Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek."— Sunum transkripti:

1

2 Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek için tıklayın ız

3 Detaylar için kelimeleri Geri gitmek için <-- Çıkmak için Esc ‘i tıkla y ın Sade (basit) Tutarlı Açık Büyük Ardışık Özet

4

5  Bu Arial 12  Bu Arial 18  Bu Arial 24  Bu Arial 32  Bu Arial 36  Bu Arial 44

6  Bu Arial 12  Bu Arial 18  Bu Arial 24  Bu Arial 32  Bu Arial 36  Bu Arial 44 Çok Küçük

7  2 metre uzaktan bakın 2 m

8

9 Çok fazla renkÇok fazla renk  Çok  Çok Fazla Yazı tipi ve stili  6 x 7 idealdir  Her sayfada 6’dan fazla satır olma ması idealdir  Her satırda da 7‘den fazla kelime olma ması idealdir

10 Bili m sel Araştırma: Karşılaşılan bir güçlüğün giderilmesi için bilimsel yöntemin uygulanması ya da planlı ve sistemli olarak verilerin toplanması, çözümlenişi (analiz), yorumlanarak sonucun raporlaştırılması ile problemlere güvenilir çözümler arama sürecidir (Karasar). Çok uzun !

11 Araştırma Sistematik inceleme Veri toplama ve analiz etme Sonuçlara göre yargılara varma ve bulguları kullanılabilir hale getirme Daha anlaşılır

12 YabancıYerliToplam Merkez323,525302,395625,920 Alanya1,082,80596,2431,179,048 Kaş3,0143,5756,589 Kemer1,001,731247,3881,249,119 Manavgat427,80431,804459,608 Serik686,927142,054828,981 Side508,99932,811541,810 Kalkan16,0198,33124,350 Çok detaylı !

13 YabancıYerliToplam Merkez Alanya1961,179 Kaş336 Kemer1, ,249 Manavgat Serik Side Kalkan16824 Daha sade

14 Çok Karışık !

15 Daha Sade

16  Resimler dinleyicilerin kafasını karıştırabilir Resimler her zaman içeriği yansıtmayabilir

17 SSes efektleri de kafa karıştırabilir Ses efektlerini sadece gerekli olduğunda kullanın

18  Bu geçiş sunuyu canlandıracağına, dinleyiciyi rahatsız eder  İçeriden belirme  Elmas  Kutu İyilerinden bazılarıdır.

19 2 m K afa k arıştırıcı !

20 2 m Sade & amaca yönelik

21

22  HEP BÜYÜK HARF OLURSA OKUMASI ZOR OLUR  Büyük ve küçük harfler birlikte kullanılırsa okuması kolay olur

23 Sanserif Z Serif Z Ka rış ık Sade

24  Serif fontlar ekranda zor okunur (32 punto)  Sanserif fontlar daha kolay okunur (32 punto)  İtalik yazıların ekranda okunması zordur  Normal ya da kalın fontlar daha kolay okunur  Altı çizili yazılar bağlantı (link) olduğunu ima edebilir  Bunun yerine, vurgu için yazı rengini değiştirin

25 Sıralamalarda rakamları kullanın Örnek: Bir fili buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? 1. Buzdolabının kapısını açın 2. Fili içeriye yerleştirin 3. Kapıyı kapatın

26 Bir zürafayı aynı buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? 1. Buzdolabının kapısını açın 2. Fili dışarı çıkartın 3. Zürafayı içeriye yerleştirin 4. Kapıyı kapatın

27 Eğer:  Öncelik  Ardışıklık  Hiyerarşi, ….. yoksa listelerde noktaları kullanın.

28  Zıt renkleri kullanın  Koyu zeminde açık renkler veya açık zemin üzerinde koyu renkler  Zemin rengi mat (soluk) yazı rengi parlak (canlı) olsun.  Birbiriyle uyumlu renkleri kullanın

29  Zıt renkleri kullanın  Koyu zeminde açık renk veya tersi  Tamamlayıcı renkleri kullanın solukparlak

30  Zıt renkleri kullanın  Koyu zeminde açık renk veya tersi  Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu koyu zeminde açık renk

31  Zıt renkleri Kullanın  Koyu zeminde açık renk veya tersi  Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu açık zeminde koyu renk

32  Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlamıyor

33  Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlıyor

34  Boyut önemi vurgular

35

36  İlgi merkezi dikkati çeker

37

38

39 İlişkilerdeki artış Öğretim Yaklaşımı BireyselİkiliGrup Düz Anlatım Programlı Öğretim Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Öğretici araçlar Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Sosyal İletişimci araçlar Bilgi Edinim Araçları Öğretim Araçları Türleri Bir seferde gösterim için çok fazla!

40 İlişkilerdeki artış Öğretim Yaklaşımı BireyselİkiliGrup Düz Anlatım Programlı Öğretim Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Öğretici araçlar Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Sosyal İletişimci araçlar Bilgi Edinim Araçları Öğretim Araçları Türleri Ardışıklı & hedefe yönlendirici

41

42  Farklılıklar dikkati çeker  Farklılıklar önemli noktaları vurgular  Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil!

43 Farklılıklar dikkati çeker  Farklılıklar önemli noktaları vurgular  Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Buradaki işaret dikkat çeker

44 Farklılıklar dikkati çeker  Farklılıklar önemli noktaları vurgular o Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılıklar dikkati dağıtır!

45  Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular  Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık önemi vurgular

46  Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular  Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Kafa karıştıran farklılıklar

47  Farklılıklar dikkati çeker  Farklılıklar önemli noktaları vurgular  Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık dikkat çeker

48  Farklılıklar dikkati çeker  Farklılıklar önemli noktaları vurgular  Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bunlar dikkati dağıtır

49  Büyük  Sade (Basit)  Açık (Anlaşılır)  Ardışıklı  Tutarlı

50  Amaç iletişimdir.  İ letişimi desteklemek için y azı,  Z or kavramları basitleştirmek için r esim,  K armaşık ilişkileri aydınlatmak için a nimasyon,  D ikkati çekmek için r enk,  Ses ise sadece gerektiğindekullanılmalıdır.

51 Sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim. Bitti


"Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları