Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 MESLEK TANITMA KULÜBÜ. 2 3 2002 yılında Endüstri Meslek Lisesi olarak eğitim öğretime başlayan okulumuzun bünyesine daha sonra Anadolu Meslek ve Teknik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 MESLEK TANITMA KULÜBÜ. 2 3 2002 yılında Endüstri Meslek Lisesi olarak eğitim öğretime başlayan okulumuzun bünyesine daha sonra Anadolu Meslek ve Teknik."— Sunum transkripti:

1 1 MESLEK TANITMA KULÜBÜ

2 2

3 yılında Endüstri Meslek Lisesi olarak eğitim öğretime başlayan okulumuzun bünyesine daha sonra Anadolu Meslek ve Teknik Lise Programları eklenmiştir. Aslında aynı gibi görünen bu programların farkı dikkatli bakınca göze çarpıyor. OKULUMUZUN KURULUŞ AMAÇLARINI ŞU ŞEKİLDE SIRALAYABİLİRİZ. 1) Öğrencilere orta öğretim düzeyinde ortak bir genel kültür kazandırmak, 2) Öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda hem mesleğe hem de yüksek öğretime veya hayata ve iş alanlarına hazırlamak, 3) Anadolu meslekî ve teknik orta öğretim programları ile ayrıca öğrencilerin bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde bir yabancı dili öğrenmelerini sağlamak, Bu amaçlar arasında yüksek öğretime hazırlamak kısmı kesinlikle göz ardı etmememiz gereken bir husus. Peki bu nasıl olacak? Bu çatıda üç okul türü varsa hepsini ayrı ayrı değerlendirmek lazım o halde bu üç programı tanıyalım.

4 4 Bu programa Ortaokul mezunu her öğrenci sınavsız baş vurabilir. 10. Sınıfa geçen öğrenciler Elektrik Elektronik Teknolojileri, İnşaat Teknolojisi, Metal Teknolojisi, Mobilya İç Mekan Tasarım, Tesisat Teknolojisi Ve İklimlendirme Alanlarından birine puan üstünlüğüne göre yerleşir. 12. Sınıf öğrencileri haftada 3 gün işletmede beceri eğitimine giderler.

5 5 Bu programda Bilişim Teknolojileri, Elektrik Elektronik Teknolojileri, Tesisat Teknolojisi Ve İklimlendirme Alanları mevcuttur. Bu programı farklı kılan, öğrencilerin SBS puanına göre yerleşmesidir. Ayrıca bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde bir yabancı dili öğrenmeleridir. Endüstri Meslek Lisesi 9. Sınıf düzeyinde 3 saat olan yabancı dil dersi bu programda 6 saattir. 12. Sınıf öğrencileri haftada 3 gün işletmede beceri eğitimine giderler.

6 6 Endüstri meslek ve Anadolu Meslek ve diğer liselerden 9. Sınıfta başarılı olup 10. Sınıfa geçen öğrencilerden seçilir. Teknik Lise programlarına alınacak öğrencilerin; a) Ortaöğretim kurumlarının 9. uncu sınıfını doğrudan, ortalama ile veya ortalama yükseltme sınavları sonunda geçmiş olması, b) Dil ve Anlatım, Matematik, Fizik ve Kimya derslerinin; 1) Her birinden doğrudan veya ortalama yükseltme sınavı sonunda başarılı olması, 2) Yıl sonu başarı puanı ortalamasının en az olması gerekir.

7 7 Bu şartları taşıyan Öğrenciler Bilişim Teknolojileri, Elektrik Elektronik Teknolojileri alanlarından birine puan üstünlüğü ve tercih önceliğine göre Teknik Lise programında haftada 28 saat genel kültür dersleri okutulmaktadır. Bu programda okuyan öğrenci 10,11,12 sınıfın tamamında Matematik, Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji derslerini almaktadır. Bu durum öğrenciyi 9. Sınıftan itibaren hiçbir kopukluk olmadan YGS ve LYS’ ye hazırlanmasına yardımcı olmaktadır. 10.ve 11. Sınıf yaz tatilinde öğrenciler staj çalışması yaparlar. Tüm Okul Türünün Mezunları, işletmelere kendilerine iş bulabilir. İki yıllık Yüksek okullara alanlarında sınavsız geçiş yapabilir. Üniversite sınavında yeterli puanı aldığı takdirde puan kesilmeden istediği alanı tercih edebilir. Sadece Meslek Lisesi öğrencilerinin başvurabildiği Teknoloji Fakültelerinin %60’lık kontenjandan faydalanabilir.

8 8 Tüm Okul Türü Mezunları, işletmelere kendilerine iş bulabilir. İki yıllık Yüksek okullara alanlarında sınavsız geçiş yapabilir. Üniversite sınavında yeterli puanı aldığı takdirde puan kesilmeden istediği alanı tercih edebilir. Sadece Meslek Lisesi öğrencilerinin başvurabildiği Teknoloji Fakültelerinin %60’lık kontenjandan faydalanabilir.

9 9

10 10

11 11 ORTAÖĞRETİM BÖLÜMLERİTEKNOLOJİ FAKÜLTELERİ (M.T.O.K) BİLİŞİM TEK. BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK ELEKTRONİK TEK. ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ TESİSAT TEKNOLOJİSİ VE İKLİMLENDİRMEENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ METAL TEKNOLOJİSİ METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ İMALAT MÜHENDİSLİĞİ İNŞAAT TEKNOLOJİSİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İMALAT MÜHENDİSLİĞİ MOBİLYA İÇ MEKAN TASARIM AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ

12 12 Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları’nın kısaltılmasıdır. Kontenjan olarak MTOK olarak ifade edilen yükseköğretim programlarına sadece ilgili alan mezunları başvurabilirler; bunun dışında kalan adaylar o MTOK’a başvuramazlar, başvurmaları halinde başvuruları geçersiz sayılır. MTOK’lar Teknoloji Fakülteleri bünyesinde kuruludurlar.

13 13 Teknoloji Fakültesi mezunlarına ilgili alanda Mühendis unvanı ve Mühendislik diploması verilir. Kısa süre önce başta Elektrik Mühendisleri Odası olmak üzere çeşitli Mühendislik Meslek örgütleri aleyhte dava açmışlarsa da yargının bu konuda verdiği kararlar idarenin lehinde olmuştur.

14 14

15 15 Meslek seçimi ilköğretimden başlayarak, orta öğretim boyunca verilecek kararlarla ve yapılacak tercihlerle yakından ilgilidir. O halde meslek tercihi lise son sınıftan çok önce temel öğretimin son kademesinde gireceğiniz orta öğretim kurumunun yapısına bağlı olarak değişir.

16 16 Birçok insan seçmiş olduğu mesleğin getireceği hayat biçimini bilmediği ve incelemediği için başarısız, verimsiz ve mutsuz olmaktadır. Bu sonucu yaşamamak için her bireyin cevaplaması gereken bazı soruları olmalıdır!

17 17 Bu bölüm bana bir meslek kazandıracak mı? Seçilmesi düşünülen alan ilgilere ve yeteneklere uygun mu? Bu mesleğin bana getireceği yaşam biçimi beni mutlu edecek mi? gibi sorular cevaplanmalıdır.

18 18 Bu sorulardan sonra mesleğe yönelik şu sorular sorulmalıdır: Kendimi 30 yaşında nasıl görüyorum? Nasıl bir hayat yaşamak isterim? Büyük bir şirkette mi yoksa serbest çalışmayı mı isterim? Büyük şehirde mi yoksa küçük şehirde mi yaşamak isterim? Çok para kazanmak istiyor muyum? Emin bir iş mi istiyorum yoksa risk almalı mıyım? Seyahat etmeyi seviyor muyum? Nerede çalışmak bana zevk verir? Açık havada mı? Bina içinde mi? Hangi derslerden zevk alıyorum? İnsanlarla iyi geçinebilir miyim?

19 19 OKUL BAŞARISI MESLEK BAŞARISI KONUSUNDA FİKİR VERİR Mİ? Okul başarısının meslek başarısına orta derecede etkisi vardır denilebilir. Fakat okulda başarılı öğrenciler iş hayatında aynı performansı gösteremeyebilirler. Bunun yanında okuldakinden daha iyi performans gösterenlerin sayısı da az değildir.

20 20 Kamu Yönetimi Kaymakamlık Bilgisayar Mühendisliği İnşaat Mühendisliği Elektrik-Elektronik Müh. Tekstil Mühendisliği Makine Mühendisliği Endüstri Mühendisliği Orman Endüstrisi Müh.Orman Endüstrisi Müh Kimya Mühendisliği Nükleer Enerji MühendisliğiNükleer Enerji Mühendisliği Petrol ve Doğalgaz Müh.Petrol ve Doğalgaz Müh. Maden Mühendisliği Metalurji Mühendisliği Meteoroloji Mühendisliği Gıda Mühendisliği Çevre Mühendisliği Havacılık / Uçak müh. İşletme Mühendisliği Sistem Mühendisliği Jeofizik Mühendisliği Jeodezi ve Fotogrametri Müh. Mimarlık İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı İktisat İşletme Jeoloji Ekonometri Astronomi ve Uzay Bilimleri MESLEKLER (1)

21 21 Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Şehir ve Bölge Planlama Sosyal Hizmetler Uluslararası İlişkiler Halkla ilişkiler Gazetecilik Radyo - Televizyon TV Gazeteciliği İletişim Reklamcılık Mütercim-Tercümanlık Turist Rehberliği Hukuk Avukatlık Hakim (Yargıç) Tıp Diş Hekimliği Eczacılık Veteriner Hekimlik Hemşirelik Biyoloji Moleküler Biyoloji ve Genetik Beslenme ve Diyetetik Rehber Öğretmenlik Rehberlik ve Psikolojik Danış. Felsefe Sosyoloji Psikoloji Psikolog Felsefe Grubu Öğretmenliği MESLEKLER (2)

22 22 Arkeoloji ve Sanat Tarihi Tarih Öğretmenliği Tarih Coğrafya Coğrafya Öğretmenliği Yabancı Dil Öğretmenliği Anaokulu Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği Türk Dili ve Edebiyat Öğrt. Türkçe Öğretmenliği Matematik Öğretmenliği Fizik Fizik Öğretmenliği Kimya Öğretmenliği Beden Eğitimi Öğretmenliği Antrenörlük Spor Hakemliği Polis Memurluğu Genetik Muhasebe Grafik Tasarım Tüm Devre Tasarım ve Üretim Uzmanlığı MESLEKLER (3)

23 23 Bilgisayar Mühendisliği Bilgisayar Mühendisliği programı bilgisayar sistemlerinin yapısı, tasarımı, geliştirilmesi ve bu sistemlerin kullanımları konularında eğitim ve araştırma yapar. Bilgisayar mühendisliği programına girmek isteyenlerin normalin üstünde bir genel akademik yeteneğe, üstün bir sayısal düşünme gücüne ve sağlam bir mantığa sahip, dikkatli, sabırlı ve yaratıcı kişiler olmaları gerekir. Bilgisayar mühendisleri çeşitli yönetim, endüstri ve hizmet alanlarında sistem çözümleyici ve uygulama programcısı, bilgisayar donanım ve yazılımı üreten ve pazarlayan firmalarda ve genellikle bilgiişlem merkezlerinde sistem programcısı, bilgiişlem merkezlerinde yönetmen, yönetim bilişim sistemleri alanında kurucu ve yönetici mühendis, veri tabanı yönetmeni, bilgisayar destekli endüstriyel sistemlerinin tasarımında ve gerçekleştirilmesinde araştırma- geliştirme mühendisi olarak görev alabilirler. Bu görevlerden ülkemizde en yaygın olanları programcı ve sistem çözümleyici görevleridir.

24 24 Yazılım Mühendisliği Yazılım Mühendisliği Bölümü, daha çok “Yazılım İhtiyaçlarını Belirleme, Yazılım Tasarımı, Oluşturma, Geliştirme, Kalitesi, Yönetimi, Bakımı ve Maliyeti” konuları yanında Bilgisayar Bilimi alanları konularını da içeren müfredatıyla, yazılım sistemlerinin mühendislik prensipleri çerçevesinde tasarımı, üretimi ve işletilmesini sağlayacak mühendisler yetiştirmektedir. Daha detaylı bilgi için bölüm web sayfasını ziyaret ediniz.

25 25 Sistem Mühendisliği Bu bölümde, bilgisayarla ilgili kuramsal ve uygulamada ortaya çıkan ya da çıkacak olan problemlerin çözümü ile ortadan kaldırılmasına dönük eğitim ve öğretim çalışması yapılır. Bu programda, bilgi işlem merkezinde kendilerini bekleyen sorunlara çözüm getirebilecek bilgi ve yetenek düzeyinde mühendislerin mezun olmaları amaçlanmıştır. Mezunlara “Sistem Mühendisi” ünvanı verilir. İş bulma olanakları çok geniştir.

26 26 Elektrik-Elektronik Mühendisliği Elektrik-elektronik mühendisliğinin amacı, kuvvetli (elektrik) ve zayıf (elektronik) akımlarla çalışan alet ve sistemlerin yapımı, geliştirilmesi, elektrik üretimi, iletimi, dağıtımı ve sistemin bakımıyla ilgili eğitim ve araştırma yapmaktır. Elektrik elektronik mühendisleri üretme, iletme ve dağıtmayla ilgili sistemlerin, programların yapılması, geliştirilmesi kullanılması ve denetimiyle ilgili sistemlerin, projelerin yapılması, geliştirilmesi kullanılması ve denetimiyle ilgilenir. Ayrıca telgraf telefon haberleşmesinden uydu optik haberleşmesine, enerji üretiminden bilgisayarla bilgi üretimine, ev aletlerinden tıp aletlerine kadar yayılan çok geniş bir alanda kullanılan her tür mikroelektronik eleman, elektronik devre düzen ve sistemlerin tasarlanması, geliştirilmesi ve üretimiyle ilgili işleri planlar ve yürütülmesini sağlar. Elektrik - Elektronik mühendislerinin büyük bir kısmı PTT, TRT gibi kamu kuruluşlarında çalışmaktadırlar.

27 27 Mekatronik Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği Bölümü, makina, elektrik-elektronik ve bilgisayar dallarından oluşan sistemler ile ilgilenen bir mühendislik dalıdır. Bir mekatronik sistemin dizaynındaki sinerji ve entegrasyon geleneksel bir disiplinden çok disiplinler birleşkesidir. Bölümde, sektörün bu niteliklerdeki mühendis ihtiyacı karşılanmak amaçlanmaktadır. Daha detaylı bilgi için bölüm web sayfasını ziyaret ediniz.

28 28 Havacılık / Uçak mühendisliği Havacılık/Uçak mühendisliği programı havada seyreden her çeşit aracın tasarlanması ve inşa projelerinin hazırlanması, üretilmesi bakım ve onarım teknolojisi ve işletmesi konularında eğitim ve araştırma yapar. Havacılık/uçak mühendisliği bölümüne girmek isteyen bir kimsenin, normalin üstünde bir genel akademik yeteneğe sahip, matematik, fizik, kimya ve astronomi konularına ilgili ve bu alanlarda iyice yetişmiş, sabırlı, dikkatli, düzgün şekil çizebilen yaratıcı ve başka insanlarla işbirliği yapabilecek uyumlu bir kimse olması gerekir.

29 29 Tüm Devre Tasarım ve Üretim Uzmanlığı Üniversitelerin elektronik mühendisliği bölümlerindeki lisans eğitiminin üçüncü yılından sonra mikro elektronik bölümü seçiliyor. Tüm devre tasarımı, iyon ekme tekniği konularında lisansüstü eğitimi yapılıyor. TÜBITAK ve üniversitelerin dışında Türkiye’deki çalışma alanları kısıtlı. Ancak, dünyada önü oldukça açık bir iş koludur. Bu alanda eğitim alan Türk mühendisleri yurtdışında cazip koşullarda çalışıyorlar.

30 30 İnşaat Mühendisliği İnşaat mühendisliği programı, her türlü bina, baraj, havaalanı, köprü, yol, liman, kanalizasyon, su şebekesi vb. hizmet ve endüstri yapılarının planlanması, projelendirilmesi, yapımı ve denetimi konuları ile ilgili eğitim ve araştırma yapar. İnşaat mühendisliği alanında çalışmak isteyen bir kimsenin sayısal akıl yürütme gücüne sahip; matematiğe, fiziğe, ekonomiye ilgili ve bu alanda iyi yetişmiş bir kimse olması gereklidir. Her bilim dalında olduğu gibi, inşaat mühendisliğinde de, kişinin bilgilerini anlamlı bir düzen içinde bir araya getirerek sentez yapabilme ve bundan yararlanarak problem çözebilme yeteneğini geliştirmiş olması gereklidir. Ayrıca iş sahipleri ve işçilerle iyi ilişkiler kurabilen, sabırlı, hoşgörülü ve düşüncelerini başkalarına iletebilen bir kimse olmak da inşaat mühendisliğinde aranan kişilik özellikleridir.

31 31 Mimarlık Mimarlık bölümü, her çeşit binanın isteğe ve olanaklara göre plan ve projelerinin hazırlanması, yapımının denetlenmesi konularında eğitim ve araştırma yapar. Bu alanda eğitim görmek isteyen lise öğrencileri kendilerini, matematik, fizik, resim ve sosyal bilimler (sosyoloji, tarih, sanat tarihi, insan bilimleri ve kültür) alanlarında iyi yetiştirmelidirler. İyi bir mimar, hem sanat ve sosyal bilimlerle ilgili, hem de iş hayatının özelliklerini tanıyan kişidir. Bu nedenle uzay ilişkilerini görebilme (cisimlerin uzayda alacakları durumları göz önünde canlandırabilme), düzgün şekil çizebilme gücüne sahip, yaratıcı bir kimse olması gereklidir. Ayrıca kişinin iş-ticaret konusunda bilgili, başka insanlarla işbirliği yapabilmek için uyumlu bir kimse olması çalışma hayatında başarısını artırabilir.

32 32 Metalurji Mühendisliği Metalurji Mühendisliği bölümünde, bileşiminde metal bulunan maden filizlerinden metal ve alaşımlarının elde edilmesi ve bunların işlenerek endüstrinin işlediği ham madde haline getirilmesi konusunda araştırma, eğitim çalışmaları yürütülür. Ayrıca metal olmayan seramik, plastik vb. maddelerin elde edilmesi ve işlenmesi de ilgi alanına girer. Metalurji Mühendislerinin entegre demir-çelik fabrikalarında, çelikhanelerde, alüminyum, çinko gibi metallerin üretiminde ve bu metallerden oluşturulan çeşitli alaşımların dökümhanelerinde, ısı işlem merkezlerinde, madeni eşya ve makine imalatı, taşıt araçları imalatları gibi sektörlerde imalat ve kalite kontrol konularında, üniversitelerde, TÜBİTAK gibi araştırma ve öğretim kuruluşlarında metalurji ile ilgili ihracat şirketleri ile yurt dışı firmaların temsilcilik görevlerinde bulunma gibi çalışma alanları vardır.

33 33 Makine Mühendisliği Makine mühendisliği programı, her türlü mekanik sistemlerin ve enerji dönüştürüm sistemlerinin tasarımı, geliştirilmesi ve üretiminin planlanması konularında eğitim ve araştırma yapar. Makine mühendisliği programına girecek kişinin hayal gücüne ve yaratıcılığa, uzay ilişkileri yeteneğine ve el becerisine sahip; matematik, fizik, teknik resim ve tasarı geometri ile ilgili ve bu alanlarda başarılı bir kimse olması gereklidir.

34 34 Enerji Sistemleri Mühendisliği Enerji Sistemleri Mühendisliği bölümünde, enerji kaynaklarımızın verimli bir şekilde kullanılması, yeni enerji kaynaklarının araştırılması ve geliştirilmesi, kullanımın teşvik edilmesi, yeni enerji sistemlerin geliştirilmesi, enerji verimliliği ve enerji konuları ile ilgili pek çok alanda çalışabilecek nitelikli insan gücü yetiştirilmek amaçlanmaktadır. Daha detaylı bilgi için bölüm web sayfasını ziyaret ediniz

35 35 Endüstri Mühendisliği Endüstri mühendisliği bölümü, ürün veya hizmet üreten kuruluşların verimliliğini yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için yöntem ve tekniklerin geliştirilmesi ve uygulanması ile ilgili konularda eğitim ve araştırma yapar. Endüstri mühendisliği programında başarılı olabilmek için analitik düşünme yeteneğine sahip ve yaratıcı olmak, mühendisliğe ve sosyal bilimlere ilgi duymak gerekmektedir.

36 36 Orman Endüstrisi Mühendisliği Orman endüstrisinin kurulup işletilmesi, idaresi, tomruk, kereste gibi işlenmiş orman ürünlerinin standardize edilmesi, kalite kontrolleri ve pazarlanması konularında eğitim yapar. Orman Endüstrisi Makineleri ve İşletme Anabilim Dalı; Orman Ürünleri Kimyası ve Teknolojisi Anabilim Dalı; Odun Mekaniği ve Teknolojisi Anabilim Dalı ve Odun Biyolojisi ve Koruma Teknolojisi Anabilim Dallarında öğrenim yapılır. Orman Endüstri Mühendisleri Devlet Kereste Fabrikaları, SEKA ve ORÜS gibi kamu kuruluşlarında ve özel sektöre ait orman ürünlerini işleyen fabrikalarda teknik ve idari görev yaparlar. Orman Endüstri Mühendisliği oldukça yeni bir bölüm olup mezunların iş bulma sorunları yoktur.

37 37 İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı İç mekânın düzenlenmesi ve mekâna özgü mobilyaların özgün biçimlerinin tasarımı ile ilgili konularda eğitim ve araştırma yapmaktır. İç mimarlık Türkiye Mühendis ve Mimarlar Odası Birliği'ne bağlı İç Mimarlık Odası içinde yer alır. İç Mimarlar mekân tasarımında ilk araştırmalardan yapının bitimine kadar mimarlık ekibinin içinde yer alırlar ve mekanların konu, boyut ve ekipmanlarını araştırır, belirler ve tasarımlarını hazırlarlar. İç mimar, endüstri içinde mobilya tasarımcısı olarak da görev alırlar. Kültür kalıtı ve eski eser yapılarının korunması ve yeniden kazanılması konularında her türlü restorasyon ve tasarım çalışmaları da iç mimarın uğraşılarıdır. Çalışma alanı tasarım aşamasında büro; uygulama ve denetim aşamasında yapılar; malzemelerin yapım aşamasında atölyeler ve fabrikalardır. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nda belediyelerde çalışabildikleri gibi, serbest olarak kendi bürolarında da çalışabilirler.

38 38 Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği Petrol ve doğalgaz mühendisliği programı, petrolün ve doğalgazın bulunması, çıkarılması ve üretimi konularında eğitim yapar. Petrol ve doğalgaz mühendisi, petrol yataklarının bulunması, çıkarılması ve üretimi ile uğraşır; bu işler yapılırken petrol arama ve sondaj çalışmaları jeologlarla birlikte yürütülmektedir. Jeotermal kaynakların bulunması ve üretimi çalışmaları da bu alanda yetişen mühendisler tarafından yapılır. Petrol ve doğalgaz mühendisleri sahada sondaj mühendisi, üretim mühendisi, rezervuar mühendisi, bankalarda yatırım mühendisi olarak görev yaparlar.Petrol ve doğalgaz mühendisleri, Enerji Bakanlığı, Petrol İşleri Genel Müdürlüğünde; TPAO ve ona bağlı şirketlerde; özel petrol şirketlerinde, MTA, DSİ ve BOTAŞ'ta görev almaktadırlar.

39 39 İmalat Mühendisliği İmalat Mühendisliği bölümü, özellikle malzeme dönüşümlerini, imalat yöntemlerini ve sistemlerini en ekonomik ve verimli bir şekilde tasarlayabilecek, uygulayabilecek ve bunlar arasında bütünleşmeyi sağlayabilecek niteliklere sahip makine imalat alanında uzmanlaşmış mühendisler yetiştirmesine yönelik eğitim vermektedir. Daha detaylı bilgi için bölüm web sayfasını ziyaret ediniz.

40 40 Biyomedikal Mühendisliği Biyomedikal Mühendisliği bölümü, tıp, biyoloji, mühendislik, fizik, matematik gibi bilimlerden oluşan disiplinler arası popüler bir mühendislik alanıdır. Bu mühendislik alanının en önemli hedeflerinden biri, klinik sorunları çözme amacıyla mühendislik ve tıp arasındaki boşluğu kapatmaya çalışmaktır.

41 41 Polis Memuru Bireylerin güvenliğini sağlayan, kamu düzenini koruyan ve düzene karşı gelenleri yakalayıp yargı organlarına gönderen kişidir. Görevler: Suçun işlenmesine veya işlenen suçun tekrarlanmasına engel olur, İzinsiz toplantı ve yürüyüşlere engel olur ve bununla ilgili önlemler alır. Yangın, sel ve deprem gibi afetlerde olay yerinde tedbirler alır. Trafik düzenini ve akışını sağlar, izinsiz açılan otel, gazino, kahvehane, bar, sinema vb. yerleri kapatır. Halkın huzurunu bozan, kaçak mal, uyuşturucu madde alan ve satan, aşırı derecede sarhoş olanları yakalayıp yargı organlarına teslim eder, haklarında yasal işlemleri yapar. Güvenlik altında bulunan kişi, bina vb. yerlere yapılan saldırıları engeller. Devlete karşı suç işleme eğiliminde olanları izler, suç kanıtlarını belirler ve suçluları yakalar.

42 42


"1 MESLEK TANITMA KULÜBÜ. 2 3 2002 yılında Endüstri Meslek Lisesi olarak eğitim öğretime başlayan okulumuzun bünyesine daha sonra Anadolu Meslek ve Teknik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları