Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

0 Bireysel Bankacılık Sunumu Erkin Aydın, Grup Yöneticisi 14 Nisan 2008, Finansbank Genel Müdürlüğü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "0 Bireysel Bankacılık Sunumu Erkin Aydın, Grup Yöneticisi 14 Nisan 2008, Finansbank Genel Müdürlüğü."— Sunum transkripti:

1 0 Bireysel Bankacılık Sunumu Erkin Aydın, Grup Yöneticisi 14 Nisan 2008, Finansbank Genel Müdürlüğü

2 1 Finansbank Bireysel Bankacılık Bankacılık sektörünün gelişimi Bireysel bankacılığın sektörde önemi

3 2 Siz nasıl bir sektörün parçası olmak istiyorsunuz? Büyük ve ülke için önemli? Hızlı büyüyecek? İnovatif? Global?Modern? İnsana önem veren?

4 3 Bankacılık ve finans sektörü ekonomik olarak Türkiye’nin en büyük sektörüdür İMKB’ye kote şirketlerin piyasa değerlerinin sektörel dağılımı Yüzde, 2 Kasım 2007 Kaynak: İMKB 327 milyar YTL 100% = Finans sektörü Holdingler Petrol Otomotiv ve beyaz eşya Telekom İnşaat Gıda Enerji Diğer Türkiye’nin ekonomik açıdan en büyük sektörü Diğer tüm sektörlerin ayakta olabilmesi için elzem

5 4 Kişi başı GSYİH ABD$ İspanya Çek Cumhuriyeti Macaristan Türkiye Hindistan * 2004 rakamları Kaynak: EIU, World Economic Outlook, TBB Banakalrın toplam varlıklarının GSYİH’ya oranı Yüzde, 2005 Bankacılık sektörünün artan penetrasyonu Artan zenginlik Daha gelişmiş bankacılık sektörü Polonya Büyüyen Almanya Fransa* İngiltere* Olgun Belçika Olgunlaşan Yunanistan İtalya Birleşik Arap Emirlikleri Buna rağmen halen çok büyük bir büyüme potansiyeli göstermektedir

6 5 5 Halen yüksek sayıda bankacılıktan tam olarak faydalanmayan müşteriler bunun önemli bir öncüsü olacaktır Kaynak:TÜİK, Maliye Bakanlığı, TBB, BDDK, TCMB, McKinsey Bankacılık müşterilerinin segment dağılımı ‘000 hane TAHMİNİ Üst gelir Üst kitle Kitle Özel ~4,400 ~100 ~2,200 ~600 Bankacılık hizmetlerinden faydalanmayan ~7,300 Hanelerin halen %50’ye yakını bankacılık hizmetlerini tam olarak kullanmamakta veya bankalar açısından karlılık oluşturacak varlığa sahip değillerdir

7 6 Sektör yabancı bankaların artan ilgisiyle global rekabetin bir parçası haline gelmiştir Tamamlandı Tamamlanamadı 0 1, ,000 2,500 2,000 3,000 Yatırım büyüklüğü Milyon ABD$ Pazara giren bankalar genelde kendi pazarlarında lider bankalardır Yaptıkları yüklü yatırımlarla sektöre verdikleri önem ortaya çıkmaktadır

8 7 Türk bankaları belli segment ve ürünlerde en az global rakipleri kadar ilerdedirler Kredi kartı işlem hacmi*/tüketici harcamaları Yüzde, 2006 Türkiye ABD İngiltere Fransa Almanya Polonya Macaristan Çek Cum. Meksika * Nakit avans hariç Kaynak: BKM raporları, EIU, Euromonitor Ürün yeniliği – mortgage Kanal çeşitliliği Birçok para türüne endeksli (YTL, ABD$, €, JPY, CHF) Esnek ödeme planları (artan, azalan, taksit atlatma, sadece faiz ödemeli...) Yüksek kredilendirme (konut değerinin %95’i) Masrafsız Farklı kullanım amaçları için krediler Konut harici ihtiyaçlar için mortgage... Farklı segmentlere yönelik şube yapıları ve modelleri (özel bankacılık, kurumsal bankacılık, bireysel bankacılık, vb.) Birçok yabancı ülkeden daha gelişmiş Internet bankacılığı uygulamaları Yeni jenerasyon ATM cihazları ve uygulamaları Kredi şubeleri (KrediKolay) Tüm kanallardan ürün satışı (telefon, SMS, Internet, direkt satış) Kredi portalları Oto bayileri üzerinden kredi satışı İş modeli yeniliği – kredi kartları

9 8 Bankaların artan şubeleri ve personel sayıları kaliteli personelin önemini arttırmıştır Bankalar 2008 yılı ve sonrası için de en agresif büyüme planları içindedir Bu personelin önemini ön plana çıkartmaktadır Personele değer veren, yetiştiren ve ödüllendirebilen bankalar bu yarışta en öne oynayabilecektir Şube adetleri Personel sayısı Bin Ç Ç +1,

10 9 Siz nasıl bir sektörün parçası olmak istiyorsunuz? Büyük ve ülke için önemli? Hızlı büyüyecek? İnovatif? Global?Modern? İnsana önem veren?

11 10 Finansbank Bireysel Bankacılık Bankacılık sektörünün gelişimi Bireysel bankacılığın sektörde önemi

12 11 Bireysel bankacılık bankacılık gelir havuzunun yarısını oluşturmaktadır Milyar ABD$, 2005 Bireysel bankacılık gelir havuzu** Kaynak: McKinsey Bireysel bankacılık Ticari ve kurumsal bankacılık Kredi kartları Mevduat Yatırım fonları Mortgage Yatırım işlemleri Bireysel krediler BES Diğer Mevduat Leasing ve factoring Gayrinakdi krediler Hazine bonosu Ticaret finansmanı Yatırım fonları Yatırım işlemleri Diğer Nakdi krediler İşlem ve risk maliyetleri düşürülünce karı negatif (KOBİ hariç) Büyümede öncelikli ürünler Temel kar havuzları

13 12 Türkiye bankacılık sektörünün en önemli kar ve büyüme havuzları bireysel bankacılık segmentleridir *2015 verisi için Net kar Yıllık net kar artışı 2006 – 08* Yüzde -15%15%25%35% KOBİ, 2008 KOBİ, 2015 Mortgage, 2008 Ticari, 2008 Kurumsal, 2008 Mortgage, 2015 Kredi kartları, 2015 Bireysel krediler, 2015 Üst kitle ve özel, 2008 Kredi kartları, 2008 Bireysel krediler, 2008 Kredi kartı hariç kitle, 2008 Sermaye getirisi Yüzde En hızlı büyüyen segmentler Kısa vadede en büyük kar havuzları Piyasanın hem büyüme hem de karlılıkta ana odakları bireysel bankacılık ürün ve segmentleridir

14 13 Finansbank Bireysel Bankacılık Bankacılık sektörünün gelişimi Bireysel bankacılığın sektörde önemi

15 14 5 milyonun üzerinde müşterimiz varBankanın 414 şubesinin %85’inde aktifiz Bankanın mevduatının, kredilerinin ve karının %40’dan fazlasını oluşturuyoruz En hızlı büyümesi beklenen iş koluyuz! Bireysel Bankacılık, Girişimci Bankacılık ve Plastik Kartlar olarak üç kar merkezinden oluşuyoruz Finansbank Bireysel Bankacılık Kimdir?

16 YTL milyar, Yüzde Kredi kartları Bireysel Kobi Ticari Kurumsal Finansbank Kredi Portföyünün Kar Merkezleri Bazında Dağılımı 2007 Girişimci Bireysel Bankacılık Finansbank için artan bir önem teşkil ediyor Bireysel Bankacılık

17 16 Finansbank Bireysel Bankacılık temel ürünlerinde başarılı ve piyasada en hızlı büyüyen banka Pazar payları (gerçek kişi) Kredi kartları Konut kredileri Ç Oto kredileri *Kasım 2007

18 17 Bireysel bankacılık bünyesinde çok farklı işler yapıyoruz Bireysel Bankacılık Mortgage ve Bireysel Krediler Satış Mevduat ve Yatırım Ürünleri Kredi Kartları Müşteri Değer Yönetimi ve Risk Analizi ADK Pazarlama ve Proje Yönetimi Direkt satış Şube ağının ve satış performansının yönetimi Tüm direkt satış ve outbound call center aktivitelerinin yönetilmesi Tüm pazarlama ve ürün yönetimi faaliyetleri Satış ortaklarına yönelik aktivitelerin planlanması, ilgili satış kanalları ile koordinasyonu ve uygulanması Müşterilerden en yüksek verimin alınmasının sağlanması Risk yönetiminin etkinliği Alternatif kanalların pazarlama ve yönetimi Bireysel Bankacılığın özel projeleri

19 18 Bankacılıkta pazarlama ekipleri tipik tüketici mallları şirketlerinden bile geniş bir sorumluluğa sahipler Kime satacağım? Geçerli kanalların seçimi – şube, direkt satış, call center, Internet, satış ortakları,... Kanalların bilgilendirmesi Ürünün kanallara açılması Temel sorular Ne satacağım? Kaça satacağım? Nerede satacağım? İnsanlara nasıl duyururum? Sistemim destekler mi? Mevzuat ve politikalar müsade eder mi? Müşteri segmentasyonu Potansiyel segment önceliklendirmesi Rekabet durumunun anlaşılması Cevaplamak için yaptığımız işler İhtiyaç tespiti Ürün ve servis geliştirme Kanal ve müşteri tipi bazında fiyatlandırma Farklı fiyat komponentlerinin tasarımı Ajans çalışmaları ile koordineli olarak reklam kampanyaları ve medya planlarının oluşturulması Reklam performansı bazında medya mix planlaması Sistemsel ihtiyaç tespiti IT ile koordinasyon Merkezi operasyonun koordinasyonu Yasal uyum ve hukuk ekipleri ile koordinasyon Tipik pazarlama faaliyetleri Birçok tüketici malları şirketinde benzeri faaliyetler uygulanmaktadır Bankalara özel aktiviteler İlgili uzman ekipler temel aktiviteyi gerçekleştirir ? ?? ? ? ? ? ? ?

20 Yılında Lansmanını Yaptığımız Ürünler

21 20 Go Segmenti: Genç segmente yeni bir hizmet modeli Bu dinamizm 2008 yılında da aynı hızıyla devam etmektedir ClubFinans: Üst gelir grubu için affinity programı Biriktiren hesap: Kredi kartıyla birleştirilmiş yatırım ürünü CardFinans Nakit: Yepyeni bir kategori


"0 Bireysel Bankacılık Sunumu Erkin Aydın, Grup Yöneticisi 14 Nisan 2008, Finansbank Genel Müdürlüğü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları