Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Web kullanım madenciliği ve kişiselleştirme
Yücel Saygın
2
TBD Veri Madenciliği Günü
TARİHÇE VERİ İŞLEME SAYI İŞLEME 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
3
TBD Veri Madenciliği Günü
Veriler Veriler Yıllar 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
4
? Birbirine benzemeyen veriler Kompleks veriler Temizlenmemiş veriler
Veriler veriler veriler..... 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
5
Niye bu kadar veri toplanıyor?
Veri toplamak ucuz ve kolay Sakla samanı gelir zamanı 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
6
Veri Madenciliği Birbirine benzemeyen veriler Kompleks veriler
Temizlenmemiş veriler Veriler veriler veriler..... Veri Madenciliği Faydalı Bilgi 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
7
TBD Veri Madenciliği Günü
Faydalı Bilgi İlişkiler Tahmin etmeye Yarayan modeller Tanımlayıcı Bilgiler 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
8
Klasik bir örnek : Süper-market verileri
Kartlı müşterilerin demografik bilgileri (yaş, meslek, adres) Tüm Müşteriler Üniversitede okuyan İstanbul doğumlular Genç ama evli erkekler Cihangirde yaşayan Emekli bayanlar 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
9
Klasik bir örnek : Süper-market verileri
Kartlı müşterilerin alışveriş bilgileri Tüm Müşteriler Temel İhtiyaç Malzemesi alanlar Lüks tüketim Malzemesi alanlar Beyaz eşya bile alanlar 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
10
Klasik bir örnek : Süper-market verileri
Kartlı müşterilerin alışveriş zamanları Tüm Müşteriler Sıklıkla alışveriş Yapan kazançlı müşteriler Ara sıra gelen Potansiyeli yüksek müşeriler Kaybetmek üzere Olduğumuz müşteriler 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
11
TBD Veri Madenciliği Günü
Hayat Toz Pembe Değil Kartlı müşterilerin alışveriş bilgileri YALNIŞ VERİLRE EKSK VERLR TEKRAR TEKRAR ALINAN KARTLAR 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
12
Toplayamadığımız Bilgiler
Müşteri hangi reyonlara uğruyor? Hangi ürünlere bakıyor? Sepete alıp sonra bıraktığı ürünler var mı? Müşteri mağazada ne kadar zaman geçiriyor? Hangi reyonda ne kadar zaman geçiriyor? Reyonlara hangi sırada uğruyor, ürünleri hangi sırada alıyor? 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
13
TBD Veri Madenciliği Günü
Farz Edelim Müşterilerin mağaza içindeki hareketlerini izleyebiliyoruz Müşterilerimizi çok iyi tanıyoruz, zevklerini biliyoruz Müşterilerin mağazayı hangi reyondan başlayarak gezeceğini önceden kestirebiliyoruz 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
14
TBD Veri Madenciliği Günü
Peki Müşteri açık renklerden hoşlanıyorsa mağazanın rengini değiştirebilir miyiz? Ya da ilk olarak alışveriş yaptığı reyonu karşısına getirebilir miyiz? Sürekli aldığı bir ürünü karşısına çıkarabilir miyiz? 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
15
TBD Veri Madenciliği Günü
Bunları Yapabiliriz! Ama sanal markette! Bunu yapmamızı sağlayan WEB kullanım madenciliği ve kişiselleştirme 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
16
Kişiselleştirme Nedir?
Belli bir kullanıcının istediğini ona sormadan verebilmek Web ortamında kişiselleştirme ilgili dinamik web içeriğini bir kullanıcıya ya da kullanıcı grubuna sağlamak İçerik: metin, link, reklam, ürün tavsiyesi vb olabilir. Bunu otomatik olarak yapmak (Örneğin amazon.com) 14 Ekim 2006 TBD Veri Madenciliği Günü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.