Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Benim bu konuyu alma sebebim bu konunun ilköğretim beşinci sınıf 8.ünite(Hepimizin Dünyası), 4. kazanım(Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras öğelerine.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Benim bu konuyu alma sebebim bu konunun ilköğretim beşinci sınıf 8.ünite(Hepimizin Dünyası), 4. kazanım(Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras öğelerine."— Sunum transkripti:

1

2

3 Benim bu konuyu alma sebebim bu konunun ilköğretim beşinci sınıf 8.ünite(Hepimizin Dünyası), 4. kazanım(Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras öğelerine örnekler verir),etkinlik olarak da Mimar Sinan’ın eserlerinden birinin veya birkaçının tanıtılmasıdır.Bende öğrencilerimi oraya götürdüğümü düşünerek bu slaytı hazırlayıp ona uygun sorular hazırladım.

4 Camide dikkatinizi çeken bir şey var mı? Sizce bu caminin niye dört minaresi var? Sizce niye iki minarede üç şerefe diğer iki minarede iki şerefe var sebebini biliyor musunuz?

5

6 Sizce burada ne yazıyor?

7 Süleymaniye Camii Avlusu Süleymaniye camii 1551_1558 yılları arasında yedi yıl sürmüştür. Sizce çok uzun mu sürmüştür, siz Mimar Sinan'ın yerinde olsaydınız kaç yılda tamamlardınız?

8

9 Camiinin İçine Giriş Kapısı

10 Mimar Sinan'ın bu kadar renk kullanmasının dönemin gücüyle bir ilgisi var mıdır?

11 Tavanda ne yazıyor olabilir?

12 Tavanda gördüğünüz o muhteşem kalem işleri, yazılar, süslemeler de kullanılan mürekkep nereden sağlanıyor olabilir?

13 Bu mezar kimin olabilir ?

14 Tavanda kullanılan ışıklandırmanın sebebi ne olabilir?

15 Burada Mimar başı ile Kanuni arasında geçen tartışmayı anlatırım. O an birkaç öğrenci seçer bu tartışmayı canlandırmalarını isterim. Birisi Kanuni olur kulağına gelen dedikodulardan sonra Mimar Sinan'ı kontrol etmek ister halkın dediği gibi Mimar Sinan çalışmıyor nargilesini içiyor. Kanuni sinirlenir ve yüksek bir sesle “Bu ne biçim iştir Mimar Başı” diye bağırır. Diğer öğrencide Mimar Başı olarak açıklamasını yapar.Hocanın sesinin her yere ulaşması için ses ayarı yaptığını nargilenin içinde su oluğunu söyler.Kanuni bunu duyunca Mimar Başını hemen affeder.

16

17 Bu oda niçin yapılmıştır? Buradan esinlenerek bir hikaye yazınız.

18

19

20

21 Bu sukunette karıştıkca karanlıkla ışık Yürüyor, durmadan, insan ve hayalet karışık; Kimi gökten, kimi yerden üşüşüp her kapıya, Giriyor, birbiri ardınca, ilahi yapıya. Tanrının mabedi her bir tarafından doluyor, Bu saatlerde Süleymaniye tarih oluyor. Ordu-milletlerin en çok döğüşen, en sarpı

22 Adamış sevdiği Allah'ına bir böyle yapı. En güzel mabedi olsun diye en son dinin Budur öz şekli hayal ettiği mimarının. Görebilsin diye sonsuzluğu her yerden iyi, Seçmiş İstanbul'un ufkunda bu kudsi tepeyi; Taşımış harcını gazileri, serdarıyle, Taşı yenmiş nice bin işcisi, mimarıyle

23 Hür ve engin vatanın hem gece, hem gündüzüne, Uhrevi bir kapı açmış buradan gökyüzüne, Taa ki geçsin ezeli rahmete ruh orduları.. Bir neferdir bu zafer mabedinin mimari. Ulu mabed! Seni ancak bu sabah anlıyorum; Ben de bir varisin olmakla bugün mağrurum; Bir zaman hendeseden abide zannettimdi; Kubben altında bu cumhura bakarken şimdi, Senelerden beri rüyada görüp özlediğim Cedlerin mağfiret iklimine girmiş gibiyim. Dili bir, gönlü bir, imanı bir insan yığını Görüyor varlığının bir yere toplandığını;

24 Taa Malazgirt ovasından yürüyen Türkoğlu Bu nefer miydi? Derin gözleri yaşlarla dolu, Yüzü dünyada yiğit yüzlerinin en güzeli, Çok büyük bir iş görmekle yorulmuş belli; Hem büyük yurdu kuran hem koruyan kudretimiz Her zaman varlığımız, hem kanımız hem etimiz; Vatanın hem yaşayan varisi hem sahibi o, Görünür halka bu günlerde teselli gibi o, Hem bu toprakta bugün, bizde kalan her yerde, Hem de çoktan beri kaybettiğimiz yerlerde.

25 Üsküdar'dan mı? Hisar'dan mı? Kavaklardan mı? Bursa'dan, Konya'dan, İzmir'den, uzaktan uzağa, Çarpıyor birbiri ardınca o dağdan bu dağa; Şimdi her merhaleden, taa Beyazıd'dan, Van'dan, Aynı top sesleri bir bir geliyor her yandan. Ne kadar duygulu, engin ve mübarek bu seher! Kadın erkek ve çocuk, gönlü dolanlar, yer yer

26 Dinliyor hepsi büyük hatıralar rüzgarını, Çaldıran topları ardınca Mohaç toplarını. Gökte top sesleri, bir bir, nerelerden geliyor? Mutlaka her biri bir başka zaferden geliyor: Kosava'dan, Niğbolu’dan, Varna'dan, İstanbul'dan.. Anıyor her biri bir vak'ayı heybetle bu an; Belgrad'dan mı? Budin, Eğri ve Uyvar'dan mı? Son hudutlarda yücelmiş sıra-dağlardan mı? Deniz ufkunda bu top sesleri nerden geliyor?

27 Barbaros, belki, donanmayla seferden geliyor!.. Adalar'dan mı? Tunus'dan mı, Cezayir'den mi? Hür ufuklarda donanmış iki yüz pare gemi Yeni doğmuş aya baktıkları yerden geliyor; O mübarek gemiler hangi seherden geliyor? Ulu mabedde karıştım vatanın birliğine. Çok sükür Tanrıya, gördüm, bu saatlerde yine Yaşayanlarla beraber bulunan ervahı. Doludur gönlüm ışıklarla bu bayram sabahı YAHYA KEMAL BEYATLI

28 Bu şiiri Süleymaniye Camiine gitmeden önce bir öğrencime okuması için görevlendirir orada okumasını isterdim. Öğrencilerime sorular hazırlar şiir okunduktan sonra sorardım. SORULAR 1)Bu şiirde kullanılan tarihsel kişilikler ve önemli şahsiyetler kimlerdir? a)Mimar Sinan bu şiirde neden kullanılmış olabilir? b)Barborosun adı bu şiirde neden geçmiştir?

29 2)Şiirde Mimar Sinan Süleymaniye Camiinin yapıldığı yeri seçerken neye dikkat etmiş.Yahya Kemal bunu hangi cümleleriyle nasıl ifade etmiştir? 3)Bu şiirde geçen tarihi olaylar hangileridir? 4)Şair Malazgirt Savaşını niye kullanmış olabilir,bu savaşın Türk tarihi acısından önemi nedir? 5)Varna savaşının geçmesinin sebebi nedir, bu şiirde hep başarılı olduğumuz savaşların söylenmesinin camii ile ne gibi bir ilgisi vardir? 6)Son olarak şiirden çıkardığınız mesaj, ana fikir nedir?

30


"Benim bu konuyu alma sebebim bu konunun ilköğretim beşinci sınıf 8.ünite(Hepimizin Dünyası), 4. kazanım(Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras öğelerine." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları