Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Nisan 2011 AVRASYA ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Nisan 2011 AVRASYA ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr."— Sunum transkripti:

1 Nisan 2011 AVRASYA ÜLKE MASALARI

2 Avrasya Ülke Masaları ÜLKE SAYISI11 NÜFUS YÜZÖLÇÜMÜ km2 İHRACAT433 Milyar $ İTHALAT304 Milyar $

3 Nüfus Milyon GSYİH Milyar $ Kişi Başına Gelir (PPP) $ Büyüme Hızı % Rusya Fed ,0 Beyaz Rusya9, ,6 Ukrayna ,2 Gürcistan4, ,1 Azerbaycan8, ,0 Kazakistan16, ,0 Kırgızistan5,44, ,4 Türkmenistan4, ,0 Özbekistan27, ,5 Tacikistan7,65, ,5 Moğolistan3,15, ,8 Kaynak: EIU-The Economist Intelligence Unit, CIA World FactBook Avrasya Ülkeleri Temel Ekonomik Göstergeler

4 Avrasya Ülkeleri Dış Ticareti Ülkenin Dış Ticareti Milyar Dolar Türkiye'nin Ülke ile Ticareti Milyon Dolar İthalatİhracatTR’den İthalatıTR’ye İhracatı Rusya Fed B.Rusya Ukrayna Gürcistan Azerbaycan Kazakistan Kırgızistan Türkmenistan Özbekistan Tacikistan 320, Moğolistan 322, ,9 Kaynak: ITC – Trademap, CIA World FactBook, TÜİK

5 Tarım ve Gıda Sanayi Ürünleri  Yaş meyve ve sebze (Başta domates, narenciye olmak üzere)  Dondurulmuş meyve sebzeler  Meyve suyu  Şekerli ve çikolatalı mamuller  Bitkisel yağlar (Zeytinyağı, margarin)  Bisküvi ve gofretler  Buğday unu  Kanatlı etleri  Su ürünleri  Kuru meyveler (kuru kayısı, kuru üzüm)  Sert kabuklu meyveler (Fındık, antep fıstığı)  Maya  Makarna Avrasya Ülkeleri Potansiyel Sektörler

6 İmalat Sanayi Ürünleri ve Hizmetler  Müteahhitlik Hizmetleri  İnşaat malzemeleri  Doğal taşlar  Maden ve mineraller  İş ve maden makineleri  Metal şekillendirme, kesme makine ve presleri  Isıtma, Soğutma ve Havalandırma Ekipmanı Tarım Makineleri Kablo ve teller Elektro medikal cihazlar İlaçlar Otomotiv ana ve yan sanayi Avrasya Ülkeleri Potansiyel Sektörler Hijyenik kağıt ürünleri Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri Sabunlar Ambalaj malzemeleri Mobilyalar, aydınlatma cihazları Halılar Beyaz eşya Televizyonlar Hazır giyim Ev tekstili Deri ve Kürklü Giyim Eşyaları Deri Ayakkabı

7 Avrasya Ülkeleri Pazar Fırsatları  Bölge ülkeleri ekonomileri ile Türkiye ekonomisinin rekabetçi olmaktan çok birbirlerini tamamlayıcı bir yapıda olması  Bölge ülkelerinin zengin maden ve mineral kaynaklarına sahip olması ve gelecekte bu ülkelerde kişi başına düşen milli gelirde ciddi artış beklenmesi  Tüketicilerin tasarruftan çok tüketim eğiliminde olması  Tüketicilerin uygun fiyatlı ancak kaliteli ürünler talep ediyor olması  Bölge ülkelerinin tüketim mallarında büyük ölçüde ithalata bağımlı olması  Bölgedeki ülkelerin coğrafi olarak ve/veya kültürel olarak ülkemize yakın olması  Önümüzdeki yıllarda bölgede çok sayıda uluslararası organizasyon gerçekleştirilecek olması (Rusya’da: Soçi 2014 Kış Olimpiyatları, Krasnodar 2014 Formula 1 Yarışları, 2013 Kazan Üniversiade Oyunları, 2018 FIFA Dünya Kupası, Ukrayna’da: Euro 2012 Avrupa Futbol Şampiyonası)  Son yıllarda bölge ülkelerinde çağdaş apartman ve villalara yönelik talebin artması, bölgede yeni konut inşaatına yönelik olarak konut programlarının başlatılmış olması, bununla birlikte mevcut binaların yenilenme gereksiniminin bulunması;  Başta enerji olmak üzere taşımacılık, limanlar, hava limanları, boru hatları, sınai tesisler gibi alanlarda altyapı yatırımlarına olan yüksek ihtiyaç  Bölgede çok sayıda Türk firmasının başta müteahhitlik sektörü olmak üzere çeşitli sektörlerde çok sayıda yatırımının bulunması

8 Avrasya Ülkeleri Pazar Zorlukları/Sorunları  Gümrük vergilerinin yüksek olması  Gümrük işlemlerinin uzun sürmesi, gümrüklerde uzun süreli beklemeler yaşanması  Referans fiyat uygulamaları  Bürokratik işlemlerin fazla ve zor olması  Lojistik/taşımacılık sorunları, ürünlerin tüketicilere ulaştırılmasında yaşanan zorluklar  Dağıtım altyapısının yeterince gelişmemiş olmasının lojistik sorunlara neden olması  Standardizasyon işlemlerinin karmaşık olması, açık olmayan bir yapıda olması ve pek çok ürün için talep edilmesi  Bölge ülkelerinin bir kısmında bankacılık sisteminin gelişmemiş olması  Bölge ülkelerinde Ticaret Odalarına üyelik zorunluluğu bulunmaması nedeni ile ithalatçı firma güvenirliğinin araştırılmasında zorluklar olması  Tüketicilerin zevk ve tercihlerinin çabuk değişmesi, moda akımlarından, reklamlardan çok çabuk etkilenmesi ve buna bağlı olarak tanıtım faaliyetlerinin özel önem arz etmesi  Vize, çalışma, oturma izinleri konularındaki sıkıntı ve zorluklar  Çin ve Doğu Asya menşeli ürünlerin düşük fiyatlarından kaynaklanan rekabet sorunları  Bölge ülkelerinde ticari bağlantıların kurulmasında kişisel ilişkilerin önemli rol oynaması  Taklit ürünlerin piyasaya sürülmesi

9 Avrasya Ülkeleri Pazarlarına ilişkin Öneriler  İhracatımız açısından potansiyel arz eden sektörlerde Ticaret Müşavirliklerimiz nezdinde özel çalışmalar yürütülmesi (Moskova Ticaret Müşavirliğimizce yürütülen Ambalaj Sanayi ürünleri ve Otomotiv Sanayi projeleri gibi)  Firmalarımızın bölge ülkelerindeki sektörel fuarlara katılımlarının artırılması  “Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi” devlet yardımının firmalarımıza tanıtılması, bu konuda firmalarımız nezdinde farkındalık yaratılması (Bölge ülkelerinde firmaların kendi dağıtım ağlarını oluşturmaları pazarda kalıcı olmaları için önemli bir koşuldur.)  Sektörel nitelikli ve bölgesel ticaret heyetlerinin düzenlenmesi  Türk ürünlerinin bölge ülkelerinde tanıtımına yönelik özel çalışmalar yapılması

10 Rusya MasasıOrta Asya Masası Ukrayna-Gürcistan Masası Avrasya İGEME AVRASYA ÜLKE MASALARI SORUMLULARI Asya-Pasifik DAİRE BAŞKANI

11 İGEME TİM DTM RUSYA FEDERASYONU Ülke Masası  Gürkan SÜZER Daire Başkanı Tel :  Yasemin ÖNAL DT Uzman Yard Tel :  Atilla KIZILASLAN Engin BAYŞAR Hakkı BÖRKLÜ Murat NESİMOĞLU Ticaret Müşaviri  Şükrü TETİK Tel :  Hedef Sektör Mal ve Hizmet İhracatçılarından 6 Kişilik bir Grup  Zafer ÜNÜVAR TİM Temsilcisi Tel :  İsmet Engin MAYBEK UİB Uzmanı Tel : /1604  Zekeriya BEKTAŞ Daire Başkanı Tel :  Ayşe Oya BENLİ Ülke Sorumlusu Tel : /295

12 ÜLKE MASASI TOPLANTILARI *Koordinatörsüz olarak gerçekleştirilmiştir. Ülke Masası1. Toplantı2. Toplantı Rusya18 Ekim 2010, Ank.16 Mart 2011, Moskova Ukrayna18 Ekim 2010, Ank. Orta Asya Ülkeleri28 Şubat 2011, Ank.*

13 Avrsya Ülke Masaları Faaliyetleri Web’de yayınlanan 7 ülke raporu 2011’de eklenecek 2 ülke raporu RUSYA FEDERASYONU* UKRAYNA GÜRCİSTAN AZERBAYCAN KAZAKİSTAN KIRGIZİSTAN TÜRKMENİSTAN BEYAZ RUSYA ÖZBEKİSTAN Takip Edilen Toplam 11 Ülke: (Tacikistan, Moğolistan) ÜLKE MASASI RAPORLARI * Rusya Federasyonu 15 Hedef Ülke kapsamındadır.

14 BölgeKonu Toplam Arama Rusya Sanayi Ürünleri 274 Deri ve Deri Mamulleri Toprak Sanayi Ürünleri Otomotiv Yan Sanayi Ev Tekstili Makine ve Aksamları Tarım ve Gıda Sanayi Ürünleri134 Kırgızistan Genel580 AzerbaycanGenel426 ÜLKE MASALARI ANKET ARAMALARI Amerika Ülke Masaları Faaliyetleri

15 2010 İNFO STAND KATILIMLARI TARİHÜLKEFUAR 2009Rusya Textillegprom Uluslar arası Tekstil, Hazır Giyim, Ev Tekstili Fuarı 2010Rusya Interstroyexpo Uluslar arası Yapı Malzemeleri Fuarı 2010UkraynaTürk İhraç Ürünleri Sergisi 2010Gürcistan15. Uluslararası Yapı ve Yapı Teknolojileri Fuarı - Tiflis Amerika Ülke Masaları Faaliyetleri

16 KATILIM SAĞLANAN TİCARET HEYETLERİ Amerika Ülke Masaları Faaliyetleri ÜLKEORGANİZATÖR KURUMTARİH KazakistanDTM-TİM13-15 Nisan 2010 AzerbaycanDTM-TİM28-29 Temmuz 2010 KırgızistanDTM-TİM-TUSKON1-2 Şubat 2011 Rusya Fed.DTM-TİM-TUSKON-DEİK14-16 Mart 2011

17 GERÇEKLEŞTİRİLEN ÜLKE MASASI SEMİNERLERİ Avrasya Ülke Masaları Faaliyetleri İlTarihÜlke 1Bursa Rusya 2Mersin Ukrayna-Gürcistan 3Nevşehir Azerbaycan 4Niğde Rusya 5Ordu Rusya, Ukrayna 6Rize Ukrayna-Gürcistan 7Samsun Rusya 8Sinop Ukrayna-Gürcistan 9Trabzon Ukrayna-Gürcistan, Rusya 10Uşak Rusya İlTarihÜlke 11Adana Ukrayna-Gürcistan 12Ağrı-Doğubeyazıt Gürcistan 13Aksaray Kazakistan 14Amasya Kazakistan 15Ankara Rusya 16Ardahan Gürcistan 17Artvin (Hopa) Ukrayna-Gürcistan 18Aydın Rusya 19Samsun-Bafra Ukrayna-Gürcistan, Rusya

18 İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI


"Nisan 2011 AVRASYA ÜLKE MASALARI www.ulkemasalari.gov.tr www.igeme.org.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları