Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

« A’DAN BAŞLAR AYDINLIK» METNİ İŞLENİŞ SUNUSU Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "« A’DAN BAŞLAR AYDINLIK» METNİ İŞLENİŞ SUNUSU Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com."— Sunum transkripti:

1 « A’DAN BAŞLAR AYDINLIK» METNİ İŞLENİŞ SUNUSU Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com

2 ÖĞRETMEN KONULU ÖZLÜ SÖZLER Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (Atatürk) Heykeltıraş mermere ne ise; öğretmen de çocuğa odur. (Addison) Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (Atatürk) Heykeltıraş mermere ne ise; öğretmen de çocuğa odur. (Addison) Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum. (Hz. Ali) Yeryüzünde öğretmenlikten daha şerefli bir meslek tanımıyorum. (Diyojen) Dünyada her şeye değer biçilebilir, ama öğretmenin eserine değer biçilemez. Çünkü, onun eseri her şeydir ve hem de hiçbir şeydir. (Socrates) Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum. (Hz. Ali) Yeryüzünde öğretmenlikten daha şerefli bir meslek tanımıyorum. (Diyojen) Dünyada her şeye değer biçilebilir, ama öğretmenin eserine değer biçilemez. Çünkü, onun eseri her şeydir ve hem de hiçbir şeydir. (Socrates)

3 ÖN BİLGİLERİ HAREKETE GEÇİRME Öğretmenler ve okul olmasaydı yaşamınızda ne gibi zorluklarla karşılaşırdınız? Okula ilk başladığınızda hangi duygular içindeydiniz? İlk duygularınızla şu anki duygularınız arasında bir fark var mı? Duygularınız ve yaşantınızdaki değişikliklerde öğretmeninizin ne gibi etkileri olduğunu düşünüyorsunuz? -Öğrencilerinizi 1. erkinliğe yönlendiriniz… Öğretmenler ve okul olmasaydı yaşamınızda ne gibi zorluklarla karşılaşırdınız? Okula ilk başladığınızda hangi duygular içindeydiniz? İlk duygularınızla şu anki duygularınız arasında bir fark var mı? Duygularınız ve yaşantınızdaki değişikliklerde öğretmeninizin ne gibi etkileri olduğunu düşünüyorsunuz? -Öğrencilerinizi 1. erkinliğe yönlendiriniz…

4 AŞAĞIDAKİ KELİMELER SİZE NELER ÇAĞRIŞTIRIYOR TOHUM YAĞMUR AYDINLIK YÜREK KARDEŞLİK Okul kelimesi size neler çağrıştırıyor? __Öğrencilerinizi, verdikleri cevapları da kullanarak öğretmen konulu bir şiir yazmak üzere 2. etkinliğe yönlendiriniz… Okul kelimesi size neler çağrıştırıyor? __Öğrencilerinizi, verdikleri cevapları da kullanarak öğretmen konulu bir şiir yazmak üzere 2. etkinliğe yönlendiriniz…

5 Metin türü: Şiir Şiirle ilgili kavramlar: Mısra(Dize): Bir şiiri oluşturan dizelerden her biri. Dörtlük: Halk yazımında, dört dizeden oluşan en küçük koşuk birimi. Koşuk :Hece ve durak bakımından denk ve kendi başına bir bütün olan uyaklı söz dizisi. Metin türü: Şiir Şiirle ilgili kavramlar: Mısra(Dize): Bir şiiri oluşturan dizelerden her biri. Dörtlük: Halk yazımında, dört dizeden oluşan en küçük koşuk birimi. Koşuk :Hece ve durak bakımından denk ve kendi başına bir bütün olan uyaklı söz dizisi.

6 A’DAN BAŞLAR AYDINLIK A’ dan başlar aydınlık demiş büyüklerim Şimdi bunu çok iyi biliyorum. Sen olmasan öğretmenim, Karanlıklar ülkesinde kaybolurdu yolumuz. Beynimize bilgi, yüreğimize sevgi, Kardeşlik, doğruluk ve iyilik... Tohumlarını ekiyorsun, ekeceksin öğretmenim. A’DAN BAŞLAR AYDINLIK A’ dan başlar aydınlık demiş büyüklerim Şimdi bunu çok iyi biliyorum. Sen olmasan öğretmenim, Karanlıklar ülkesinde kaybolurdu yolumuz. Beynimize bilgi, yüreğimize sevgi, Kardeşlik, doğruluk ve iyilik... Tohumlarını ekiyorsun, ekeceksin öğretmenim. Köylerde Ayşe, Fatma, Ali Kentlerde daha niceleri, Yağmura hasret tarlalar gibi Bekler, özler yürekten seni. Ulaşamazsın onlara, Kurur, çatlar kimileri. Bu tarlalar senin emeğinle, Ürün verir yeşerir. Bu ülkeler Senin ektiklerinle yükselir, Sevgili, canım, değerli, Benim melek ÖĞRETMENİM Aslıhan HANCI Köylerde Ayşe, Fatma, Ali Kentlerde daha niceleri, Yağmura hasret tarlalar gibi Bekler, özler yürekten seni. Ulaşamazsın onlara, Kurur, çatlar kimileri. Bu tarlalar senin emeğinle, Ürün verir yeşerir. Bu ülkeler Senin ektiklerinle yükselir, Sevgili, canım, değerli, Benim melek ÖĞRETMENİM Aslıhan HANCI Metnin ses kaydına sinif-turkce-dersi-dinleme- metinleri.html linkinden ulaşabilirsiniz. sinif-turkce-dersi-dinleme- metinleri.html Metnin ses kaydına sinif-turkce-dersi-dinleme- metinleri.html linkinden ulaşabilirsiniz. sinif-turkce-dersi-dinleme- metinleri.html

7 Anlamı Bilinmeyen Kelimeler Kent: Şehir, tarım dışı etkinliklere, özellikle sanayi ve hizmet etkinliklerine dayalı, den daha kalabalık nüfuslu yerleşme yeri. Hasret: Özlem Nice: 1. Kaç, ne kadar. 2. Birçok Emek: 1.Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü 2. Uzun ve yorucu, özenli çalışma 3. top. b. İnsanın bilinçli olarak belli bir amaca ulaşmak için giriştiği hem doğal ve toplumsal çerçevesini hem de kendisini değiştiren çalışma süreci. Anlamı Bilinmeyen Kelimeler Kent: Şehir, tarım dışı etkinliklere, özellikle sanayi ve hizmet etkinliklerine dayalı, den daha kalabalık nüfuslu yerleşme yeri. Hasret: Özlem Nice: 1. Kaç, ne kadar. 2. Birçok Emek: 1.Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü 2. Uzun ve yorucu, özenli çalışma 3. top. b. İnsanın bilinçli olarak belli bir amaca ulaşmak için giriştiği hem doğal ve toplumsal çerçevesini hem de kendisini değiştiren çalışma süreci.

8 Şiiri daha iyi anlayabilmek için aşağıdaki soruları cevaplandırınız (Şiire göre) 1.Büyüklerimiz A’ dan başlar aydınlık derken neyi anlatmaya çalışmışlardır? 2. «Karanlıklar ülkesinde» kavramı ile anlatılmak istenen nedir? 3. «Tohum» kavramının şiirdeki anlamı nedir? 4. Beynimize bilgi, yüreğimize sevgi, kardeşlik, doğruluk ve iyilik... tohumlarını eken kimdir? 5. «Yağmura hasret tarlalar» cümlesi size ne anlatıyor? 6. Öğretmeni bekleyen kimlerdir? 7. Öğretmenlerin bekleyenlere ulaşamamasının zararlar neler olabilir? ***Anlamı bilinmeyen kelimeler ve anlama çalışması tamamlanınca öğrencilerinizi 4. etkinliğe ( Yeni öğrenilen kelimelerle ilgili bir resim…) ve ardından 5 etkinliğe yönlendiriniz. Şiiri daha iyi anlayabilmek için aşağıdaki soruları cevaplandırınız (Şiire göre) 1.Büyüklerimiz A’ dan başlar aydınlık derken neyi anlatmaya çalışmışlardır? 2. «Karanlıklar ülkesinde» kavramı ile anlatılmak istenen nedir? 3. «Tohum» kavramının şiirdeki anlamı nedir? 4. Beynimize bilgi, yüreğimize sevgi, kardeşlik, doğruluk ve iyilik... tohumlarını eken kimdir? 5. «Yağmura hasret tarlalar» cümlesi size ne anlatıyor? 6. Öğretmeni bekleyen kimlerdir? 7. Öğretmenlerin bekleyenlere ulaşamamasının zararlar neler olabilir? ***Anlamı bilinmeyen kelimeler ve anlama çalışması tamamlanınca öğrencilerinizi 4. etkinliğe ( Yeni öğrenilen kelimelerle ilgili bir resim…) ve ardından 5 etkinliğe yönlendiriniz.

9 ***Aşağıdaki soruları cevaplandırınız. Cevaplarını 6. etkinliğe yazınız… 1.Öğretmen olmasaydı nasıl bir duruma düşerdik? 2.Öğretmen öğrencilere hangi duyguları aşılar? 3.Çocuklar, öğretmenlerini beklerken neye benzetiliyor? ***Şiirin en beğenilen bölümünü belirleyip 7. etkinliğe yazınız… ***Aşağıdaki soruları cevaplandırınız. Cevaplarını 6. etkinliğe yazınız… 1.Öğretmen olmasaydı nasıl bir duruma düşerdik? 2.Öğretmen öğrencilere hangi duyguları aşılar? 3.Çocuklar, öğretmenlerini beklerken neye benzetiliyor? ***Şiirin en beğenilen bölümünü belirleyip 7. etkinliğe yazınız…

10 ZİHİNDE YAPILANDIRMA Metinden öğrendiklerinizi günlük hayatla ilişkilendirmek için aşağıdaki soruları cevaplandırınız: 1.Siz öğretmenlerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? 2. Okula gelirken neler hayal ediyorsunuz? 3.Okula geldiğiniz ilk gününüzle bu gününüzü karşılaştırınız. Sizde neler değişti? ZİHİNDE YAPILANDIRMA Metinden öğrendiklerinizi günlük hayatla ilişkilendirmek için aşağıdaki soruları cevaplandırınız: 1.Siz öğretmenlerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? 2. Okula gelirken neler hayal ediyorsunuz? 3.Okula geldiğiniz ilk gününüzle bu gününüzü karşılaştırınız. Sizde neler değişti?

11 Atatürk’ün öğretmeni hakkında söylediği sözler… Dünyanın her tarafında öğretmenler insan topluluğunun en özverili ve saygıdeğer unsurlarıdır. ( ) Yeni kuşak, en büyük cumhuriyetçilik dersini bu günkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır.(1924) Öğretmenler!... Cumhuriyet, fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek seciyeli muhafızlar ister. Yeni nesli bu nitelik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir. ( , Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine.) Öğretmenler; Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcilerini, sizler yetiştireceksiniz ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır…( , Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine. ) Öğretmenler! Erkek ve kız çocuklarımızın, aynı suretle bütün tahsil derecelerindeki talim ve terbiyelerinin pratik olması mühimdir. Memleket evlâdı, her öğrenim aşamasında ekonomik hayatta verimli, etkili ve başarılı olacak surette donatılmalıdır. ( , Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine.) Atatürk’ün öğretmeni hakkında söylediği sözler… Dünyanın her tarafında öğretmenler insan topluluğunun en özverili ve saygıdeğer unsurlarıdır. ( ) Yeni kuşak, en büyük cumhuriyetçilik dersini bu günkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır.(1924) Öğretmenler!... Cumhuriyet, fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek seciyeli muhafızlar ister. Yeni nesli bu nitelik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir. ( , Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine.) Öğretmenler; Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcilerini, sizler yetiştireceksiniz ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır…( , Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine. ) Öğretmenler! Erkek ve kız çocuklarımızın, aynı suretle bütün tahsil derecelerindeki talim ve terbiyelerinin pratik olması mühimdir. Memleket evlâdı, her öğrenim aşamasında ekonomik hayatta verimli, etkili ve başarılı olacak surette donatılmalıdır. ( , Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine.)

12 KENDİNİ İFADE ETME Öğrencilerinizin kendilerini konuşma yazma ve görsel sunu etkinlikleri ile ifade etmeleri için aşağıdaki konulardan istediklerini seçtiriniz. Bu konulardan seçtikleri üzerinde onları konuşturunuz. Üzerinde konuştukları konu ile ilgili defterlerine hikaye, masal şiir… türlerinde bir yazı yazmalarını sağlayınız. Örnek Konular Öğretmenin toplumdaki yeri Öğretmen konulu özlü sözleri açıklama Teşekkür kartı yazma Öğretmeninizi canlandırma Öğrencilerinizi 8 ve 9. etkinliğe yönlendiriniz… KENDİNİ İFADE ETME Öğrencilerinizin kendilerini konuşma yazma ve görsel sunu etkinlikleri ile ifade etmeleri için aşağıdaki konulardan istediklerini seçtiriniz. Bu konulardan seçtikleri üzerinde onları konuşturunuz. Üzerinde konuştukları konu ile ilgili defterlerine hikaye, masal şiir… türlerinde bir yazı yazmalarını sağlayınız. Örnek Konular Öğretmenin toplumdaki yeri Öğretmen konulu özlü sözleri açıklama Teşekkür kartı yazma Öğretmeninizi canlandırma Öğrencilerinizi 8 ve 9. etkinliğe yönlendiriniz…

13 GÖRSEL SUNU Öğrencilerinizin öğretmenlerini canlandırmalarını isteyebilirsiniz ZAMİR Zamir: İsim olmadıkları halde ismin yerine kullanılan kelimelerdir. Aşağıdaki örnek cümleleri inceleyiniz… İlkay futbolu çok seviyor. O büyüyünce futbolcu olmak istiyor. Okul müdürü Ceren’e ödül verdi. O, bu ödülü çok okuduğu için aldı. Kürşat’ın kardeşi İkbal okula gelmedi. Kürşat onun hasta olduğunu söyledi. Zamirleri hatırlatmak amacıyla öğrencilerinizi 10. etkinliğe yönlendiriniz… GÖRSEL SUNU Öğrencilerinizin öğretmenlerini canlandırmalarını isteyebilirsiniz ZAMİR Zamir: İsim olmadıkları halde ismin yerine kullanılan kelimelerdir. Aşağıdaki örnek cümleleri inceleyiniz… İlkay futbolu çok seviyor. O büyüyünce futbolcu olmak istiyor. Okul müdürü Ceren’e ödül verdi. O, bu ödülü çok okuduğu için aldı. Kürşat’ın kardeşi İkbal okula gelmedi. Kürşat onun hasta olduğunu söyledi. Zamirleri hatırlatmak amacıyla öğrencilerinizi 10. etkinliğe yönlendiriniz…

14


"« A’DAN BAŞLAR AYDINLIK» METNİ İŞLENİŞ SUNUSU Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları