Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 TÜRKİYE’NİN SEKTÖREL DEĞERLENDİRMELERİ Hayrünnisa Aligil 8-9 KASIM 2005 Ceylan Inter-Continental, Istanbul HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 TÜRKİYE’NİN SEKTÖREL DEĞERLENDİRMELERİ Hayrünnisa Aligil 8-9 KASIM 2005 Ceylan Inter-Continental, Istanbul HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ."— Sunum transkripti:

1 1 TÜRKİYE’NİN SEKTÖREL DEĞERLENDİRMELERİ Hayrünnisa Aligil 8-9 KASIM 2005 Ceylan Inter-Continental, Istanbul HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ

2 2 2004’ün makro ekonomik göstergeleri olumlu Ekonomik Göstergeler-Türkiye Nüfus (DİE-milyon)67,868,970,071, GSMH (%)6,3-9,57, Kişibaşı GSMH (USD) TÜFE (DİE) 39,068,529, TEFE (DİE) 32,788,630, USD Parite (Döviz alış) 24,4114,313, (%değişim)

3 3 * 2005 ve 2010 uzay rakamları ve ticaret pay tahminleri ACNielsen istatistik bölümü tarafından geçmiş trend göz önünde bulundurularak ve kalitatif bilgilerle desteklenerek yapılan tahminlerdir.

4 4 2004’e Genel Bakış  Macro Ekonomik Koşullar  Tüketici fiyat endeksi % 9.3 düştü  Döviz kurları halen 2002’den daha düşük  İşsizlik 9 %  Ücretler artmaya başladı  HTÜ Trendleri  Miktar satışlardaki artışı Değer satışların artışı izledi.  Gıda kategorisinde fiyat artış oranı TÜFE ile paralel seyretti.  Temizlik kategorilerindeki reel fiyatın düşüş trendi dururken, Kişisel bakım kategorilerinde reel fiyatın düşüşü devam etti.

5 5 ÖZET OLARAK... Azalan alım gücünden dolayı,ekonomik kriz süresince fiyat rekabeti daha önemli hale geldi.Enflasyonun azalan trendi sırasında, geçici fiyat indirimleri uzun dönemli fiyat seviyesi belirlemede önemli bir araç olarak kullanılmıştır Ekonomik Programı’ndan sonra HTÜ fiyat artışı TÜFE’ye göre daha yavaştı yılında reel fiyatlardaki düşüş büyük oranda yavaşladı ekonomik krizinden sonra, 2002’nin ortalarına doğru GSYİH düzelmeye başladı ve artış trendine 2004 de devam etti.

6 6 Satış Değeri (milyon USD) Ocak-Aralık 2004 Kişisel Bakım1,361 Saç Bakım Ürünleri269 Ağız Bakım Ürünleri113 Traş Ürünleri98 Kağıt Ürünleri556 Vücut Bakım Ürünleri325 Kişisel Bakım Sektörü Ciro Dağılımı % Saç Bakım Ürünleri 20% Ağız Bakım Ürünleri 8% Traş Ürünleri 7% Kağıt Ürünleri 41% Vücut Bakım Ürünleri 24%

7 7 Satış Miktar Değişim % 15,9 21,0 11,411,4 8,7 19,1 10,3 Kişisel Bakım Saç Bakım Ürünleri Ağız Bakım Ürünleri Traş Ürünleri Kağıt Ürünleri Vücut Bakım Ürünleri Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Kişisel Bakım Sektörü

8 8 Ocak-Aralık 2003Ocak-Aralık 2004 SUPERMARKET69,471,7 ORTA MARKET5,24,94,9 BAKKAL14,814,813,5 KURUYEMISCI0,3 BUFE0,2 ECZANE5,74,8 PARFUMERI4,34,5 SUPERMARKET ORTA MARKET BAKKAL KURUYEMISCI BUFE ECZANE PARFUMERI Satışın Perakendecilere Dağılımı Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Kişisel Bakım Sektörü

9 9 Satış Değeri (milyon USD) Ocak-Aralık 2004 Saç Bakım Ürünleri269 Saç Jölesi3131 Saç Spreyi4 Saç Boyası38 Şampuan173 Saç Kremi20 Saç Köpüğü2 Saç Bakım Ürünleri Kişisel Bakım1,361 Ciro Dağılımı % Saç Jölesi 11%11% Saç Spreyi 2% Saç Boyası 14% Şampuan 65% Saç Kremi 7% 1%1% Saç Köpüğü

10 10 22,122,1 15,715,7 31,0 19,819,8 14,914,9 15,5 Saç Jölesi Saç Spreyi Saç Boyası Şampuan Saç Kremi Saç Köpüğü Satış Miktar Değişim % Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Saç Bakım Ürünleri

11 11 Satış Değeri (milyon USD) Ocak-Aralık 2004 Ağız Bakım Ürünleri113 Diş Macunu74 Diş Fırçası39 Ağız Bakım Ürünleri Kişisel Bakım1,361 Ciro Dağılımı % Diş Macunu 66%66% Diş Fırçası 34%34%

12 12 Satış Miktar Değişim % Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Ağız Bakım Ürünleri 12,4 10,810,8 Diş Macunu Diş Fırçası

13 13 Satış Değeri (milyon USD) Ocak-Aralık 2004 Traş Ürünleri98 Traş Bıçakları74 Traş Makinaları8 Traş Ürünleri Traş Kremleri16 Kişisel Bakım1,361 Ciro Dağılımı % Traş Bıçakları 76% Traş Makinaları 8% Traş Kremleri 16%

14 14 Satış Miktar Değişim % Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Traş Ürünleri Traş Bıçakları Traş Makinaları Traş Kremleri

15 15 Satış Değeri (milyon USD) Ocak-Aralık 2004 Kağıt Ürünleri556 Hijyenik Pedler112 Bebek Bezleri221 Kağıt Ürünleri Bebek Mendilleri29 Temizlik Kağıtları 194 Kişisel Bakım1,361 Ciro Dağılımı % Hijyenik Pedler 20% Bebek Bezleri 40% Bebek Mendilleri 5% Temizlik Kağıtları 35%

16 16 Satış Miktar Değişim % Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Kağıt Ürünleri Hijyenik Pedler Bebek Bezleri Bebek Mendilleri Temizlik Kağıtları

17 17 Satış Değeri (milyon USD) Ocak-Aralık 2004 Vücut Bakım Ürünleri325 Deodorant53 Erkek Parfümleri17 Vücut Bakım Ürünleri Cilt Bakım Ürünleri72 Pişik Kremi 4 Vazelin Talk Pudrası Kolonya Sabun ve Duş Jeli 132 Dudak Bakım Ürünleri 2 Kişisel Bakım1,361 Ciro Dağılımı % 16% 5%5% 22% 1%1% 1%1% 1%1% 12% 41% 1%1% Deodorant Erkek Parfümleri Cilt Bakım Ürünleri Pişik Kremi Vazelin Talk Pudrası Kolonya Sabun ve Duş Jeli Dudak Bakım Ürünleri

18 18 Satış Miktar Değişim % Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Vücut Bakım Ürünleri Deodorant Erkek Parfümleri Cilt Bakım Ürünleri Pişik Kremi Vazelin Talk Pudrası Bebek Banyo Köpükleri Kolonya Sabun ve Duş Jeli Dudak Bakım Ürünleri

19 19 Satış Değeri (milyon USD) Ocak-Aralık 2004 Temizlik754 Çamaşır Deterjanı313 Toz Beyazlatıcılar14 Narin Çamaşır Suyu17 Makina Koruma33 Yün Şampuanları3 Çamaşır Yumuşatıcıları Ev Temizleyicileri Bulaşık Deterjanları Kimyasal Olm. Ev Temizleyicileri Halı Şampuanı Temizlik Sektörü Çamaşır Suyu Mobilya Bakım Ürünleri Bulaşık Mak. Koku. Bulaşık Mak. Tem Ciro Dağılımı % CAMASIR DETERJANI TOZ BEYAZLATICILAR NARIN CAMASIR SUYU MAKINA KORUMA YUN SAMPUANLARI CAMASIR YUMUSATICILARI EV TEMIZLEYICILERI BULASIK DETERJANLARI KIMYASAL OLM. EV TEMIZLEYICILERI HALI SAMPUANI CAMASIR SUYU MOBILYA BAKIM URUNLERI BULASIK MAK. KOKU. BULASIK MAK. TEM. 41.5% 1.9% 2.3% 4.3% 0.4% 6.6% 12.5% 14.6% 7.7% 1.2% 6.7% 0.2% 0.1%

20 20 Satış Miktar Değişim % Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 Temizlik Sektörü CAMASIR DETERJANI TOZ BEYAZLATICILAR NARIN CAMASIR SUYU MAKINA KORUMA YUN SAMPUANLARI CAMASIR YUMUSATICILAR ****** EV TEMIZLEYICILERI BULASIK DETERJANLARI KIMYASAL OLM. EV TEMIZLEYICILERI HALI SAMPUANI CAMASIR SUYU MOBILYA BAKIM URUNLERI BULASIK MAK. KOKU. BULASIK MAK. TEM.

21 21 Ocak-Aralık 2003Ocak-Aralık 2004 SUPERMARKET74,477,177,1 ORTA MARKET5,95,25,2 BAKKAL19,617,717,7 ECZANE0,1 Satışın Perakendecilere Dağılımı Dönem: Ocak-Aralık 2004 vs. Ocak-Aralık 2003 SUPERMARKET ORTA MARKET BAKKAL ECZANE

22 makro ekonomik göstergeler için beklentiler Enflasyon 8-8,3% GSMH Büyümesi 4,5-5% Döviz Kuru (USD) Ekim 1,37 Birleşik Faiz Oranı 15,7%

23 23 HTÜ kategorileri 2005’te, ekonomik krizden önce sahip olduğu doğal trendine yeniden kavuşacak.

24 24 HTÜ Sektörü Ciro & Miktar Satış değişim beklentileri* Satış Miktarı Ciro Toplam 4,3%2,4%  Gıda 4,3%2,7%  Temizlik 3,9%1,3%  KişiselBakım 4,5%0,9% * Tahmin figürleri ACNielsen - M&A tarafından gerçekleştirilen modellere dayanmaktadır.

25 25 YOİKK öncesi durum  Mecburi ürün standartlarının varlığı  Gıda ve genel sağlıkla ilgili eşya ve malzemeler tüzüğünün yönetmeliklerinin yokluğu nedeniyle izin süreçlerindeki belirsizlikler  Pazarlama öncesi ithalat/üretim izni gereği Sonuç: Pazara sunumda gecikmeler

26 26 YOİKK öncesi durum  Piyasa denetimlerinin sayı ve kalite açısından yetersiz kalması nedeniyle piyasada sahte, taklit ve ambalajsız (deterjan, şampuan, parfüm vb) olarak denetim dışı (mevzuata uyma gereği görülmeden piyasaya sürülmüş) ürünlerin engellenemiyor olması Sonuç: Devletin vergi kaybı, tüketicinin sağlık riski, markanın zarar görmesi, haksız rekabet

27 27 YOİKK öncesi durum Hazır Ambalajlı Belirli Ürünler için Müsaade Edilen Nominal Kapasite ve Dolum Miktarı Serilerine Dair Yönetmelik uygulamasının Türkiye içinde üretilen ürünlerin yönetmelik eklerinde belirlenmiş ebatla sınırlanmasını zorunlu kılması Sonuç: Türkiye’deki üreticinin GB dolayısıyla ithal gelecek ürünlere karşı dezavantajlı duruma düşmesi, tüketicinin seçim özgürlüğünün kısıtlanması, yönetmelik boyutlarına uymak için yapılacak öngörülmemiş yatırım dolayısıyla maliyetlerin artması.

28 28 YOİKK öncesi durum İşletme kuruluşu ile ilgili olarak:  GSM yönetmeliği ve ÇED yönetmeliği kapsamında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Çevre Bakanlığı’ndan alınması gereken mükerrer izinlerin varlığı (tesis kurma, yer seçimi, sağlık koruma bandı, işletme belgesi vb).  OSB ve KSS’lerindeki işyerlerinden ayrı ayrı ÇED Olumlu belgesi istenmesi  Yatırım yeri imar planlarının sık değişikliğe uğraması ve İmar Kanunu 18. madde DOP kesintileri

29 29 YOİKK çalışmaları sonrası durum  Kozmetik ve temizlik ürünlerinde pazarlama öncesi ithalat ve üretim izni sisteminden pazar-içi denetim sistemine geçildi.  Gıda ve genel sağlıkla ilgili eşya ve malzemeler tüzüğü yenilendi, ilgili tebliğleri yayınlandı.  Hazır ambalajlı ürünlerle ilgili yönetmelik ambalaj ebadını kısıtlamayacak şekilde uygulamaya geçirildi.  Mecburi ürün standartları uygulamadan kaldırıldı.  İşletme kuruluşuyla ilgili bir çok mükerrer izin kaldırıldı.

30 30 Beklentiler  Yatırım öncesi sektörel lisansların mümkünse tek kurumdan yönetilmesi, yatırım ajanslarından faydalanılması.  İthalatta uygulanan Hıfzısıhha testlerinin standardizasyonu ve sürecin kısaltılması.  Kağıt ürünleri ve diş fırçalarının da pazar öncesi izin sisteminden pazar-içi denetim sistemine geçirilmesi.  Pazar-içi denetimin sahte ve taklit ürünlerle mücadele için bir an önce etkin şekilde hayata geçirilmesi.  Sanayi bölgelerinde ruhsatlı olarak işletmesini kurmuş üretime devam etmekte olan yatırımlar için İmar Kanunu 18. maddesinin uygulanmaması.

31 31 Genel beklentiler  İlgili kamu ve özel sektör kuruluşları arasında düzenli iletişim.  AB mevzuat uyumu ile ilgili bir takvimin kamu ve özel sektörün bir araya gelerek oluşturması.  Aynı konuyla ilgili kamu kuruluşlarının birbirleriyle sürekli koordinasyon içerisinde çalışmaları

32 32 Teşekkürler !


"1 TÜRKİYE’NİN SEKTÖREL DEĞERLENDİRMELERİ Hayrünnisa Aligil 8-9 KASIM 2005 Ceylan Inter-Continental, Istanbul HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları