Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUĞUM İLKÖĞRETİME BAŞLIYOR… ÜNYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUĞUM İLKÖĞRETİME BAŞLIYOR… ÜNYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 ÇOCUĞUM İLKÖĞRETİME BAŞLIYOR… ÜNYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

2 İstiyoruz ki ; Düşüncelerini, duygularını rahat ifade edebilen, Çevresiyle olumlu ilişkiler kurabilen, Kendine güvenen, Öğrenmeye istekli, Mutlu, başarılı çocuklar yetiştirelim.

3 İlköğretimin Yeni Üyesi; “İçinde coşku ve kaygıyı birlikte barındıran bir çift göz, kendi başına yeni ve bilinmez bir serüvene başlamanın korkusunu taşıyan bir yürek” Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır.

4 OKUL KORKUSU Korku Okula gitmeyi reddetme Okula gitmede isteksizlik Aşırı öfke Organik bir neden olmaksızın kendini iyi hissetmeme Evde kalmak isteme Okul korkusu her çocukta rastlanan bir durum değildir ama ortaya çıkması halinde çocuğun eğitim hayatını olumsuz etkiler, hatta engeller. Okul korkusu daha sıklıkla okula yeni başlayan çocuklarda gözlenmekle birlikte okul yaşantısı olan çocuklarda da ortaya çıkabilen bir durumdur.

5 Çocuklar için kaygı oluşturabilecek düşünceler: Anne – babasından ve alıştığı ortamdan ayrı kalma endişesi Okul içinde kaybolma veya unutulma endişesi Kalabalık sınıf ortamında kendisiyle ilgilenilmeyeceği, fark edilmeyeceği düşüncesi Ders süresinin uzun gelmesi, oyun oynamak istemesi Kuralları anlama ve uygulamada zorluk çekeceği düşüncesi Başarısızlık endişesi Kendi ihtiyaçlarını karşılayamayacağı endişesi (Yemek, tuvalet v.b.)

6 Anne – Baba ne yapabilir? Okul başlamadan önce aile okul hakkında çocuğa bilgi vermelidir. Verilen bilgiler çocuğu çok yüksek beklentilere yöneltmemelidir. Anne baba tutumları bir kez daha gözden geçirilmelidir. Çocuğunuzla beraber önceden okulu gezin.

7 Anne – Baba ne yapabilir? Güven verin, rahatlatın. Yanında olmadığınızda da onun mutlu ve rahat olacağına ilişkin ona güven verin. Okul çıkışında onu tam zamanında alacağınızı ya da servise bineceğini, evde mutlaka karşılayacak bir kişinin olduğunu ona açıklayın. Özellikle kaygılı çocuk, annesinin evde kendisini karşılamayacağı düşüncesiyle okula gitmek istemeyebilir. Çocuğun fiziksel yakınmaları varsa kontrol etmek için doktora götürün.

8 Ona gününüzün nasıl geçeceğini anlatın. Vedalaşmayı uzun sürdürmeyin. Eve geldiğinde okulda yaşadıklarıyla ilgili onunla konuşun. Sorununu Küçümsemeyin… - “Bebek misin sen, kocaman adam oldun, korkacak ne var?” gibi bastırıcı yöntemlerden uzak durmalıdırlar. Bu yaklaşım sorunları çözmez, bastırır. Anne – Baba ne yapabilir?

9 Bu dönemde her zamankinden daha yakın olun. Okula gitmemek için öne sürdüğü bahaneleri yadırgamadan dinleyin, kaygılarını paylaşın ve anlayışlı olun. Ancak okula devam etmesi konusunda kararlı olun. Taviz vermeyin. Bu önemli dönemde onları etkileyecek başka olumsuz yaşantılardan veya büyük değişikliklerden uzak tutmaya çalışın. Anne – Baba ne yapabilir?

10 OKUL OLGUNLUĞU Okul olgunluğu çocuğun ilköğretime hazır olup olmadığını belirleyen bir kavramdır. Okul olgunluğu zihinsel, bedensel, duygusal, sosyal ve dil gelişimi gibi çeşitli yönlerden hazır olmayı gerektirir.

11 ÖĞRENME BOYUTU Bir ders süresince sırasında oturarak dikkatini derse verebilmesi Aşağı-yukarı, büyük-küçük, ilk baştaki-en sondaki... gibi nitelik nicelik bildiren kavramları öğrenmiş olması. El ve göz koordinasyonunun yazmaya- çizmeye yetecek kadar gelişmiş olması. Dil gelişiminin kendini ifade etmeye yeterli olması, Sayıları 10’a kadar sayması, tanıması, yazabilmesi,

12 ÖĞRENME BOYUTU Objeler arasında benzerlik ve farklılıkları bulabilmesi, Eksikleri görebilmesi, Birbirini tamamlayan resimleri mantık zinciri kurarak sıraya sokabilmesi, Hikaye tamamlayabilmesi, Renkleri doğru tanıyabilmesi, Verilen sıralı yönergeleri anlayıp yerine getirebilmesi,

13 Gerçekçi bir benlik saygısı ve özgüven. Anneden bağımsızlaşmış olma. Öz bakım becerilerini kendi başına rahatlıkla karşılayabilmesi. Yaşına uygun verilen sorumlulukları yerine getirebilmesi. Bazı eşya ve bilgisini arkadaşlarıyla paylaşabilmesi ve birlikte oynayabilmesi. DUYGUSAL VE SOSYAL BOYUT

14 Uygun zaman ve mekanda uygun tepkiler verebilmesi, Okulda ki yetişkinler ve öğrencilerle iyi bir iletişim halinde olması. Değişen okul kurallarına ve düzenine uyabilmesi, Eşyalarına sahip çıkabilmesi. Yaşının gerektirdiği hız ve beceriye sahip olması gerekir. DUYGUSAL VE SOSYAL BOYUT

15 Eğer okul olgunluğu yetersizse; Öğrenmede zorluk, Başarıda düşüklük, Okula gitmede isteksizlik, Verilen sorumlulukları üstlenememe, Öğretmenlerin yönergelerine uygun davranmama, Ders saatlerinde beklendiği şekilde davranmayıp çevreyle aşırı ilgili olma, ve diğer öğrencilerin dikkatini dağıtacak davranışlar gösterme, Arkadaşlarıyla geçinememe, onları sürekli şikayet etme,

16 OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ

17 Çocuğunuzun sınırlarını zorlamayın! Kendi özlemlerimizle çocuğumuzun sınırları arasında gerçekçi bir denge kurmak çok önemlidir. Bunun için kullanacağınız ölçüt, çocuğunuzun okul başarısı ve okul dışı çalışmalarında göstermiş olduğu başarı düzeyidir.

18 Sürekli ders çalıştırmak, yüksek not almasını sağlamak uğruna çocuğunuzla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayın. Aile olarak görevimizin çocuğumuza iyi bir eğitim vermek olduğu kadar, ona hayatı sevdirmek ve yaşama sevinci aşılamak olduğunu göz ardı etmemeliyiz.

19 Çocuğunuzu Kesinlikle Kardeşleriyle Kıyaslamayınız. Her çocuğun ayrı bilişsel yapıda olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Çocuğunuza bir kez olsun söyleyeceğiniz “ SEN NEDEN ABLAN GİBİ DEĞİLSİN “ sözü bile yaşamını olumsuz etkileyecektir. Hele başkalarının yanında bunu asla yapmamalıyız. Başkalarının yanında çocuğunuzun olumlu özelliklerini paylaşmanız her zaman yerinde olur.

20 Çocuğumuza arkadaşlarıyla değil, Kendisiyle yarışması gerektiği mesajını vermeliyiz. Çocukların başarılarını değerlendirirken, onu arkadaşlarıyla kıyaslamak yerine kendi kendisiyle yarışma mesajı vermeliyiz. Yani çocuğunuzun performansının nasıl bir gelişim izlediğinin farkında olmasını sağlamalıyız.

21 Kendini doğrulayan kehanet Çocuklarımıza “ tembel, savruk, haylaz, sarsak, dağınık,sakar, sorumsuz, düşüncesiz “ gibi sıfatlarla yaklaştığımızda gerçekte de “tanımladığımız gibi “olma olasılıklarını artırırız.

22 Çocuğunuza iyi sıfatlarla yaklaşırsanız iyi olur. Bu konuda temel ilke çocuğu değil yapılan davranışı övmektir. Genel olarak eğitimde, özel olarak yeni bir davranışın kazandırılmasında unutulmaması gereken yanlışların görülmesi ve düzeltilmesi değil; doğruların fark edilmesidir.

23 EV ÖDEVİNİN ÖNEMİ Küçük sınıflarda ev ödevi, çocuğun kendi başına çalışma deneyimi kazanmasına fırsat verir. Yine ödevler sayesinde okulda başarma duygusunu ilk kez tatma fırsatını bulur.

24 Eleştirilirken Dikkatli Olunmalıdır. Çocuk Ev Ödevleri Konusunda Eleştirilirken Dikkatli Olunmalıdır. Çocuğun yapamadığını, beceremediğini vurgulayan, onu arkadaşlarıyla kıyaslayan kırıcı ve aşağılayıcı tutumlar hem ÖZGÜVENİ HEM DE ÖDEV YAPMA İSTEĞİNİ KÖRELTİR.

25 isteksizlik ve başarısızlığa Zaman zaman ortaya çıkan isteksizlik ve başarısızlığa karşı Ailenin destekleyici tavrı çok önemlidir. Bu tutum başarısızlığı, başarıya dönüştürebilir. TEK BAŞIMA İŞ YAPAMAM“ inancını ve bağımlılığını Ödevde dikte edici tarzda ve doğrudan yardım, çocuklarda “ TEK BAŞIMA İŞ YAPAMAM“ inancını ve bağımlılığını geliştirebilir.

26 Olumsuz eleştiri sonucu oluşan ödev yapmama ve çalışmaya isteksizlik ÇOCUĞUN BELKİ DE ÖMÜR BOYU TAŞIYACAĞI BİR TUTUM OLARAK kalacaktır. Ayrıca anne babanın ”çok bilen” tavrı çocuklarda yetersizlik duygusunun oluşumuna neden olduğu göz ardı edilmektedir. ÖDEVLERDE OLUMSUZ ELEŞTİRİ

27 DOLAYLI YARDIM YOL GÖSTERİCİ, DOLAYLI YARDIM Çocuğun özgüvenini ve yeterlilik duygusunu geliştirir. Çocuğun geri planda kalması engellenir, Gerektikçe konu ve kural açıklaması yapılır; gereğinden fazlası yapılmaz.

28 SİZİN ÖĞRETMENİZ GEREKİRSE... Çocuğunuzun anlamadığı veya yeni öğrenmesi gereken bir konuyu sizin öğretmeniz gerekirse, çocuğu derse oturtmadan önce, onda öğrenme isteği uyandırmanız gerektiğini unutmayın. dinleyerek değildeneyerek Sadece dinleyerek değil, deneyerek daha iyi öğreneceğini hatırlayın.

29 DİRENÇ Öğrenmeye DİRENÇ gösterirse Eğer sizin öğretmenize direnç gösteriyorsa hemen vazgeçin. Çünkü bu durumda öğretmeyi başaramayacağınız gibi, ilişkinizin de zedelenmesi riski oluşur. GÜCE Öğretmek için GÜCE başvurursanız, öğretme konusundaki etkinliğinizi de, iletişim konusundaki etkinliğinizi de yitirebilirsiniz.

30 iyi bir iletişimle Çünkü ancak iyi bir iletişimle, çocuğunuzla yaşanması olası sorunların üstesinden gelebilirsiniz. ASLA Vazgeçemeyeceğimiz Şey, Çocuğumuzla İletişimin Kalitesidir.

31 “BIKKINLIK “ olursa ; Bazen üst üste gelen ödevler bıkkınlık ve isyan duygusuna neden olabilir. Bunun da doğal olabileceğini göz ardı etmemek gerekir. Böyle bir durumda sorunların ve duyguların paylaşılması önemlidir. Ona duygularını açıklama olanağı tanımak ve paylaşmasına fırsat vermek anlaşıldığı hissini sağlayıp, rahatlatacaktır.

32 DÜZENLİ BİR AİLE HAYATI düzenli bir aile yaşantısıdır. Başarı konusunda önemli konulardan bir tanesi de düzenli bir aile yaşantısıdır. Kişi uzlaşma içinde olduğu bir aile hayatı sürdüremiyorsa; sağlığını koruması, kendini derslere verebilmesi ve başarılı olması güçleşmektedir. Kişi uzlaşma içinde olduğu bir aile hayatı sürdüremiyorsa; sağlığını koruması, kendini derslere verebilmesi ve başarılı olması güçleşmektedir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

33 Anne- baba olarak görevinizin çocuğa iyi bir eğitim vermek olduğu kadar, ona hayatı sevdirmek ve yaşama sevincini aşılamak olduğunu göz ardı etmeyin.

34 AİLE ÇOCUK İLİŞKİSİNDE SICAKLIK VE DUYGUNUN EKSİKLİĞİ : Saldırganlık, Çekingenlik, Güvensizlik gibi istenmeyen kişilik özelliklerinin gelişmesine yol açabilmektedir.

35 AİLE ÇOCUK İLİŞKİSİNİN KALİTESİ AİLE ÇOCUK İLİŞKİSİNİN KALİTESİ ÇALIŞMA DAVRANIŞINI ETKİLİYOR… Mutlu bir evde çocuklar; paylaşmak ve üzerine düşeni yapmak isterler. Bu da akademik başarıyı, öğretmen ve derse karşı olumlu bir tutumu, okul düzenine uyumu ve sosyal çalışmalara etkin katılmayı sağlar.

36 “ETKİLİ ÇALIŞMAK”; zamanı, belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda kullanmaktır. Etkili çalışma” “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya, hobilere daima yer vardır. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

37 Çocuklarımızla birlikte çalışma planı hazırlayalım… Çalışma planını belirlerken anne babanın yardımcı olması kadar çocuğun da karara katılması yararlı olur. Bazen çalışmaya başlamak, televizyona dalmak, arkadaşlarla oynamak ve eğlenceyi sonlandıramamak gibi nedenlerle zor olabilir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

38 BAŞARILI Çocuklarımızın BAŞARILI Olabilmelerini Sağlamak İçin amacının neolduğunu Okula gitmekteki amacının ne olduğunu açık ve net olarak ona anlatmak, haftalık bir çalışma programı Bu amaca yönelik olarak kendisine uygun haftalık bir çalışma programı geliştirmekte yarar vardır. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

39 Belleğin özellikleri ve insanın sinir hücrelerinin yapısı açısından en uygun çalışma süresi dakika arasındadır. Daha uzun süreli çalışmalarda hatırlama eğrisi hızla düşer, dakika çalıştıktan sonra, yaptıklarımızı gözden geçirmekte yarar vardır. Her çalışma seansından sonra 10 dakika ara vermek gerekir. Problem çözerken,çözüme ulaşıncaya kadar ara vermemek gerekir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

40 Bu dinlenme sırasında öğrenci TV ‘ den uzak durmak kaydı ile her şeyi yapabilir, bunlar onun ödülüdür. 10 dakikalık dinlenme aracılığıyla beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır. Bir öğrenme seansından sonra verilen ara sırasında, beyin öğrenilenleri ayırıp, yerleştirirken hatırlama eğrisi yükselir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

41 Hiç tekrarlama yapılmazsa öğrenilmiş olanların % 80’ i unutulur. Gece yatmadan önce gün içinde öğrenilenleri 10 dakika süreyle tekrarlamak, sabah kalkınca aynı bilgileri bir kere daha gözden geçirmek bilgiyi pekiştirir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

42 OKUDUKLARININ% 10‘ unu OKUDUKLARININ % 10‘ unu İŞİTTİKLERİNİN % 26‘ sını İŞİTTİKLERİNİN % 26‘ sını GÖRDÜKLERİNİN % 30‘ unu GÖRDÜKLERİNİN % 30‘ unu GÖRÜP İŞİTTİKLERİNİN % 50‘ sini GÖRÜP İŞİTTİKLERİNİN % 50‘ sini ANLATTIKLARININ % 70‘ ini ANLATTIKLARININ % 70‘ ini YAPIP ANLATTIKLARINI % 90‘ ını HATIRLAMAKTADIRLAR. YAPIP ANLATTIKLARINI % 90‘ ını HATIRLAMAKTADIRLAR. ARAŞTIRMA SONUÇLARINA GÖRE ZAMAN SABİT TUTULMAK ÜZERE İNSANLAR:

43 Çalışma odasının düzeni Çalışma odasının düzenliliği verimliliği büyük ölçüde etkiler. ÇALIŞMA, SADECE VE SADECE ÇALIŞMA ODASINDA YAPILIR. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

44 Ne tür olursa olsun, çalışma sandalyede oturarak, çalışma masası başında yapılır. Çalışma masasını cama yakın bir köşeye yerleştirmeyin. Dışarıdan gelecek ses ve hareketin dikkati dağıtmasını, gürültünün yormasını önlemiş olursunuz. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER Çalışma masası

45 İnsanın yazılı bir bilgiyi öğrenebilmesi için belirli bir düzeyde gerginliğe ihtiyaç vardır. Bu hem ruhsal, hem de bedensel açıdan gereklidir. Uzanarak, yatarak veya koltukta yayılarak çalışmak gevşemeye yol açacağı için öğrenme için gerekli olan gerilim düzeyinin kaybolmasına neden olacaktır. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

46 Ders çalışmak için en uygun durum; Kollar ve dirsekleri masa üzerine yaslamaya imkan verecek bir sandalyede oturarak çalışmaktır. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

47 Çalışmaya başlamayı kolaylaştırın Belirli bir mekânla ders çalışma davranışı arasında şartlı refleks türünden bir ilişki kurulmalıdır. Böyle bir tutum çalışmaya başlamayı kolaylaştırır. “Çalışma masasının çalışmayı başlatması” şeklinde bir ilişki kurmayı zorlaştıran en önemli sebep, çalışma masasının çalışma dışındaki amaçlar içinde kullanılmasıdır. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

48 Çalışma Masası Sadece Çalışmak İçindir Bu bir altın kural olarak benimsenmelidir. Yemek yemek, müzik dinlemek, gazete dergi okumak, çay içmek gibi etkinliklerin hepsi ait oldukları yerlerde yapılmalıdır. Asla çalışma masasında değil. Çünkü ancak böylece, çalışma masasına oturulduğu zaman çalışma davranışını kendiliğinden başlatacak alışkanlık kurulabilir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

49 YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARI Yatarak/ uzanarak çalışmak Yatarak/ uzanarak çalışmak Müzik dinleyerek çalışmak Müzik dinleyerek çalışmak TV izleyerek çalışmak TV izleyerek çalışmak Posterlerin bulunduğu bir ortamda çalışmak, Posterlerin bulunduğu bir ortamda çalışmak,

50 Öğrenme sırasında yorgunluk oluşur mu? Beynin sınırlarına ulaşmak bu gün için pek mümkün gözükmemektedir. Bu sebeple öğrenme yoluyla beynin “dolması” ve ”yorulması “ imkansızdır. Öğrenme sırasında oluşan yorgunluk, ya bedeni belirli bir biçimde tutmaktan oluşan kas yorgunluğu, ya da başka bir şey yapmak isteğinden kaynaklanan duygusal yorgunluktur. Öğrenme sırasında meydana gelen yorgunluğu atmak için 10 DAKİKALIK düzenli dinlenme aralıklarını vermek yeterlidir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

51 Öğrenmede İÇSEL GÜDÜLENME Güdülenme eksikliği okulda özellikle AKADEMİK BAŞARININ düşmesiyle kendini gösterir. Başarısızlığını umursamaz hale gelir. Bunu önlemek için : Çocuğunuzun gösterdiği çabadan dolayı onu ödüllendirmek, Yaptığı çalışmanın onun kapasitesini aşmamasını sağlamak, Çocuğun yaptığı işi sergilemek, içsel güdülemeyi artırır. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

52 Anne baba tutumu çocuğun performansı üzerinde önemli bir etki yapmaktadır. Çocuklarımızın kendine olan güvenini artırabilmek için ödüllendirici ve teşvik edici tutum her zaman tercih edilmelidir.

53 Okul çağında televizyon düzeni Okul çağı çocukları ana-babalarının davranışlarını model olarak almaya devam etmektedirler. Tv’nin özellikle çocuklarımız üzerinde zihinsel, ruhsal, fiziksel ve ahlaki sorunlar oluşturabileceğini unutmayın. Özellikle hafta içi tv izleme saatlerine sınırlamalar getirilmelidir. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

54 Çocuğunuzun televizyonda ne izlediğini bilmek, mümkünse birlikte izlemek ve tartışmak… Yanlış yorumlayabileceği yada model alabileceği programları beraber izleyin, tartışın… Çocuğunuzu farklı program türlerini izlemeye teşvik etmek gerekir. Çocuğunuzun arkadaşı izliyor olsa bile, istemediğiniz programları izlemesine engel olmaktan çekinmeyin. Nedenlerini kendisine açıklayın. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

55 Televizyon da evdeki diğer aletler gibi, belli bir amaç için kullanılmalı. Televizyonu izlemeye değer bulduğunuz programlar için açıp kapamayı bilmeliyiz ve çocuklarımıza da öğretmeliyiz. Televizyonu evde bir çocuk bakıcısı gibi kullanmayın… ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

56 Televizyona Alternatif Aile Etkinlikleri Düzenleyin… FELAKET VE ŞİDDET Televizyonun karşısında yemek yemek kural değil, istisna olmalıdır. Ailece birlikte yaşanabilecek en keyifli anlardan biri olan akşam yemeklerinin FELAKET VE ŞİDDET manzaralarıyla gölgelenmesine izin vermemelisiniz. ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER

57 Öğretmenin aileyi yakından tanıması, çocuğunuzu daha kolay tanıyabilmesinde önemli bir faktördür. Ailedeki disiplin anlayışı, aile üyeleri arasındaki ilişkiler, anne- babanın çocuğa karşı tutumunun öğretmen tarafından bilinmesi; onun öğrencide gözlediği çeşitli davranışları anlayıp değerlendirmesine ve öğrenciyi daha iyi anlamasına yardımcı olacaktır.

58 TEŞEKKÜRLER ÜNYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ


"ÇOCUĞUM İLKÖĞRETİME BAŞLIYOR… ÜNYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları