Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON. Ailenin Kötü Çocuğu Televizyon Televizyon aile içinde nasıl tüketildiğine ilişkin bir sürü araştırmalar yapılmıştır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON. Ailenin Kötü Çocuğu Televizyon Televizyon aile içinde nasıl tüketildiğine ilişkin bir sürü araştırmalar yapılmıştır."— Sunum transkripti:

1 AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON

2 Ailenin Kötü Çocuğu Televizyon Televizyon aile içinde nasıl tüketildiğine ilişkin bir sürü araştırmalar yapılmıştır.

3

4 Bazı ülkelerin yasakladığı, 3 yaş altı çocukların televizyon izlemesinin ciddi sakıncaları bulunuyor. Çocuk ve Televizyon

5 Çocuğunuz özenerek yaptığınız sebze çorbasını nazlanmadan içsin, durmaksızın ağlıyorsa bir an önce sussun, işlerinizi bitirirken oyalansın ya da misafir gelecek aman evi dağıtmasın diye televizyonu kurtarıcı olarak mı kullanıyorsunuz?

6 O halde bugün beyaz ekranın karşısında saatlerce oturttuğunuz çocuğunuz; ileride miskin, asosyal, konuşamayan, yeme bozukluğu ve iletişim eksikliği olan, yaratıcılıktan uzak ve odaklanamayan biri olarak karşınıza çıkarsa sorumlusunu uzaklarda aramayın!

7 Medical Park Bahçelievler Hastanesi Nöroloji Uzmanı Dr. Gülten Özdemir; televizyon izlemenin çocuk üzerindeki etkileriyle ilgili şu bilgileri verdi:

8 Yapılan bir araştırmada; televizyon izleyerek vakit geçiren 6 – 8 aylık çocukların, izlemeyenlere göre günde 6-8 kelime daha az öğrenebildikleri ve beyin gelişimlerinin izlemeyen çocuklara göre yavaşladığı saptanmıştır.

9 Yani televizyon; 2 yaş altı çocuklarda konuşma becerisini zedeleyip, iletişim, öğrenme ve konsantrasyonu olumsuz yönde etkileyip, dikkat dağınıklığına yol açması nedeniyle, bu yaş grubundaki çocukların televizyon seyretmelerine izin verilmemelidir.

10 Annelerin ve bebek bakıcılarının televizyonu kendi yerlerine bakıcı, susturucu ve yemek yedirirken dikkat dağıtıcı olarak kullanmaları; erişkin yaşamda potansiyel miskinlik, hareketsizlik, egzersiz kısıtlılığı ve yeme bozukluklarına neden olmaktadır.

11 Altı yaşından küçük çocuklar televizyonda gördüklerinin gerçek olmadığını anlayamaz; gerçek ile hayali ayırmakta güçlük çekerler. Ayrıca neden –sonuç ilişkilerini de kavrayamazlar, soyut düşünemezler.

12 6-9 yaş grubu çocukların, kendileri ve sosyal değerler hakkındaki fikirleri, ekrandaki kahramanlar ve televizyondaki star gördükleri kişilerden etkilenip şekillenebilir. ALTI YAŞINDAN BÜYÜK ÇOCUKLAR İÇİN DE TEHLİKE!

13 ŞİDDETE DUYARSIZLAŞIRLAR 9 yaş altı çocuklar, reklamların çok büyük etki gücü altında kalırlar, reklamlarda söylenenlerin doğruluğuna inanabilirler ve reklamlarda gördükleri şeyi aldırabilmek için anne babalarını ikna etmeye çalışırlar.

14 Çocuklar yanlış yönlendirilebilirler. Özellikle şiddet konusunda yanlış mesajlar çıkarabilirler.

15 9-12 yaş grubu çocuklar; TV’nin eğitim amaçlı programlarından yaralanabilirler. Bu yaş grubunda soyut düşünce yerleşmeye başlamıştır. 9 YAŞINDAN SONRA EĞİTİM AMAÇLI İZLETEBİLİRSİNİZ.

16 Bu yaş grubunda televizyon; çocuklar iyi yönlendirilir ve aileler seçici davranırlarsa eğitici olabilir.

17 Aslında çocuklara hitap etmeyen ürünlerle ilgili çocuklara hitap eden reklamlar yapılıyor.

18 “Şikayetlere konu olan ürünlerin reklamlarının bir çocuk kanalında, hele de bu sıklıkta, yer almaması gerektiğini düşünüyorum” diyen Pedagog Yavuz, endişelerini şöyle dile getirdi: Kar Amacı Çocuğu Olumsuz Etkiliyor

19 Yetişkinlere hitap eden bu reklamların çocuk kanallarında yayınlaması çok anlamsız. Ayrıca bazı kanallarda ise tamamen pazarlama mantığı ile çocukların ailelerinde ısrarla isteyeceği çizgi film karakterlerinin oyuncakları ve aksesuarlarının reklamının verilmesinde doğru bulmuyorum. Bu tür kanallar, çocuklar tarafından izlenme oranını artırma, daha fazla kar etme amacıyla çocukların psikolojisi ve gelişimini umursamıyor gibi görünüyor. “

20 çocuklara hitap etmeyen ürünlerle ilgili çocuklara hitap eden reklamlar yapılıyor, bunlar neden çocukları hedefliyor.


"AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON. Ailenin Kötü Çocuğu Televizyon Televizyon aile içinde nasıl tüketildiğine ilişkin bir sürü araştırmalar yapılmıştır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları