Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Page 1 Örnek Bir Uygulama ile Dışkaynak Kullanımı (Outsourcing): Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Sefa Özdil Dışkaynak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Page 1 Örnek Bir Uygulama ile Dışkaynak Kullanımı (Outsourcing): Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Sefa Özdil Dışkaynak."— Sunum transkripti:

1 Page 1 Örnek Bir Uygulama ile Dışkaynak Kullanımı (Outsourcing): Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Sefa Özdil Dışkaynak Kullanımı İş Geliştirme Müdürü 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02

2 Page 2 Gündem   Eğilimler   Neden Dış Kaynak Kullanımı?   Hizmetlerimiz   HP Outsourcing Yaklaşımı   Örnek çalışma: Nokia   Neden HP Services?

3 Page 3 Dış Kaynak Kullanımı – Pazar Eğilimleri

4 Page 4 Avrupa IT Servis Pazarı, Kaynak: Forrester Research, Şubat 2002

5 Page 5 ABD Dış Kaynak Kulanımı Pazarı, Kaynak: Forrester Research, Mart 2002

6 Page ,176659,439787,933 CAGR = %20 Gartner Dataquest (2001) CAGR = %25 1,5502,1162,999 CAGR = %40 (IDC 2002) WW Outsourcing Market (M$) Turkey Outsourcing Market (M$) Turkey IT Services Market (M$)

7 Page 7 Engeller Katalizörler IT kaynak ve uzmanlık azlığı Temel iş alanına odaklanma isteği Personel problemi Kontrolü kaybetme endişesi Giderek karmaşıklaşan IT gereksinimleri Maliyet kontrolü “Outsourcing” anlaşmalarının detaylı yapısı Yönetim anlayışı ve gelenekler “Outsourcing” hizmetlerinden geri dönüşteki güçlükler Dış Kaynak Kullanımı

8 Page 8 Today’s IT organizationFuture exT organization COO CFO CTOCFOVP tech ops CEO CIO Apps services Legacy Tech ops Tech ops Tech R&D Tech R&D Tech procurement Tech procurement Yeni BT Organizasyonu

9 Page 9 Neden Dış Kaynak Kullanımı ? Ticari Servis Kaynak Stratejik Kalite Teknolojik Maliyet düşüşü Sabit maliyetlerin değişken maliyetlere dönüşmesi Öngörilebilir maliyetler Nakit akışı Sabit kıymet yönetimi Hız Ölçülebilir servis hizmetleri Kapsamlı servis hizmetleri Kullanılan proses ve yöntemler (en gelişmiş) Daha geniş kaynaklara erişim imkanı Teknik uzmanlıklara erişim Gelişen teknolojinin takibi Temel iş alanına odaklanm

10 Page 10 Maliyet avantajı Operasyon ve aktivitelerin konsolidasyonu Ölçek ekonomisi Proses iyileşmeleri ’best of breed’ Sabit kıymetler Satınalma gücü – 3 rd partiler Tesis / Altyapı maliyetleri Yönetim maliyetleri Hizmet

11 Page 11 Temel konular Hedefler Teknoloji ve metodoloji Hizmet kapsamı ve seviyesi Riskler Esneklik Süreklilik Kontrol Güvenlik Planlama ve koordinasyon Finans İnsan kaynağı

12 Page 12   Geniş Kapsamlı Outsourcing Hizmetleri   Kısmi Outsourcing Hizmetleri   Uygulama Outsourcing   Masaüstü Bilgisayar Sistemleri Yönetimi   Marka Bağımsız Altyapı Yönetimi (sunucu, network)   Yazıcı Yönetimi   Web Yönetim Çözümleri   İş Kurtarma Hizmetleri HP Outsourcing Hizmet Portföyü

13 Page 13 Dış Kaynak Kullanımı Ağ ve Altyapı Yönetimi Uygulama Operasyon Yönetimi İş Sürekliligi Erişim Cihazları Yönetimi ve Destek Hizmetleri Kapsamlı Dış Kaynak Kullanımı ERP and CRM (SAP, Oracle, Peoplesoft) Haberşeşme sistemleri (Microsoft exchange) e-commerce web uygulamaları (Broadvisioni I2) Yardım masası Erişim cihazları yönetimi (masaüstü, dizüstü, yazıcı, avuçiçi sistemler,) İş sürekliliği planlaması İş kurtarma hizmetleri computing on demand Erişim cihazları (masaüstü, dizüstü, yazıcı, avuçiçi sistemler,) Sunucu ve saklama birimleri Uygulamalar Sunucu ve saklama sistemleri yönetimi Web hizmetleri yönetimi Ağ operasyon ve yönetimi Kaynak temini ve yönetimi Tedarikçi yönetimi IT operasyon stratejisi ve yönetimi IT operasyon ve altyapı değişim yönetimi Datacenter yönetimi Mobil sistemler yönetimi Gövenlik yönetimi

14 Page 14 infrastructure services back office server management LAN management printing management client remote access client services procurement staging & deployment asset management technical asset tracking & inventory control client standards image engineering client protection & security client backup management personal firewall management MACDs CMDB client software packaging & distribution support services e-portal (request Mgmt) service desk hardware supportsoftware support deskside support e-support client move, add, change, delete client antivirus management Hardware/software certification hardware & software integration messaging and collaboration mobility management services Desktop Outsourcing

15 Page 15 SAP ® Outsourcing Standard ama müşteriye özel IT çözümü Hızlı uygulama Entegre altyapı Rakipsiz performans ve ölçeklenebilirlik HP Müşteri tabanı (15,000 Windows ® ve 8,600 UNIX ® ) SAP müşteri tabanının 50%’den fazlası HP  lider SAP outsourcing şirketi HP Consulting hizmetlerinin sunulduğu 3,000’den fazla SAP uygulaması HP  Tercih edilen SAP platformu 10 yıllık HP/SAP işbirliği 10,000 den fazla ortak SAP/R3 ve mySAP.com uygulaması 1995 yılından beri SAP “Award of Excellence” ödülü 140+ müşteri

16 Page 16 ABAP Developer Workbench Data Dictionary Screenpainter SAPscript Menupainter Uygulama Yönetimi Uygulama Operasyonları SAP Uygulama Modülleri FI CO MM PP SD... İş Süreçleri SAP R/3 Base EarlyWatch Release Changes Puts Language Import Batch Jobs Client Copy SQL Data Base DB Administration & Tuning Extension Management Imports/Exports Monitoring Reorganization UNIX / NT İşletim Sistemi Backup And Recovery Updates Monitoring Printer Spooler Performance Connectivity SAP R/3 Donanım Platformu Hardware Support Software Support Version Control Correction And Transport System Interface Management Authorization Access Rights Profiles Users HP Müşteri SAP R/3 Yönetilen Hizmetler 7 Seviye Operasyon Modeli

17 Page 17 AUSTRALIA NEW ZEALAND Lokal Servis Sunum Seçeneği SAP Sunucuları Lokal HP Merkezinde Kurulu Müşteri Sunucuları Yönetim İstasyonu Hub HP Uzmanlık Merkezi Wide Area Network Wide Area Network Sunucular HP veya müşteri yerinde bulunabilir Lokal Müşteri Ofisi Bülgesel HP Operasyon Merkezi Lokal HP Ofisi

18 Page 18 AUSTRALIA NEW ZEALAND Uzaktan Erişim ile Servis Sunum Seçeneği SAP Sunucuları Müşteri Ofisinde Kurulu Sunucular HP veya müşteri yerinde bulunabilir Müşteri Sunucuları Yönetim İstasyonu HP Uzmanlık Merkezi Hub Wide Area Network Wide Area Network Lokal Müşteri Ofisi Bülgesel HP Operasyon Merkezi Lokal HP Ofisi

19 Page 19 HP ITSM Metodolojisi Business Assessment IT Strategy Development Customer Management Service Planning Service Level Management Availability Management Capacity Management Cost Management Build & Test Release to Production Problem Management Operations Management Incident Management Configuration Management Change Management Business - IT AlignmentOperations Bridge Service Design & ManagementService Development & Deployment

20 Page 20 Analiz Teklif Due Diligence Geçiş Değişim Operasyon Zaman Aşama HP Outsourcing Yaklaşımı

21 Page 21 HP Outsourcing Due Diligence Mevcut IT yapısının detaylı analizi Maliyetlerin çıkartılması Risklerin deperlendirilmesi Tasarım –Önerilen çözüm ve sunum modeli –Geçiş projeleri –İletişim –Transfer Hazırlık –SLA’s –SOW –Kontrat

22 Page 22 Geçiş Mevcut yapının devralınması: –Çalışanlar –Envanter –Proses ve araçlar –Servis seviyeleri –Kontratlar HP devralınan yapıyı mevcur personel ile yönetmeye devam eder Geçiş süreci tamamen açık Değişim projelerinin belirlenmesi HP Outsourcing

23 Page 23 Değişim –Teknik projelerin uygulamaya geçirilmesi –Personelin yapılandırılması –Proses ve araçların iyileştirilmesi Daha düşük operasyon maliyeti HP Outsourcing

24 Page 24 İnsan Proses ve araçlar Teknoloji Finans Organizasyon HP Outsourcing

25 Page 25 Nokia Mevcut IT Yapısı Yüksek operasyon maliyetleri IT yatırımlarında kesinti Oturmamış operasyonel prosesler Artan rekabet nedeniyle daha fazla kalite ve verimlilik ihtiyacı Hızlı ürün geliştirme ve sunma ihtiyacı

26 Page 26 Nokia Hedeflenen IT Yapısı Yüksek operasyonel verimlilik Denenmiş servis yönetim metodolojisi Düşük operasyon maliyetleri ve korunan/artan Kalite Hız Esneklik Öngörülebilir maliyetler Düşük toplu IT yatırımı

27 Page 27 NOKIA Global görev kritik sunucu yönetimi Dünya genelinde 7 operasyon merkezi 3,000 multivendor sunucu Network yönetimi 200 TB saklama birimi 60,000 kullanıcı 354 personel transferi (22 ülke) Mevcut envanter transferi Mevcut kontrat transferi Lotus Notes, Exchange, file/print sharing 25% cost reduction over time

28 Page 28 Neden HP Services? Teknolojik liderlik – HP Invents Süreçler ve metodolojiler Müşteri başarısına adanmış hizmetler Global hizmet ağı ve yerel pazar bilgisi Özet: insan, deneyim, bilgi, hizmet teknolojileri

29 Page 29 HP Services # 1 “açık sistem” IT hizmetleri #1 görev-kritik altyapı hizmetleri #1 SAP R/3 operasyon yönetimi #1 kurumsal Microsoft ® hizmetleri 160 ülkede 65,000 çalışan

30 Page operasyon merkezi 800+ outsourcing müşterisi 1’200+ BRS müşterisi 20’000+ multi-vendor sunucu yönetimi 500’000 istemci yönetimi 5’000+ web-server yönetimi 350’000+ posta kutusu HP Outsourcing

31 Page 31 Teşekkürler


"Page 1 Örnek Bir Uygulama ile Dışkaynak Kullanımı (Outsourcing): Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Nasıl Bir Çözüm ve Kazanç Modeli? Sefa Özdil Dışkaynak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları