Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Moda Modanın tanımı: Değişiklik gereksinmesi veya süslenme özentisi ile toplum hayatında topluma yayılan geçici yeniliklere dir. Random House sözlüğüne.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Moda Modanın tanımı: Değişiklik gereksinmesi veya süslenme özentisi ile toplum hayatında topluma yayılan geçici yeniliklere dir. Random House sözlüğüne."— Sunum transkripti:

1 Moda Modanın tanımı: Değişiklik gereksinmesi veya süslenme özentisi ile toplum hayatında topluma yayılan geçici yeniliklere dir. Random House sözlüğüne göre moda: 1. Giysi, etiket, davetler ve diğerlerinin günlük alışkanlık veya stili 2. Giyimin, davranışların vb. özellikle seçkin veya seçkin olmak için yapılanan bir toplum tarafından geleneksel kullanımı. 3. Tarz, yol. 4. Herhangi bir şeyin yapısı, formu. Bu tanımlar modanın zaman içinde gerçek anlamından uzaklaştığını kanıtlıyor. Bugün çoğumuz için moda, yalnızca giysi anlamına geliyor. Oysa bu kadar basit değil. Moda; sanat, müzik, tiyatro, edebiyat, yemek, iç mimarlık, mimari, bahçe bakımı gibi konuları, daha doğrusu duyuları uyaran her şeyi içine alır. Gene de, bu değişimin mantığı anlaşılabilir. Tarihte, belirli bir çağa ait olan giyim stili kayıtlara 'moda' diye geçiyor. Giyim alışkanlığı; yaşanan anın havası ile eşanlamlı olarak kullanılıyordu.

2 Moda Şimdilerde modanın anlamı çok farklı.
Kitle iletişim araçları sayesinde moda herkese, her kesime ulaşabiliyor. Birçok ülkedeki asil sınıf neredeyse yok oldu. Mevcut olan yerlerde de kişinin giysisinden asil veya basit biri olup olmadığını anlamak neredeyse imkansız. Kısaca, artık yeterince zenginseniz her şeye sahip olabilirsiniz. Moda hükmedilemeyen hayati bir güç olarak kaldı. Her gün giyinmek zorunda olduğumuz gerçeğiyle yüzleşirsek, giysi seçimimiz ne giydiğimizi umursamamıza bağlı. Kıyafetlerimiz bizimle ilgili birçok şey söyler. Kendimize olan güvenimizi ve başkalarının bize bakışını etkiler. Özünde doğru olmasa da, bu böyle algılanıyor. Modanın itici güçleri olan tasarımcılar, perakendeciler, aracılar ve moda basını, bugün çok daha büyük bir güçle yer değiştirdi.

3 Moda Kitle pazarlaması, modayı ele geçirdi. Etek boylarının kısalması veya uzaması gibi kaprislerle ilgilenilmiyor artık. İnsanlar ne istediklerinin farkında 'daha fazla' olmaya başladılar ve moda yarışı içinde olmak istemiyorlar. Şık giyinme arzusu yerini rahat giyime bıraktı. Değerler değişti ve artık insanlar giyimi hayatlarında bir öncelik olarak görmüyorlar. Daha ötesi insanların yalnızca eğlenmek için alışverişe harcayabilecekleri kadar zamanları yok. Neyse ki, modacılar zeki ve tasarımcılar yavaş yavaş daha değişik düşünmeye başladılar. En yeni modayı dayatmak yerine, imaj oluşturmak üzerine yoğunlaştılar. İmaj, bugün modayla eşanlamlı düşündüğümüz bir kelime. Sezonun geçici heveslerinden yorgun düşen insanlar bu yeni düşünce akımını hoş karşılıyorlar. Her sezon sokakları adım adım gezmek yerine, kendi imajlarıyla özdeşleştirebilecekleri bir mağazayı tercih ediyorlar. Bu nedenle belirsizlikle geçen bir dönem yerini güvenilir bir kaynağa bıraktı. Bu nedenle, bir tüketicinin modaya uymasını garanti etmek yalnızca modaya uyması ile değil, kendi stili ve rahatının sağlanmasıyla da olur. Rahatlık, moda dünyası için yeni bir kavram.

4 Moda İmaj yaratılması bir uzman ordusunun dahil olduğu bir 'dolar basma' makinesidir. Pazar araştırması, tanıtım, modeller, makyaj uzmanları, fotoğrafçılar, kuaförler, art direktörler, stilistler, promosyon, reklam, ünlü kişilerin giydiği kıyafetler ve tabii ki satın aldığınız yerin havası... Her biri tüketiciyi baştan çıkarmada rol oynuyor. Artık işler değişti. Yaratıcılık tek başına yeterli değil; gerçekçilik, esneklik artı bu çok değişken ve rekabetçi dünyada ayakta kalabilmeyi sağlayacak yeterli kaynaklara sahip olmak, bugün modanın ne olduğunu bize anlatıyor. Moda değişimi temsil eder. Değişim olmadan modadan bahsedemeyiz. Sayılamayacak kadar çok mal ve hizmetin kuşattığı bir dünyada bireyin özgüllüğe, biricikliğe ve değişime duyduğu ihtiyacın bir sonucudur moda. Hiç bir mal ve hizmet kitlesel üretim ve kitlesel tüketim örüntüleri içinde biricik olamaz ama sürekli değişim çarkının içinde tutulabilir. Bu kitlesellik aynı zamanda değişimin bireyselleşmesini de engeller, dolayısıyla değişimin bireysel değil toplumsal bir ifadesi vardır. İnsanlar da bireysel değişimin değil, ait oldukları toplumsal grubun değişiminin peşindedirler; toplumsal düzende gruplar arasında farklılaşma çabası vardır, bir sosyal grup diğer sosyal gruptan farklılaşmaya uğraşır. Bu yüzden değişimi toplumsal bir durum olarak açıklayabiliriz.

5 Moda Simgeler, semboller, göstergeler bu değişimin ürünleridir.
Değişimdeki toplumsallık aynı zamanda toplumsal grubun bireyleri arasındaki taklit mekanizmasını da işletir. Moda toplumsal gruplar arasındaki bölünmenin bir ürünüdür. Hem belli bir toplumsal grubu birada tutar hem de onları diğerlerinden ayırır ve kapalı bir hale getirir. Modanın toplumsal olarak yerleşmesi ve yaygınlık kazanması için de bireylerin hem bir toplumsal gruba ait olma isteği taşıması yani bütünleşme isteği hem de diğer gruplardan farklılaşma beklentisinin bir arada olması gerekir. Öte taraftan da, hem bir toplumsal gruba bağlanıp onun içinde erime eğilimi hem de bireysel farklılaşma ve grubun diğer mensuplarından ayırt edilebilir olma eğilimi vardır. Tüm bunlarla beraber modanın tüm toplumsal gruplar içinde de yaygınlaşmaması gerekir, çünkü yaygınlaşması onun ayırt edici olma özelliğini de ortadan kaldırıyor demektir. Toplumsal düzende modaya uyanlarla uymayanlar arasındaki fark, farklılaşma ihtiyacına cevap veren bir durumdur.

6 Moda Bu durum modanın değişimle olan ilişkisini de kurmaktadır.
Moda hızlı, sürekli ve düzenli değişen bir mekanizmayı ifade eder ve aynı zamanda bir yenilik talebi tatminidir ama bu değişim ve yenilikler eski stil ve modellerin çeşitlenmesi ve sık sık onların tekrarından öteye de çok geçmez. Modanın tekrara dayanan değişimi toplumsal grupların hayat tarzını da aynı tekrarla farklılaştırmaktadır. Hayat tarzının değişimi ile modanın değişimi tüm toplumsal gruplarda eşzamanlı hareket etmez. Burjuva sınıfının bu ikili değişim ilişkisinde belirleyici bir rolü vardır. Burjuvazi modanın toplumsal düzeyde yaygınlaşmasının öncüsü durumundadır, bunu yaparken; modanın hızlı değişimini teşvik eder ve toplumsal tabakanın alt gruplarının üst grupları taklit etme yeteneğini hızla geliştirir. Aynı zamanda üst tabakanın alt tabakalar tarafından benimsendiğini de gösteren bu durum modanın da artık toplumsal olarak vazgeçilmezliğinin bir göstergesidir.

7 Bu yaz saçlarda çok fazla değişiklik olmayacak.
Yaza damgasını doğal saçlar vuracak! Sıcak günlere az kaldı. Bu yaz her zaman olduğu gibi rahat ve kullanışlı saç modelleri yine ön planda olacak. -Bu yaz hanımlar saçlarında ne tür değişiklikler yapacak? Bu yaz saçlarda çok fazla değişiklik olmayacak. Çünkü tüm kış saçıyla uğraşmak hanımlarda bıkkınlık yarattığından yazın daha salaş ve yıkayıp çıkabilecekleri modelleri tercih edeceklerdir. Gerek sıcak hava gerek deniz havuz aktivitelerinden dolayı da kuaföre bile uğramak istemeyecekler. Bunun içinde bu yaz çoğu kadının başında bandanalar, tül fularlar ve aksesuarlar görürseniz şaşırmayın. Dağınık kadınlar farkında olmadan bir akım yaratacaklar sanırım! Bence de doğrusu bu, ne öyle yazın sıcağında kuaförde özenle yapılmış saçla dolaşmak, mevsime bile aykırı. Ne yapmalı at kuyrukları basit örgüler veya kısacık kesimlerle yaz atlatılmalı. Yazın düğün ve gece davetlerinin bol olduğu bir mevsim, bu tür anlarda da saçı uzun olanlara sıkı ense topuzları ya da çok doğal dalgalar öneriyoruz, ne de olsa 60’lar geri geldi.

8 Bu senenin renkleri devam edecek.
Yaza damgasını doğal saçlar vuracak! Sıcak günlere az kaldı. Bu yaz her zaman olduğu gibi rahat ve kullanışlı saç modelleri yine ön planda olacak. - Kısa saç modelleri, çok da riskli bir grup mu? Yazın en favorisi kısa kesimlerdir. Gerek sıcak havalar gerek rahat bir kullanım için kısa saç değişmez bir yaz modelidir. Ancak kısa kesimlerde en çok dikkat edilmesi gereken unsur kişinin kuaförden çıktıktan sonra da kendinin de rahatça şekillendirip kullanacağı modeller olmalı. Ayrıca kısa saçı ön plana çıkaran renktir ve renklendirilmemiş kısa bir saçın havası olmaz. Renklendirirken de çabuk akıp solacak renklerden uzak durun bunun içinde daha çok sarı ve tonlarını öneriyoruz. - Bunun dışında öne çıkan bir renk olacak mı? Bu senenin renkleri devam edecek. Yine karameller hafif ya da yoğun bakırlar daha yumuşak ve doğal tonlar tercih edilmeli. Bu yazın modası doğallık ve bu yaza doğal kadınlar damgasını vuracak.

9

10


"Moda Modanın tanımı: Değişiklik gereksinmesi veya süslenme özentisi ile toplum hayatında topluma yayılan geçici yeniliklere dir. Random House sözlüğüne." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları