Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanElgin Sancak Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
14 janvier 20151 Kriz Ortamında İnovasyon Antalya, 19 Aralık 2008 Şirin Elçi Technopolis Group Türkiye Direktörü
2
14 janvier 20152 Krizler inovasyonu tetikler 1907 San Francisco depremi ve yangının ardından ABD’de baş gösteren kriz ‘Federal Rezerv Sistemi’nin kurulmasını sağladı. 2. Dünya Savaşı, seri imalatı mümkün kılacak yeni teknolojilerin ve üretim yöntemlerinin geliştirilmesine yol açtı. İnternet ABD’ye karşı nükleer saldırı tehditine karşı geliştirilen çözümlerden biri. © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye
3
14 janvier 20153 1911, Schumpeter: “inovasyon, ekonomik kalkınmanın itici gücüdür...” 1943, Schumpeter: “ekonomik krizler inovasyon ve ekonomik büyüme için platform yaratabilir.” Geroski: “ekonomik durgunluk dönemlerini “pit-stop” gibi görmek gerek...” Yarışa verilen bu kısa arada yapacaklarınız yarışa tekrar başladığınızda kaçıncı sırada olacağınızı belirler... © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye Krizler inovasyonu tetikler
4
14 janvier 20154 İngiltere’de, 1980’lerdeki krizde rekabet gücü düşük sektörlerden çıkıldı; daha esnek sermaye ve işgücü piyasası oluşturuldu; kamu iştirakleri özelleştirildi... Girişimcilik faaliyetleri arttı. 3 milyona varan işsizliğin ardından toparlanan ekonomi hızla büyüme eğilimine geçti. © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye Kriz, yapısal inovasyon için katalizördür...
5
14 janvier 20155 Bugün Yaşanan Krizle İlgili Paylaşılan Ortak Görüş... “Bugün yaşanan sıradan bir ekonomik kriz değil; dolayısıyla sıradan ekonomik kriz çözümleri yeterli olmayacaktır. Sıradan olmayan çözümlerin geliştirilmesi inovatif yaklaşımla mümkün, ve inovasyon burada en önemli çıkış noktası olmalı. Bugün yaşanan krizde inovasyonsuzluk öldürücü olacaktır.” © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye
6
14 janvier 20156 Kimler “inovasyoncu” olmalı? Sistemin tüm aktörleri... Güney Kore hükümeti, 1990’ların sonunda yaşanan ekonomik krizde özel sektörün inovasyon faaliyetlerine hızla ve artan miktarlarda destek sağladı. İki yıl sonra görüldü ki inovasyon harcamaları kriz öncesi dönemin çok üzerine çıkmış durumda. Ekonomik kriz sona erdiğinde Güney Koreli işletmeler rakiplerinin önünde yarışa devam ettiler. © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye
7
14 janvier 20157 Kaynak: Dünya Bankası AB15 ortalamasına göre kişi başına düşen gelir G. Kore Türkiye © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye
8
14 janvier 20158 Finlandiya’nın 1990’larda karşı karşı kaldığı krizde işsizlik %20’lere, bütçe açığı GSYİH’nın %70’ine tırmandı. Devletin geliştirdiği çözüm, inovasyon, eğitim ve Ar-Ge’ye hızla kaynak ayırarak uzun vadeli yapısal dönüşümü başlatmak oldu. On yıl sonra Finlandiya karşımıza dünyanın en inovatif ve rekabetçi ülkesi olarak çıktı. © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye Kimler “inovasyoncu” olmalı?
9
14 janvier 20159 Kaynak: WEF
10
14 janvier 201510 Çin ve Singapur gibi ülkeler inovasyon stratejilerini güncelliyor ve mevcut şartlar altında daha inovatif ve rekabetçi olabilmek için yeni taktikler geliştiriyor. Örneğin Çin Maliye Bakanı, işletmelere sağlanacak yaklaşık 860 milyon dolarlık bir destekle inovasyonun ve yapısal değişimin teşvik edileceğini açıkladı. Bugün… © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye
11
14 janvier 201511 Ekonomileri tekrar canlandırmanın yolu inovasyon ABD’de 900 girişim sermayesi firması tarafından yönetilmek üzere toplanmış 250 Milyar Dolarlık fon Krize rağmen bu tutarın önemli bir kısmı yatırıma dönüşüyor. İngiltere, yeni inovatif girişimciler yaratarak ekonomiyi canlandırmak için 1 milyar pound’luk girişim sermayesi fonu kurmayı tartışıyor. © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye
12
14 janvier 201512 Büyük Buhran döneminde Du Pont, Ar-Ge’cilerinden temel araştırmayı bir kenara bırakıp inovasyona yönelmelerini istedi. Bu strateji sonucu ortaya çıkan ürünlerden biri nylon oldu. HP 1969-70 krizinde cep boyutundaki hesap makinelerini geliştirdi. © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye Kimler inovasyoncu olmalı?
13
14 janvier 201513 1993, Tom Siebel satış personelini yönetmeye yönelik bir yazılım ABD ekonomisinin kötü olduğu dönem... Krizden dolayı işsiz kalmış yazılımcıları işe alıp, iflas eden bir şirketin sattığı bilgisayarları alarak, aylardır kiracı bulamayan bir ofisi en düşük fiyattan tutup yerleşti. 1995’de 1 Milyon Dolardan daha az bir maliyetle tamamlanan ürün rakipsizdi... Şirket, 1996’da halka açıldı. 2000’de gelir 1 Milyar Doları aştı. © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye Kriz kimin için fırsattır?
14
14 janvier 201514 Tom Siebel şirketini 2005’de 5.8 Milyar Dolar’a Oracle’a sattı. Bugünlerde CV toplamaya başladı. “piyasada gerçekten çok iyi pek çok insan boşta; geleneksel kafadaki şirket sahipleri ‘piyasalar kötü, daha da kötü olacak’ diyerek kıllarını kıpırdatmıyorlar...ama zamanlama daha iyi olamaz.” © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye Kriz kimin için fırsattır?
15
14 janvier 201515 Economist 2007: Hintli balıkçıların cep telefonu kullanmalarının sağlamasıyla karlılıkları %8 oranında arttı; balığın müşteriye yansıyan fiyatı %4 azaldı... İnovasyonu doğru tanımlayıp geniş düşünmeye devam… © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye
16
14 janvier 201516 20 yıl önce, ABD’de 2 kasaba: Allentown ve Youngstown İkisinin de ekonomisi çelik üretimine dayalı Sektör çökünce karşı karşıya kalınan büyük kriz Krizden hasarsız çıkmayı Allentown başarırken, Youngstown dibe vurdu. Allentown’ın farkı, bölge dışındaki ağlarla entegre güçlü sosyal ağlar; fırsatların peşinde, yeniliğe ve işbirliğine açık girişimci bir toplum… Youngstown tutucu; zayıf sosyal ağlar; dışarıya ve işbirliğine kapalı… © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye İşbirliğine devam…
17
14 janvier 201517 © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye Bölgede yaratılan ortam ve kurulan sosyal ağlardan dolayı, sadece bir üniversitedeki, Massachusetts Institute of Technology’deki (MIT), inovasyonlarla kurulan şirketlerin oluşturacağı bir ulus, dünyanın gayrisafi yurtiçi hasıla bakımından en büyük 24. ekonomisini oluşturur. Ada, K (2006) İşbirliğine devam…
18
14 janvier 201518 Bir adama bir balık verirsen onu o gün için beslersin. Bir adama bir olta verirsen, adam kendisini ve ailesini olta kullanılmaz hale gelinceye kadar besler. Bir adama oltalar konusunda eğitir, inovasyonun ne olduğunu öğretir, daha inovatif oltalar yapması için imkan yaratırsan kendisini, ailesini ve köyündeki herkesi yıllar boyunca besler... © 2008, Şirin Elçi, Technopolis Türkiye İnovasyonu öğretmeye ve yaygınlaştırmaya devam…
19
14 janvier 201519 Teşekkürler sirin.elci@technopolis-group.com www.technopolis-group.com/tr www.technopolis.com.tr Technopolis Group'un Amsterdam, Ankara, Brighton, Brüksel, Paris, Stokholm, Talin ve Viyana'da ofisleri bulunmaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.