Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Muhterem ÇÖL Sektörel Rekabet ve Tüketici Hakları Daire Başkanı 02 ARALIK 2008 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Muhterem ÇÖL Sektörel Rekabet ve Tüketici Hakları Daire Başkanı 02 ARALIK 2008 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu."— Sunum transkripti:

1 Dr. Muhterem ÇÖL Sektörel Rekabet ve Tüketici Hakları Daire Başkanı 02 ARALIK 2008 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu

2

3 ANLAŞMAZLIK İki ya da daha çok tarafın düşünce ve amaçları arasında ayrılık, uyuşmazlık, ihtilaf. UZLAŞMAZLIK Anlaşmaya, uzlaşmaya yanaşmama durumu. ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK

4 UZLAŞMAZLIKLAR-1 Yerleşik İşletmecinin Pazardaki hakim konumunu korumak istemesi durumunda SERBESTLEŞMEYEBAĞLI ARABAĞLANTIANLAŞMAZLIKLARI Farklı şebekelerin irtibatlandırılması sonucunda

5 TÜKETİCİYEİLİŞKİN İşletmeciler ile Tüketiciler Arasında FREKANS ANLAŞMAZLIKLARI Frekans Tahsis ve Tesciline İlişkin UZLAŞMAZLIKLAR-2

6

7 DÜZENLEYİCİ KARAR Doğal resmi sürecin tamamlanmasından sonra anlaşamayan tarafların durumlarına ilişkin Düzenleyici Otoritenin karar vermesi UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI

8 MAHKEME KARARI SON ÇARE Sonuç alınırSonuç alınır Resmi yaptırım gücüResmi yaptırım gücü Yüksek MaliyetYüksek Maliyet Yargı kararlarında gecikmeYargı kararlarında gecikme Sektörde uzman kişiler azSektörde uzman kişiler az UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI

9 ALTERNATİF ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ DAHA AZ RESMİ  Karşılıklı Görüşme-Müzakere  Arabuluculuk  Hakemlik UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI

10

11 Genel Yaklaşımlar… DAHA AZ RESMİ ANLAŞMAZLIK ÇÖZÜMLEME PROSEDÜR ÖRNEKLERİNİN ORGANİZE EDİLİP YAYGINLAŞTIRILMASI ALINAN KARARLARIN YAYIMLANMASI VERİ TABANININ OLUŞTURULMASI OLUMLU SONUÇLAR ALINAN ALTERNATİF ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARININ YASAL DAYANAĞININ GELİŞTİRİLMESİ POLİTİKA BELİRLEYİCİLER VE DÜZENLEYİCİLER ONLİNE KAYNAKLARDAN VE HİZMETLERDEN AZAMİ ÖLÇÜDE YARARLANMALI

12 Genel Yaklaşımlar… İLGİLİ KURULUŞLAR İLE MESLEKİ TECRÜBE VE GÖRÜŞLERİN PAYLAŞILMASI TESİS EDİLEN ÖNLEMLERDE UZLAŞMAYA VARILMASI ANLAŞMAZLIĞI ORTADAN KALDIRACAK ÖNLEMLER ALINMALI ULUSLAR ARASI DENEYİMLERDEN İSTİFADE İÇİN İRTİBATIN GELİŞİTİRİLMESİ

13

14 İŞLETMECİ ÇÖZÜM ? HAKEM HEYETLERİ BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ve İLETİŞİM KURUMU ÇÖZÜM ? T. MAHKEMELERi ÇÖZÜM ? TÜKETİCİ ÇÖZÜM MEKANİZMALARI Görüş

15 İÇERİK 1. BÖLÜM Amaç, Kapsam, H.Dayanak, Tanımlar 2. BÖLÜM Hak ve Yükümlülükler Tüketici Şikayetleri Çözüm Mekanizması 3. BÖLÜM Abonelik Sözleşmeleri 4. BÖLÜM Faturalara İlişkin Esaslar 5. BÖLÜM Diğer Hükümler ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞİ

16

17 1 Tüketici Hakları, Rekabet, Yatırım ve Gelişme açısından çok önemli 2 Çözüm Mekanizmaları hızlı, etkin olmalı 3 Resmi Çözüm Mekanizmaları daha etkin SONUÇ ve DEĞERLENDİRME-1

18 4 5 Alternatif Çözüm Yaklaşımları Yaygınlaştırılabilir İlk Çözüm Merci Anlaşmazlığın Çıktığı Noktadır SONUÇ ve DEĞERLENDİRME-2

19 İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM…


"Dr. Muhterem ÇÖL Sektörel Rekabet ve Tüketici Hakları Daire Başkanı 02 ARALIK 2008 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları