Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

POLLYANNA ÖĞRENME ÖRNEĞİ. Mutluluğu aramadığım yer kalmadı. Meğer o yanımdaymış. (Hanotaux)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "POLLYANNA ÖĞRENME ÖRNEĞİ. Mutluluğu aramadığım yer kalmadı. Meğer o yanımdaymış. (Hanotaux)"— Sunum transkripti:

1 POLLYANNA ÖĞRENME ÖRNEĞİ

2 Mutluluğu aramadığım yer kalmadı. Meğer o yanımdaymış. (Hanotaux)

3 ÜNİTE ÖZETİ Pollyanna romanını okuyup inceledik ve projede kullanılacak bir bölüm seçtik. Sevinme oyunu hakkında bilgi edindik. Seçtiğimiz bölümün sonrasında neler olduğunu kurguladık.Özellikle sevinme oyununa yer vermeye çalıştık. Kurguladığımız bölümü günümüze ve kendi hayatımıza uyarladık. Bu çalışmaları kısa bir senaryoya dönüştürüp sunularla ve drama yöntemiyle topluluk karşısında sunduk.

4 ÖĞRETİM PROGRAMI TASARIM SORULARI TEMEL SORU Neden mutluluğu ararız? ÜNİTE SORULARI Mutlu olmak için nelere ihtiyacımız var? Pollyanna yaşamımızı etkileyebilir mi? İÇERİK SORULARI Pollyanna’nın kişilik özellikler nelerdir? Sevinme oyunu nedir?

5 Projenin Amacı PROJENİN AMAÇLARI Mutluluğu yakalamanın insanın elinde olduğunu keşfedebilmek.Her şeye rağmen mutlu olabileceğimizi anlamak.

6

7 POLLYANNA ROMANININ KONUSU Yaşam koşulları ne kadar zor ve acımasız olursa olsun, her şeye rağmen, iyimserliğini kaybetmeyen bir çocuğun çevresini de etkileyişi anlatılmaktadır.

8 SEÇTİĞİMİZ BÖLÜMÜN ÖZETİ Pollyanna’nın en üzüntü verici ve sıkıntılı durumda dahi, iyimserliğini kaybetmeyip, mutlu olmayı becerebilmesi, Nancy’i şaşkına çeviriyordu. Pollyanna’ya bunun sırrını sorunca, “Sevinme oyunu” dedi. “Bunu bana babam öğretmişti.” Ben küçükken, yardımsever bir hanım, hediye olarak bize koltuk değnekleri göndermişti. Sebebini sorduğumuzda ise “Bu değneklere bakıp bakıp, sakat olmadığınız için sevinebilmeniz için” diye cevap vermişti. İşte o günden beri babam ve ben, en zor durumda dahi mutlaka bir iyi yan bulup mutlu olabiliyoruz. Akşamın ilerleyen saatlerinde, Pollyanna odasında, başını çarşafların arasına sokmuş hıçkıra hıçkıra ağlıyordu: “Babacığım, sevgili babacığım! Benim melekler arasında yaşayan melek babacığım. Oyunumuzu oynamadığımızı biliyorsun. Benim gibi sen de ücra bir odada, karanlıkta üstelik yapayalnız kalsaydın bunun sevinecek bir yanını bulamazdın…”

9 Metnin kalan kısmını kurguladık, günümüze ve kendi hayatımıza uyarladık. Pollyanna aramızda yaşıyor olsaydı neler yaşardı?Biz, Pollyanna’nın her şeye rağmen iyimser olduğunu düşünerek,yaşanabilecek olayları yazdık.Buna göre;Pollyanna o akşam ağlayarak uyur.Ertesi sabah erkenden uyanır.Teyzesinin isteğiyle dershaneye gider.Pollyanna orada birçok kişiyle tanışır.Hepsi başta onun kıyafetlerine bakıp onu küçümser.Ama Pollyanna yeni arkadaşlarına güler yüzle ve sevecenlikle yaklaşır.Kısa zamanda kendisini sevdirir.Sevinme oyununu tüm arkadaşlarına öğretir.

10 PROJE SONUNDA… Hazırladığımız yayın,sunu ve canlandırmayı öğretmen, öğrenci ve velilerden oluşan bir topluluk önünde sergiledik. Hayatta her zaman sevinmeye ve gülümsemeye değer bir şeylerin olduğunu öğrendik

11 MATERYALLER VE KAYNAKLAR Pollyanna romanı Resimler: esim/kalp5.jpg es/prd_im __20emmies_20pumpkin_20comp eted.jpg

12


"POLLYANNA ÖĞRENME ÖRNEĞİ. Mutluluğu aramadığım yer kalmadı. Meğer o yanımdaymış. (Hanotaux)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları