Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SU HAYAT’TIR ÖZGÜRLÜK ENERJİ İSE. Enerji kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanmak görevimizdir. İ.Ü İşl.Fak.Öğ.Üyesi Prof.Dr.Hayri ÜLGEN’e göre  Dünyanın.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SU HAYAT’TIR ÖZGÜRLÜK ENERJİ İSE. Enerji kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanmak görevimizdir. İ.Ü İşl.Fak.Öğ.Üyesi Prof.Dr.Hayri ÜLGEN’e göre  Dünyanın."— Sunum transkripti:

1 SU HAYAT’TIR ÖZGÜRLÜK ENERJİ İSE

2 Enerji kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanmak görevimizdir. İ.Ü İşl.Fak.Öğ.Üyesi Prof.Dr.Hayri ÜLGEN’e göre  Dünyanın en büyük 500 işletmesi sıralamasında yer alan çok uluslu şirketlerin ortalama yaşam süresi 40 ile 50 yıl arasında değişiyor.  Şirketlerin yaşam kısalığından daha da kötüsü bu kısa sürenin de gittikçe daha da kısalması.  Boston Consulting Grup’tan Muzaffer Egeli “1896’ya kadar gittiğimizde Dow Jones’teki şirketlerden bugüne dek ayakta kalan tek şirketin General Electric olduğunu görüyoruz. 1957’den itibaren Standart & poors var ve bunun ilk 500’ünde yer alan şirketlerden %15’i varlığını sürdürebiliyor” diyor.

3  Sonra da çok önemli bir saptama yapıyor. “80 yıl önce 65 olan ortalama şirket ömrü 1995’de 20, bugün ise 15’in altına düşmüş durumda.” Bizim temel iddiamız ise bu eğitim çalışmasında bir şirketin karlı ve hızlı büyüyüp uzun süre hayatta kalmasının yol haritasını çizmektir.

4 1- EĞİTİM FAALİYETLERİ VE UYGULANAN PROGRAM 2- KURSLAR NASIL VE HANGİ KALIPLARDA VERİLİYOR ? 4- KURS PROGRAMLARI HANGİ VERİLERE GÖRE YAPILMALI VE NELER KULLANILMALI ?

5 EĞİTİM FAALİYETLERİ 1- Yeni mezun Makine Mühendisleri YETİŞTİRME kursları 2- Makine Mühendisleri GELİŞTİRME kursları 3- Atölye çalışanı YETİŞTİRME kursları 4- Atölye çalışanı GELİŞTİRME kursları 5- Operatörlere yönelik Makine tanıtım ve kullanma bakım kursları

6 ÖRNEK : GENEL HAFİF ŞASİ EĞİTİM ÇALIŞMALARI VE UYGULANAN PROGRAM

7 HAFİF ŞASİ KONUSUNA GİREN VE KULLANMA BAKIM EĞİTİMLERİ VERİLEBİLECEK MAKİNELER Cinsi 1- Müteharrik karoserli kamyonlar 2- Sabit karoserli kamyonlar 3- Yol çizgi kamyonları 4- Treyler çekici kamyonlar 5- Kurtarıcı kamyonlar 6- Kaya kamyonları 7- Kamyonlu süpürge makineleri 8- Kamyonlu vinçler 9- Vidanjör kamyonlar

8 MÜHENDİS KURSLARI KONUSÜREYARARLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ TANIŞMA VE EĞİTİMİN ÖNEMİ60 dk. ŞASİ ÇERÇEVESİNİN KONTROLÜ45 dk.1- Asetat 2- Kamyon şasileri GÜÇ AKTARMA ORGANLARI GENEL TANITIMI 30 dk1- Asetat 2- Kamyonlar üzerinde pratik gösterim DEBRİYAJ (KAVRAMA) ÜNİTESİ240 dk1- Asetat 2- Bilgisayar + Projeksiyon çalışmaları ŞANZIMANLAR VE DİŞLİ KUTULARI 360 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma DİFERANSİYELLER300 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma DİREKSİYON SİSTEMLERİ90 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma ŞAFTLAR (KARDAN MİLLERİ)75 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma ÖN VE ARKA AKS MİLLERİ180 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma FREN SİSTEMLERİ180 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma SÜSPANSİYON SİSTEMLERİ60 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma ÖN DÜZEN AYARLARI VE ÖNEMİ180 dk1- Asetat

9 ATÖLYE ÇALIŞANLARINA UYGULANAN YETİŞTİRME KURSLARI GENEL YETİŞTİRME KURSLARI (*) KONUSÜREYARARLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ ŞASİ ÇERÇEVESİNİN KONTROLÜ60 dk.1- Asetat 2- Atölyede bulunan makineler üzerinde pratik çalışma GÜÇ AKTARMA ORGANLARI GENEL TANITIMI 30 dk1- Asetat 2- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma DEBRİYAJ (KAVRAMA) ÜNİTESİ240 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma 3- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma ŞANZIMANLAR VE DİŞLİ KUTULARI 360 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma 3- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma DİFERANSİYELLER300 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma 3- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma DİREKSİYON SİSTEMLERİ90 dk1- Asetat 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma 3- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma ŞAFTLAR (KARDAN MİLLERİ)120 dk1- Asetat 2- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma ÖN VE ARKA AKS MİLLERİ180 dk1- Asetat 2- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma FREN SİSTEMLERİ180 dk1- Asetat 2- O anda atölyede bulunan makineler üzerinde pratik çalışma SÜSPANSİYON SİSTEMLERİ60 dk1- Asetat 2- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma ÖN DÜZEN AYARLARI VE ÖNEMİ180 dk1- Asetat

10

11 EĞİTİMDE UYGULANAN İŞLEM BASAMAKLARI Makineyi oluşturan bütün elemanların eğitimle- rinde aşağıda yazılı işlem basamakları uygulanmaktadır. 1- Sistemin yapısı ve sistemi oluşturan elemanlar 2- Sistemin çalışması 3- Tipleri ve kumanda şekilleri 4- Tiplere ve kumanda şekillerine göre çalışması 5- Makine elemanın dağıtılması için işlem basamakları, dağıtma yöntemi ve dağıtma sırasında kullanılacak özel aparatlar ile varsa markalanacak yer ve parçalar. 6- Makine elemanın toplanması, toplama yöntemleri, kullanılacak özel takımlar, uygulanacak teknik değerler, ayarlar ve kontroller.

12 SANAT SINIFI ELEMANLARIMIZA UYGULANAN GELİŞTİRME KURSLARI MARKA BAZINDA GELİŞTİRME KURSLARI TEKNİK BİLGİLER Model tanımı K 6x4 Boş ağırlığı Dampersiz ağırlığı Ön aks taşıma kapasitesi Arka aks taşıma kapasitesi Aracın dönüş çapı Ekipman ağırlığı Aracın taşıyabileceği yük Ön ile arka aks arası mesafe Orta ile arka aks arası mesafe kg kg kg kg 18 m kg kg 3850 mm 1350 mm MOTOROM 401 LA DEBRİYAJMFZ 430 ŞANZIMANGV 4/110 – 6/9,0 ÖN AKSVL – 7,5 ARKA AKSHL 7/18 DS 13/5,92 DİREKSİYONLS 7 F FREN SİSTEMİKuru havalı (pnömatik) ÖRNEK : Mersedes Kamyon Atölye çalışanı eğitimi

13 SANAT SINIFI ELEMANLARIMIZA UYGULANAN EĞİTİMLER MARKA BAZINDA GELİŞTİRME KURSLARI DEBRİYAJ MarkasıVALEO ModeliM F Z 430 M: Diyaframlı F : Düz volan Z : Çekerek ayırmalı 430 : Disk dış çapı (mm) Kumanda sistemiHava yardımcılı hidrolik (Hidro-Pnömatik) Disk dış çapı430 mm Disk kalınlığı11 mm Tek balata kalınlığı3,5 mm Disk yüzeyindeki azami salgı 0,5 mm Volan kalınlığıYeni 21 ±0,2 mm, Min 19,9 mm Volan taşlama miktarı2 mm Debriyaj pistonu ile kumanda tiji arası boşluk 1 mm

14 ATÖLUYGULANAN EĞİTİMLER MARKA BAZINDA GELİŞTİRME KURSLARI ŞANZIMAN Model tanımı: G V 4 / / 9,0G : Şanzıman V :Alçak-Yüksek hız gruplu 4 :Yapı tarzı 110 : Giriş torku (kmp) 6 : İleri vites sayısı 9.0 : 1. Vites tahvil oranı VİTES TAHVİL ORANLARI Vites Alçak hızYüksek hız 1. 8,959 : 1 7,428 : ,106 : 1 4,234 : ,072 : 1 2,546 : ,063 : 1 1,711 : ,392 : 1 1,153 : ,000 : 1 0,829 : 1 Geri 8,420 : 1 6,981 : 1 ŞANZIMAN GEZİNTİ BOŞLUKLARI Senkromenç aşınma miktarı : Maksimum 2,0 mm, minimum 0,8 mm Grup milinin gövdeye uzaklığı : 28,5 ±0,1 mm Prizdirek eksenel boşluğu : 0,02 – 0,08 mm Kamalı mil eksenel boşluğu : 0,02 – 0,08 mm Grup mili eksenel boşluğu : 0,02 – 0,08 mm 1. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,8 mm 2. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,6 mm 3. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,6 mm 4. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,9 mm 5. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,5 mm Geri vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,4 mm

15 ALÇAK – YÜKSEK HIZ KADEME SEÇİCİ PNÖMATİK DEVRE ŞEMASI

16 ŞANZIMAN (DİŞLİ KUTUSU) VİDA VE SOMUNLARIN SIKMA TORKLARI NmKgm Prizdirek kapağı vidaları252,5 Kilometre müşiri808 Grup bilyesi önündeki ön kapak vidaları505 Arka flanş kapağı vidaları505 Çıkış mili flanş saplaması53053 İki gövdeyi birleştiren vidalar505 Hilallerin tespit vidaları20020 Vites seçici mekanizması kapağı vidaları252,5 Elektrik müşirleri151,5 Hava valfi bağlantı vidaları101 Hava silindiri kapak vidaları505 PTO çıkış kapağı vidaları252,5 Alçak-Yüksek hız kademesi piston somunu 606

17

18

19 BAZI MAKİNELER ARASINDAKİ İŞLETME FARKLILIKLARI ÇALIŞMA DEĞERLENDİRMELERİ Yapılan km1. İşyeri2. İşyeri Ortalama29310 km5261 km ÇALIŞMA DEĞERLENDİRMELERİ Yapılan km1. İşyeri2. İşyeri Ortalama1.258 h / Yıl339 h / Yıl Bir başka makine AKARYAKIT + YAĞ HARCAMALARI Harcanan km’de 1. İşyeri2. İşyeri 0.43 $/ km0.57 $/ km Km’deki fark 0.14 $/ km dir. AKARYAKIT+ YAĞ HARCAMALARI Harcanan Saatte 1. İşyeri2. İşyeri $/ h6.96 $/ h Saatteki fark 3.48 $/h dir. Bir başka makine

20 BAKIM-ONARIM GİDERLERİ Makine cinsi1. İşyeri2. İşyeri Binek0.13 $/ km0.290 $/ km Dozer23.18 $/h4.62 $/ h ANA İŞ MAKİNELERİNİN ÇALIŞMA FARKLILIKLARI Makine cinsi1. İşyeri2. İşyeri Greyder698 h / Yıl1.190 h / Yıl Dozer85 h / Yıl1.152 h / Yıl 2001 YILI GERÇEKLEŞEN YEDEK PARÇA ALIM DEĞERLENDİRMESİ 1. İşyeri2. İşyeri $ $ 1 $ = 1.2 YTL

21 AMAÇ ; MAKİNELERİ ANALİTİK DÜŞÜNCE DOĞRULTUSUNDA ÇALIŞTIRMAKTIR. SEBEP SONUÇ EĞİTİMLERİ ŞARTTIR.

22 Makinelerin verimli işletilmesini şu başlıklarda toplayabiliriz. 1- İşin iyi etüt edilmesi, bilinmeyenlerin azaltılması, işle ilgili verilerin eksiksiz ve sağlıklı toplanması, bu bilgilerin ilgililere ulaştırılması, 2- İyi bir iş yönetiminin sağlanması, 3- İşe uygun makine seçilmesi, 4- Makinelerin bakımlarının iyi yapılmış ve işe hazır olması, 5-Operatörlerin bilgi ve deneyimlerinin yeterli olması, 6-Servis ekibinin bilgili, donanımı tam, gerektiğinde yerinde ve zamanında hazır olması, 7-Yedek parça ve yardımcı araçların hazır olması, MAKİNALARININ VERİMLİ İŞLETİLMESİ Çünkü üretim elle değil makine ile yapılmaktadır.

23 Makine işletmeciliğinde önemli rol oynayan Teknik tanıtım ve ileri sürüş teknikleri her kademede kavratılmalıdır.

24 NELERDEN FAYDALANABİLİRİZ ? Makinaya ait bilgilerden: Soru:Neler kayıt altına alınabilir? Cevap:Her şey, Soru:Kayıt altına alınan her bilgi işletmeye yönetsel kararlar aldırabilecek kadar işlevsel midir? Cevap:Evet, Soru:Makine ile beraber kullanılan ekipmanları- nızın aksamını yer değiştirdiğinizde yeri değiştirilen aksamın çalışma saati ayrıca takip edilebilir mi? Cevap:Evet, Soru:Çekicilere bağlanan dorselerin ve dorselerde takılı bulunan lastikler kaç kilometre yol yaptı? sorusuna hemen yanıt verilebilir mi? Cevap:Evet,

25 İnsanın İletişim Kapasitesi İletişim Ortamı Geçici Hafızaya Kayıt Hızı Kalıcı Hafızaya Kayıt Hızı Duyma b/s2 b/s Dokunma b/s40 b/s Bilinçli İzleme ve uygulama b/s b/s Kaynak: E4 projesi MIT&HPLab proje sonuçları, Palo Alto, 1997

26 Hafızada Kalma Oranları Her 100 birim bilgi, hangi yöntemde ne kadar akılda kalıyor, hatırlanabiliyor? ABD Drexel üniversitesi Mühendislik öğrencileri için geliştirilmiş bir eğitim tecrübesi An Enhanced Educational Experience for Engineering Students E 4 projesi dönemi sonuçları METOD % % Okuma 10 Film izleme 50 Dinleme 20 Sergiyi gezme 50 Resme bakma 30 Gösteri izleme 50 Tartışmaya katılım 70 Konuşma yapma 70 Sunum yapma 90 Gerçek bir deneyi canlandırma 90 Bir projeyi gerçekleştirme 90

27


"SU HAYAT’TIR ÖZGÜRLÜK ENERJİ İSE. Enerji kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanmak görevimizdir. İ.Ü İşl.Fak.Öğ.Üyesi Prof.Dr.Hayri ÜLGEN’e göre  Dünyanın." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları