Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE-ÇİN HALK CUMHURİYETİ İŞ FIRSATLARI SEMİNERİ 28EYLÜL 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası DENİZ GÜREL İGEME İhracatı Geliştirme Merkezi ÇHC.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE-ÇİN HALK CUMHURİYETİ İŞ FIRSATLARI SEMİNERİ 28EYLÜL 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası DENİZ GÜREL İGEME İhracatı Geliştirme Merkezi ÇHC."— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE-ÇİN HALK CUMHURİYETİ İŞ FIRSATLARI SEMİNERİ 28EYLÜL 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası DENİZ GÜREL İGEME İhracatı Geliştirme Merkezi ÇHC Ülke Masası Sorumlusu /221

2 KISA TARİHÇE  ÇHC 1949 kurulmuştur. Çin Komünist Partisi tarafından yönetilmektedir.  7 üyeden oluşan, Başkanlığını ve Genel Sekreterliğini Hu Jintao’nun yaptığı Polit Büro Daimi Komitesi ülkedeki en yüksek yönetim organıdır. Hu Jintao aynı zamanda Devlet Başkanlığı görevini de yürütmektedir.  Mao 1976 yılında ölmüştür. Bunu izleyen 80’li yıllar boyunca ülkede siyasi tutuculuk devam etse de ekonomik olarak dışa açılma çabaları başlatılmıştır yılındaki Tiananmen Meydanı olayları, 1991 yılı sonunda Sovyetler Birliği’nin sona ermesi ve dünya ekonomik konjontüründe güçlenen “serbest piyasa anlayışı” Çin’i kendi bünyesinde bazı reformlar yapmaya zorlamıştır.  Bu çerçevede 1992 yılında Çin Komünist Partisi’nin 14. Ulusal Kongresi’nde ülkede “Sosyalist Piyasa Ekonomisi” tesis edilmesi kabul edilmiştir.  Ayrıca 1997 yılında Hong Kong’un ve 1999 yılında Makao’nun ÇHC’ye dahil olması ve bu ülke bünyesinde “Özel İdari Bölge” statüsü kazanması Çin’in bölgedeki önemini bir kat daha artırmaktadır.  GATT/WTO- Dünya Ticaret Örgütü’nün 1947’deki kurucusu ve fikir babalarından biri olan Çin, 1950’de ayrıldığı sisteme 11 Kasım 2001 tarihinde geri dönmüş bulunmaktadır.  Çin Halk Cumhuriyeti Ülkenin 21. yüzyılın en önemli ekonomik güçlerinden biri olacağına kesin bir gözle bakılmaktadır.

3 KARŞILAŞTIRMALI EKONOMİK GÖSTERGELER/ 2009 ÇinRusyaABDHindistanJaponya GSYİH (milyar $ ) Nüfus ( milyon) ,4306, ,1 Kişibaşı GSYİH ppt($ ) GSYİH büyüme hızı 7,2-7,8-2,56,8-5,5 Enflasyon (ortalama; %) -0,511,7-0,510,9-1,1 İhracat (milyar $ ) İthalat (milyar $ )

4 İHRACATTA BAŞLICA ÜLKELER VE TÜRKİYE (1000$) İTHALATÇILAR SIRADÜNYA968,935,6161,220,059,6481,430,693,1201,201,878,656 1ABD203,801,040233,168,784252,843,536221,361,792 2Hong Kong (SARC)155,309,072184,438,208190,729,040166,248,656 3JAPONYA91,622,672102,062,496116,132,45698,014,128 4G. KORE44,522,20856,432,01673,931,99253,624,568 5ALMANYA40,314,60048,744,14459,208,95249,927,560 6HOLLANDA30,861,13841,423,05245,918,58036,687,588 7İNGİLTERE24,163,20831,666,36436,072,74031,281,504 8SİNGAPUR23,185,29229,946,49232,305,80430,084,124 9HİNDİSTAN14,581,29724,051,38031,585,38029,666,048 10FRANSA13,978,87420,466,70823,498,66221,613,432 11AVUSTRALYA13,624,88217,996,59022,247,26420,657,476 12TAYVAN20,733,25023,462,25225,877,29620,517,062 13İTALYA15,977,18821,189,38826,631,14020,246,988 14MALEZYA13,537,07417,744,19821,455,16819,635,714 15B.A.E.11,404,78017,104,96823,643,69018,636,742 27TURKİYE7,303,28510,484,26610,606,3128,337,402

5 İTHALATTA BAŞLICA ÜLKELER VE TÜRKİYE (1000$) SIRAİHRACATÇILAR DÜNYA791,460,864956,115,4561,132,562,1761,003,971,008 1JAPONYA115,672,584133,950,504150,600,048130,954,176 2G. KORE89,724,144103,751,688112,137,920102,502,664 3ÇIN73,332,83285,773,20092,461,20086,400,624 4TAYVAN87,098,632101,027,664103,338,10485,704,976 5ABD59,314,27269,547,96881,585,55277,765,712 6ALMANYA37,879,36445,384,33655,789,92855,871,736 7AVUSTRALYA19,323,30025,801,49437,435,13239,236,024 8MALEZYA23,572,43428,723,28432,101,39632,244,776 9BREZİLYA12,909,49518,342,07229,863,44428,310,244 10'TAYLAND17,962,42822,665,74825,656,73624,854,392 11S. ARABİSTAN15,084,53217,560,47631,022,69823,599,110 12RUSYA FEDERASYONU17,554,32819,688,58023,832,76221,149,288 13SİNGAPUR17,672,61617,550,37220,171,26417,736,554 14ANGOLA10,933,29512,888,66522,382,52414,666,387 15HİNDİSTAN10,277,44914,617,15620,258,88613,720,464 52TURKİYE765,9521,293,8011,962,9331,734,252

6 BAŞLICA İTHAL/İHRAÇ ÜRÜNLERİ (1000$) * 2011 * İHRACAT % Haberleşme araçları Büro mak Elektrikli mak Hazır giyim İthalat % Elektrikli mak Petrol ve ürünleri Endüstriyel makinalar Tekstil *tahmini

7 TÜRKİYE-ÇHC DIŞ TİCARETİ ($) İTHALATİHRACATDENGEHACİM * * Kaynak: DTM *Temmuz ayı verileri

8 ÇİN’E NE SATIYORUZ?  Mermer ve traverten,  Ekosin su mermeri,  Kireçli taşlar,  Krom cevherleri ve konsantreleri,  Bakır cevherleri ve konsantreleri,  Boratlar; peroksiboratlar (perboratlar), tabii boratlar vb. konsantreleri,  Bakır hurda ve döküntüler,  İçten yanmalı, pistonlu motorların aksam-parçaları,  Rafine edilmemiş bakır; elektrolitik rafine için bakır anotları,  Kursun cevherleri ve konsantreleri  Çinko cevherleri ve konsantreleri,  Bor oksitleri; borik asitler,  Manganez cevherleri ve konsantreleri,  Demir/çelik yassı mamul, soğuk haddelenmiş kaplanmış  Yün ve yapağı,  Turbo jetler,  Turbo-propeller,  Diğer gaz türbinleri,  Sentetik lif demetleri,  Sığır ve at cinsi hayvanların dabaklanmış derileri,  Demir/çelik döküntü ve hurdaları, bunların külçeleri,  Kolloidal kükürt;  Dokuma tezgahları (makineleri),  Pamuklu mensucat  Debagatte kullanılan sentetik organik, inorganik maddeler müstahzarlar, ihracatta önem arz eden ürünler arasında yer almaktadır.

9 ÇİN’DEN NE SATIN ALIYORUZ?  Portatif nümerik otomatik bilgi işlem makineleri,  Otomatik bilgi işlem makinelerinin giriş/çıkış birimleri,  Otomatik bilgi işlem makinesinin aksam,parça & aksesuarı,  Motosikletler-içten yanmalı pistonlu,  Alıcı içeren verici cihazlar,  Pencere/duvar tipi klimalar,  bitümenli taşkömürü,  Ayakkabılar,  Dokunmuş mensucat,  Monolitik dijital entegre devreleri,  Gösterge tabloları,  Çantalar, bellek birimleri,  Ferro-molibden,  Statik konvertörler,  Sabit görüntü kameraları ve TV alıcısının katod ışınlı renkli resim tüpleri İthalatta önem arz eden ürünler arasında yer almaktadır.

10 ÇİN’E NELER SATABİLİRİZ?  TARIMSAL ÜRÜNLER MATRİSİ  SANAYİ ÜRÜNLERİ MATRİSİ

11 ÇİN’E HANGİ SANAYİ ÜRÜNLERİNİ SATABİLİRİZ?  Otomotiv Yan Sanayi,  Otomotiv Ana Sanayi  Güç Aktarımı Ekipmanı ve Aksamı  Madeni Yağlar  Telefon ve Telefon Aparatları  Takım Tezgahları  İnşaat ve Maden Makineleri  Tekstil Yan Sanayi Kumaş  İplik - Elyaf  Tıbbi Malzeme ve Cihazlar  Hava Pompaları ve Kompresörler  Plastik ve Metal Borular  Kablo ve Teller  Elektrik Devreleri, Anahtarlama Ekipmanı Aksam ve Parçaları  Plastiklerden Diğer Filmler, Levhalar, Plakalar,  Folyolar ve Şeritler  Gıda İşleme Makineleri  Altın Mücevherat  Tekstil Kimyasalları

12 ÇİN’E HANGİ TARIM ÜRÜNLERİNİ SATABİLİRİZ?  Tütün  Şekerli ve çikolatalı mamuller  Zeytinyağı  Makarna  Kuru Üzüm Fındık (işlenmiş)  Narenciye (limon)

13 PAZARA GİRİŞ  Çin yerinde pazar araştırması (Haziran 2005)  FHC China Shanghay Gıda Ürünleri Fuarı (Kasım 2009)  Şanghay Gıda ve Ev Tekstil Ürünleri yerinde pazar araştırması (Haziran 2010)  Şanghay Ev Tekstil Ürünleri Fuarı (Ağustos 2010)  Urumçi Fuarı ve Sincan Uygur Özerk Bölgesine ilişkin gözlemler (Eylül 2010)

14 Şanghay Gıda ve Ev Tekstil Ürünleri yerinde pazar araştırması (Haziran 2010) GIDA ÜRÜNLERİ  ZEYTİN YAĞI  ŞARAP  KURU VE SERT KABUKLU MEYVELER  %100 MEYVE SUYU  MAKARNA  LOKUM  GIDA ürünleri konusunda pazarın damak zevkine göre yapılabilecek değişiklikler ihracat şansımızı artırabilecektir. EV TEKSTİLİ  ORGANİK TEKSTİL*  COCUK GİYİM*  Ev tekstil ürünleri açısından ise Türk ürünlerinin fiyat ve kalite açısından yüksek gelirli pazar bölümüne hitap ettiği ve bu alanda, tekstil ve konfeksiyon ürünlerinde olduğu gibi bir marka bilincinin henüz oluşmadığı, bu piyasada rekabetin çok güçlü olduğu, ancak mevcut pazarın anılan ürünlerin ihraç edildiği başlıca pazarlar açısından değerlendirildiğinde görece küçük kaldığı gözlenmiştir.

15 SİNCAN’A NELER SATABİLİRİZ?  Urumçi’de ihracat ve işbirliği sahaları;  İslami kurallara uygun beslenme ve tüketim alışkanlıklarına hitap eden,  -İşlenmiş gıda ürünleri  -Kişisel bakım ürünleri  Bayan hazır giyim ve aksesuarları  Cam eşya ve aksesuarları  Ev tekstil ürünleri  Altın ve gümüş mücevherat  Makine halısı  Seramik ev aksesuarları  gübre  Bölgenin tarımsal potansiyeli göz önünde bulundurulduğunda, gıda işleme, örneğin; domates salçası ve meyve ve sebze kurutma teknolojileri gibi alanlarda işbirliği yapıldığı takdirde bu bölgeden yapılan üretim öncelikle Orta Asya Türk Cumhuriyetlerine ihraç edilebilir.

16 SİNCANDAN NE SATIN ALABİLİRİZ?  Sincan’da Hoten tarım havzasında üretilen hurma Ramazan aylarında bu meyveyi tüketenler için Türk damak tadına uygun bir lezzet sunmaktadır.

17 DEĞERLENDİRME  ÜLKE İMAJI Çin’de ülkemizin yeterli ölçüde tanıtımının yapılmadığı görülmektedir.  DIŞ TİCARET AÇIĞI Çin’in petrol ithalatı yaptığı ülkeler dışındaki bütün ülkelerle olan ticaretinde fazla verdiği görülmektedir. Ancak bu durum sadece ülkemize özgü bir durum değildir.  MÜTEAHHİTLİK ALANINDA İŞBİRLİĞİ  Çin Türk özel sektörü açısından, ucuz, kar marjı yüksek, bir ithalat kaynağı olarak görülmektedir. Oysa Çin aynı zamanda çok önemli ve büyük bir pazardır.

18 DEĞERLENDİRME  TİCARET FUARLARINA KATILIM, Çin ticaret fuarlarının çok yoğun olduğu bir ülkedir. İddialı olduğumuz ürünlerde mutlaka fuarlara katılmamız, gerekmektedir.  TEMSİLCİ BULUNDURMAK, Çin’de devamlı bir temsilci bulundurmadan bu ülke ile iş yapmak çok zor görünmektedir. Bugün Çin’de hali hazırda pek çok Amerikan ve Avrupalı şirketin temsilcilikleri bulunmaktadır.  KÜLTÜREL FAKTÖR, Çin, Hong Kong ve Tayvan’ı bir bütün olarak değerlendirip, denizaşırı ülkelerdeki Çinlilerin de sadece kıta Çin’inde yatırım yaptıklarını göz ardı etmemek gerekir. 60 milyon kadar olan bu grup kendi kültürel anlayışları ile birbirleri ile ticaret yapabilmeyi başarmaktadır.  TÜRKİYE’DE ÇİN YATIRIM SAHALARI,gıda, turizm, enerji alanında ülkemize çekilmesi ihtimali üzerinde de durulabilir.

19 DEĞERLENDİRME  YÜKSEK GELİRLİ GRUPLAR, Çin ithalatının yaklaşık %50’sini doğu ve güney bölgelerinden yapmaktadır. Bu grup başlangıç olarak Türk işadamlarının da hedef kitlesi olabilir.  PAZARA BÖLGESEL YAKLAŞIM,  KATMA DEĞERİ YÜKSEK ÜRÜNLER, Ülkemizin sınırlı kaynakları katma değeri yüksek ürünlerin tanıtımı, pazarlanması ve satışı amacıyla kullanılmalıdır.  Pazara girişte: ARZDA SÜREKLİLİK, ÜSTÜN ÇABA, KARŞILIKLI GÜVEN, pahalı fakat getirisi yüksek olabilecek bir süreç olarak değerlendirilmektedir.


"TÜRKİYE-ÇİN HALK CUMHURİYETİ İŞ FIRSATLARI SEMİNERİ 28EYLÜL 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası DENİZ GÜREL İGEME İhracatı Geliştirme Merkezi ÇHC." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları