Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MESLEK TANITIMLARI Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen) Web: İletişim: İletişim:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MESLEK TANITIMLARI Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen) Web: İletişim: İletişim:"— Sunum transkripti:

1 MESLEK TANITIMLARI Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen) Web: İletişim: İletişim:

2 ZİHİN ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

3 3 Bu bölümde çeşitli seviyelerde zekâ geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır. Amaçlar zeka seviyesi bakımından çeşitli derecelerde normalin altında bulunan çocukları, kendi seviyelerinde üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır. MESLEĞİN GENEL TANITIMI

4 4 ilk 5 tercihte Zihinsel engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünü ilk 5 tercihte yazan ve kazanan adayların bazılarına MEB destek bursu verilir.

5 5  Çok sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması  İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi  Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip  Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması  İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi  Dikkatli, işine özen gösteren  Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,  Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir. MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER

6 6  Milli eğitim bakanlığında  Sosyal hizmetlerde ve çocuk esirgeme kurumunda,  Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler.  Ayrıca olanakları olan özel eğitim merkezi açabilir. Kazançları devlette yaklaşık TL’dir. Özelde ise başlangıç olarak TL ile işe başlayabilmekte ve bu ücret 4 bin TL ye çıkabilmektedir. ÇALIŞMA ALANLARI

7 7  Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince, Eğitime Giriş, İnsan Biyolojisi, Psikolojiye Giriş, Gelişim Psikolojisi, Eğitim Teknolojisi ve Özel Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Zihin Engelliler, Eğitimde Yaratıcılık, Eğitim Yönetimi, Özel Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenme Psikolojisi, Zihin Engellilerde Dil Gelişimi ve İletişimi, Okuma- Yazma Öğretimi, Hayat Bilgisi-Fen Bilgisi-Sosyal Bilgiler Öğretimi, Matematik Öğretimi, Aile ve Çevre Eğitimi, Davranış ve Sınıf Kontrolü, Özel Öğretimde Yasa ve Yönetmelikler, Ders Planı Hazırlama Teknikleri, Öğretim Materyalleri Hazırlama Teknikleri gibi dersler verilmektedir.  Öğrenciler eğitimleri sırasında 3. ve 4. sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar. EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ

8 8 Zihinsel engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

9 9 ZİHİNSEL ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONTE NJAN YERLE ŞEN En Küçük Puan MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,459 ANKARA ÜNİ.Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,668 GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,578 ANADOLU ÜNİ.Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,472 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA)Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,105 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİZihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,472 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA)Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,222 MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,07 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN) Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,744 MALTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Zihin Engelliler Öğretmenliği (TB)YGS ,304 NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA) Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,003 SAKARYA ÜNİVERSİTESİZihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,448 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİZihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,21 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİ.Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,121 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON) Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,642 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK KARAELMAS) ÜNİVERSİTESİ (ZONGULDAK) Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,873 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE)Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,726

10 10 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN) Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,153 NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA) Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,781 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİ.Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,465 SAKARYA ÜNİVERSİTESİZihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,967 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON) Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,16 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK KARAELMAS) ÜNİVERSİTESİ (ZONGULDAK) Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,034 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE)Zihin Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,42 ULUS. KIBRIS ÜNİ. (KKTC-LEFKOŞA)Zihin Engelliler Öğretmenliği (TB)YGS ,309 MALTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Zihin Engelliler Öğretmenliği (%50 B)YGS ,948 ULUS. KIBRIS ÜNİ. (KKTC-LEFKOŞA)Zihin Engelliler Öğretmenliği (%75 B)YGS ,268 MALTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Zihin Engelliler Öğretmenliği (%25 B)YGS ,301 ULUS. KIBRIS ÜNİ. (KKTC-LEFKOŞA)Zihin Engelliler Öğretmenliği (%50 B)YGS ,655 MALTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,201 DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (KKTC- GAZİMAĞUSA) Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,614 ULUS. KIBRIS ÜNİ. (KKTC-LEFKOŞA)Zihin Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,

11 11 Zihin engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 603 kişi atama yapılmıştır puanla en son kapamıştır.

12 İŞİTME ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

13 Bu bölümde;  işitme kaybı 70 desibel’den fazla olması nedeniyle normal eğitim ve öğretim etkinliklerinde işitme gücünden yararlanamayan sağırların  tüm düzeltmelere karşın işitme kaybı desibel arasında olan, çeşitli yardım ve araçlarla eğitim ve öğretimden yararlanabilecek ağır işiten çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır. MESLEĞİN GENEL TANIITIMI

14 MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER o Sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması o İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi o Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip o Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması o İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi o Dikkatli, işine özen gösteren o Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, o Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

15  Milli eğitim bakanlığında  Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumunda  Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler. Kazançları devlette yaklaşık TL’dir. Özelde ise başlangıç olarak TL ile işe başlayabilmekte ve bu ücret TL ye çıkabilmektedir. ÇALIŞMA ALANLARI

16  Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitime Giriş, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Özel Eğitime Giriş, Psikoloji, Dil Gelişimi ve İletişim, Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım, Türkiye Tarihi, Eğitim Yönetimi, Öğrenme Psikolojisi, Ses Bilimi ve Ses Bilgisi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, İşitme Engelli Çocuklarda Dil Gelişimi, Odyoloji, İşitme Engelli Çocuklara İletişim Becerileri Kazandırma, Aile Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Özel Eğitimde Yasa ve Yönetmelikler, Öğretim Materyalleri Hazırlama Teknikleri, İşitme Cihazlarının Kullanımı vb. dersler verilmektedir.  Öğrenciler, eğitimleri sırasında 3. ve 4. sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar. EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ

17 17 İşitme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

18 18

19 19 İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONTE NJAN YERLE ŞEN En Küçük Puan ANADOLU ÜNİVERSİTESİİşitme Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,561 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİİşitme Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,826 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİİşitme Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,423 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİişitme Engelliler Öğretmenliği (İÖ)YGS ,519

20 20 İşitme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 298 kişi atama yapılmıştır puanla en son kapamıştır.

21 GÖRME ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

22 MESLEĞİN GENEL TANITIMI Bu bölümde öğrenciler; görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin eğitimi alanında, bebeklik döneminden erişkinliğe uzanan süreci kapsayacak bilgi ve becerileri kapsayan yeterlilikte eğitim almaktadırlar. Öğrenciler, görme yetersizliği ile beraber zihinsel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, duygu davranış bozuklukları veya öğrenme yetersizliği gibi farklı pek çok yetersizlik alanlarında da yeterli bilgi ve becerilerle mezun olmaktadırlar.

23 MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER  Sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması  İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi  Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip  Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması  İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi  Dikkatli, işine özen gösteren  Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,  Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

24 24

25 ÇALIŞMA ALANLARI 1- Milli eğitim bakanlığında görme engelliler öğretmenli olarak çalışırlar. 2- Ayrıca kendi branşı dışında ayrıca aylık karşılığı okutabileceği dersler şunlardır;  Görme Engelliler İlköğretim Okullarının 1-5 Sınıf Dersleri,  İlköğretim Okullarının Görme Engelliler Özel Eğitim Sınıfı (1-5 sınıf dersleri) Gezerek Özel Eğitim Uygulamaları,  Grup Gözetimi ve Eğitimi Uygulamaları,  Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Özel Eğitim Alan Uygulamaları,  İşitme ve Zihin Engelliler Alanına Ait Dersler,  Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Özel Eğitim Merkezi Uygulamaları (Okul öncesi / anasınıfı öğretmeni veya çocuk gelişimi ve eğitimcisi ile birlikte görev yapar),  Özel Eğitim Okulları Bünyesinde Okul Öncesi Eğitim Verilen Sınıflardaki Eğitim Uygulamaları (Okul öncesi / anasınıfı öğretmeni veya çocuk gelişimi ve eğitimcisi ile birlikte görev yapar)  Birden Fazla Yetersizliği Olan ve Yetersizliklerinden biri görme olan öğrenciler için açılan Özel Eğitim Sınıflarının 1-8 Sınıf Dersleri (İlköğretim okulu programından farklı bir özel eğitim programı uygulanan sınıflar) gibi dersler 3- Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumunda 4- Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler.

26 EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ  Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Çocuk Gelişimi, Güzel Konuşma, Eğitim Bilimine Giriş, Eğitim Sosyolojisi, Dil Gelişimi ve İletişim, Braille (körler alfabesi) Yazı Öğretimi, Görme Engelliler Resim ve Model Öğretimi, Görme Engelliler İçin Okuma-Yazma Öğretimi, Görme Engelliler İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Davranış Değiştirme vb. dersler almaktadırlar.  Öğrenciler, eğitimleri sırasında 4.sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar.

27 27 Görme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

28 28 BRAİLLE (KÖRLER) ALFABESİ

29 29 GÖRME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONT ENJAN YERLE ŞEN En Küçük Puan GAZİ ÜNİVERSİTESİGörme Engelliler ÖğretmenliğiYGS ,396

30 30 Görme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 55 kişi atama yapılmıştır puanla en son kapamıştır.

31 OKUL ÖNCESİ SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

32 32 Okulöncesi eğitim; 0-72 ay (0-6 yaş) grubundaki çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun, zengin ve uyarıcı çevre olanakları sağlayan; onların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönlerden gelişimlerini destekleyen; toplumun kültürel değerleri doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren ve onları ilköğretime hazırlayan; temel eğitim bütünlüğü içinde yer alan eğitimdir. Bölümün amacı, insan yaşamında kalıcı etkileri bulunan 0-6 yaş grubunun eğitim sorumluluğunu üstlenebilecek yeterlilikte öğretmenler yetiştirmektir. Okul öncesi öğretmeni, oyun odası, bahçe gibi ortamlarda çalışır, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve biraz tozludur. MESLEĞİN GENEL TANITIMI

33 33 ilk 5 tercihte Okul öncesi öğretmenliği bölümünü ilk 5 tercihte yazan ve kazanan adayların bazılarına MEB destek bursu verilir.

34 34  Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,  Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı,  Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan, Çocukların duygularını anlayabilen, öğrenciler üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen,  Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,  İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren,  İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı, kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,  Girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir. MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

35 35 Okul öncesi öğretmenliği bölümü YGS-5 puan türünden öğrenci almaktadır.

36 36  MEB’e bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liselerinde,  İlköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında,  Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında,  Rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler.  Ayrıca olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler. ÇALIŞMA ALANLARI

37 37

38 38

39 39

40 40 Eğitim süresi 4 yıldır. 3 ana bilgi grubundan dersler içerir:  Teorik dersler: Çocuk gelişimi kuramları, dil gelişimi ve erken yaşlarda okuma yazma, erken müdahale, okulöncesi eğitimde kültürlerarası akımlar, özel eğitim, çocuk sağlığı ve beslenmesi, eğitim yönetimi gibi dersler.  Araştırma dersleri: Program geliştirme, araştırma yöntemleri gibi dersler.  Uygulama dersleri: Staj (3 ve 4.sınıfta), toplum hizmeti, aile katılımı, erken çocuklukta sanat eğitimi, müzik ve hareket eğitimi ve drama gibi dersler. EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ

41 41

42 42 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ 2012 ÖSYS PUANLARI Programın Adı Puan Türü KONTE NJAN YERLE ŞEN En Küçük Puan BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,611 ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,481 EGE ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,544 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,769 MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,608 ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,041 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,033 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ (ESKİŞEHİR)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,507 GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,341 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,312 NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜN. (KONYA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,394 ANKARA ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,047 NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜN. (KONYA)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,872 MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,7 ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (AYDIN)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,714 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,16 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,644 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,514 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,048 GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,231 SAKARYA ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,042 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,872 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ (BOLU)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,399

43 43 KOCAELİ ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,817 GİRESUN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,301 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,994 BALIKESİR ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,79 MERSİN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,619 KASTAMONU ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,888 ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,025 AMASYA ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,024 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,788 AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ (KIRŞEHİR)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,733 DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ (KÜTAHYA)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,224 ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (AYDIN)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,767 DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,34 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,09 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,953 ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,554 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,428 SAKARYA ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,869 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,405 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK KARAELMAS) ÜN. Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,942 ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,469 CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,837 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,695

44 44 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ (DENİZLİ)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,684 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,105 YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ (VAN)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,388 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ (BURDUR)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,291 FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,28 KASTAMONU ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,208 AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ (AFYON)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,104 KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,044 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ (BURDUR)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,541 ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,394 DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ (KÜTAHYA)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,605 CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,756 GİRESUN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,464 SİNOP ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,948 AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ (AFYON)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,934 BÜLENT ECEVİT (ZONGULDAK) ÜN.Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,525 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,34 MERSİN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,321 MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,998 MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,894 KAFKAS ÜNİVERSİTESİ (KARS)Okul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,877 AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi ÖğretmenliğiYGS ,193 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ (DENİZLİ)Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,132 AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİOkul Öncesi Öğretmenliği (İÖ)YGS ,721

45 45 Okul öncesi öğretmenliği bölümünden 2012 yılında KPSS’de 5807 kişi atama yapılmıştır puanla en son kapamıştır.


"MESLEK TANITIMLARI Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen) Web: İletişim: İletişim:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları