Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye Lojistik Sektörü. 1.Türkiye Lojistik Sektörü Lojistiğin günümüzde kabul gören en geçerli tanımı The Council of Logistics Managment (CLM) kuruluşu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye Lojistik Sektörü. 1.Türkiye Lojistik Sektörü Lojistiğin günümüzde kabul gören en geçerli tanımı The Council of Logistics Managment (CLM) kuruluşu."— Sunum transkripti:

1 Türkiye Lojistik Sektörü

2 1.Türkiye Lojistik Sektörü Lojistiğin günümüzde kabul gören en geçerli tanımı The Council of Logistics Managment (CLM) kuruluşu tarafından yapılmıştır. Bu tanıma göre Lojistik; müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere her türlü ürünün, servis hizmetinin ve bilgi akışının, başlangıç noktasından (kaynağından) tüketildiği son noktaya (nihai tüketiciye) kadar olan tedarik zinciri içindeki hareketinin etkili ve verimli bir şekilde planlanması, uygulanması, taşınması, depolanması ve kontrol altında tutulmasıdır. (clm,2007)

3 Dünya üzerindeki gelişmiş ülkelerin tamamının entegre olduğu günden güne gelişen lojistik sektörü, Türkiye’de de 1980’lerle 1990’lı yıllar arasında kara, hava, deniz, demiryolu ve kombine taşımacılık alanlarındaki yatırımlarla alt yapısını oluşmuştur, 1990’lı yıllarda da atılıma geçmiştir. Dünyadaki benzer uygulamalara paralel biçimde hizmetlerini çeşitlendiren ve uzmanlaştıran Türkiye’de yerleşik lojistik sektörü, 2000 yılının başına gelindiğinde, emekleme devresini geride bırakarak, yerli ve uluslararası şirketlerde işbirliğine giden, yurtdışı bürolar açan, hizmetlerinin kalitesini sürekli artıran, dinamik bir sektör haline gelmiştir’.

4 Son yıllarda lojistik pazarı Türkiye’de %15- 20’lik bir büyüme kaydetmiştir. (Lojitek, 2006) Uluslararası kara taşımacılığı sektörümüz ’e yakın araç kapasitesiyle Avrupa’nın en büyük filolarından birisidir. Türkiye coğrafi konumu itibariyle Batı Avrupa- Asya transit taşımacılığı çerçevesinde birçok önemli ulaştırma şebekesi ve koridorunun içerisinde yer almaktadır. Türkiye coğrafyasının lojistik bakış açısıyla önemli üstünlükleri vardır. Ülkemiz jeostratejik açıdan Asya ve Avrupa ile Karadeniz ve Akdeniz arasında köprü konumunda olup üç kıtanın kesişim noktasındadır. Bu bakış açısıyla Türkiye; Avrupa, Balkanlar, Karadeniz, Kafkaslar, Hazar, Orta Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleri için bir dağıtım ve toplama (aktarma) merkezi olabilecek özelliği ile uluslararası lojistik açısından çok uygun bir konumdadır.

5

6 1.1.Lojistiğe ilişkin temel faaliyet alanları aşağıdaki gibidir. Bunlar: 1. Nakliye 2. Depolama 3. Envanter yönetimi 4. Elleçleme 5. Sipariş işleme 6. Ambalajlama 7. Satın alma 8. Enformasyon yönetimi, bilgi iletimidir. (Birdoğan Baki, Lojistik Yönetimi ve Lojistik Sektör Analizi, Lega Kitabevi, Trabzon, 2004) Lojistik ile ilgili verilen tanım dogrultusunda bir ürün ve hizmetin müsteriye ulastırılması için farklı lojistik faaliyetler yerine getirilir. (Cenker Gülben,Türk Ekonomisinin Gelişiminde Lojistiğin Rolü Y.Linas Tezi,Bursa, 2006)

7 Türkiye’de Nakliyecilik Taşımacılık, müşteri ihtiyaçlarının giderilmesi amacıyla üretilen malların ihtiyaç duyulan bölge ve merkezlere zamanında ulaştırılmasıdır. Nakliye sistemi içerisinde yer alan kara yolları, demir yolları ile kıtalar arası hava ve deniz koridorları somut ve görünür ulaştırma ağlarını ifade etmektedir.

8 Yollara göre ihracat (000 ABD Doları) YılAyToplamDeniz YoluDemir Yolu KarayoluHavaYoluDiğer 2009TOPLAM Yollara göre ithalat (000 ABD Doları) YılAyToplamDeniz YoluDemir Yolu KarayoluHava YoluDiğer 2009Toplam /21:00

9 /22.00

10 /22.00

11 1.1.2.Türkiye’de Demiryolu Taşımacılığı Demiryolu tasımacılıgının hem yolcu hem de yük tasımacılıgı alanlarında yeniden Türkiye’nin tercihli tasıma türü haline getirilmeye başlanmıştır / /22.28

12 /22.28

13 /22.28

14 İki Önemli Proje İstanbul Boğazının Altından Demiryolu Tüneli -Ortadoğu ve CIS ülkelerini Avrupa Demiryolu ağına bağlayacak -Toplam uzunluğu 1387 m -2010’da hizmete açılması planlanıyor Marmaray Projesi BAKÜ/TİFLİS/KARS : Türkiye’yi Gürcistan üzerinden Azerbaycan’a ve oradan da Orta Asya cumhuriyetleri ve Çin’e baglayacak olan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolunun temeli 2007’de atılmıştır. Kasım ayında hattın Gürcistan sınırları içinde baslayan insaat çalısması,2008 basında Kars’ta da start almıstır. Country Presentation-Logistics Türkey 2008 Utikat

15 Gelişmeler 2008 yılında yük geliriyle demiryolu tarihindeki en yüksek taşıma ve yük dolumu değerine ulaştı. Taşınan geleneksel yüklerin yanında demiryoluyla taşınmayan yüklerin de taşınması için özel sektörle işbirliğine giren TCDD, Türkiye'de ilk defa demiryoluyla gazlı içecekler, meşrubat, su gibi içeceklerin demiryolu ile taşınmasını sağlayarak, değişim başlattı.

16 Arkas, demiryoluyla Anadolu sanayicisinin önünü açacak 501 vagon, 700 konteyner, 420 çekici ile çok sayıda yükleme ve boşaltma ekipmanı bulunan Arkas, başlattığı Anadolu Projesi ile demiryolu ve denizyolu alternatifleriyle Anadolu kentlerini Türkiye'nin diğer bölgeleri ve dünyayla lojistik açıdan entegre etmeyi ve alternatif çözümler üretmeyi amaçlıyor. Ar-Gü ile demiryolu taşımacılığı hizmeti veren Arkas, Derince, Yenice ve Gaziantep'te kendi istasyonlarını, Eskişehir, Konya Kayseri, Ankara ve Erzurum'da ise TCDD'nin istasyonlarını kullanıyor.

17 Reysaş: Vagon üretimine de ilgi artıyor Bugün 284 vagon ve altı istasyonla hizmet veren Reysaş, 2009 yılının ilk yarısı itibarıyla vagon, istasyon ve istasyon ekipmanlarını kapsayan yaklaşık 32 milyon dolarlık yatırım yaptı. Kendi vagonunu üretebilmek için çalışmalarını da sürdüren firma, 2009 yılı son çeyreği ve 2010 yılı için mevcut istasyonlarının tamamını aktif hale getirmek ve vagon sayısını yüzde 70 artırmak için gerekli bağlantıları tamamlıyor.

18 Omsan Lojistik: Sanayi bölgelerine demiryolu hattı ulaştırılmalı İntermodal taşımacılık hizmeti ile 2002 yılından bu yana Köln- Köseköy hattında karşılıklı olarak demiryolu- karayolu bağlantılı taşımacılık gerçekleştiren Omsan Lojistik, bu hat arasında yıllık 16 bin adet swap body taşıma hacmine ulaştı. Operasyonlarını 450 adet swap body, 242 adet vagonla ve 13 bin metrekarelik bir terminal alanı üzerinde sürdüren Omsan, taşımacılık alanında 30 milyon Euro ile başladığı yatırımlarını düzenli olarak artırma niyetinde /22:46http://www.ambar.com.tr/ambar_lojistik/demiryollari/38597.html /22:46

19 1.1.3.Türkiye’de Denizyolu Taşımacılığı İç Hatlar İstanbul'un her biri 10,7 milyon dolar olan iki yeni arabalı vapuru "Sahilbent" ve "Sultanahmet" Sirkeci Feribot İskelesi'nde düzenlenen törenle seferlere başladı. Türk tersanelerinde, Türk mühendis ve işçiler tarafından üretilen vapurlar Harem-Sirkeci arasında hizmet verecek ve bu hattaki 25 dakikalık seyir süresini 8 dakikaya indirecek. "Sahilbent" ve "Sultanahmet" gemilerinden sonra hizmete "Sadabat" gemisi girecek de "Suhulet"in devreye girmesiyle günlük araç taşıma sayısı 3 binden 7 bine çıktı, 4 geminin devreye girmesiyle Sirkeci'den Harem'e geçen araç sayısı 15 bine çıkacak. İDO denizde günde ortalama 325 bin insan, 25 bin araç taşımaktadır.

20 Dış Hatlar 2007’de Ocak-Agustos verilerine göre denizyoluyla tasınan yük miktarı bir önceki yılın aynı dönemine göre %16.2 artmıştır. Türkiye’nin denizyoluyla yapılan en büyük ithalat kalemlerini akaryakıt dolayısıyla ham petrol teskil etmektedir. 08.pdf 2008 ihracatı Milyon Dolar, ithalatı Milyon Dolar olarak gerçekleşmiştir Türkiye’nin 2008 yılı dıs ticaret hacmi ,735 USD olarak gerçekleşmiştir. 12&ust_id=4

21 2007’de Özel sektör tarafından isletilen limanlarda elleçlenen konteyner miktarı 2006’ya göre %31 artmıştır. TCDD limanlarında da elleçlenen konteyner miktarı %3.4 artmıştır. Ro-Ro hatlarında tasınan araç sayısı geçtigimiz 10 yılda, tasıma sayısı %70,6 artmıstır. TCDD özellestirme kapsamında Mersin, İzmir, Derince, Bandırma, Samsun Limanlarını özelleştirmiştir. ULUSLAR ARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK SEKTÖR RAPORU 2007 UTİKAT KURULUŞ-TESİSONAY TARİHİSATIŞ BEDELİ $ T.C.D.D. İzmir Limanı T.C.D.D. Derince Limanı T.C.D.D. Bandırma Limanı T.C.D.D. Samsun Limanı Kaynak

22 Liman Trafiği /23:

23

24 Liman Trafiği Country Presentation-Logistics Türkey 2008 Utikat

25

26 KAYNAK: TURKSTAT 2008

27 Gelişme Küresel krizin etkisiyle yurtdışına mal satmakta zorlanan ihracatçılara müjdeli bir haber geldi. Hükümet, başta Çin olmak üzere dünyanın birçok ülkesi ile rekabet eden firmalara navlun (gemilerde taşıma bedeli) desteği sağlamak için çalışmalara başladı. Düzenleme ile Güney Amerika, Uzakdoğu ve Pasifik ülkelerine gemi ile mal taşıyan işletmelerin maliyetinin bir kısmının karşılanması planlanıyor.

28 1.1.4.Türkiye’ de Karayolu Taşımacılığı Yurtiçi ve uluslararası karayolu esya tasımacılıgı sektörü açısından 2007 yılı zorlu bir yıl olmustur. Girdi maliyetleri sürekli artarken, seçim döneminin belirsizliginde yasanan ödeme sıkıntıları, karayolu tasımacılıgı finans sıkıntısı içine sürüklenmistir. Yurtiçi tasımalarda Karayolu Tasıma Kanunu’nun zorunlu kıldıgı belge, araç ve sermaye sartları sektörü mali açıdan yıpratırken; uluslararası tasımalarda, geçis belgesi, kota, vize, sınır geçisleri, yüksek otoyol vergileri ve diger kısıtlamalar sektördeki sıkıntıların katlanmasına yol açmıstır.

29 KARA YOLU EŞYA TAŞIMACILIĞI TÜRKİYE ULUSLAR ARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK SEKTÖR RAPORU 2007 UTİKAT

30 TÜRKİYE KARAYOLU ÖNEMLİ LOJİSTİK ROTALARI Batıya:  Karayolu ile Balkanlara  Ro-ro ile İtalya’ya Rusya ve Asya’ya:  Ro-ro taşımacılığı ile Karadeniz’den Rusya Limanlarına  Karayolu ile İran’a  Karayolu ile Gürcistan’a Orta Doğu ve Körfez ülkelerine:  Karayolu ile İran,Irak,Suriye,Ürdün’e Country Presentation-Logistics Türkey 2008 Utikat

31 Gelişme: Rusya ile yaşanan taşıma sorunları had safhaya ulaşırken, lojistikçiler buna çare aramaya devam ediyor. Alternatiflerden biri de Rusya’ya Beyaz Rusya Minsk Bölgesi üzerinden taşıma yapmak. Ruslar, Belarus üzerinden ülkeye girecek Türk TIR’larına taşıma sorunu çıkaramıyor. Çünkü Rusya ile Beyaz Rusya arasında gümrük ve benzeri hiçbir sınırlama bulunmuyor. Bazı Türk firmalar bu alternatif yolu kullanarak Rusya’ya sorunsuz girmeye başladı /22:28http://www.ambar.com.tr/ambar_lojistik/karayollari/36140.html /22:28

32 İngiltere'ye Karayolu Taşımacılığı 2010'da izin gerektirmeyecek İngiltere'ye taşımacılık yapacaklara 1 Ocak 2010'dan itibaren izin alma zorunluluğu kalkıyor. İzin belgeleri sınırlı sayıda veriliyordu. Bitince taşıma yapılamıyordu; Artık istedikleri kadar sefer yapabilecekler. Ticaretin önündeki teknik engel, sınırlama tamamen ortadan kalktı. Türkiye, AB'nin önemli bir ülkesi olan İngiltere ile kara yolu taşımacılığında hem ikili hem de transit geçişleri serbestleştirdi.

33 1.1.5.Türkiye’de Havayolu Taşımacılığı 2007 yılında havaalanlarındaki kargo miktarı 1 milyon 546 bin 025 tona çıkmıstır yılında iç hat uçuslarında yolcu sayısı bir önceki yıla göre %10 artarak , dıs hat yolcu sayısı ise %16 artarak ’e çıkmıstır. Lojistik firmalarda Just in Time (JIT) uygulaması kullanan şirketler, zaman ve hız faktörlerine bağlı çalıştıkları için küçük ölçekli ama sık sevkıyatlarda havayolu taşımacılığını tercih etmektedir. (UCAR,Aslı,”Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişimi ve Sorunları”,Y. Lisans Tezi,İzmir,2007)

34 /07:25

35 Türkiye’de uluslararası hava kargo sevkiyatlarının yapıldıgı baslıca 8 hava limanı arasında en büyük payı İstanbul Atatürk Havalimanı (AHL) almaktadır.

36 1.1.6.Kazalar Demiryollarında meydana gelen kazalar ve sonuçları 2007 Kaza 394 Ölü108 Yaralı204 Deniz Yollarında meydana Gelen Kaza Sayısı 2007TürkYabancı Kaza6354 Ölü108 Yaralı--3 Kazaya Uğrayan Uçak Sayısı ve Kaza Sunuçları 2007Uçak sayısıÖlüYaralı TürkYabncTürkYabncTürkYabc Trafik Kaza ve Sonuçları 2007 KazaÖlüYaralı /16:48

37 1.1.7.BÖLGESEL İŞBİRLİĞİ ANLAŞMALARI TRACECA - Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaşım Koridoru ceca-anasayfa /23:00 8 Eylül 1998 tarihinde, Türkiye, Ukrayna, Moldova, Romanya ve Bulgaristan’ ın da katılımıyla toplam 12 ülkenin Devlet ve Hükümet Başkanları tarafından, Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaşım Koridorunun Geliştirilmesi İçin imzalanmış lojistik protokolüdür.

38 ECO Ekonomik İşbirliği Örgütü (ECO) 1985 yılında Türkiye, İran ve Pakistan arasında kültürel ekonomik ve ticari işbirliğini geliştirmek amacıyla kurulmuştur. Sovyetler Birliği'nin yıkılmasıyla diğer Türk Devletleri de bu örgüte dahil olmuşlardır. Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) olarak da bilinir. ECO'nun halen 10 üyesi bulunmaktadır, bu ülkeler: Türkiye, Pakistan, İran, Azerbaycan, Afganistan, Kazakistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Tacikistan ve Özbekistan’dır.

39 1.2.Türkiye’de Depo Sistemlerinde Gelişmeler Depolama; ürünlerin hammadde aşamasından üretim ortamına oradan da tüketim merkezlerine dağıtımına kadar olan tüm faaliyetler için malzemelerin bekletilmesi olarak tanımlanmaktadır.

40 1.2.1.Gelişme: Temesist'ten Tasarruflu Raf Sistemi Temesist Raf ve Depo Sistemleri Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) ve Dolmabahçe Sarayı'nın depoları da dahil Türkiye'de 500 büyük kurumun depo ve raf sistemlerini üretiyor. Ekonomik kriz nedeniyle daralan Avrupa pazarına karşılık Libya ve Cezayir gibi krizden etkilenmeyen kapalı ekonomiye sahip ülkelere yönelen firma böylece pek çok firmanın kapısına kilit vurduğu kriz döneminde cirosunu geçen yıla göre yüzde 35 artırmayı başardı. Firma, insansız çalışan raf, depo sistemlerini Türkiye'ye getirerek yıl sonu cirosunu yüzde 50 artırmayı hedefliyor. Türk firmalarına tasarruf imkânı sunacak olan firma yeni ürünü için Vestel ve diğer firmalarla görüşmeye başladı. Günlük yüklemesi fazla olan bütün sektörlerde kullanılabilecek olan depolar sayesinde tek düğmeye basarak depodaki mallar sınıflandırılabilirken zamandan da tasarruf edilmiş olacak.

41 1.3.Envanter Yönetimi; bir işletmede lojistik faaliyetlerin etkin yürütülmesinde stok takibini üstlenmektedir. Envanter yönetimi özellikle depolamada ön plana çıkmakta olup malların üretimi ve nakliyesi sırasında işletmeye sayısal veri sağlamaktadır. Envanter yönetimi, işletmenin yakın gelecekte ihtiyaç duyabilecek talebi tahmin etmede oldukça önem arz etmektedir. 1.4.Ambalajlama; tüm lojistik zincir boyunca çok önem taşıyan ambalajlama faaliyeti fiziki koruma sağlamasının yanı sıra başka fonksiyonlara da sahiptir. Çevre konusunun gündeme gelmesiyle çevre dostu malzemeden üretilmesi zorunluluğu olan ambalajın en az raf ömrü kadar fiziki koruma sağlaması ayrıca içinde bulunan malzeme hakkında kullanım ömrü, taşıma şekli, üretici bilgileri açıklayıcı referansları taşıması gerekmektedir. 1.5.Elleçleme 4458 sayılı Gümrük Kanunu`na göre ```elleçleme``` deyimi, gümrük gözetimi altındaki eşyanın asli niteliklerini değiştirmeden istiflenmesi, yerinin değiştirilmesi, büyük kaplardan küçük kaplara aktarılması, kapların yenilenmesi veya tamiri, havalandırılması, kalburlanması, karıştırılması ve benzeri işlemleri ifade eder Satın Alma; satın alma firmanın hammadde, bileşen, parça gibi üretim sürecinde kullanılan tüm malzemelerle, ekipman, makine, ve teçhizat gibi girdilerin satın alınarak temin edilmesidir. 1.7.Enformasyon Yönetimi, bilgi iletimi; işletme içinde ve dışında ihtiyaç duyulan bilginin doğru kaynaklardan hızlı ve ucuz sağlanması sürecidir. Bir şirketin değer zinciri ve tedarikçileri ile müşterileri arasında bilginin kolay yolla paylaşılması, alınan kararların kısa sürede uygulamaya konmasını sağlayacak sistemler kurması, dünün daha iyi raporlanmasını, bugünün daha kolay ve iyi yönetilmesini sağlayan yönetim sürecidir.

42 1.8.Lojistik ile İlgili Bazı Terimler Birinci parti: Üretici, toptancı, perakendeci veya gönderici, İkinci parti: Birinci partinin doğrudan müşterisi (tedarikçisi) konumundaki işletme, Üçüncü parti: Lojistik aracılar; sevkiyatçı, hizmet sağlayıcı, taşıyıcı, antrepo işletmecisi vb., Dördüncü parti: Lojistik ürün ve bilgi akış süreçlerini koordine ve entegre eden işletmedir.

43 1.8.2.Teslimat Türleri (İncoterms;200)

44 1.9.Türkiye’deki Bazı Lojistik Şirketler Türkiye’de gelişmekte olan sektörlerin başında gelen lojistiğin önemi, Türkiye’nin coğrafi konumu gözönünde bulundurulduğunda, uluslararası boyutta daha da artmaktadır. Türkiye’de dış ticaret yapan yaklaşık şirket bulunmaktadır. Bu şirketlerin yaklaşık 5.000’i 1 milyon doların üzerinde dış ticaret hacmine sahiptir. Yaklaşık gümrükleme şirketi, uluslararası kara taşımacılık şirketi, uluslararası denizcilik şirketi, 250 taşıma işleri organizatörü (freight-forwarder), 250 civarında antrepo bulunmaktadır. Ayrıca nakliyat ambarı işletmecileri, taşıma işleri komisyoncuları, dağıtım şirketi, kargo ve kurye sektöründe çalışan şirketleri de sektör kapsamına dahil etmek mümkündür.

45 1.9.1.Gökbora Lojistik Gökbora Lojistik, 1986 yılında İstanbul’da kurulmuştur. Türkiye’de 5 noktada lojistik hizmet veren Gökbora Lojistik, İstanbul (Avrupa ve Anadolu yakası), Bursa, Adana, Denizli ve İzmir’de faaliyetlerine devam etmektedir Ekol Lojistik Ekol Lojistik, 1990 yılında nakliyecilik olarak lojistik sektörüne atıldı ve 1994’ten bu yana 3PL hizmetiyle sektörde faaliyetlerine devam etmektedir. Firma lojistik zinciri içinde etiketlemeden, stok kontrolüne, depoculuktan taşımacılığa tüm faaliyetleri gerçekleştirmektedir Elmas Lojistik 1951 yılında nakliyecilikle başlayan Elmas Lojistik, 1973 yılında Yaşar Holding ortaklığı ile lojistik sektöründe büyük firmalar arasında yer almaya başlamıştır. Lojistik ve tedarik zinciri kavramlarını birlikte düşünen Elmas Lojistik, geliştirdiği 4PL modeli kapsamında ambalajlama, kolileme, paketleme, barkodlama hizmetlerini sunmaktadır.

46 1.9.4.Yurtiçi lojistik Arıkanlı Holding Taşımacılık Grubu 2002 yılında tedarik zinciri yönetimi, taşımacılık, dağıtım ve depolamayı içeren esnek çözümlerle sektörün ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Yurtiçi Lojistik şirketini kurmuştur Horoz Lozistik 1942 de M. Emin Horoz tarafından Horoz Nakliyat olarak kurulmuştur. 1984’te Avrupa’ya açılmış, 1999’da Tiffany’yi kurmuş, 2007’de cirosunu 300 milyon dolara çıkarmıştır. ji_buyuk.jpghttp://www.horoz.com.tr/images/tarihce/Kronolo ji_buyuk.jpg

47 1.9.7.Balnak Lojistik 1949 yılında İzmir Nakliyat olarak kuruldu. 'Balnak Logistics Group'un temelleri ise 1986 yilinda kurulan 'Balnak Uluslararasi Nakliyat ve Ticaret Ltd. Sti.' ile atılıyordu. 2008’de İzmir Lojistik ile birleşti ve Türkiye’de depolama alanında hatrı sayılır bir firma haline geldi Borusan lojistik 1973 yılında Borusan Holding bünyesinde grup şirketlerine hizmet vermek amacıyla Boru Nakliyat adıyla kurulup, 2000 yılında deneyim ve bilgi birikimini grup dışı firmalara da sunmak için Borusan Lojistik adını alarak "entegre lojistik hizmet sağlayıcı" olarak yeniden yapılandı. Borusan Lojistik, iki stratejik iş alanında yoğunlaşmıştır. Bunlar; Üçüncü Parti Lojistik Hizmetleri ve Liman Hizmetleridir.

48 1.10.Türkiye’deki Bazı Kargo Şirketleri ARAS ‘Kıbrıs Kargo’yla, Aras Cargo’nun Kıbrıs şubesinden Türkiye’nin 81 iline yapılan gönderiler ise azami 48 saat içinde ulaştırılıyor yılında kurulan Aras Cargo, 22 Bölge Müdürlüğü, 27 Transfer Merkezi, 760 İrtibat Bürosu (şube ve acente), 2 bin 500 araçlık filosu ve 7 bin 700 uzman kadrosuyla her ay 6 milyon kişi - kurum ve kuruluşa hizmet veriyor, Türkiye’nin en yaygın ulaşım ağına sahip kargo firması olan Aras Cargo; Türkiye’nin bütün il ve ilçelerinde, 1.500’ü aşkın yerleşim birimine hizmet götürüyor. Aras Cargo ayrıca 800’e yakın yerleşim merkezinde faaliyet gösteren Mobil Servislerle, hizmet sınırlarını her geçen gün daha da genişleterek hizmetlerine devam ediyor DHL DHL, Güney Çin ile Doğu Amerika arasında parsiyel konteynır taşıması yapmak üzere haftalık bir servis başlattı. Yeni servis, Shenzhen–New York hattında gerçekleştirilecek. DHL Express’in Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) ile gerçekleştirdiği proje kapsamında DHL gönderilerinin üzerinde “Türkiye’de mal satın almak için daha iyi bir zaman olmadı” yazılacak. DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, krizden çıkışın ihracat için “milli bir vazife” gibi olduğunu, kriz sürecine olabilecek en az zararla atlatmak için DHL olarak kendi imkanları doğrultusunda katkı sağlamak istediklerini söyledi. Türkiye’nin daha küçük adette mal yapma olanağı, lojistik avantajı burada çok önemli. Biz bu projeyle kazanılan ivmeyi daha da pekiştirmek istiyoruz” diye konuştu. DHL, şirketin üç kurucusunun soyadlarının ilk harflerinin bir araya gelmesiyle oluşturuldu: Adrian Dalsey, Larry Hillblom ve Robert Lynn. 1969’da, bu üç ortak da iş dünyasında büyük etkisi olacak küçük bir adım attılar ve San Francisco’dan Honolulu’ya uçakla evrak taşımaya başladılar. Böylece, gemiyle gönderilen yüklerin gümrük çıkış işlemlerini henüz gemi limana ulaşmadan başlatıyor ve limandaki bekleme süresini de büyük ölçüde azaltıyorlardı. Bu adımın ardından yeni bir sanayi doğdu: uluslararası hava ekspres taşımacılığı, yani evrak ve kargoların uçakla, hızlı bir şekilde, gidecekleri yere teslimatı. DHL ağı inanılmaz bir hızla büyüdü. Şirket Hawai’den Uzak Doğu ve Pasifik Okyanusu kıyılarına, oradan da Orta Doğu, Afrika ve Avrupa’ya yayıldı.

49 MNG Türkiye’nin en büyük kargo şirketi MNG Havayolları kargo operasyonlarının büyümesini desteklemek amacı ile Airbus’a iki Airbus A F siparişi daha verdi. Bu uçaklar havayolunun 2007’de vermiş olduğu iki adetlik A F siparişine ek olarak alınacak. Ek siparişler ile havayolunun bu tip uçaklar için vermiş olduğu sipariş sayısı dörde ulaştı. Şubat 1996 yılında kurulan MNG Havayolları öncelikle Kasım 1997’de Hahn (Almanya) ve Stansted (İngiltere)’e tarifeli kargo hizmeti vermeye başladı. MNG Havayolları filosunda dokuz Airbus A300F uçağı bulunuyor. Yeni A F’ler MNG Havayolları’nın hali hazırda var olan A300'lerini tamamlamanın yanı sıra şirketin operasyonlarını daha düşük maliyetlerle Avrupa’nın yanı sıra Orta Doğu, Asya, Çin ve ABD’ye de genişletmesine yardımcı olacak YURT İÇİ Türkiye’nin ilk kargo şirketi olarak 1982 yılında kuruldu. Yurtiçi Kargo, sektörde ilk olan VIP 24 kargo hizmetini şehirlerarası acil gönderileri 24 saatte istenilen noktaya ulaştırıyor. mlhttp://www.ambar.com.tr/ambar_lojistik/kargo/37668.ht ml

50 1.11.Türkiye’nin Lojistik Üssü Olma Potansiyeli Türkiye coğrafi konum ve ekonomik açıdan Hazar petrollerine yakınlık ve bu kaynakların Avrupa ülkelerine geçiş noktası üzerinde bulunması; Akdeniz bölgesinde deniz ulaştırma yollarının kesişme noktasında bulunması; Karadeniz Bölgesine geçişlerin Çanakkale ve Boğaziçi suyolları vasıtasıyla yapılması AB ve Balkan ülkeleri ile ilişkiler açısında önemli noktalar olmaktadır. Buradan çıkarılacak sonuç Türkiye doğu-batı, kuzey- güney eksenleri arasında kesişme noktası üzerinde bulunması Türkiye’yi merkezi ülke konumuna getirdiği gibi bir köprü olma vazifesi imkânı da tanımaktadır. Türkiye'nin geçmişte Tarihi İpek Yolu'nun geçtiği güzergâhın kilit noktasında bulunduğu görülmektedir. Yeniden Canlandırılacak İpek Yolu projesinin ülkemizin geleceği için önem taşımaktadır.

51 nghttp://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Transasia_trade_routes_1stC_CE_gr2.p ng /03.41

52 1.12.Lojistik Sorunları Atatürk Hava Limanı yakınına bir “Hava Kargo Köyü” kurulması yönünde yapılan girisimler kabul görmüs olmasına karsın baslatılmıs bir çalısma bulunmuyor. İzmir’de sadece Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri olmak üzere toplam üç gün Ro-Ro seferi yapılmakta olup ihracatın yoğun olduğu dönemlerde seferlerin az oluşu sıkışıklığa ve geminin dolması itibariyle geride kalan konteynırların bir sonraki sefere bırakılarak nakliye süresinin uzamasına neden olmaktadır. Bu sorunların ortadan kalkması adına Ro-Ro seferlerinin sayılarının arttırılması gerekmektedir. Kaynak: Araştırma ve Meslekleri Geliştirme Müdürlüğü Ar& ge Bülten Kasım 2008, İzmir Ticaret Odası Türkiye’de lojistik sektöründe yaşanan en önemli sorunlardan biri de Avrupa’daki vize sorunları ve geçiş belgelerinin fazla olmasıdır. AB’ne üye ülke olmadığımızdan dolayı Türk vatandaşları ve araçları Avrupa’da serbest dolaşım hakkına sahip değildir. Avrupa’daki ülkelere yola çıkan Tır şoförlerinin vize problemleri gündemdedir. Lojistik tüm islemlerde %100 yazılım kullanımı gerektigi halde, ülkemizde önemli operasyonlarda bile bu oran yüzde 50’nin altında. Eğitimli personel yetersizliği; Demiryolu ağlarının bakımsız ve yetersiz olması nedeniyle demiryolu taşımacılığının gelişmemesi Kombine taşımacılıktaki yetersizlikler; Depoculukta kullanılan araç ve ekipmanların örneğin transpalet, istif makinaları, platformlar, akülü ve dizel forkliftler, ceraskallar, vinçler gibi makinaların pahalı olması Resmi kuruluşların lojistik sektörüne yeterli desteği vermemesi

53 1.13.İzlenmesi Gereken Stratejiler ve Çözüm Önerileri Gümrükleme işlemleri karmaşık halden kurtarılıp daha sade hale getirilmelidir. Yeni yapılan her türlü altyapı sistemi lojistik bakış açısıyla planlanmalıdır. Lojistik şirketleri hem ulusal hem uluslararası düzeyde verimliliklerini arttırmak için yönetim bilişim sistemlerine daha fazla önem vermeliler. Internet altyapısı sürekli geliştirilmeli Demiryolu ve denizyolu kullanımı olanakları artırılmalıdır. Kent sınırlarında veya uygun yerlerde Lojistik Köyler kurulmalıdır. Lojistiğe yönelik derslere üniversitelerde daha fazla önem verilmelidir. Lojistik meslek standartları oluşturulmalıdır. Lojistik alanındaki akademik çalışmalar özel ve kamu sektöründeki işletmeler tarafından desteklenmelidir. Yerli şirketlerin yabancı sermaye ile ortaklıklar kurmaları ve dünyaya açılmaları desteklenmelidir. Demiryolu-denizyolu kombine taşımacılığı desteklenmeli ve geliştirilmelidir


"Türkiye Lojistik Sektörü. 1.Türkiye Lojistik Sektörü Lojistiğin günümüzde kabul gören en geçerli tanımı The Council of Logistics Managment (CLM) kuruluşu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları