Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ 10 Aralık 2013 T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı “Otomotiv Sanayinin Çelik Sektörü İle İlişkileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ 10 Aralık 2013 T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı “Otomotiv Sanayinin Çelik Sektörü İle İlişkileri."— Sunum transkripti:

1 Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ 10 Aralık 2013 T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı “Otomotiv Sanayinin Çelik Sektörü İle İlişkileri Açısından Geleceğe Bakışı”

2 lKuruluş 1974 lTemel Amaçlar:  Kamu Kurum ve Kuruluşları İle Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlarda Otomotiv Sanayini Temsil Etmek  Otomotiv Sanayi İle ilgili Bilgileri Derlemek, Değerlendirmek ve Yaymak  Sanayiyi İlgilendiren Alanlarda Ortak Çalışmaları Düzenlemek ve Koordine Etmek lOSD, MARTEK’nin Kurucu ve Aktif Üyesidir lOSD, Aşağıdaki Uluslararası Kuruluşlarda Aktif Üyedir:   OICA  ODETTE    ACEA Liaison Committee  ENX lOSD, ACEA/EUCAR ve AB ERTRAC Kuruluşlarında Gözlemcidir lOSD, Birleşmiş Milletler AEK WP29 ve EU Motor Vehicle Technical Committee Çalışmalarında Türkiye’deki Otomotiv Sanayini Temsil Etmektedir Otomotiv Sanayii Derneği /

3 3 MONTAJ YAN SANAYİİNİN GELİŞMESİ KAPASİTE ARTIŞI İHRACAT TAM ENTEGRASYON / ÜRETİM MERKEZİ Ar - Ge, Tasarım ve Teknoloji Yönetimi FİKRİ VE SİNAİ MÜLKİYET ….. Yakın Gelecek Hedefi MÜKEMMELİYET MERKEZİ Lisans Yerlileşme Üretimin Modernizasyonu Güncel Model Kapalı Pazar İthal İkamesi Serbest Pazar Tam Rekabet Otomotiv Sanayiinin Gelişme Süreci: 1960 / ……. Geçiş Dönemi İhracata Üretim Sürdürülebilir Küresel Rekabet

4 Izmir Adapazarı Ankara Konya ISTANBUL Gölcük Aksaray Izmit Bursa Eskişehir Adana Türkiye’de Otomotiv Sanayii Üretimin % 85’i Marmara Bölgesinde

5 Türkiye’deki Sanayiinin Genel Yapısı (x 1.000) ●Türkiye'deki Motorlu Araçlar Sanayii Önde Gelen Küresel Firmalarla Yoğun Entegrasyon İçindedir ●Kuruluşunda AB Sanayii Yer Almıştır ●Gümrük Birliği ile Birlikte U.Doğu Firmaları da Üretime Başlamıştır. AB Firmaları ile Üretim Payı Yüzde 81 iken U.Doğu Firmalarının Üretimdeki Payı Yüzde 17 dir ●2012 Yılı İtibarı ile 1,4 Milyon Otomobil + Hafif Ticari Araç Olmak Üzere Toplam Kapasitesi 1,5 Milyon Araç/Yıl Düzeyindedir ●Sanayi Üretiminin Yüzde 85 i Doğu ve Güney Marmara Bölgesindedir

6  İç Pazar Yeterince Büyümüyor  Pazarda İthalatın Payı, Otomobilde Yüzde 69 ve Toplamda Yüzde 59  Yıllık Ortalama 121 bin Yerli Otomobil ve 120 Bin Hafif Ticari Araç Satılıyor  Otomobil Üretiminin Yüzde 75 i ve Toplam Üretimin Yüzde 70 i İhraç Ediliyor  Otomotiv Sanayimizin Büyümesi Önemli Oranda İhracata Bağımlı  İç Pazar Yeterince Büyümüyor  Pazarda İthalatın Payı, Otomobilde Yüzde 69 ve Toplamda Yüzde 59  Yıllık Ortalama 121 bin Yerli Otomobil ve 120 Bin Hafif Ticari Araç Satılıyor  Otomobil Üretiminin Yüzde 75 i ve Toplam Üretimin Yüzde 70 i İhraç Ediliyor  Otomotiv Sanayimizin Büyümesi Önemli Oranda İhracata Bağımlı 2002/2012 Yıllık Ortalama İhracat TİPLERÜretimİhracatİhracat % Otomobil ,07% HTA ,17% ATA ,48% Toplam ,67% Son 11 Yılda Sanayiinin Durumu 2002 / 2012 Değişim  Kapasitex 1.7  Üretimx 3.4  İhracatx / 2012 Değişim  Kapasitex 1.7  Üretimx 3.4  İhracatx 3.1

7 Küresel Üretimin Değişimi ve Gelecek (x Milyon) 2013 Yılı Tahmini Yüzde 5 Artış OICA & LMC Automotive Report-2011 Küresel Üretim, 2011 Yılında Yüzde 3 ve 2012 Yılında da Yüzde 5 Arttı, 2013 Yılında Yüzde 5 Artış Bekleniyor

8 Küresel Üretimde Bölgesel Değişim 2008 / 2024  Küresel Üretim Kuzey’den Güney’e ve Batı’dan Doğu’ya Kaymaktadır  Bu Gelişme Türkiye İçin Bir Fırsattır J.D.Power /2024 Değişim BRIC Gelişmiş

9 2011 / 2012 Yılları Küresel ve AB Üretiminde Türkiye  2012 Yılında Türkiye Küresel Üretimde Bin Adet İle 16. oldu  AB Üretiminde ise 6. sırada yer aldı  2012 Yılında Türkiye Küresel Üretimde Bin Adet İle 16. oldu  AB Üretiminde ise 6. sırada yer aldı Kaynak : OICA 2013

10 2011/2012 Yılında Küresel Üretimin Değişimi (x 1.000) 2009 Yılında: Dünyada 17 nci ve AB’nde 7 nci 2010 Yılında: Dünyada 16 ncı AB’nde 5 nci 2011 Yılında: Dünyada 17 ncı AB’nde 5 nci 2012 Yılında: Dünyada 17 nci AB’nde 6 inci Adet Üretim LMC & OICA

11 11 Üretim Ve İhracatın Değişimi (X1000) ● Aylık İhracat Özellikle 2001 Yılından Sonra Düzenli Olarak Arttı ● Bu Suretle 2001/2002 Krizinde Daralan İç Talebin Üretim Üzerindeki Olumsuz Etkisi Dengelendi ve Üretim Krize Rağmen Arttı ● İhracatın Üretimdeki Payı 2008 Yılında Yüzde 79 Oldu; Ancak AB ndeki Daralma Nedeni İle Bu Pay 2011 Yılında Yüzde 66 Düzeyine Kadar İndi, 2012 Yılında Yüzde 67 Oldu ● İhracat 2009 Yılında Tekrar Yükselişe Geçti Ancak Hala Eski Düzeyinin Altında ● Aylık İhracat Özellikle 2001 Yılından Sonra Düzenli Olarak Arttı ● Bu Suretle 2001/2002 Krizinde Daralan İç Talebin Üretim Üzerindeki Olumsuz Etkisi Dengelendi ve Üretim Krize Rağmen Arttı ● İhracatın Üretimdeki Payı 2008 Yılında Yüzde 79 Oldu; Ancak AB ndeki Daralma Nedeni İle Bu Pay 2011 Yılında Yüzde 66 Düzeyine Kadar İndi, 2012 Yılında Yüzde 67 Oldu ● İhracat 2009 Yılında Tekrar Yükselişe Geçti Ancak Hala Eski Düzeyinin Altında

12 2012 Yılı Sonuçları ve 2013 Yılı Beklentileri  İhracat, AB’nde Derinleşerek Devam Eden Krize Rağmen Yeni Modellerle Aratabilir  İç Pazarda Bir Talep Hareketi Beklenmektedir  Üretim Buna Bağlı Olarak Bin Düzeyine Yükselebilir  İhracat, AB’nde Derinleşerek Devam Eden Krize Rağmen Yeni Modellerle Aratabilir  İç Pazarda Bir Talep Hareketi Beklenmektedir  Üretim Buna Bağlı Olarak Bin Düzeyine Yükselebilir

13 Kaynak: TÜİK – GTİP Kara Taşıtları ve Bunların Aksam ve Parçaları Verileri Otomotiv Ürünleri Toplam Dış Ticareti (Milyon $)

14 Motorlu Taşıtlar Dış Ticareti (Milyon $) Kaynak: TÜİK Dış Ticaret Verileri

15 Otomobil Dış Ticareti (Milyon $) Kaynak: TÜİK Dış Ticaret Verileri

16 *) GTİP Kapsamındaki Otomotiv Ürünleri 2012 Yılındaki Dış Ticaret Fazlası, İthalattaki Önemli Düşüş ve İhracattaki Artışa Bağlı Olarak Gerçekleşmiştir 2013 Yılında İthalatın Aşırı artışı Dengeyi Olumsuz Etkilemiştir 2012 Yılındaki Dış Ticaret Fazlası, İthalattaki Önemli Düşüş ve İhracattaki Artışa Bağlı Olarak Gerçekleşmiştir 2013 Yılında İthalatın Aşırı artışı Dengeyi Olumsuz Etkilemiştir  1996/ Milyon $ Açık  2001/ Milyon $ Açık  2007/ Milyon $ Fazla  Milyon $ Açık  Milyon $ Fazla  2013 İlk 9 Ay0.282 Milyon $ Fazla  1996/ Milyon $ Açık  2001/ Milyon $ Açık  2007/ Milyon $ Fazla  Milyon $ Açık  Milyon $ Fazla  2013 İlk 9 Ay0.282 Milyon $ Fazla Otomotiv Ürünleri *) Dış Ticareti Fazla Vermektedir Dış Ticarette Denge

17 Sanayimizde ArGe Merkezleri Hızla Kuruluyor Sanayimizde ArGe Yetkinliği Gelişiyor  Aralık 2013 de Çalışan 150 ArGe Merkezi İçinde 49 ArGe Merkezi ile Sanayimiz İlk Sıradadır  ArGe Faaliyeti Yeni Teknolojileri Geliştirmesi, Verimliliğin ve Rekabet Gücünün Arttırılmasında Stratejik Önemdedir  ArGe Merkezleri ile ArGe Faaliyetleri, Sanayimizin Rekabetçiliğini Koruması, Yeni Projelerde Cazibe Merkezi Olması İçin Çok Önemlidir Sanayimizde ArGe Yetkinliği Gelişiyor  Aralık 2013 de Çalışan 150 ArGe Merkezi İçinde 49 ArGe Merkezi ile Sanayimiz İlk Sıradadır  ArGe Faaliyeti Yeni Teknolojileri Geliştirmesi, Verimliliğin ve Rekabet Gücünün Arttırılmasında Stratejik Önemdedir  ArGe Merkezleri ile ArGe Faaliyetleri, Sanayimizin Rekabetçiliğini Koruması, Yeni Projelerde Cazibe Merkezi Olması İçin Çok Önemlidir  ArGe Alt Yapı Çalışmalarının Kısa Süre İçinde Tamamlanması İle Yurt Dışında Yapılan Test ve ArGe Çalışmaları Yurt İçinde Yapılarak, Kaynak ve Zaman Tasarrufu Sağlanacaktır  Bu Çerçevede Otomotiv Test Alt Yapısının Sanayimizin Kullanabileceği Teknik Özelliklerde Gerçekleşmesi Çok Önemlidir  ArGe Alt Yapı Çalışmalarının Kısa Süre İçinde Tamamlanması İle Yurt Dışında Yapılan Test ve ArGe Çalışmaları Yurt İçinde Yapılarak, Kaynak ve Zaman Tasarrufu Sağlanacaktır  Bu Çerçevede Otomotiv Test Alt Yapısının Sanayimizin Kullanabileceği Teknik Özelliklerde Gerçekleşmesi Çok Önemlidir

18 Otomotiv Pazarı Doymamış Bir Pazardır  1000 Kişi Başına Düşen Motorlu Araç Sayısı 135 Ve Dünya Ortalaması 155 Araç/1000 Kişi, Bulgaristan’da 408 Araç/1000 Kişidir  Türkiye’de 1,000 Kişiye Düşen Araç Sayısı, Ülkemiz Ekonomisine Benzer Ülkelerin de Gerisindedir  Gelecek 10 Yıl İçinde Bu Düzeye Ulaşmak İçin Gerekli Araç Sayısı 10 Milyon Adettir  Bu Talebin İthalatla Karşılanmasının Bedeli İse Yaklaşık 100 Milyar $ Olacaktır  Bu Talebin, Yüksek Katma Değer Yaratan Ve Rekabetçi Bir Otomotiv Sanayi İle Karşılanması Zorunludur

19 Demir Çelik Sanayii İle İlişkiler - Değerlendirme  Küresel Bir Oyuncu Olarak Otomotiv Sanayimizin Yassı Ürünlerden Beklentisi Yoğun ve Değişiktir  Sanayimizle Artan Başarılı İşbirliği, Demir Çelik Sanayiine Küresel Otomotiv Tedarikçisi Olma Yolunu da Açacaktır  Üretimimizde Yerli Ürünlerin Payının Artma Potansiyeli Vardır  Yerli Kaynaklardan Tedarik, Sanayimizde Stratejik Bir Hedeftir  Özellikle Entegre Üretici Olarak ERDEMİR Son Yıllarda Sanayimize Yönelik Müşteri Ve Çözüm Odaklı Aktif Bir Pazarlama Faaliyetine Girmiştir  2010 Yılında ERDEMİR’in Sanayimizde Tedarik Payı Yüzde 25 İken 2013 Yılında Yüzde 40 Olması Beklenmektedir  Küresel Bir Oyuncu Olarak Otomotiv Sanayimizin Yassı Ürünlerden Beklentisi Yoğun ve Değişiktir  Sanayimizle Artan Başarılı İşbirliği, Demir Çelik Sanayiine Küresel Otomotiv Tedarikçisi Olma Yolunu da Açacaktır  Üretimimizde Yerli Ürünlerin Payının Artma Potansiyeli Vardır  Yerli Kaynaklardan Tedarik, Sanayimizde Stratejik Bir Hedeftir  Özellikle Entegre Üretici Olarak ERDEMİR Son Yıllarda Sanayimize Yönelik Müşteri Ve Çözüm Odaklı Aktif Bir Pazarlama Faaliyetine Girmiştir  2010 Yılında ERDEMİR’in Sanayimizde Tedarik Payı Yüzde 25 İken 2013 Yılında Yüzde 40 Olması Beklenmektedir

20 Otomotiv Sanayiinin Beklentileri - I  Üretim İçin Daha Fazla İç Tedarik:  Tüm Tedarik Zincirinde Tüketim 1.5 Milyon Ton  Çelik Servis Merkezlerinde Hizmetlerin Genişlemesi  C Yüzey Kontrolü ve Proses İyileştirme  Kalınlık ve Genişlik Sınırlarının Genişletilmesi (1800/2000 mm)  Dar Ölçü Taleplerine Uygun Fiyatla Hızlı Uyum (< 900 mm)  Daha Yüksek Gerilim (+ 700 Pascal)  Daha Düşük Tedarik Hacimlerde Üretim Esnekliği  Üretim İçin Daha Fazla İç Tedarik:  Tüm Tedarik Zincirinde Tüketim 1.5 Milyon Ton  Çelik Servis Merkezlerinde Hizmetlerin Genişlemesi  C Yüzey Kontrolü ve Proses İyileştirme  Kalınlık ve Genişlik Sınırlarının Genişletilmesi (1800/2000 mm)  Dar Ölçü Taleplerine Uygun Fiyatla Hızlı Uyum (< 900 mm)  Daha Yüksek Gerilim (+ 700 Pascal)  Daha Düşük Tedarik Hacimlerde Üretim Esnekliği

21 Otomotiv Sanayiinin Beklentileri - II  Demir Çelik Sanayiinde ArGe Faaliyetlerinin Kurumsallaşarak Genişletilmesi  ArGe Faaliyetlerinde Otomotiv Sanayiindeki ArGe Merkezleri İle Etkili ve Kurumsal İşbirliği  Otomotiv Tedarik Zincirinde Yer Alan Kalıp Üretim Şirketleri İle Kurumsal İşbirliği:  Yalova Kalıp Sanayi İhtisas Organize Bölgesi Kuruldu  Ürün Geliştirmede Önderlik: Yeni Nesil Çelikler-Kalıp Teknolojilerinde Danışmanlık-Tasarımda İşbirliği  Servis Merkezlerinde Sipariş Konsolidasyonu ile Ek Servis ve Alternatif Ürün Tedarik Çeşitliliği  Demir Çelik Sanayiinde ArGe Faaliyetlerinin Kurumsallaşarak Genişletilmesi  ArGe Faaliyetlerinde Otomotiv Sanayiindeki ArGe Merkezleri İle Etkili ve Kurumsal İşbirliği  Otomotiv Tedarik Zincirinde Yer Alan Kalıp Üretim Şirketleri İle Kurumsal İşbirliği:  Yalova Kalıp Sanayi İhtisas Organize Bölgesi Kuruldu  Ürün Geliştirmede Önderlik: Yeni Nesil Çelikler-Kalıp Teknolojilerinde Danışmanlık-Tasarımda İşbirliği  Servis Merkezlerinde Sipariş Konsolidasyonu ile Ek Servis ve Alternatif Ürün Tedarik Çeşitliliği

22 Vizyon ve Hedefler Otomotiv Sanayinin Vizyonu “Türk Otomotiv Sanayii, Avrupa Birliği İçindeki En Rekabetçi Üretim Ve Gelişmiş Bir Ar Ge Merkezi” Hedef: Daha Fazla Katma Değer Otomotiv Sanayinin Vizyonu “Türk Otomotiv Sanayii, Avrupa Birliği İçindeki En Rekabetçi Üretim Ve Gelişmiş Bir Ar Ge Merkezi” Hedef: Daha Fazla Katma Değer

23 INTERNET İlgilerinize Teşekkür Ederiz


"Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ 10 Aralık 2013 T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı “Otomotiv Sanayinin Çelik Sektörü İle İlişkileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları