Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Altı Şapkalı Düşünme Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Altı Şapkalı Düşünme Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık."— Sunum transkripti:

1 Altı Şapkalı Düşünme Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

2 Altı şapkalı düşünme Bu teknik Edward de Bono tarafından geliştirilmiştir. Altı şapkalı düşünme öğrencileri farklı biçimlerde düşünmeye yöneltmektedir. Öğrenciler giyilen şapkanın gerektirdiği gibi düşünerek yeni düşünceler, görüşler ve çözüm yolları üretmeye çalışmaktadır.

3 Bu teknikte altı farklı renkte şapka kullanılmaktadır. Şapkalar aslında semboldür. Öğrenci giydiği şapkayı yani düşünme biçimini istediği anda değiştirebilmektedir. Tekniğin başarıyla kullanılması için tüm öğrencilerin şapkalar ve özellikleriyle ilgili bilgi sahibi olması önemlidir.

4 Teknikte kullanılan şapkalar şöyledir: Beyaz şapka (tarafsız): Saflığı, netliği temsil eder. Konuya nesnel yaklaşır, net bilgileri araştırır. Kırmız şapka (duygusal): Tutkuları, duyguları ve sezgileri temsil eder. Konuya duygusal açıdan bakar. Siyah şapka (karamsar): Olumsuzlukları, tehlikeleri, riskleri temsil eder. Konuya karamsar ve şüpheci yaklaşır. Sarı şapka (iyimser): İyimserliği temsil eder. Konuya olumlu yaklaşır. Yeşil şapka (yaratıcı): Yaratıcılığı ve üretkenliği temsil eder. Yenlikleri, alternatifleri, orijinalliği ön plana alır. Mavi şapka(değerlendiren): Serinkanlılığı temsil eder. Analiz yapmayı, gözlemlemeyi, yorumlamayı öne çıkarır.

5 Uygulama Altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanımına uygun örnek bir olay şu olabilir: Babanıza büyük bir miras kaldığını öğrendiniz. Bu olayın sizin ve aileniz için getireceği değişiklikleri şapkanızın rengine göre açıklayınız.


"Altı Şapkalı Düşünme Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları