitimi ve yeterlilikleri gözden geçirilmesi, -Öğretmen ve öğrencilerin motivasyonunun gerektiği VURGULANMIŞTIR. RAPOR VE ÖNERİLER

4 1.Üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, eğitime karar vericiler, materyal hazırlayıcılar ve toplumun hemen her kesimi sürekli tartıştı. Bu iyi bir gelişme. 2.Eğitimde reform çalışmaları her hükümetin programına girdi. 3.Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim (1-5. sınıflar) için yeni müfredatı geliştirip 9 ilde ’te pilot uygulaması yapıldı Eğitim öğretim yılında da Türkiye genelinde uygulandı. 6. Sınıf pilot uygulamasına başlandı. 7. ve 8. sınıflarda kademeli olarak pilotlaması yapılıp genel uygulamaya geçilmektedir. TÜRKİYE NE YAPTI? 12

5 4. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ortaöğretim müfredat çalışmalarına devam etmektedir. 5. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ve İlköğretim Genel Müdürlüğü yeni müfredata uygun ders kitabı ve materyalleri geliştirilmesi devam etmektedir. 6. Öğretmen yeterliliği ve eğitimi konusunda önemli çalışmalar yapılmaktadır. (MEB ve üniversiteler) 7. Yeni müfredata uygun Hizmet içi Eğitim faaliyetleri yapılmaktadır. TÜRKİYE NE YAPTI? 13

6 .EARGED program geliştirme,.Model okul oluşturma,.Kalite kontrolü için ölçme ve değerlendirme,.Eğitimin her alanında eğitim araştırmaları(EARGED tarafından yapılan veya EARGED’ in destek verdiği araştırmalar),.Öğrenci proje çalışmaları,.MEGEP,.Mezunları inceleme çalışmaları yapmaktadır. EARGED NE YAPTI? 14

7 BİZ NASIL BAKIYORUZ? Picasso’ nun kral kızı tablosu 5

8 BİZ NASIL BAKIYORUZ? Metisse ‘nin kral kızı tablosu 6

9 9 T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE DURUM BELİRLEME ÇALIŞMALARI KALİTE (ETKİLİLİK VE VERİMLİLİK) KONTROL ULUSAL BOYUTTA (ÖBBS) ULUSLARARASI BOYUTTA (TIMSS, PISA, PIRLS)

10 10 Kaynak Devlet bütçesinden karşılanır Katılımcılardan alınan harçlar ÖBBS’NİN DİĞER SINAVLARDAN FARKI ÖBBSDiğer Sınavlar Amaç Durum belirlemeKişi ya da kuruma göre değişir Katılımcı Örneklem yöntemi ile belirlenir İsteyen girer Sonuçlar Politika belirleyici, müfredat, öğretmen yetiştirme, AB, Unesco- BM, MEB Sonuçlar şahısları ilgilendirir başarı/başarısızlık

11 11 Ölçme Biçimi Sınav Uygulama Öğrencinin öğrenim gördüğü okulda sınıf bütünlüğü bozulmadan Belli sınav merkezlerinde standart sınav ÖBBS’NİN DİĞER SINAVLARDAN FARKI ÖBBSDiğer Sınavlar Sonuçları Kullanma Kurumlar araştırmacılarKişi- kurumlar Zaman Periyodik olarak Kişi ya da kurumun ihtiyacına bağlı Ölçme Aracı Başarı testleri, öğrenci öğretmen anketleri Sadece sınavın amacına uygun testler

12 ÖBBS 2008 ÖRNEKLEMİ ÖBBS 2008 Örneklemi seçilirken TÜİK ve MEB’ nın istatistiki verileri kullanılmıştır. Buna göre gelişmişlik düzeyine göre belirlenen iller ile okul sayıları esas alınarak, her coğrafi bölgenin Türkiye geneline göre ağırlığı ve her coğrafi bölgede seçilen ilin, bölgeye ağırlığı hesaplanarak bölgeyi temsil edecek şekilde okul ve öğrenci sayıları belirlenmiştir.

13 TÜİK, EKONOMİK VE SOSYAL GELİŞMİŞLİK DÜZEYİNE GÖRE TÜRKİYE’Yİ 26 BÖLGEYE AYIRMIŞTIR.

14 BÖLGELERİl Sayısı Okul Sayısı Öğretmen Sayısı Öğrenci Sayısı Marmara Bölgesi Ege Bölgesi Akdeniz Bölgesi İç Anadolu Bölgesi Karadeniz Bölgesi Doğu Anadolu Bölgesi Güneydoğu Anadolu Bölgesi TOPLAM ÖBBS 2008 İLE İLGİLİ ÖRNEKLEM GRUBU Okul sayılarının %2 si alınarak yapılan ağırlıklandırmaya göre oluşturulan örneklem gurubu

15 BÖLGELERİl İsimleri Marmara BölgesiEdirne, Bursa, İstanbul, Sakarya, Çanakkale Ege Bölgesiİzmir, Muğla, Kütahya, Afyonkarahisar Akdeniz BölgesiAdana, Antalya, Hatay İç Anadolu BölgesiAnkara, Konya, Sivas, Niğde, Nevşehir Karadeniz BölgesiArtvin, Bolu, Samsun, Sinop, Ordu, Tokat, Trabzon,Zonguldak Doğu Anadolu BölgesiAğrı, Erzurum, Bingöl, Kars, Malatya, Muş, Van Güneydoğu Anadolu BölgesiDiyarbakır, Gaziantep, Mardin, Siirt ÖBBS 2008 ÖRNEKLEM GRUBU İLLER Okul sayılarının %2 si alınarak yapılan ağırıklandırmaya göre oluşturulan örneklem gurubu illeri

16 TAKIM ÇALIŞMASI Salvatore DALİ nin resmi Takım çalışmasını gösterir

17 A.MUHSİN TÜRKMEN TEŞEKKÜR EDERİZ


"T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI A.Muhsin TÜRKMEN Ergül DEMİR 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları