Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ ÖĞRENME Öğrenme, bilgiyi algılama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir. Bilgiler duyular aracılığı ile algılanıp kısa süreli hafızaya kaydediliyor.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ ÖĞRENME Öğrenme, bilgiyi algılama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir. Bilgiler duyular aracılığı ile algılanıp kısa süreli hafızaya kaydediliyor."— Sunum transkripti:

1

2 ETKİLİ ÖĞRENME Öğrenme, bilgiyi algılama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir. Bilgiler duyular aracılığı ile algılanıp kısa süreli hafızaya kaydediliyor. Eğer düzenli ve aralıklı tekrar yapılırsa bilgiler uzun süreli hafızaya depolanıyor. 2

3 ETKİLİ ÖĞRENME KISA SÜRELİ HAFIZA UZUN SÜRELİ HAFIZA UNUTMA Tekrar yapmamak Düzenli aralıklarla tekrar 3

4 Hatırlamayı güçlendirmek için öğrenilenler aynı gün içinde tekrarlanmalıdır. Tekrar edilmeyen bilginin büyük bir kısmı 24 saat sonra unutulmaktadır. Bir hafta ya da bir ay sonra yapılan küçük tekrarlar da bilgilerin uzun süreli hafızaya kaydedilmesini sağlamış olur. Düzenli tekrar edilen bilginin 9 hafta sonra %75’lik kısmı hatırlanırken, tekrar yapılmaması durumunda bu bilginin 9 hafta sonra ancak %20’si hatırlanabilmektedir. 4

5 MOTİVASYON Öğrenmeye karşı istek ve olumlu tutum, motivasyonu (güdülenmeyi) artıran etkenlerin başında yer almaktadır. Motivasyonun en iyi kaynağı bireyin kendisidir. Kendi kendinize bir takım motivasyon kaynakları oluşturabilirsiniz. 5

6 MOTİVASYON Bu kaynaklar hem kendi içinizde hem de dışarıda mevcuttur. Her şeyden önce okulda öğrendiklerinizi sizin için anlamlı ve değerli kılmaya çalışın. Her türlü dersi çalışırken, bu çabanızın gelecekteki başarı ve mutluluğunuzla yakından ilişkili olduğunu düşünün. Sıkıcı bulduğunuz derslerin dahi gelecekte gerçekleştirmek istediğiniz hedeflere ulaşmada bir etkisi olduğunu kabul ederseniz, o dersleri çalışma isteğiniz artacaktır. 6

7 Motivasyon artırmada en önemli etken, ders çalışmaya yönelik düşüncelerinizi olumsuzdan olumluya doğru değiştirmeniz olacaktır. Kendimize Ne DiyoruzNe Yapıyoruz “Ama ben şanslıydım, bunu herkes yapabilirdi.”Başarının Değerini Azaltma “Hepsi benim hatamdı.”Kişiselleştirme “Bir işe yaramıyorum. ”Genelleme “Bu sınav bir felaket olacak.”Abartma 7

8 Olumlu düşünce, yaşamımızı daha olumlu kılmanın bir yoludur. Bu, sizi engelleyenlerden çok, destekleyenlere odaklanma yöntemidir. 8 Kendimize Ne DiyoruzNe Yapıyoruz “Gayet iyi gitti.”Başarıyı kabullenme “Bölüm ikiyi bir sonraki sınavda daha çok çalışsam iyi olacak” Hatalara ilişkin sorumluluk alma ve düzeltme çabası “Ekonomi dersinde iyi değilim daha çok çalışmalıyım.” Yeterlilik alanını belirleme “Ortalamam ekonomi ve matematik yüzünden düştü ama diğerleri iyi.” Sonuçları yapıcı bir şekilde değerlendirme

9 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

10 ÖĞRENCİ BAŞARISINI ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYEN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Planlı ve programlı çalışma Zamanın iyi kullanılması ve planlanması Çalışma ortamının düzenlenmesi Etkili dinleme Not tutma Verimli okuma Özet çıkarma Güdülenme Derse hazırlıklı gelme Tekrar 10

11 PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMA Hangi dersin ne zaman ve ne kadar çalışılacağına karar vermek, sınav yaklaşınca aşırı yüklenmek yerine konuları zamana yaymak, planlı bir şekilde çalışmaktır. Yani; Amaç belirleyerek, Yatıp uzanarak değil, masa başında, Televizyon izleyip müzik dinleyerek değil, dikkatini yoğunlaştırarak, Sadece ezberle yetinmeyip, özümseyerek çalışmaktır. 11

12 ZAMANIN İYİ KULLANILMASI VE PLANLANMASI Zamanı planlarken; Hangi dersin hangi saatte çalışılacağı planlanmalıdır. Çalışma sırasında her derse belirli bir süre ayrılmalıdır. En verimli çalışma aralıklı çalışmadır. 40 dakika çalışıp 10 dakika dinlenilmelidir. Birbirine benzeyen dersler üst üste çalışılmamalıdır. 12

13 ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır. Çalışma masasının etrafında dikkat dağıtıcı resim ve posterler olmamalı. Sadece masada ders çalışılmalıdır. Masanın üzerinde sadece çalışmanın malzemeleri bulunmalıdır. Ders çalışırken müzik aleti veya TV açılmamalı. Acil olmadıkça telefon görüşmesi yapılmamalı. Çalışmak için bağımsız bir oda yoksa evin bir köşesi çalışmak için ayrılmalıdır. 13

14 ETKİLİ DİNLEME Etkili dinlemek için neler yapmalıdır; Öğretmenin anlattıklarından yola çıkarak daha sonra neler söyleyebileceğini tahmin etmeliyiz. Öğretmen konuyu anlatırken ipuçları verebilir, bunları yakalamaya çalışmalıyız. Derse aktif katılmalıyız. Anlaşılmayan noktaları mutlaka öğretmene sormalıyız. Not tutarak dinlediklerinizi tekrar ederseniz, devamlı uyanık kalabilirsiniz. 14

15 NOT TUTMA Okunan bilginin % 20’si, okuduktan sonra dinlenen bilginin % 40’ı, okunup dinlendikten sonra yazılan bilginin % 60’ı akılda kalır. Bilgiyi saklamanın ve ilerde anımsamanın en etkili yolu not almak, daha sonra bu bilgileri tekrarlamaktır. En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir. Not alarak derse katılan öğrencinin dikkati dağılmaz. Not tutmada en önemli ilke, anlatılanları bire bir yazmak değil, önemli kısımları, ana düşünceleri dinleyenin kendi cümleleriyle yazmasıdır. Alınan notlar eve gidince temize çekilirse hafızaya daha iyi yerleşir. 15

16 VERİMLİ OKUMA Bölüm içinde neler olduğunu öğrenmek için ana başlıklar, resim ve şekilleri gözden geçirin. Göz atma sırasında kendinize konuyla ilgili sorular sorun. Kafanızda oluşan genel fikre ve çıkardığınız sorulara göre metni okumaya başlayın. Metne ya da notlara bakmadan konuyu kısaca (45dk) tekrarlayın. 16

17 ÖZET ÇIKARMA Öncelikle kitaplardaki, bölüm-ünite sonlarındaki özetleri okuyarak, metin ile özeti karşılaştırarak bu konudaki becerinizi geliştirin. Yeni bir konuyu iyice öğrendikten sonra özetini çıkarmaya çalışın ve bunu öğrendiğiniz tüm konulara uygulamaya çalışın. Yeni öğrendiğiniz konularda özet çıkarmanız daha iyi kavramanızı sağlayacaktır. 17

18 GÜDÜLENME Bir türlü çalışmaya başlayamıyorsanız öncelikle kendinize bir AMAÇ BELİRLEYİN. Bu amaca ulaşmak için yapmanız gereken çalışmayı alışkanlık haline getirin. Yaşam büyük bir yarıştır; bu yarışta kazananlar da olur, kaybedenler de. Siz hangi tarafta olmak isterseniz ona göre davranın. Kazanmak için çaba gerekir. İşe çalışma düzeninizi değiştirerek başlayın. Ya da bir çalışma düzeni oluşturarak (!) 18

19 DERSE HAZIRLIKLI GELME Ders için gerekli araç-gereç/malzemeleri mutlaka getirin. Defteri-kitabı, gerekli malzemesi olmayan bir öğrencinin okula gelmesinin de hiçbir anlamı olmaz. Derse gelmeden önce o derste işlenecek yeni konuya göz atmanız konuyu daha iyi kavramanızı sağlayacaktır. 19

20 TEKRAR Öğrenilen bilgilerin % 70’i 1 saat içinde, % 80’i 24 saat içinde unutulmaktadır. Unutmayı azaltan en önemli etkinlik tekrardır! Özellikle uykudan önce ya da sabah kalktığınızda yapılan tekrarlar unutmayı engeller. Sürekli ve belirli aralıklarla tekrar yapın. Haftanın belirli saatlerini, ayın belirli günlerini tekrar yapmak amacıyla belirleyin. Tuttuğunuz notlarla tekrar yaparsanız zaman kazanırsınız. Bir başkasına anlatarak tekrar yapmanın da büyük yararı vardır. Tekrar yaparken aynı türden dersleri bir arada çalışmayın. Bu durum sıkıcı olacağı için dikkatinizi dağıtır. 20

21 ARAŞTIRMA Merak ettiğiniz konuları araştırmaktan çekinmeyin. Tembellik etmeden çeşitli kaynaklardan aynı konularda nasıl bilgi verildiğine bakın. Araştırma isteği meraktan kaynaklanır, merak da içsel motivasyonla başlar. Kendi merakınızla öğreneceğiniz bilgiler diğerlerine göre daha kalıcı olacaktır. 21

22 SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN ÖNEMLİ İPUÇLARI 22

23 1. Bir bölüme başlamadan önce o bölümü hızla gözden geçirin. 23

24 2. Dikkat, hız ev isabeti iyi ayarlayın. 24

25 3. Bir soruda belirli bir süre geçtiği halde çözüme ulaşamazsanız soruyu bırakın. 25

26 4. Herhangi bir soruyu üzerinde zaman harcamak gerektiği ve karışık gözüktüğü için otomatik olarak atlamayın. 26

27 5. Yanınızda bir saat bulundurun ve bunu sınav/test süresine göre ayarlayın. Ama zamanla aşırı ilgilenmeyin. 27

28 6. Zihninizin dağılmasını önleyin. 28

29 7. Sorulan soruya cevap olamayacak seçenekleri eleyin. 29

30 8. Tahmin etmeniz gerekirse hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin. 30

31 9. Cevap kâğıdında üçlü bir zincir kurulabilir, ancak dörtlü zincirin bir yerinden kırılması gerekir. 31

32 10. Cevap kâğıdında cevapları bütünüyle doldurarak uygun boşlukları taşırmadan ve koyu olarak işaretleyin. 32

33 11. Cevaplarınızı, cevap kâğıdına gruplar halinde kodlayın. 33

34 12. Kendinize özel bir kodlama sistemi oluşturun. 34

35 13. Sınavlarda zaman baskısına hazırlıklı olun. 35

36 14. Her soruyu cevaplamak için uğraşmayın. 36


"ETKİLİ ÖĞRENME Öğrenme, bilgiyi algılama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir. Bilgiler duyular aracılığı ile algılanıp kısa süreli hafızaya kaydediliyor." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları