Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
REKLAM YÖNETİMİ
2
SİYASİ AFİŞ- 1. Dünya Savaşı
Birinci Dünya Savaşı süresince üretilen afişler üslubu üç ana bölümde belirlenebilir: 1. Afiş sanatçısı kendi üslubunu getirip, sürdürebiliyor ve bunu afişinde yansıtıyordu. 2. Ülkenin ulusal niteliklerini belirleyici görüntüler kullanmak zorundaydı. 3. Art Nouveau gibi uluslar arası yaygın bir üsluptan faydalanabilirdi.
3
İngiltere savaş bakanı Lord Kitchener
4
Sam Amca Afişi: James Montgomery Flagg
6
İngiltere’nin Kadınları: Fabrikalara gelin
7
İngiltere’nin kadınları gidin diyor
13
1917-20 devrimi döneminde Sovyetler Birliği'nde siyasal afişler
İşçiler, askerler, köylüler, gençler ve kadınlar Çekiç, orak, yumruk, emperyalizm zincirleri, Lenin'in portreleri, makine dişlileri, silahlar Lıssıtzky'nin "Beyazları kırmızı kamayla vurun" adlı politik afişi de yenilikçi çalışmaların en önemlilerinden biridir.
14
1917-20 devrimi döneminde Sovyetler Birliği'nde siyasal afişler
1934 Stalin’in dayattığı Toplumsal Gerçekçilik sanat anlayışı Nazi Almanya’sının sanat anlayşıyla benzerlik İşçi ve köylüleri idealize eden ve liderlerin kült kişiliklerini yüceltme Kolay anlaşılan popülist biçimler Kitleler nasıl ele alınacak? sorusu Kültür proleterleşmeli yoksa sosyalistleşerek sınıfsız olmayı mı amaçlamalı? Geleneksel sanat biçimlerinin tümü kapitalizm tarafından lekelenmiş görülüp terk mi edilmelidir?
15
Malevich Siyah Kare
16
Maleviç: “Kendimi sıfır noktasına dönüştürdüm ve Akademik sanatın çöple dolu boya havuzundan dışarıya çıktım”.
17
Ajitatif Propaganda: Yuri Annekov Kış sarayının ele geçirilişi
18
Sovyet Kahramanlık Simgeleri
Toplumcu gerçekçilik resim, roman ve filmlerde ideallerin kişileştirdiği erkek ve kadın kahramanlarla dolu bir dünya yaratmıştır.
19
Aleksandr Samokhvalov
Hava basınç matkabıyla kadın metro işçisi Stahanovit
21
Devlet Elektrik Ağı Projesinin Yüceltilmesi: Serafima Ryangina
22
Spor: Aleksandr Deineka
23
Sovyet Rusya ve Halkçılık
Semen Chuykov Sovyet Kırgızistan’ın Kızı, 1950
24
Yoldaş Stalin’in Protesini Halıya İşleyen Ermeni Dokuyucular: Mariam Aslamazyan
25
Dimitri Stakeyeviç Moor 1919 da "Bütün Dünyanın Kapitalizmine Ölüm"
Aynı dönemde Amerika'da ve Avrupa'da da siyasal afişin yaygınlaştığını görüyoruz. Bu afişleri seçimlere hazırlanan adaylar değil, partiler ve siyasal örgütler yaptırıyor. Örneğin; Fransa'da 1919 Kasım seçim kampanyalarında "Ekonomik Çıkarlar Birliği" adlı bir örgüt komünist düşmanlığının simgesi olarak ağzı bıçaklı bir insan bastırıyor. Fransız sağı bu afişi yıllarca kullanıyor.
27
1960'lı yıllarda siyasal iletişim pazarlama teknikleri gelişmeye başlayınca siyasal afişçilikte yeni bir döneme geçildi. Adaylığını koyan kişiler duvarları ve yol boylarını kendi resimlerinin ağırlıkta olduğu afişlerle donatmaya başladılar. Seçim kampanyalarında eskisinden de adayların resimlerini afişlerde kullanılıyordu ama siyasal pazarlama yada reklamcılık teknikleri ile afişlere yeni bir hava getirdi.
28
Profesyonel Seçim Kampanyaları
ABD 1948 Thomas Dewy vs. Harry Truman Seçim öncesi Dewey Chicago Tribün “Dewey başkanlıkta neler yapacak?” “Give ‘em hell, Harry” Onları cehenneme gönder Harry agresif kampanya 15 milyon seçmenle yüz yüze görüşme Dewey yoldan geçenlerin sorularını yanıtlıyor.
30
Eisenhower vs. Stevenson
Demokrat adat Stevenson reklama karşı, ‘gereksiz ve pahallı’ buluyor. Ike, Young&Rubicam (Reeves) ile çalışmaktadır. Eisenhower Amerika’ya cevap veriyor. Nixon ve gizli ödenek ve bağış sorunu “Checker Speech”
31
Kennedy vs. Nixon
32
İdeal aday kimliği Güvenilirlik: Birçok konuda yetenekli olma, iyi kişilikli ve enerjik olma Çekicilik: Adayın fiziksel özellikleri ve toplumsal ilişkilerinden kaynaklanan cazibe. Özdeşleşme: Seçmenlerin kendilerini kişilik özellikleri toplumsal sınıf ya da inançları acısından adaya benzer özelliklere sahip oldukları inancına dayanır.
33
bilgili lider” imajını gözlük,
Elinde tuttuğu bir kalem, bilgisayar gibi aksesuarlarla besleyerek, mühendis, doktor gibi gruplarla birlikte fotoğraf vermek Dış görünüşü, beden dili, giysileri ve bulunduğu ortamlar Entelektüel, modern, dinamik bir aday imajı
34
Albert Mehrabian’ın yaptığı araştırmaya göre bir mesajın toplam etkisinin sadece %7’sinin konuşmayla, %38’inin ses tonu ve vurguyla ve geri kalan %55’inin sözel olmayan öğelerle meydana geldiğini göstermektedir. Profesor Birdwhistell’in bulgularına göre ise yüz yüze konuşmada sözel öğelerin önemi %35’den azdır ve iletişimin %65’den fazlası sözel olmayan faktörlerle gerçekleşmektedir
35
İmaj 20. yy KİA gelişimiyle
Medyanın gelişimiyle insanlar aynı mekanı paylaşmadan da politik liderlerin görünümlerine, mimik ve jestlerine, söylemlerine şahit olmaya başladılar. Televizyon Bugün bir liderin imajını geliştirmeyi ve bu konuda uzmanlarla iş birliğine gitmeyi reddetmesi politik bir intihar olarak değerlendirilmektedir.
36
İmaj Fiske“gerçekliğin görsel ya da imgesel olarak temsili ve gerçeğin yeniden üretimi” Garramone ise siyasal imajı adayın kişisel ve profesyonel niteliklerinin algılanmasının toplamı olarak ifade eder. Siyasi partilerin imajı; lider özellikleri, üretilen politikalar, çözümler, dayandığı ideolojik temel, siyasal misyon, duyarlılık, kurum ici ve dısı gruplara yonelik etkin iletişim ile oluşur.
37
İmaj Aday imajının olusumun temel belirleyiciler:
1 Gazete haber ve yorumları 2 Televizyon haberleri 3 Televizyon aday tartışma programları 4 Televizyon reklam filmleri 5 Halkla kişisel iletisim 6 Kişiler arası tartışma ve görüşmeler
38
Kenndy
39
1960 seçimleri Kennedy İmajı Katolik
“Ülkeyi yeniden harekete geçirelim” sloganı Varlıklı aile imajı ABD en genç ve katolik ilk başkanı
40
Kennedy İmajı Senatörlüğü sırasında bürosunun her zaman halka açık bulundurulmasını emrederek ulusal güvenliği ilgilendiren konular dışında seçmenlerinin isteklerine büyük bir duyarlılık göstermekle ün kazandı Domuzlar Körfezi 1961 Küba Füze Krizi 1962 Vietnam Savaşı Nükleer testleri yasaklayan bir antlaşma imzalaması
43
Kenndy Videolar Kennedy: http://www.youtube.com/watch?v=fEq9dXprZns
44
Adayların TV’deki görünümleri, yansıttıkları kişilikleri, görüşleri ve bunları sunuş tarzı aday imajının oluşturulmasında temel unsurlar olarak kabul edilmektedir. Keplinger (1991), adayların algılanmasını biçimlendiren bu etkilere “sunum etkisi” adını vermekte ve gazete gibi basılı sunum ortamları için de geçerli olacağını ileri sürdüğü sunum etkisini “ kişilerin sözel olmayan ve sözel ustu davranışlarından kaynaklanan algılama etkilerinin bütünü” olarak tanımlamaktadır.
45
Keplinger’in Sunum etkileri modeli dört asama içinde gerçekleşir
1- “Doğal” (authentic) davranış, televizyon çekimi sırasında kayıt koşulları tarafından etkilenen beden dili ve konuşma tarzını içerir. 2- “Sunulan” davranış 3- “Algılanan” davranış 4- “Nitelik yüklenen” davranıştır.
46
Nixon’un haber medyasında verdiği açıklamaları genelde havaalanında, makam arabasının yanında ya da bir çalışma ortamından ayrılısında gerçekleştirmesine karar vermişlerdi. Amaçlanan Nixon’un kimliğini ülkesinin sorunları ile her an ilgili, çalışkan enerjik başkan olarak geliştirmekti.
47
Reagan’ın halkla ilişkiler uzmanları ise onun cevre sorunları konusundaki olumsuz imajını değiştirmek için bir Milli Park gezisinde park koruyucuları ile sohbet ederken Reagan’ın onlardan birinin şapkasını takmasını sağladılar. Ertesi gün bu fotoğrafın gazetelerde yer bulmasıyla çözüm elde edilmiş oldu.
48
1964-1972 Olumsuz Kampanya Bary Goldwater vs. Johnson
Papatya Kız (Daisy Girl) reklam filmi Nixon vs. McGovern
49
WaterGate 1972 seçimleri Frost/Nixon 2008
All the President’s Men 1976
50
1976-1980 Kişisel tanıklık Tarafsız muhabir Ford vs. Carter
51
1980-1984 Reagan Eskiye göre daha uzun filmler
20 dak varan reklam filmleri Morning in America (Amerika’da Sabah) 1984 seçimleri A new Beginnig Yeni bir başlangıç
52
Reagan Kampanyaları Görsellik ön planda Eski aktör Uzun filmler
Televizyon programlarında üstünlük sağlama Lider karizması yaratılmıştır Muhafazakar politikalar Vergilerde düşüş
53
1988 G. Bush G. Bush vs. Dukakis Olumsuz, eleştirel ve negatif kampanya dönemi “Döner Kapı” Revolving Door
54
Aday imajı Gaflar Esprili öğeler Kullanılan sözcükler
Dili doğru kullanmak Retorik Giyim kuşam
55
1946 seçimleri
56
1950
57
1950
58
1957
59
1965
60
1965
61
1973
62
Ambalajlanmıs politika
Bircok akademisyen ve reklam profesyonelleri, politikada giderek artan reklam tekniklerinin politik yasamın kalitesini dusurduğunu, siyasetin icine sızan populer kulturun ve pazarlama tekniklerinin politikayı bayağılastırdığını düşünmektedirler. Reklam, politikacı ve secmen iliskisini ticari bir iliskiye cevirmistir. Reklam yoluyla kurulan iletisim yeterli bir iletisim değildir.
63
Ambalajlanmıs politika
Politikacıların kitle iletisim araclarını ve populer kulturu kendi cıkarları icin nasıl kullandıkları Medya manipulasyonu ve bu durumun demokrasiye verdiği zarar Herhangi bir urunun paketlenmesi gibi politikacılar ve politik fikir ve olusumlar da paketlenerek, ambalajlanara “tuketicilestirilmis” secmenin onun surulmektedir.
64
Ambalajlanmıs politika
Ambalajlama bir anlamda goruntunun yani imajın gercekliğin onune gectiğini ya da daha onemli hale geldiği fikrine isaret etmektedir. Siyasetin sterilazyonu Bugun siyasal parti ve liderlerin tanıtımında kullanılan siyasal reklam teknikleri ticari reklamcılıkla cok benzer ozellikler gostermektedir. Ticari reklam bir urun hakkında halkı bilgilendirirken siyasal reklam da parti ve politikacıları halka tanıtmaktadır.
65
1977 seçimleri Turkiye’de 1977 erken secimiyle basladığı one surulebilir. Eski Adalet Partisi’nin yuruttuğu “Mor Kampanya” ilk siyasal reklamdır. Demirel, Cenajans Nail Keçeli İlk defa gazeteye ilan Hürriyet 20 bin kaset seçmene gönderilmiştir. Demirel Evinizde” isimli ses bantları doldurulmus, İstanbul, Ankara ve İzmir’de dağıtılmıstır. Secmene ulasabilmek icin ayrıca ozel bir gazete basılmıstır
66
1977 seçimleri 2 plak ve seçim şarkısı
Fikret Kızılok -Demirbaş
67
Özal ve Yıldız Sistemi Star” olmanın otuz bes kuralı: Ozetlendiğinde;
kalıcı olmak, kendin olmak, medyayı yeterli miktarda kullanmak, doğal olmak, cağını kesfetmek, verdiğin sozun ayaklı kanıtı olmak, sınırsız olmak, kavgayı uzatamamayı bilmek, bayağılasmayı lanetlemek, cevrene hep en iyileri toplamak, cok yonlu ve tutkulu olmak, sezgiyi izlemek, dunya capında olmak gibi ilkeleri icerir.
68
MDP-Turgut Sunalp- başta Cenajansla anlaşıyor, vazgeçiyor
Yeni bir kampanya değil varolanı düzeltmesi: -anarşiden terörden uzak -ekonomik olarak güçlü -insan haklarına sahip çıkan Dengeli ekonomi…Sağlıklı Demokrasi… Güçlü Türkiye”
69
1983 Genel Secimlerinde ANAP, Eli Acıman’ın sahibi olduğu Manajans’la calısmıstır.
Manajans araştırması: Enflasyon durması Konut sorunu Bürokrasi Huzur ve güven Ekonomik güç
70
Star strateji ve Hayalet Yazar (Ghost Writer) Özal tarzı konuşma Kısa ve öz Türkçe Kolay anlaşılır bir metin
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.