Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENME BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENME BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENME BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU

2  Okuduğunu anlayamama,  Okuma hızının düşük olması.Dakikada kaç kelime okuyor.  Okurken Hece atlama,  İçeriği tahmin edememe.Uzaydaki yaratıklar başlığının içeriği ne olabilir.  Kelime yada harfleri ters yazma.d-p-g-y  Harf atlama veya ekleme.  Okurken parmakla takip etme.Hareketlenme okumak istememe

3  Okurken satır atlıyorsa,  Sık sık öksürme,gözlerini ovuşturma var mı?(Okuma kaygısı)  Yazı yazmak istemiyorsa,  Bakarak yazarken yanlış yazması ve fark etmemesi.Kopyalama zorluğu varsa,  Kalem tutuşunda farklılık  Noktalama işaretlerini kullanamama  Organize olamama.  Zaman kavramının zayıf olması.Dün,bugün,yarın,geçen sene,yıl,tarih)

4  Her şeyi son anda yapmaya kalkma.sınıfa geç gelme.  Yönergeleri takip etmede zorluk.(kalemi al,2. sıraya koy,buraya gel.)  (Ankara’yı bul altındaki Konya’yı işaretle.)  -Önüne sözlük verip bana şu sözlükten şu kelimeyi bul.  Sağ,sol karıştırma.  Eşyaları kaybetme.  Listeleri hatırlayamama.  Aritmetik beceriler.(sayma,toplama,çıkarma)  Sıralama becerileri.(haftanın günleri,aylar,geriye sayma.)

5 FONOLOJİK FARKINDALIK DEĞERLENDİRMESİ  Sözcüklerin hangi sesle başladığını söyleme  Sözcüklerin hangi sesle bittiğini söyleme  Ortadaki sesi söyleme  Sözcüklerin hangi hecelerden oluştuğunu söyleyebilme  Sözcüklerin hangi seslerden oluştuğunu söyleyebilme

6 FONOLOJİK FARKINDALIK DEĞERLENDİRMESİ  Verilen sesleri birleştirerek sözcük oluşturabilme  Verilen heceleri birleştirerek sözcük oluşturma  Sözcükteki hecelerden biri çıkarıldığında kalan heceyi söyleyebilme  Sözcükteki seslerden biri çıkarıldığında kalanı söyleyebilme

7 (SESLERİ FARKETME ÇALIŞMALARI)  Sözcüklerin hangi sesle başladığını,hangi sesle bittiğini söyleme.  Ortadaki sesi söyleme.  Kafiyeleme yaptırma. Top-hop-kop  Verilen sesleri birleştirerek sözcük oluşturma. T - o - p  Sözcükteki hecelerden biri çıktığında geri kalanı bulma. Kitap ‘ki’ yi söyleme ne kaldı.tap.  Oyun şekline öğretme.Mesela beden dili kullanarak.

8 OKUMAYI HIZLANDIRMA ÇALIŞMARI.  Günlük sesli okuma programı hazırlayın.(günde dk. Yapılacak.)  Okuma tablosu hazırlayıp ödül kullanın.  Çocuğun düzeyinde okuma parçaları okutun.  Paralel okuma yöntemi kullanın.  Aynı parça üzerinde çalışma yöntemi.Ezberleyene kadar okutturuluyor.Yanlış okunan sözcüklerin listesi yapılıp tekrar okutturma.Bitince tekrar parçayı okuma.

9  Takıldığı kelimelerle ilgili ödevler verilebilir.O kelimelerle ilgili cümleler kurma.  Masalları okutup,bu hikayeden ne ders aldın?ne öğrendin diye sorulabilir.  Bir parça okutulup bunun başlığı ne olabilir diye sorulabilir.  Bir hikayenin yarısını okuyup devamı ona yazdırılabilir.

10 Boşluk doldurma,eksik olan sözcükleri doldurma.  Kara koyun otluyormuş. Bir ara başını kaldırmış. Bir de ……. görsün? Çoban da sürü de görünürlerde yok! O sırada aç …….. kurdun üstüne geldiğini görmüş. Çok korkmuş. Kurdun gözleri parlıyormuş. Koyun "Selam" demiş kurda. Kurt dişlerini gıcırdatmış: - Selam; sen burada ………. arıyorsun? Biliyorsun ki bu dağlar benim. Seni şimdi yiyeyim de gör! Koyun …………. bir oyun düşünüp kurtulması gerektiğini anlamış. - Bak, demiş …………... Ben bu dağların senin olduğuna inanmıyorum. Eğer ……. söylüyorsan bir yatırın türbesine gidelim. Sen orada mezara elini koyup yemin et. Sonra da beni ye.

11 Eksik olan harfi tamamlama çalışması  K ye geldiklerinde güneş b tmak üzereydi. Ded leri Çıtır ile Pıtır'ı karşıladı. Hasan Amca'ya da teş kkür etti. - "Güzel tor nlarım benim. Sizleri çok özledim" diye s rılıp onları öp ü. E e gittiklerinde Çıtır ile Pı ır bir sür rizle karşı aştılar. Emektar atları doğ rmuştu. Küçük tay şirin mi şi indi. Çıtır hemen atıldı "Bu tayın adı  k ndi gibi şirin olsun" dedi

12  Farklı olanı bulma işaretleme çalışması.  Kapı kapı kapı kabı kapı  Yanlış yazılan kelimeleri bulma her yanlışa 1 puan verme.

13 Her satırın ilk kelimesini okuma Bazen Orhan annesi ve babasıyla kahvaltı ederken güvercin Orhan'ın omzuna bile konuyor. Kuşlar su kabında yıkanıyorlar. Orhan güvercinliğe her gün yem koyuyor. Pencereden de onları izliyor. Baharda bir güvercin çifti güvercinliğe yuva kuruyor. Kısa bir zaman sonra içinde bir sürü güvercin yavrusu cıvıl cıvıl ötüyorlar. Çıtır ile Pıtır'ın annesiyle babası onlara bu hafta sonunu dedelerinin yanında geçireceklerini söylediler. İkisi de bu habere o kadar çok sevindiler ki başladılar el çırpmaya. Çıtır ile Pıtır'ın annesiyle babası onlara bu hafta sonunu dedelerinin yanında geçireceklerini söylediler. İkisi de bu habere o kadar çok sevindiler ki başladılar el çırpmaya. Babaları "Sakın yaramazlık yapıp da dedenizi üzmeyin!" diye uyardı onları.

14 1. kelime –sonuncu kelimeyi okuma.  İşte ilkbahar geldi. Çayırlar yeşerdi. Ağaçlar çiçek açtı. Dağlar tepeler papatyalarla doldu. Annem "Pelin'e git söyle. Yarın kıra gideceğiz" dedi. Bu habere çok sevindim. Hemen Pelin'e müjde verdim. Akşam evde piknik için hazırlık yaptık. Ben on tane yumurta haşladım. Annem köfte kızarttı. Pelin'in annesi kek ve kurabiye yaptı.

15 YazMAda gÜçLÜĞÜ OLaN çOCUk NaSIL deSTEkLeMeLİdiR ?  1. Yaşıtlarına oranla el yazısı okunaksız ve çirkindir.  2. Sınıf düzeyine göre yazı yazması yavaştır.  3. Tahtadaki yazıyı defterine geçerken ya da öğretmenin okuduğunu defterine yazarken zorlanır.  4. Yazarken bazı harf ve sayıları, kelimeleri ters yazar, karıştırır. ( b-d, m-n, ı-i, 2-5, d-t, ğ-g, g-y, ve-ev gibi )

16  5. Yazarken bazı harfleri, heceleri atlar ya da harf / hece ekler  6. Sınıf düzeyine göre yazılı imla ve noktalama hataları yapar ( Küçük -büyük harf, noktalama, hece bölme hataları. )  7. Yazarken kelimeler arasında hiç boşluk bırakmaz ya da bir kelimeyi iki - üç parçaya bölerek yazar.  ( Annemçorap aldı. Ka lem, yapa bil mektedir gibi. )

17 NELER YAPILABİLİR ?  1. Yazı yazmayı eğlenceli hale getirebilirsiniz.  ( Çocuğunuzun özelliğine göre yazı yazmayı oyunlaştırabilirsiniz ya da çocuğunuzun sevdiği, hoşlandığı şeylerden yazı çalışmaları yaptırabilirsiniz. Örneğin çocuğunuz yemekleri çok seviyorsa yemek tarifi ya da futboldan ve futbolculardan hoşlanıyorsa futbolla ilgili yazı yazma gibi. )  2. Sayfalarca yazı yazdırmak yerine çocuğunuza kısa şiir, şarkı, öykü vb. parçalar yazdırabilirsiniz.  3. Yazı çalışmaları 3 – 4 satırı geçmemelidir.

18  4. Yazarken yaptığı yazım hatalarını silgiyle silmek yerine renkli kalemlerle düzelttirebilirsiniz. Böylece bir süre sonra çocuğunuz yazım hatalarını görerek farkına varacak ve azaltacaktır.  5. Yazı çalışmalarını, çocuğunuzun okuduğu bir yerden bakarak ya da sizin söylediğiniz dikte ettirilen cümlelerin yazılmasıyla yapabilirsiniz.  6. Çocuğunuzun yazma hızını artırmak amacıyla kısa süre içinde aklına gelen kelimeleri yazmasını isteyebilirsiniz

19  7. Çeşitli oyunlar yoluyla çocuğunuza yazı çalışmaları yaptırabilirsiniz. Örneğin ; İsim – Hayvan – Şehir oyunu oynamak gibi.  8. Çocuğunuzun yazı kalitesini artırabilmek için, çocuğunuz yazmaya başlamadan önce çocuğunuza yazım kuralları ile ilgili yönerge ve açıklama verebilirsiniz. Örneğin ; Başlıkları büyük harfle başlamalısın, noktalama işaretlerine dikkat etmelisin gibi..

20  SON

21

22


"ÖĞRENME BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları