Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme."— Sunum transkripti:

1 1 Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme

2 2 ÖNLEM AL PLANLA UYGULA KONTROL ET PUKÖ DÖNGÜSÜ YÖDGED Bilgi paylaşıldıkça çoğalır DEVAMI

3 3 YÖDGED Bilgi paylaşıldıkça çoğalır 17- ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ Düşünce ve önerilerin belirli bir düzen içinde sunulması ve sistematikleştirilmesi için kullanılan bir yöntemdir. “Şapkalar” düşüncelerin ayrıştırılması için kullanılan bir semboldür. Şapkaların rengi değiştikçe rengin simgelediği düşüncelerin belirli bir düzen içinde aktarılır. Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin Avantajları 1. Bir konu üzerinde daldan dala atlanarak belirtilen görüşler bir sisteme sokulmuş olur. 2. Fazla zaman kaybı önlenir. 3. Bir karara varma ve sonuçların ortaya çıkması kolaylaşır. DEVAMI

4 4 Tehlikeler (kötümser şapka) Görüşülen konunun riskleri, gelecekte doğuracağı problemler, eleştiriler ortaya çıkar. YÖDGED Bilgi paylaşıldıkça çoğalır Beyaz Şapka :Net bilgiler (tarafsız şapka) Görüşülen konu ile ilgili net bilgiler, sayılar, araştırmalar, kanıtlanmış veriler ortaya konur. Altı Şapkalı Düşünme Tekniği nasıl uygulanır: Kırmızı Şapka : Duygular (duygusal şapka) Görüşülen konu ile ilgili olarak, kişilere hiçbir dayanağı olmadan hislerini söyleme şansı verir. Siyah Şapka : DEVAMI

5 5 YÖDGED Bilgi paylaşıldıkça çoğalır Sarı Şapka :Avantajlar (iyimser şapka) O işin avantajları ortaya konulur. Getirileri gözönüne alınır. Yeşil Şapka : Yaratıcılık (yenilikçi şapka) Konuyla ilgili alternatifler araştırılır. Yaratıcılık ön planda tutulur ve toplantıya katılanların yaratıcı olmaları teşvik edilir. Önemli olan fikrin saçma olup olmaması değil, orijinal, yeni, üretken olmasıdır. Mavi Şapka :Sonuçlar (serinkanlı şapka) Düşünce sistematize edilir. Toplantının sonuçları ortaya çıkarılır, durum analizi yapılır ve özetlenir.

6 6

7 7 YÖDGED Bilgi paylaşıldıkça çoğalır KAYNAKÇA  Cafoğlu, Zuhal, Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Avni Akyol Ümit Kültür ve Eğitim Vakfı Yayınları, İstanbul, 1996  Ensari Hoşcan,21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1999  Karip, Emin, Grup süreçleri ve Gelecek Tahminleri, Yüksek lisans Ders Notları, Gazi Üniversitesi, Ankara, 1999  NETAŞ’ın Temel Yaklaşımlarının Tanıtımı, İnternet sayfaları, 2000  ERDEMİR, Kalite Güvence Müdürlüğü, TKY Seminer Notları  Sert Hilmi, Ders Notları.


"1 Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları