Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN Gaziantep Üniversitesi Nizip Eğitim Fakültesi Dekanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN Gaziantep Üniversitesi Nizip Eğitim Fakültesi Dekanı."— Sunum transkripti:

1 Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN Gaziantep Üniversitesi Nizip Eğitim Fakültesi Dekanı

2 NİZİP ÇALIŞTAYI EĞİTİM-KÜLTÜR KOMİSYON ÜYELERİ Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN (Başkan) Mahmut KURT (Nizip İlçe Millî Eğitim Müdürü) Abdülkadir AKKUŞ (NTO Meclis Üyesi) Ömer Faruk YAKAR (Gençlik Spor İlçe Müdürü) Mehmet Ali DAYI (Eczacılar Odası Nizip Temsilcisi) Cevat BARIŞ (Özel Özyurt Koleji) Yard.Doç.Dr. Hakan AKDAĞ (Nizip Eğitim Fakültesi) Yard.Doç.Dr. Mehmet BARDAKÇI (Nizip Eğitim Fakültesi) Yard.Doç.Dr. İbrahim Halil KILIÇ (Nizip Meslek Yüksek Okulu) Nafiye Nur MEŞE (Nizip Meslek Yüksek Okulu)

3 A) OKUL YÖNETİMİ 1. Yönetim becerilerinin olmaması 2. Kendilerini yenileyememeleri 3. İletişim becerilerinin yetersiz olması 4. Liderlik özelliklerinin olmaması, sinerji oluşturamamaları 5. Yönetim psikolojisi bilgilerinin yetersiz olması 6. Empati becerilerinin eksikliği 7. Takım ruhu oluşturma konusundaki yetersizlik. 8. Despot yöneticilik anlayışı. I.YÖNETİM İLE İLGİLİ OLGULAR

4 B) EĞİTİM-ÖĞRETİM DIŞINDAKİ İŞLERİN FAZLALIĞI (Bürokratik, Kırtasiye, Evrak İşleri vb.) C) YETİŞKİN EĞİTİMİNE ÖNEM VERMEMELERİ D) MEVZUAT DIŞI DAVRANIŞ EĞİLİMLERİNİN VARLIĞI E) VİZYON SAHİBİ OLMAMALARI

5 F) PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİN YETERLİ OLMAMASI 1. İdarecilerin yeni programlarla ilgili bilgi eksiklikleri. 2. Adil olmamaları, ödül ve cezayı adil bir şekilde uygulayamamaları. 3. Müfettişlerin rehberlik konusunda yetersiz kalmaları. 4. Disiplini sağlayamama. 5. İdarecilerin boş derslere hazırlıksız girmeleri.

6 II.ÖĞRETMENLE İLGİLİ OLGULAR A)Öğretmenin Nitelik Sorunları 1. Öğretmenlerin Yeniliklere Açık Olmaması 2. Öğretmenlerin Özdenetimlerinin Olmaması 3. Öğretmenlerin Meslek Eğitimine Uymaması 4. Öğretmen yetiştirme açısından uygulama okulları arasındaki farklılık.(Fakülte ve Bakanlık arasındaki işbirliğinin artırılması) B) Kadrolu Öğretmen Yetersizliliği 1. Kadrolu öğretmen eksikliği nedeniyle ücretli öğretmenlerin görev yapması ve dönem sonuna kadar sürekli öğretmen değişikliği. (Nizip İlçesinde öğretim yılında 260 öğretmen ücretli olarak görev yapmaktadır.)

7 C) İletişim Sorunları 1. Öğretmenlerin Mesleki ve Alan bilgisi Konularında Birbirleriyle İlişki Kuramamaları 2. Öğretmenlerin program gereği disiplinlerarası ilişkilendirmede diğer meslektaşları ile iletişim kuramamaları 3. Öğretmenlerin Velilerle İletişim Eksikliği 4. Öğretmenlerin Öğrencilerle İletişim Sorunları 5. Zümre Toplantılarının Yetersiz ve Etkin Olmayışı

8 D) Motivasyon Sorunu 1. Öğretmenleri Destekleyen Birimlerin Olmayışı 2. Öğretmen Motivasyonunun Düşük Olması 3. Öğretmenlere Çevrenin ve Ailenin Bakış Açısı 4. Öğretmenlerin Okul Dışı Sorunlarla Uğraşmaları 5. Öğretmenlerin Çalışma Saatleri ile İlgili Problemler 6. Öğretmen maaşlarının yetersizliği

9 E) Yeni Göreve Başlayan Öğretmenlere Rehberlik Edecek Deneyimli Öğretmen Bulunmaması F) Öğretmenlere Görev Tanımı Dışında İşlerin Yüklenmesi

10 G) Rehber Öğretmenlerin Aktif Görev Yapamamaları 1. Öğretmenlerin Sık Sık Değişmesi 2. Ölçme ve Değerlendirmede Yetersizlik ve Dengesizlik 3. Alan Dışı Olan Öğretmenler 4. Öğretmenlerin Kırtasiye İş Gücünün Fazla Olması 5. Yeterli Hizmet İçi Eğitim Verilmemesi

11 6. Performans ve Yeterliliklerinin Ölçüleceği Bir Sistemin Olmayışı 7. Teknolojinin Eğitimde Yeterli Kullanılmaması 8. Öğretmenlerin Alışkanlıkları 9. Alan Bilgisi Eksikliği- Eğitim Bilimindeki Gelişmeleri Takip Etmemeleri 10. Yeniliklere Açık Olmamaları 11. Meslek Sevgisinin Yetersizliği

12 III.ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ OLGULAR 1. Öğrencilerin Aileden Yeterli Eğitim Alamaması 2. Özgüven Eksikliği 3. Okula Uyum Sağlamada Yaşanan problemler 4. Küçük Yaş Gruplarının İhmal Edilmesi 5. Beslenme Problemleri 6. Devamsızlık Problemleri 7. Göçle Gelen Öğrencilerin Uyum Problemleri 8. Kitap Okuma Alışkanlığının Olmaması 9. Öğrencilerin Maddi Yetersizlik Nedeniyle Çalışıyor Olmaları 10. Yeni Öğretim Programlarının Öngördüğü Çalışmalar İçin Gerekli Kaynaklardan Yoksun Olmaları

13 11. Verimli DERS Çalışma Yöntemlerini Bilmemeleri 12. Teknolojiyi Etkili Kullanamamaları 13. Alt Sınıflarda Yeterli Bilgi ve Beceriyi Almadan Gelmeleri 14. Amaçlarının Olmayışı 15. Başarılı Öğrencilerin Bir veya Birkaç Okulda Toplanması 16. Sosyal Ağırlıklı Dersleri Önemsememeleri 17. Zararlı Alışkanlıklar Konusunda Bilgi Eksikliği 18. Öğrencilerin Öz Bakım Beceri Eksikliği 19. Başarılı Öğrencilerin Başka İl veya İlçelerde Bulunan Okullarda Öğretim Görmesi (Anadolu, Fen vb. Liselerde)

14 1. Sınıf mevcutlarının fazla olması yaş grubu öğrencilerin birarada öğretim görmeleri 3. Ulaşım problemleri 4. Yeterli sosyal ve spor alanların olmaması 5. Fiziksel yapılardan kaynaklanan sorunlar 6. Çevre düzenlemesinden kaynaklanan sorunlar 7. Yeterli ödeneklerin olmaması 8. Okulların kaynak kitap ve malzemeler için para ve aidat talebi IV FİZİKİ MEKAN İLE İLGİLİ OLGULAR OKUL

15 1.Öğretmenlerin programlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaları ve uygulamada yaşanan sorunlar. 2.Fiziksel koşullardaki yetersizlik, 3.Yeterli araç-gereç (materyal) ve kaynağın olmaması, 4.Ders saatlerinin az olmasından konuların yetiştirilememesi. 5.Araç-gereç bakımından okullar arasında büyük farkların olması, 6.Görsel eğitim konusunda yeterli bilince sahip olunmaması, 7.Okul yöneticilerinin materyal seçiminde bilinçsiz olması, 8.Araç-gereçlerin yeni programlara uygun olmaması, 9.Araç-gereçlerin aktif bir şekilde kullanılamaması, 10.Etkinlikler için yeterli web sitelerinin olmaması, 11.Mevcut donanımın verimli kullanılamaması, 12.Teknolojik donanımın yenilenememesi. ARAÇ-GEREÇ VE PROGRAM (MÜFREDAT)

16 1.Ailelerin çocuklarda cinsiyet ayrımı yapmaları 2. Velinin eğitim konusunda bilgi eksikliği 3. Okulla işbirliği yapmamaları 4. Velilerin eğitime isteksiz olmaları 5. Parçalanmış aileler 6. Bazı velilerin çocuklarını baştan atmak için okula göndermeleri 7. Çocukların davranış bozukluklarını görmezlikten gelmeleri 8. Okuldan çekinmeleri V. AİLE İLE İLGİLİ OLGULAR A. VELİ

17 9. Erken çocukluk (4 yaş) eğitiminin ihmal edilmesi 10. Velilerin günümüz çocuklarını yetiştirme noktasında temel becerilere sahip olmamaları. 11. Okul- Aile Birliklerinin etkin çalışmaması 12. Anne-Baba ergen iletişiminde yaşanan sorunlar 13. Eşler arası iletişimsizliğin çocuğa yansıması 14. Velilerin, çocuklarının okul dışı faaliyetlerini kontrol etmemeleri/edememeleri. (özellikle öğrencilerin bilgisayar, tv vb. kullanımlarını kontrol altına alamamaları ve öğrencide zihinsel, psikolojik vb. sorunların oluşması.)

18 İLKÖĞRETİM OKULLARI

19 Sıra No OKULUN ADI ANKET UYGULANACAK SINIF SORUMLU öĞRETMENİLETİŞİM NUMARASIANKETÖR 1 Abdurrahman Alkan İlköğretim Okulu6/AFaruk ÇİÇEK H. AKDAĞ 2 Adile Altınbaş İlköğretim Okulu7/BMehmet DEMİR İ. H. KILIÇ 3 Ali Alkan İlköğretim Okulu8/CErhan ACAN N. N. MEŞE 4 Atatürk İlköğretim Okulu8/CN. N. MEŞE 5 Cumhuriyet İlköğretim Okulu7/BOktay ACARİ. H. KILIÇ 6 Dr.Abdülkadir Erdil İlköğretim Okulu6/ACuma AĞCA H. AKDAĞ 7 Enver Mebrure Okan İlköğretim Okulu6/AAhmet ALAGÖZ H. AKDAĞ 8 Fatma Alkan İlköğretim Okulu7/BM. Ali TİRYAKİOĞLU İ. H. KILIÇ 9 Gazi Mustafa Kemal İlköğretim Okulu8/CMustafa TAŞKESEN N. N. MEŞE 10 Hatice Kamil Pekmez İlköğretim Okulu8/CSeyit ÇAKIR N. N. MEŞE 11 Hatice Seyit Çeker İlköğretim Okulu7/BAtilla İŞLER İ. H. KILIÇ 12 İslim Marufoğlu İlköğretim Okulu6/AEnver YILMAZ H. AKDAĞ 13 İslim Sayın İlköğretim Okulu6/ACuma ÇİÇEK H. AKDAĞ 14 İstiklal İlköğretim Okulu7/BHüseyin KEKÇE İ. H. KILIÇ 15 Mehmet Cemal Dikici İlköğretim Okulu8/CCuma ÇİÇEK N. N. MEŞE 16 Mehmet Niyazi Marufoğlu İlköğretim Okulu 8/CSoner KAYA N. N. MEŞE 17 Mustafa Nevzat Tuncel İlköğretim Okulu7/BÖmer KAYA İ. H. KILIÇ 18 Mustafa Özkaya İlköğretim Okulu6/AMuhittin CENGİZ H. AKDAĞ 19 Müslüm Erdoğan İlköğretim Okulu6/AMehmet EREN H. AKDAĞ 20 Namık Kemal İlköğretim Okulu7/BGökhan ABAY İ. H. KILIÇ 21 Nizip Bilal Saide Marufoğlu İlköğretim Okulu 8/CAdil ÇELİK N. N. MEŞE 22 Nizip İlköğretim Okulu8/CFeti AVCI N. N. MEŞE 23 Özel Afitab İlköğretim Okulu7/BMustafa DEMİR İ. H. KILIÇ 24 Polat Akın İlköğretim Okulu6/AMehmet UZUNH. AKDAĞ 25 Salih Ekmekçi İlköğretim Okulu6/AAbdi EROĞLUH. AKDAĞ 26 Tekel İlköğretim Okulu7/Bİbrahim Halil ATEŞ İ. H. KILIÇ 27 Yatılı İlköğretim Bölge Okulu8/CAhmet ÖZDEMİR N. N. MEŞE 28 Yılmaz Çetin Sözmen İlköğretim Okulu8/CHakim KAPLAN N. N. MEŞE 29 Ziraat Bankası 120.Yıl İlköğretim Okulu7/BTayar LALETAŞ İ. H. KILIÇ 30 Zübeyde Fidan Sayın İlköğretim Okulu6/AH. AKDAĞ

20 ORTAÖĞRETİM (LİSE) OKULLARI

21 Sıra No OKULUN ADI ANKET UYGULANAC AK SINIF ALAN SORUMLU ÖĞRETMEN İLETİŞİM NUMARASI ANKETÖ R 1 Alkan Kız Teknik Ve Meslek Lisesi 9-11/A SÖZELAdnan Mehmet GEZER H. AKDAĞ 2 Cumhuriyet Lisesi 10-12/B SAYISALY. Kubilay KORKMAZ İ. H. KILIÇ 3 Hasan Çapan Anadolu Lisesi 10-12/C TÜRKÇE- MAT. Burhan YILDIRIR N. N. MEŞE 4 Hüseyin Yalçın Çapan Lisesi 9-11/C TÜRKÇE-MATMuhittin TİRYAKİ N. N. MEŞE 5 İmam Hatip Lisesi 9-11/B SAYISALMehmet ÜNAL İ. H. KILIÇ 6 Nizip Anadolu Öğretmen Lisesi 10-12/A SÖZELMehmet GÖRAL H. AKDAĞ 7 Maruf Marufoğlu Anadolu Lisesi 10-12/A SÖZELMehmet DEMİR H. AKDAĞ 8 Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 9-11/B SAYISALHamit SEÇKİN İ. H. KILIÇ 9 Nizip Ticaret Borsası Anadolu Lisesi 9-11/C TÜRKÇE- MAT. Yalçın YAŞARN. N. MEŞE 10 Ticaret Meslek Lisesi 10-12/C TÜRKÇE-MATMustafa CANPOLAT N. N. MEŞE 11 Özel İslim Nihat Özyurt Anadolu Lisesi 10-12/B SAYISALÖmer ÖZ İ. H. KILIÇ 12 Salih Ekmekçi Sağlık Meslek Lisesi 9-11/A SÖZELMusa BAYRAK H. AKDAĞ 13 Türkan Ömer Okan Anadolu Lisesi 9-11/A SÖZELİbrahim AVCI H. AKDAĞ 14 Uluyatır Lisesi 10-12/B SAYISALİ. H. KILIÇ 15 Yahya Altınbaş Lisesi 10-12/C TÜRKÇE- MAT. Ali EROĞLU N. N. MEŞE

22 Hedeflerimiz İlköğretim okullarında okuyan 1500 Ortaöğretim okullarında okuyan 1500 olmak üzere toplam 3000 öğrenciye ulaşılması hedeflenmiştir. Yine ilçe merkezinde ilköğretim ve ortaöğretimde görev yapan 700 öğretmene uygulanması planlanmıştır. Böylece toplam 3700 anket uygulanacak ve sonuçlar istatistiksel olarak analiz edilecektir.

23 Şu ana kadar yapılmış olanlar Tarihi itibari ile 15’i ilköğretim, 9’u ortaöğretim (lise) kurumu olmak üzere toplamda 24 okula uygulama yapılmıştır. Bir başka ifade ile bu kurumlarda öğretim gören 1020 öğrenciye anket uygulanmıştır. Öğretmenlere de toplamda 432 anket uygulaması yapılmıştır.

24 YARARLANILAN KAYNAKLAR AKIN, F., ŞİMŞEK, O., ERDEM, T., (2007). Türkiye’de Eğitim Sorunu- Toplumsal Aktörlerine Göre Eğitim Sorunlarına Bakış, Ankara: Türk Eğitim-Sen Yayınları. ANONYMOUS Gaziantep’in Eğitim Sorunları ve Önceliklerimiz. Eğitim Çalıştayı, GaziantepGaziantep Üniversitesi Basımevi AYDIN, H., (2009). Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Megep (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)’ in Uygulanmasında Yaşanan Sorunların İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. BİLİR, Ş., (2006). Cumhuriyet Döneminde Dört Türk Felsefecisinin Eğitime ve Eğitim Sorunlarına Bakışları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Nizip Çalıştayı I. Dönem Raporu (2010). ÖZASLAN M., 2010 Biyoistatistik ders notları (yayınlanmamış bilgi). VATANDAŞ, N., (2010). Eğitim Birliği Reformunun Işığında Günümüz Eğitiminin Sorunları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi, AİİT Enstitüsü.

25

26

27 Sevgili Meslektaşlarım, Bu anket, Nizip ilçesinde eğitim kurumlarındaki başarıyı artırmak için durum tespiti yapmak amacıyla hazırlanmıştır. Anketin içeriği ne sizin, ne okulunuzun ödüllendirilmesi yada cezalandırılması gibi bir amaç taşımamaktadır. Bu anketteki temel amaç, geleceğe yönelik planlamalarda alınacak tedbirler ve uygulanacak yöntemler belirlenirken daha dikkatli tabandan beslenen yönetişim anlayışına ışık tutacak bilimsel raporlar hazırlamaktır. Zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN Gaziantep Üniversitesi Nizip Eğitim Fakültesi Dekanı

28 1. Öğretmenlik yaptığınız okulun adı ve branşınız (Lütfen Yazınız): ………………………………………………………………………….……………………………………………………………… ……… 2.Eğitim vermenizi zorlaştıran, sizi, emeğinizi, zamanınızı alan ancak eğitim kalitesine olumsuz yansıdığını düşündüğünüz öğeler nelerdir ? (Birden fazla işaretleyebilirsiniz) Meslektaşlarım Öğrenciler Yönetim Fiziksel Durum Oyun alanı Spor alanı Maaşların yetersizliği Aile ile olan ilişkiler Dil sorunu Çevresel basklılar Diğer (Lütfen yazınız)…………………………………. 3.Yıllık uygulama planı hakkında beklentiniz….. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmalı Milli Eğitim Şurasınca hazırlanmalı İnteraktif Sistemle hazırlanmalı Mevcut durum devam etmeli 4.Dershane, özel ders, interaktif ders, uzaktan eğitim vb. eğitim öğretim araçlarnın kullanılması sizce ? İhtiyaçGerekliFaydalıÇok Önemli İhtiyaç Yok Gereksiz Olmasa da olur Fikrim yok 5.Olguya birde fiziksel mekan açısından yaklaşırsak, Sınıf/laboratuar bakımından kafanızdaki eğitim kalitesini yansıtmanıza engel teşekkül eden sorunlar sırasıyla ….? Sınıfın bakımsızlığı Sınıf mevcudu Oturma şekli Fiziksel Durum Laboratuardaki sarf malzemeleri eksikliği Ders araç gereçlerinin çok eski olması Ders araç gereçlerinin hiç olmaması Diğer (lütfen yazınız)……. 6.Meslektaşlarınızı düşündüğünüzde görünüm nasıl ? Yetersiz mesleki gelişim Özveri eksikliği Heyecan eksikliği Alan dışından gelme Bilgi yenilemeye karşı isteksizlik Ekonomik Kaygılar Diğer (lütfen yazınız)……. 7.Yönetim açısından baktığınızda hangisinin daha iyi olabileceğini düşünüyorsunuz ? Okul İdaresi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İl Milli Eğitim Müdürlüğü 8.Velileri açısından durum nedir sizce ? Eğitimi önemli bulmamaları Bilgilerinin yetersiz olması Ekonomik sorun yaşamaları Kuşak vb. farkı nedeniyle öğrenci-veli ilişkisinin kopuk yada hiç olmayışı Evde çocuk sayınsın fazla olması nedeniyle aile ile öğrenci arasındaki nitelikli iletişim süresinin çok az yada hiç olmayışı

29 Sevgili Öğrenciler, Bu anket, Nizip ilçesinde eğitim kurumlarındaki başarıyı artırmak için durum tespiti yapmak amacıyla hazırlanmıştır. Anketin içeriği ne sizin, ne okulunuzun yada ailenizin, nede öğretmenlerinizin ödüllendirilmesi yada cezalandırılması gibi bir amaç taşımamaktadır. Bu anketteki temel amaç, geleceğe yönelik planlamalarda alınacak tedbirler ve uygulanacak yöntemler belirlenirken daha dikkatli tabandan beslenen yönetişim anlayışına ışık tutacak bilimsel raporlar hazırlamaktır. Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN Gaziantep Üniversitesi Nizip Eğitim Fakültesi Dekanı

30 Okul adı: Sınıfınız: Cinsiyetiniz: Erkek Kız 1.Kaç kardeşiniz var? ve üstü 2.Sizin dışınızda Kaç kardeşiniz okula gidiyor ? ve üstü 3.Kaç yıldır aynı okulda okuyorsunuz ? Üniversiteye giden (mezun olmuş yada halen okuyan) kardeşiniz var mı? Evet Hayır 5.Ailenizde çalışan kişi sayısı kaçtır? Ailenizin aylık geliri ortalama kaç TL ‘ dir. 600 TL ‘den az 1000 TL’den az 2000 TL ‘den az Daha fazla 7.Annenizin eğitimi: Okur-yazar değil Okur-yazar İlk okul mezunu Orta okul mezunu Lise ve dengi mezunu Fakülte ve Yüksek Okul Mezunu 8.Babanızın eğitimi: Okur-yazar değil Okur-yazar İlk okul mezunu Orta okul mezunu Lise ve dengi mezunu Fakülte ve Yüksek Okul Mezunu 9.Kaç yıldır Nizip’te oturuyorsunuz ? Okuldan aldığınız eğitimden memnun musunuz? Evet Hayır 11.Memnun değilseniz sizce sorun nerede ? Öğretmenler Öğrenciler Okul, Sınıf,(fiziksel Mekan) Okul idaresi Dersler Aile( Ana baba) Aşırı maddi talepler Ödev Verilmesi Oyun alanı/ Spor alanı çok fazla ders olması Kimse beni anlamıyor 12.Ek eğitim öğretim araçlarından yararlanıyorsanız hangilerinden ? Dershane Özel ders Dergi Abonelikleri İnternet temelli ders Aile içi yardım 13.Öğretmenlerin sizce eksik olan yönleri nelerdir … Teknolojiyi kullanamaması Kendini güncellememesi İlgisizliği Çok ödev vermesi Ders dışında ulaşılmıyor Sinirli olması

31 14.Diğer öğrenci arkadaşlarınız … Beni anlamıyorlar Beni beğenmiyorlar Şımarıklar Tehdit ediyorlar, Paramı, kalemimi vb.alıyorlar. Benimle oynamıyorlar Çok küfür ediyorlarbaşka……………………………………. 15.Okul idaresi ………………. Sinirli Okula İlgisiz Teknolojiyi kullanamıyor Hiç bizimle konuşmuyor Bizi dinlemiyor Tanımıyorum Oyun oynamamıza izin vermiyor Başka…………………………………….- 16.Fiziksel mekan( Okul, bahçe, oyun alanı, koridorlar, sınıf, lavabolar) nasıl ? Okul bakımsız Bahçesi Küçük Top oynamak yasak Çeşme yok Çeşmeler kırık, bozuk, kirli Koridorlar ve camlar kirli Tuvaletler kokuyor Sınıf Küçük Sıralar Dar Okul eve çok uzak Gürültü çok Sınıflarda Kışın üşüyorum yaz aylarından sıcaktan bunalıyorum 17.Kitaplar nasıl ? Çok kalın oku oku bitmiyor 2 Kere okursam anlayabiliyorum Bize yararlı bilgiler vermiyor 3 kere okursam anlayabiliyorum Kolay geliyor Sınıfta okumak yeterli hepsini anlıyorum Resim az yazı çok Seviye yüksek geliyor 18.Okulda dersler ? Zamanında yapılıyor Geç başlıyor Dersler birleştirilerek yapılıyor Dersler boş geçiyor 19.Sınavlar nasıl ? Yazılı sınavlar kolay Sözlü sınavlar kolay Süre kısa Soru çok Sınav sayısı az Ödevi daha çok seviyorum Sınavlar test olmalı Yazılı sınav daha iyi 20.Aileler ne alemde ? Eğitimi önemli bulmuyorlar Bilgileri az yada yetersiz kalıyor Hep ders çalış diyorlar Ders çalışmazsam kızıyorlar Beni dinlemiyorlar Ders çalışacak vaktim olmuyor Evde çok kalabalığız Ezberlemem için para veriyorlar Bilgisayar ve TV seyretmem yasak Ekonomik sorunumuz var 21.Okul dışında herhangi bir işle uğraşıyorsanız ? Aile fertlerine ait işyerinde yardım ediyorum Çırak- Kalfa Olarak çalışıyorum Mevsimlik işçi olarak çalışıyorum Boyacılık, seyyar, simitçilik vb. Diğer


"Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN Gaziantep Üniversitesi Nizip Eğitim Fakültesi Dekanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları