Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ AŞIKPAŞA ORTAOKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ AŞIKPAŞA ORTAOKULU."— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ AŞIKPAŞA ORTAOKULU

2 SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ KAYGI : Nedeni belli olmayan korkulara denir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

3 SINAV KAYGISI YAŞAYAN BİR ÖĞRENCİ ;  Acaba sınavı kazanabilecek miyim.  Arkadaşlarım kazanır ve ben kazanamaz isem  Yüzüne nasıl bakarım (aile,eş dost akraba)  Daha hazır değilim sınava çok az bir süre kaldı. Gibi düşüncelere kapılan bir öğrenci olumsuz etkilenir. Çünkü beyne iletilen direk bilgiler, öğrencinin ruh halini olumsuz bir şekilde etkileyecektir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

4 KAYGININ NEDENLERİ 1- AİLELERİN YAKLAŞIMLARI 2- BEKLENTİLER 3- OLUMSUZ DÜŞÜNCELER 4- YAŞANMIŞ BAŞARISIZLIKLAR GİBİ ETMENLER KAYGIYA DAVETİYE ÇIKARMAKTADIRLAR AŞIKPAŞA ORTAOKULU

5 AİLELERİN YAKLAŞIMLARI Öğrenciye karşı aşırı korumacı bir yapı içerisinde oldukları zaman, veriyorsa, herşeyi kendilerine göre karar veriyorsa, gelişemeyeceği gibi kişinin kendine güveni gelişemeyeceği gibi kaygı oranı artacaktır. Sınav noktasında ise eğer aile için kazanılıyorsa bu kaygı 2 katına çıkacaktır. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

6 BEKLENTİLER Sınava hazırlanan öğrencilerden, ailelerin, öğretmen ve çevrenin çok büyük beklentileri olacaktır. - bizi mahcup etme - Bak dayının oğlu kazandı - Yemedik yedirdik Kazanamazsan ben elalemin yüzüne nasıl bakarım.. KURAL : 1 ÇEVREYİ OMZUNUZDAN ATIN. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

7 OLUMSUZ DÜŞÜNCELER Her ne şartlarda olursa olsun, olumlu görmek ve olumlu düşünmeniz gerekiyor. İyimser olmalıyız, bu iyimserlik başarı için gereklidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

8 YAŞANMIŞ BAŞARISIZLIKLAR  ÖĞRENCİLER DAHA ÖNCE YAŞADIKLARI BAŞARISIZLIKLARI GENELLEYEREK ‘ YA TEKRAR BAŞARISIZ OLURSAM’ GİBİ İLETİLERLE OLUMSUZ DÜŞÜNMEYE DEVAM EDİYORLAR. BU ÇOK YANLIŞ BİR DAVRANIŞTIR. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

9 KAYGININ GİDERİLMESİ Kaygı belki tamamen giderilmeyebilir ; ama zararlı olmayacak ölçülere çekilebilir. Kaygıyı azaltma yöntemlerinin hepsinin amacı, kaygıya neden olan etmenleri ortadan kaldırmak, böylece de kaygıyı gidermektir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

10 ARAŞTIRMA : KAYGI İLE ÖĞRENME ARASINDA POZİTİF BİR İLİŞKİ BULUNMUŞTUR AŞIKPAŞA ORTAOKULU

11 KAYGININ GİDERİLMESİ 1- KAYGIYI ÖNCE ZİHNİNİZDE YENİN  Kendinizi tanıyın  Olumlu düşünün  Kendinize güvenin  Olumsuz düşüncelerden korkmayın. 2- YAPTIKLARINIZLA KAYGIYI YENİN D avranışlarınızla kaygıyı yenin. Sınava yeterince hazırlanıp, hazırlanmadığınızı kendinize sorun. 3- BEDENSEL ETKİNLİKLERLE YENİN 1- Nefes egzersizi 2- fiziksel egzersiz AŞIKPAŞA ORTAOKULU

12 1- KAYGIYI ÖNCE ZİHNİNİZDE YENİN A- KENDİNİZİ TANIYIN : BİLİNÇALTINIZDA NELERİN BİLİNÇALTINA OLDUĞUNU ÇÖZÜN. BİLİNÇALTINA YERLEŞEN HER DÜŞÜNCE BAŞARISIZLIĞA NEDEN OLAN ÖNEMLİ BİR ADIMDIR. gayeler eyleme Düşünceler gayeleri doğurur, gayeler eyleme dönüşür. Eylem alışkanlıkları oluşturur. Alışkanlıklarda karakteri tayin ederek kaderimizi oluşturur. (Tyron Edwars) AŞIKPAŞA ORTAOKULU

13 B- OLUMLU DÜŞÜNÜN İnsanların içinde hep 2 ses vardır. 1. Felaket tellallığı yapar ve olumsuzlukların sesi olur 2. İyi şeyleri söyler ve olumlu düşünür. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

14 C- KENDİNİZE GÜVENİN. Kendinizi başkaları ile kıyasladığınız zaman meydana gelen olumsuz düşüncelerden vazgeçin. “Arkadaşlarım benden daha fazla net çıkarıyorlar” gibi. Sınavı kazanan başarılı öğrencileri düşünerek, benim onlardan bir farkım yok, onlar gibi çalıştıktan sonra sizde kazanabilirsiniz. Böyle düşünün ve kendinize güvenin. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

15 D- OLUMSUZ DÜŞÜNCELERDEN KORKMAYIN Yılan örneğine bir bakalım. Resimdeki yılandan korkar mıyız? Tabi ki hayır, ama biz onun canlı olduğunu düşünür, korkar isek problem kimin? bizim mi? yoksa yılanın mı? AŞIKPAŞA ORTAOKULU

16 Yani kısaca ; A- OLAY B- YORUM VE YAKLAŞIM BİÇİMİ C- DUYGU VE DAVRANIŞ 1-bu düşüncem başkaları tarafından paylaşılıyor mu? 2- problemimi çözmeye faydası var mı? 3- Kısa veya uzun süreli amaçlarıma katkısı var mı? 4- duygusal gerginliğimi artırıyor mu azaltıyor mu? AŞIKPAŞA ORTAOKULU

17 2- DAVRANIŞLARINIZLA KAYGIYI YENİN.  Hedefinizi belirleyin.  Amacınız olsun, bu amaç için çalışın  Planlı çalışın ve uygulayın  Kendinize güven veren şeylere yönelin  Saplantılarınızdan kurtulun.  Ümitli olun.  Spor veya sosyal etkinliklere zaman ayırın  SINAVIN HERŞEY OLMADIĞINA İNANIN... AŞIKPAŞA ORTAOKULU

18 3- BEDENSEL ETKİNLİKLERLE KAYGIYI YENİN Kaygının yenilmesi için yapılması gereken temel egzersizler ve nefes egzersizleridir. Çünkü kaygı damarlarda daralmaya ve dolayısıyla hücrelere giden kanın ve oksijen miktarının azalmasına neden olur bu durumda öğrenme zorlaşır. Düzenli egzersizlerle bu durumu ortadan kaldırabiliriz. 1- nefes alın 3-4 sn tutun ağzınızdan yavaş yavaş bırakın bunu tekrar edin. 2- vücudunuzu gevşeterek oksijen alımını kolaylaştırın. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

19 UNUTMAYINIZ Kİ; SINAV KİŞİLİĞİNİZİN DEĞİL, BİLGİLERİNİZİN ÖLÇÜLMESİDİR. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

20 Hiç şüphesiz başarı için belirli bir düzeyde kaygıya gerek vardır. Buna genel uyarılmışlık hali de denmektedir. Başarı için ön şarttır. Üniversite sınavları hazırlığı içindeki bir genç, çok istisna durumda olanlar hariç, öğrenme ve başarı için gerekli olan düzeyde kaygıya sahiptir. Ancak, çevrenin ister teşvik, ister tehdit amacıyla olsun gençteki kaygıyı çok daha yükseltici yaklaşım ve tavırları benimsemesi, öğrenciyi yüksek kaygı sebebiyle adeta “kıpırdayamaz ”duruma getirmektedir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU


"SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ AŞIKPAŞA ORTAOKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları