Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ VE BÖLÜCÜLÜK AMERİKAN TECRÜBESİNDEN ALINACAK DERSLER Doç. Dr. Mustafa Özcan Rhode Island College, ABD edu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ VE BÖLÜCÜLÜK AMERİKAN TECRÜBESİNDEN ALINACAK DERSLER Doç. Dr. Mustafa Özcan Rhode Island College, ABD edu."— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ VE BÖLÜCÜLÜK AMERİKAN TECRÜBESİNDEN ALINACAK DERSLER Doç. Dr. Mustafa Özcan Rhode Island College, ABD edu

2 İÇİNDEKİLER  NASIL BİR GELECEK İSTİYORSUNUZ?  ÖNÜMÜZDEKİ ENGELLER  EN BÜYÜK TEHLİKE BÖLÜCÜLÜK  TÜRKLER VE KÜRTLER KARDEŞTİR: –ARAŞTIRMALAR NE DİYOR?  AMERİKAN BİRLİĞİ VE AZINLIKLAR –AMERİKADAN ÖRNEKLER  NE YAPMALIYIZ

3 NASIL BİR GELECEK İSTİYORSUNUZ?  Güçlü ve itibarlı olmak istiyorsunuz. Zengin olmak istiyorsunuz.  Çağdaş medeniyet seviyesinin üstüne çıkmak istiyorsunuz.  Her şeyin en iyisine sahip olmak istiyorsunuz.  Dünyanın en gelişmiş milletlerini geçmeden, onları yenmeden, her şeyi onlardan daha iyi yapmadan, bize huzur yok.

4 Lider Ülke Türkiye  Türkiye’nin başka ülkeler tarafından saygı duyulan, her bakımdan örnek alınan, model bir ülke olmasını, lider ülke olmasını istiyoruz.  Güçlü ve itibarlı bir Türk dünyası istiyoruz.  Güçlü ve itibarlı bir İslam dünyası istiyoruz.

5 İnsan Kutsal Bir Emanettir  Her insan bizim için kutsal bir emanettir.  Irkı, etnik kökeni, dili, dini, rengi, ne olursa olsun fark etmez.  Karnı tok, sırtı pek bir insanlık istiyoruz.  Sadece kendimiz için değil, herkes için aynı şeyi istiyoruz.  Davamız budur.

6 Türkiye’nin Geleceği  Davamız Türk milletini dünyanın en güçlü, en itibarlı ve en zengin milleti yapmaktır.  Bu ülkü bir gün gerçek olacaktır.  Türk milleti çağdaş medeniyet seviyesinin üstüne çıkacaktır.  Büyük yürüyüş başlamıştır.

7 Kader Anları  Türk milletinin tarihinde kader anları, dönüm noktaları vardır.  Satuk Buğra Han’ın İslâmı kabulü bir kader ânıdır, yeniden diriliştir. –Örnekler: Kaşgarlı Mahmud ve Halife (1074)  Malazgirt Zaferi bir dönüm noktasıdır.  İstanbul’un fethi öyledir.  Düşmanın İzmir’de denize döküldüğü gün bir başka dönüm noktasıdır.

8 Son Dönüm Noktası  Türk milleti için son dönüm noktası, Sovyetlerin çöktüğü andır.  Her dönüm noktasından sonra bir büyük yürüyüş başlamıştır. Büyük işler başarılmıştır.  İnanıyorum ki 21. yüzyılın ilk yarısı sona ermeden, Türk milleti tekrar dünyanın en büyüğü olacaktır. En iyisi olacaktır.  Bunu söyleyen sadece ben değilim –The Next 100 Years (2009)

9 ÖNÜMÜZDEKİ ENGELLER  Büyük yürüyüş başlamıştır ancak önümüzde engeller var, tuzaklar var.  Anadolu’da yaşamanın, Anadolu’ya sahip olmanın bedeli ağırdır.  Bu topraklarda herkesin gözü var.  Bu topraklarda ya birlik olursunuz, güçlü olursunuz, ya da yok olursunuz.

10 EN BÜYÜK TEHLİKE  Önümüzdeki büyük tehlike bölücülüktür.  Eğer Türkiye bölünürse büyük yürüyüş durur.  Türkler için felaket olur. Kürtler için daha da kötü olur.  En büyük olma, en iyi olma ideali ölmez, ama çok acılar çekilir.  Bir başka dönüm noktasını, bir başka yürüyüşü beklemek zorunda kalırız.

11 Bölücülüğe Destek Verenler  Yabancı güçler  Tiraj ve reyting peşinde koşan medya  Bölücülükten rant elde edenler  Cehalet, İhanet  Bütün bunlara rağmen Türkiye bölünmeyecektir.  Çünkü Türkler ve Kürtler kardeştir

12 TÜRKLER VE KÜRTLER KARDEŞTİR  Araştırmalar gösteriyor ki, Kürtlerin yüzde 90’dan fazlası en temel konularda Türkler gibi düşünüyor.  Onlar için de Türk devleti kutsaldır. Türk bayrağı kutsaldır. İstiklâl marşı kutsaldır. Kur’ân kutsaldır. Ezan kutsaldır.  Bu gerçeği iyi okumalıyız.

13 Araştırmalar Ne Diyor? Ortak Değerler  Türklerle Kürtlerin ne kadar güçlü ortak değerlere sahip olduğunu göstermek için, üç araştırmadan örnek vermek istiyorum:  BİLGESAM Araştırması (Ocak, 2011)  Bahçeşehir Üniversitesi araştırması (Aralık, 2009)  KONDA Araştırması (2006 ve 2008).

14 Bahçeşehir Üniversitesi’nin Araştırması  Bahçeşehir Üniversitesi tarafından 2009’da yaptırılan Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri Sosyo-Ekonomik ve Sosyo-Politik Yapı Araştırması iki kısımdan oluşmaktadır.  Araştırmanın ilk kısmı, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri’nde bulunan 15 ilde yapılmıştır.

15 Bahçeşehir Araştırması  Bu iller Adıyaman, Ağrı, Batman, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzurum, Hakkari, Iğdır, Kars, Malatya, Mardin, Muş, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Tunceli ve Van’dır.  Bu 15 ilde yaşayan 1782 kişiyle yüz yüze görüşülmüştür.

16 Bahçeşehir Araştırması  Araştırmanın ikinci kısmı, Doğu ve Güneydoğudan en çok göç alan 10 ilde yapılmıştır.  Bu iller Adana, Mersin, Ankara, İzmir, İstanbul, Kocaeli, Manisa, Aydın, Antalya ve Bursa’dır.  Bu 10 ilde yaşayan 2360 kişiyle yüz yüze görüşülmüştür.

17 Bahçeşehir Araştırması  Görüşme yapılan kişi sayısı toplam 4142’dir.  Hem doğudaki 15 ilde hem de göç alan 10 vilayette görüşülen vatandaşlara aynı cümleler okunmuş ve o cümlelerdeki yargılara katılıp katılmadıkları sorulmuştur.  Okunan cümleler şunlardır:

18 Bahçeşehir Araştırması  “Türkiye Cumhuriyeti Devleti benim için önemlidir.”  “Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak benim için önemlidir.”  “Türkiye Cumhuriyeti’nin bölünmez bütünlüğü benim için önemlidir.”  “İstiklal Marşı benim için önemlidir.”  “Türkiye Cumhuriyeti bayrağı benim için kutsaldır.  Araştırma yapılan 25 ilde Kürt veya Zaza olduğunu söyleyen vatandaşların bu hükümlere katılma oranı yüzde 91’dir.

19 Konda’nın Araştırması  KONDA araştırma şirketi tarafından yayınlanan Kürtler and Kürt Sorunu adlı rapor 2006 ve 2008 yıllarında yapılan iki araştırmaya dayanılarak hazırlanmıştır.  2006’da yapılan Biz Kimiz? Toplumsal Yapı Araştırması adlı çalışmada 79 ilde yaşayan, 18 yaş ve üstünde 47,958 kişiyle görüşülmüştür.

20 KONDA  KONDA’nın raporuna göre kendilerini Kürt ve Zaza olarak tanımlayanlar, çocuklar dahil 11 milyondur.  Nüfusun yüzde 15.7 Kürt ve Zaza’lardan oluşmaktadır.  Bunların yüze 66’sı Doğu ve Güneydoğu’da, yüzde 34’ü ise ülkenin diğer kısımlarında yaşamaktadır.  İstanbul nüfusunun yüzde 14.8’i Kürt’tür (yaklaşık 2 milyon).

21 Türk-Kürt Akrabalığı  KONDA’nın araştırmasına göre Türk akrabası olan Kürtlerin sayısı 2,600,000’dir.  Bu veri önemlidir çünkü kendisini Kürt ve Zaza olarak tanımlayan 18 yaş ve üstü yetişkin nüfusun sayısı yaklaşık 6,345,000’dur.  Toplam nüfusun yüzde 9.01’i.

22 Akrabalık  Buna göre, 18 yaştan büyük, evlilik yapabilecek Kürt ve Zaza nüfusun sayısı 6,345,000’dir ve bunların 2,600,000 Türklerle akrabadır.  Bir başka deyişle, yetişkin Kürt nüfusun yüzde 40.9’unun Türklerle aile ve akrabalık ilişkisi vardır.  Bu oran Amerika’daki etnik gruplar arasında bulunan akrabalık ilişkisinden çok yüksektir.

23 BİLGESAM Araştırması Bilge Adamlar Stratejik Araştırmalar Merkezi  Üyeleri arasında Emekli Büyükelçi İlter Türkmen, Yargıtay Onursal Başkanı Sami Selçuk ve emekli bürokratların bulunduğu BİLGESAM adlı kuruluşun yaptırdığı Kürtler ve Zazalar Ne düşünüyor? Ortak Değer ve Sembollere Bakış adlı araştırma Ocak 2011’de yayınlanmıştır.

24 BİLGESAM Araştırması  Araştırma Güneydoğu’da 17 il ile İstanbul ve Mersin’de yaşayan 8 bin 607 kişi ile görüşülerek yapılmıştır. Üç grup ilden veri toplanmıştır.  Terörün Yaşandığı İller –(Ağrı-Batman-Bingöl-Bitlis-Diyarbakır-Hakkari- Muş-Siirt-Tunceli-Van)  Terörün Fazla Yaşanmadığı İller –(Adıyaman-Elazığ-Erzurum-Gazi Antep- Kahraman Maraş-Malatya-Şanlı Urfa)  Göç İle Oluşan Mahalleler (İstanbul-Mersin)

25 BİLGESAM Araştırmasının Bulguları: Okunan Cümleler ve Katılma Oranları  Türk Bayrağı hepimizindir –Kürtleryüzde 86.7 –Zazalaryüzde 90.4  İstiklâl Marşı benim marşımdır –Kürtleryüzde 85 –Zazalaryüzde 89.7

26 Okunan Cümleler ve Katılma Oranları  Türk ordusu bizim ordumuz –Kürtleryüzde 81 –Zazalaryüzde 84.9  Türk tarihi bizim tarihimizdir –Kürtleryüzde 76.9 –Zazalaryüzde 84.6

27 Okunan Cümleler ve Katılma Oranları  Türkiye’nin her yeri benim memleketimdir –Kürtleryüzde 84.8 –Zazalaryüzde 91.1  Türklerle Kürtlerin ortak bir geleceği vardır –Kürtleryüzde 83.9 –Zazalaryüzde 85.5

28 Okunan Cümleler ve Katılma Oranları  Türkçe konuşmak benim için sorun teşkil etmez –Kürtleryüzde 86.4 –Zazalaryüzde 93.6  Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığından gurur duyuyorum –Kürtleryüzde 80.4 –Zazalaryüzde 82.8

29 Okunan Cümleler ve Katılma Oranları  Kürtlere federatif haklar verilmesi Kürt sorunu için kalıcı çözüm sağlar mı? –Kürtleryüzde 7.3 –Zazalaryüzde 5.9  Türkiye’de Kürtlere bağımsızlık verilmesi Kürt sorunu için bir çözüm müdür? –Kürtleryüzde 9.9 –Zazalaryüzde 7.8  Bu sonuçları iyi okumalıyız.

30 AMERİKAN BİRLİĞİ VE AZINLIKLAR  Türklerle Kürtlerin kardeş olduğunu göstermek için bir misal de Amerika’dan vermek istiyorum.  Amerika 234 yıl önce 1776’da kuruldu.  1776’dan önce “Amerikan” diye bir millet ve “Amerika” diye bir devlet yoktu.  1776’da 13 eyalet birleşerek ABD’yi kurdu. Sonra diğer eyaletler de katıldı. Bugün ABD’nde 50 eyalet vardır.

31 Amerikan Tecrübesi  Amerikan milletinin ataları göçmenlerdir.  Amerika’ya 75 farklı ırk t an ve etnik guruptan göçmen gelmiştir.  Bir, iki, üç-beş değil 75 ayrı grup.  Bunların hepsi bir potada eritilmiş, okullarda eğitilmiş, terbiye edilmiş ve bir Amerikan milleti yaratılmıştır.

32 Amerika’da Azınlıklar  Amerikan Nüfus Bürosu yayınlarına göre Amerikalıların ataları olan en büyük gruplar şunlardır: –Alman (50 milyon), –İrlandalı (36 milyon), –İngiliz (28 milyon), –İtalyan (17 milyon), –Fransız (12 milyon), –İskoç (11 milyon),

33 –Polonyalı (10 milyon), –Danimarkalı (6 milyon), –Afrikalı (5 milyon), –Norveçli (4,5 milyon), –İsveçli (4 milyon), –Rus (3 milyon), –Portekiz (1.5 milyon), –Macaristanlı (1.5 milyon), –Yunanlı (1.3 milyon).  Liste böyle uzayıp gidiyor.

34 Amerikan Tecrübesinden Alınacak Dersler  Amerika’ya hâlâ göçmen gelmekte ve Amerikanlaşmaktadır.  Türklerle Kürtler arasındaki farklar, Amerika’ya gelen göçmenler arasındaki farklara göre bir hiçtir.  Türklerle Kürtler en az bin yıldır aynı topraklarda yaşamaktadır.  Bin yıldan öncesi de vardır.

35 Göçmenler Nasıl Amerikan Oluyor  Eritme Potası (Melting Pot) Politikası  Salata Kabı (Salad Bowl) Politikası

36 Eritme Potasının Resmi

37 Bugünkü Amerika  Amerika’nın nüfusu 310 milyondur ve şöyle gruplandırılmaktadır: –Beyaz: 200,853,000 –Hispanik: 49,726,000 –Siyah: 39,909,000 –Asyalı: 14,415,000 –Kızılderililer: 3,188,000 –İki ırklılar: 5,499, 000 –Hawaii yerlileri: 592,000

38 Eğitim ve Dil  Amerika’da 50 milyon Hispanik Amerikan vardır ama eğitim dili İspanyolca olan bir tek okul yoktur.  Amerika’da 40 milyon Zenci vardır ama Zencilerin Afrika’da kullandığı dille eğitim yapan bir tek okul yoktur  Kısacası Amerika’daki bütün okullarda eğitim dili İngilizcedir.

39 Amerikadan Örnekler  Zenciler  Kölelik ( )  1896 Anayasa Mahkemesi Kararı  1954 Anayasa Mahkemesi Kararı  Rosa Parks Davası

40 Köle Satış İlanı

41

42 Kölelik Haritası

43 Linç Edilen Zenciler

44 Yakılan Zenciler

45 Linç Edilen Zenciler

46 Linç Edilen/Asılan Zenciler

47 Klu Klux Klan (KKK) Irkçılar

48 Rosa Parks Otobüse ön kapıdan bindiği için tutuklandı

49 Zenci Çocuklar Okulda

50 Zenciler

51 1954’de Beyazların lisesine kayıt yaptıran ama devamlarına izin verilmeyen Zenci öğrenciler

52 Little Rock Lisesine alınmayan dokuz öğrenciden biri

53 1896 Homer A. Plessy v. Ferguson Davası  In 1892, a 30-year old shoemaker named Homer Plessy was arrested for sitting in a car for only white people on the East Louisiana Railroad. He had refused to move to a black car. Even though he was seven-eighths white and only one-eighth black, he was put in jail. The Louisiana law stated that if you had any black ancestors, you were considered black. Because of this, Plessy was required to sit in the "colored" or "black" car.

54 Kızılderililer Trail of Tears

55 Sürülen Kızılderililer

56

57 Sürgün Haritası

58 Sürülen Kızılderililer

59 Asyalılar  The Chinese Exclusion Act was approved on May 6, It was the first significant law restricting immigration into the United States.  In the spring of 1882, the Chinese Exclusion Act was passed by Congress and signed by President Chester A. Arthur. This act provided an absolute 10-year moratorium on Chinese labor immigration. For the first time, Federal law proscribed entry of an ethnic working group on the premise that it endangered the good order of certain localities.

60 Hispanikler

61 America Meksika Savaşı

62 Alınacak Dersler  Eğer ortak bir geçmişi bile olmayan İngilizler, Çinliler, Afrikalılar, Almanlar, Yahudiler ve diğerleri Amerika’da birlikte yaşayabiliyorsa KÜRTLERLE TÜRKLER de birlikte yaşayabilir.  Kürtlerle Türklerin vatanı ortak, inancı ortak, acıları ve zaferleri ortaktır.  Bu ortaklık bizleri akraba yapmıştır, kardeş yapmıştır.  Bu kardeşlik yaşanmıştır, değerlidir.

63 NE YAPMALIYIZ  İstesek de istemesek de kader bizi kardeş yapmıştır.  Bin yıllık kardeşliği yaşatmalıyız.  Kendimiz için, çocuklarımız için, Türk milleti için buna mecburuz.  Tekrar en büyük olmak için, en iyi olmak için, lider ülke olmak için başka çaremiz yok.

64 Bunu Kim Yapacak?  Tekrar güçlü, itibarlı ve zengin olmak istiyorsak Türkiye’yi böldürmemeliyiz.  Bunu kim yapacak?  Biz yapacağız. Siz yapacaksınız  Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran halk Türk milletidir diyenler yapacak.  Allah yardımcımız olsun.


"TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ VE BÖLÜCÜLÜK AMERİKAN TECRÜBESİNDEN ALINACAK DERSLER Doç. Dr. Mustafa Özcan Rhode Island College, ABD edu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları