Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

RECEP ONAL DRAMMEN MERKEZ CAMII DIN GOREVLISI MESLEK NEDİR? Kişinin belli bir eğitimle edindiği ve geçimini sağlamak için sürdürdüğü etkinlikler bütünüdür.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "RECEP ONAL DRAMMEN MERKEZ CAMII DIN GOREVLISI MESLEK NEDİR? Kişinin belli bir eğitimle edindiği ve geçimini sağlamak için sürdürdüğü etkinlikler bütünüdür."— Sunum transkripti:

1

2 RECEP ONAL DRAMMEN MERKEZ CAMII DIN GOREVLISI

3 MESLEK NEDİR? Kişinin belli bir eğitimle edindiği ve geçimini sağlamak için sürdürdüğü etkinlikler bütünüdür.

4 MESLEK SEÇİMİYLE NELERİ BELİRLERİZ?  Hayatımızı nasıl bir ortamda sürdüreceğimizi,  Hayat boyu birlikte iş yapacağımız arkadaş çevremizi,  Çalışırken zevkle iş yapıp yapamayacağımızı,  Mesleğimizden tatmin olup olamayacağımızı,  İş bulma zorluk veya kolaylığını,  Ailemizin nasıl bir ortamda yaşayacağını,  Tatil sürelerimizi,  Genel yaşam biçimimizi,  Toplumda hangi konumda olacağımızı,  Nelerden ödün verip vermeyeceğimizi.

5 Meslek Seçiminde Rol Oynayan Faktörler M

6 MESLEK TERCİHİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

7 Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar •1- Kendini Tanıma •Yeteneklerini bilme • İlgi alanlarını bilme •Değerleri ya da kişilik özelliklerini bilme

8 *Önce Kendini Tanımalısın.... En çok neleri yapmaktan zevk alıyorum? Nasıl bir ortamda daha rahat ve verimli çalışabiliyorum? 10 yıl sonra neler yapıyor olacağım? En başarılı hissettiğim alanlar nelerdir? Nasıl biriyim? Özelliklerim neler? Neleri iyi yapıyorum?

9 MESLEK TERCİHİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 2- Meslekleri Tanıma

10 *Kendi Özelliklerimi aktarabileceğim meslekler nelerdir? *Mesleğin gerektirdiği beceriler neler? *Bu işlerde ne gibi faaliyetlerde bulunuluyor? *Bu meslekten kişiler hangi işlerde ve sektörlerde çalışabiliyorlar?

11 • İnsanların çok çeşitli işleri değişik düzeylerde yapabildikleri bir eğitim programından yararlanmada bireyler arasında farklar olduğu bilinen bir gerçektir. •Yetenek, bir eğitim programından bireyin ne derece başarılı olacağının ipuçlarını veren bilgi ve beceriler bütünü olup, kalıtımla getirilen öğrenme gücünün çevre desteği ve deneyimle geliştirilmiş kısmını ifade eder.

12 MESLEKLER HAKKINDA NELERİ BİLMELİYİZ?  Mesleğin faaliyet alanı nedir?  İyi ya da kötü yanları nedir?  Hangi ortamda çalışılacaktır?  Günde kaç saat çalışılacaktır?  Gece ya da gündüz nöbeti var mı?  Haftalık tatillerin, yaz tatillerinin süresi?  Özel beceri gerektiriyor mu?

13  Ne gibi nitelikler gerektiriyor?  İşe başlarken ayrıca bir eğitime gerek var mı?  Kursa, staja gerek var mı?  Hangi okullardan mezun olmak gerekiyor?  Meslekte ilerleme olanakları nelerdir?  Gelir düzeyi ne olacaktır?  Ülkenin her bölgesinde mi sadece belirli yerlerde mi çalışma olanağı var?

14 Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar 3-Akademik bakımdan güçlü olunan alanı/alanları bilme

15 MESLEK TERCİHİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR •4- Gelecekle ilgili planları netleştirme

16 Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar •5- Dış etkenlerden arınma •Aile ile uzlaşma •Yakın çevrenin etkisinden kurtulma •Toplumsal yargıların üstünde düşünebilme

17 Meslek seçerken sorgulanması gereken noktalar •Mesleğin niteliği •Çalışma ortamı •Mesleğe hazırlanma •Mesleğe girmek için aranan özellikler •Mesleğe giriş ve emekli olma

18 Meslek seçerken sorgulanması gereken noktalar •Meslekte ilerleme •Mesleğin olumlu ve olumsuz yönleri •İş bulma olanakları •Kazanç durumu

19 MESLEKİ YÖNLENDİRME

20 MESLEK İLGİSİ VE KABİLİYETİ •İlgi nedir? –Gerçek meslek ilgisi –Çevrenin etkilemesinden kaynaklanan ilgi •Kabiliyet nedir? –İlgi duymak yeterli değildir. Esas belirleyici kabiliyettir.

21 Meslek seçiminde dikkate alınması gereken kabiliyetler •Soyut düşünebilme •Akıcı bir dille yazabilme •Başkalarını anlayabilme •Şekil iletişimini görebilme •Uzay ilişkilerini görebilme •Mekanik yetenek

22 Meslek seçiminde dikkate alınması gereken yetenekler •El- parmak becerisi •Göz- el işbirliği •Kas koordinasyonu •Renk algısı •Yapıcılık

23 YETENEK VE KABILIYETLERE GORE MESLEKLER

24 KABİLİYET NEDİR? •Kendini Mesleki Açıdan Değerlendirme Nedir? •Simdi sizlere verecegimiz soz konusu mesleki tanimlamalar tüm dünyada 22 milyon insan tarafından uygulanmış, bugüne kadar 26 dile çevrilmiş ve 500’ü aşkın bilimsel çalışma ile desteklenmiş bir envanterdir.

25 1. ( R ) Gerçekçi Tip •Karakteristik Özellikleri - Makine, araç, gereç kullanmayı, tamirat işlerini severler - Başarı karşısında parasal ödül almaktan hoşlanırlar - Dürüst, sağduyu sahibi, kendilerine güvenli, politik görüşlerde tutucu kişilerdir •Temel Meslekler - Marangoz, Elektrikçi,Aşçı, Tır Şoförü, - Malzeme Mühendisi, Makine Mühendisi, Rençb er

26 2. ( I ) Araştırmacı Tip •Karakteristik Özellikleri - İcatçı, keşfedici tiplerdir. Bilgi ve öğrenmek değerlidir. - Kesin ve kararlı olmak, elde etmek, sonuca varmak, özgür olmak onlar için önemlidir. - Meraklı, mantıklı,analitik ve sorgulayan bir yapıya sahiptirler. - Analitik veya entelektüel aktivitelerden, araştırmaktan zevk alırlar. •TemelMeslekler - Kimya Mühendisi, Eczacı, Bilgisayar Programcısı, Sistem Analist - Cerrah, Psikiyatr, Veteriner Hekim

27 3. ( A ) Sanatçı Tip •İlgi alanları ve temel özellikleri Karakteristik Özellikleri - Güzellik, kendini ifade edebilmek,hayal etmek ve yaratmak temel değerleridir. - Yaratıcı, bağımsız, açık, geleneksel olmayan orijinal tiplerdir. - Müzik, yazın, sahne sanatları, heykel gibi sanatsal alanlarda çalışmaktan ve entelektüel işlerden hoşlanırlar •Temel meslekler - Reklam Temsilcisi, Mimar, Yazar, İngilizce Öğretmeni, - Film Yazarı, İç Mimar, Müzisyen, Fotoğrafçı

28 4. ( S ) Sosyal Tip •Karakteristik Özellikleri - Başkalarına hizmet etmeye, eşit davranmaya, anlayışlı olmaya, empati kurabilmeye değer verirler - Arkadaş canlısı, güvenilir, yardımsever, nazik, sıcak ve cömerttirler. - Başkaları ile çalışmaktan, gurup çalışmalarından hoşlanırlar. - Grubu amacına ulaştırmak için kendilerini feda edebilirler. •Temel Meslekler •- Danışman, İlkokul Öğretmeni, Hemşire, Meslek Terapisti - Personel Müdürü,Polis, Politika Uzmanı

29 5. ( E ) Girişimci Tip •Karakteristik Özellikleri - Başarı, statü, sorumluluk, - İhtiraslı, dışadönük, coşkulu, etkileyici, kendine güvenen tiplerdir. - Liderlik Etmekten, Satış Yapmaktan,Motive Etmekten, ve Çok İş Üretmekten hoşlanırlar. •Temel Meslekler - Finans Planlama Uzmanı, Yargıç, Avukat - Yönetici Adayı (Herhangi bir Endüstride),Üretim Müdürü, - Proje Direktörü, Satış Müdürü, Şehir Planlamacı

30 6. ( C ) Görenekçi Tip •Karakteristik Özellikleri - Kesin olmak, dürüstlük, ısrarcı ve düzenli olmak temel değerleridir. - Pratik, verimli, genellikle tutucu, detaylarda dikkatli olmak temel değerleridir. - Kesin ve net standartlara ulaşmak için, rakamlarla veya araçlarla çalışmaktan hoşlanırlar •Temel Meslekler: - Muhasebeci, İnşaat Kontrolörü, Yayın Destek Elemanı, Yatırım Analisti, - Personel Özlük ve Tahakkuk Elemanı, Websitesi yayıncısı

31 Mühendislik Bilimleri •Matematik ve Fizik yatkınlığı çok iyi olmalı •Mekaniğe ilgi •Üç boyutlu düşünebilme ve hayal gücü •Bölümler: –Bilgisayar, Elektrik Elektronik, –Makine, İnşaat - Gemi İnşaatı Mühendisliği, –Uçak mühendisliği –Tekstil Mühendisliği, –Teknik Eğitim Makine-Motor Bölümleri

32 Tıbbi Bilimler •Kimya ve biyolojiye yatkınlık •Hafıza gücü •Ezber ve yorum dengesi •İnsan sevgisi ve tahammül •Bölümler –Tıp, Eczacılık, Diş hekimliği –Gen mühendisliği –Biyoloji, Biyokimya –Veterinerlik –Hemşirelik

33 Sosyal Bilimler •Kitap okumaya yatkın •Tarih, Coğrafya ve Felsefe branşlarında iyi •İnsanlarla iyi ilişkiler kurmak, İnsan sevgisi •Toplumsal olayları yorumlama, Tarih şuuru •Bölümler: –Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe –Antropoloji, Arşivcilik, Arkeoloji –Gazetecilik, Halkla İlişkiler, –Rehberlik-Danışmanlık, –Sanat Tarihi, Sosyal Antropoloji, –Tarih, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,

34 İktisadi İdari Bilimler (EKONOMİ) •Matematik ve Sosyal bilimler •İstatistik merakı •Liderlik •Yazılı-sözlü ifade •Prezantasyon kabiliyeti –Hukuk –SBF –İktisat, İşletme, Ekonometri

35 Öğretmenlik •İfade kabiliyeti •İnsan sevgisi, Fedakarlık •İkna gücü •Bölümler: –Okul öncesi öğretmenlikleri (Ana Okulu) –Sınıf öğretmenlikleri –Diğer öğretmenlikler –Eğitim yöneticiliği

36 ALAN ve MESLEK SEÇİMİNDE YAPILAN ÖNEMLİ YANLIŞLAR •Lise dönemi gencin grup ilişkilerine çok önem verdiği bir yaş dönemidir ve genç, gruptan ayrılmak istemez. Alan seçiminde de grubun çoğunluğu nereye yöneliyorsa genç, arkadaşlarından ayrılmamak için ilgi ve yetenekleri dışında bir alanı seçmek gibi bir yanlışa düşebilir. •Öğrenci bazen de ailesinin, okulun, çevresinin ve hatta toplumun etkisinde kalarak ilgi ve yeteneklerine uygun olmayan alanı da seçebiliyor.

37 •Gençlerin meslek seçiminde önemli olan bir etken de çok popüler ve gelir getiren mesleklere olan eğilimdir. Eğer ders başarısı ve yetenekler bu mesleklere uygun değilse ve buna rağmen yine bu meslekleri seçiyorsa, öğrenimini tamamlayıp mesleki yaşama başladığında yaptığı işten zevk alamama, yeteneklerini kullanamama gibi olumsuzluklarla karşı karşıya kalır.

38 ÖĞRENCİNİN ALAN ve MESLEK SEÇİMİNDE AİLEYE TAVSİYELER • Lise birinci sınıftan itibaren başlayan yıllar, öğrencinin geleceğine ilişkin yeni kararlar almasını ve bu kararları uygulamaya koymasını gerektiren yıllardır. Lise öğrencileriyle yapılan araştırmalar, öğrencilerin en çok “gelecek, meslek ve öğrenim” konusunda kaygıya düştüklerini göstermektedir. O halde bu yıllar, kritik yıllardır ve aile, yani anne- baba ve gençle ilgili diğer yetişkin bireyler gence yardımcı olmalıdırlar.

39 Anne-babanın izlemesi gereken tutumlar • Çocuğunuzun ders başarısını, ilgi ve yeteneklerini, serbest zamanlarında ne tür etkinliklerde bulunduğunu gözlemleyin. •Seçmeyi düşündüğü mesleklerle ilgili araştırmayı birlikte yapın. • Bazı durumlarda anne-baba kendilerinin gerçekleştiremedikleri idealleri çocuklarının gerçekleştirmesini isterler. Çocuğunuzun istek ve ideallerinin sizinkinden farklı olabileceğini unutmayınız.

40 •Alanlara kaynaklık eden derslerdeki başarı çok önemlidir. Çünkü bu dersler, seçmeyi düşündüğü alanda daha geniş ve kapsamlı olarak okutulacaktır. Bu derslerde zorlanıyorsa başarısı düşecek, bu da diploma notunun düşük olmasına, dolayısıyla orta öğretim başarı puanının düşük gelmesine sebep olacaktır.

41 Bazen de anne-babalar çocuklarının ilgi, yetenek ve isteklerini dikkate almadan kendilerine ait kurulu bir düzeni devam ettirmeleri için (baba tekstil işiyle ilgileniyorsa çocuktan tekstil mühendisi olmasını istemek gibi) onlara telkinde bulunmakta, hatta zorlamaktadırlar. Bireysel farklılıkları dikkate almak gerekmektedir.

42 • Ailede eşler arasındaki çatışmalar veya ergenlik çağındaki gençle yapılan aşırı tartışmalar gencin başarısını ve sağlıklı bir alan/meslek seçimi kararını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Özellikle aile içi ilişkiler, iletişim ve desteğin olumlu bir şekilde yansımasında yarar vardır.

43 42 Seçebileceğiniz Kaç Alan Var? Fen Bilimleri – Sayısal Sosyal Bilimler – Sözel Türkçe Matematik - Eşit Ağırlık

44 Özel Yetenek •Yeteneklerin ortaokul çağında keşfedilmesi –Korumaya ve takibe alınması •Bölümleri kazanıncaya kadar yapılacak işler –Kılavuz bulunması, önlerinin açılması, teşvik.. •Okurken dikkat edilecek hususlar –Kaldıkları ortamın uygun hale getirilmesi –Part-time iş yapacaklarsa uygun tercih

45 44 Alan – Alana Kaynaklık Eden Ders İlişkisi Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji Fen bil- kaynaklık eden dersler 1. Edebiyat, Tarih, Coğrafya Sözel /Sosyal bil alanına kaynaklık eden dersler 2. Matematik, Edebiyat Türkçe – Matematik alanına kaynaklık eden dersler 3.

46 45 SAYISAL • TIP FAK. • MAT,FİZ,BİY,KİMYA •TÜM MÜHENDİSLİKLER • DİŞ HEKİMLİĞİ • MİMARLIK • MOLEKÜLER BİYOLOJİ • İŞLETME - İKTİSAT • ECZACILIK vs… EŞİT AĞIRLIK • HUKUK • KAMU YÖNETİMİ •ULUSLAR ARASI İLŞK. • İŞLETME - İKTİSAT •REHB.PSİK.DANŞMNLK • SINIF ÖĞRT • PSİK, FELS,SOSYOLOJİ • ULUSLAR ARSI TİC.vs.. HANGİ ALAN HANGİ BÖLÜMÜ TERCİH EDEBİLİR ?

47 46 HANGİ ALAN HANGİ BÖLÜMÜ TERCİH EDEBİLİR ? SÖZEL • BASIN YAYIN • TÜRK DİLİ ve TÜRKÇE ÖĞRT • TARİH, COĞRAFYA • SOSYAL BİLG.ÖĞRT •HALKLA İLİŞKİLER • RADYO - TV, GAZETECİ

48 GELECEKTE ELEMAN İHTİYACI OLACAK MESLEKLER •Doktor, diş hekimi, eczacı, hemşire, veteriner, ilköğretim öğretmeni, Üniversite öğretim elemanı ile •makine, endüstri, elektrik- elektronik, bilgisayar, kimya, jeodezi mühendisleri.

49 YENİ BİNYILIN GÖZDE MESLEKLERİ

50 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ •Bilgisayar Mühendisliği; bilgisayar sistemlerinin yapısı, tasarımı, geliştirilmesi ve bu sistemlerin kullanımı konusunda eğitim ve araştırma yapar.

51 ÇALIŞMA ALANLARI : • Bilgisayar Mühendisleri; hemen her sektörde, sistem analisti, programcısı, tasarım mühendisi, iletişim-ağ mühendisi, programcı, web tasarımcısı olarak çalışabilmektedir.

52 BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ •Sağlık alanında teşhis ve tedavi amacıyla kullanılan mekanik ve elektronik cihaz ve sistemlerin tasarım, üretim, geliştirme, bakım ve onarım faaliyetlerini kapsamaktadır.

53 ÇALIŞMA ALANLARI •Biyomedikal Mühendisleri; sürekli gelişen tıp alanında; hastanelerde, ilaç firmaları, tıbbi cihaz şirketlerinde ve araştırma merkezlerinde çalışabilirler.

54 ENFORMASYON TEKNOLOJİLERİ •İşletmelerde bilgisayar kullanımı ve internet üzerinden iş yapılması için gerekli temel eğitim verilir. Bilgisayar ve Elektronik Müh. İle İşletme gibi bölümlerden ortak dersler alınır.

55 ÇALIŞMA ALANLARI •Bölüm mezunları; hemen her sektörde, internet ve web sitesi hizmeti veren firmalarda yönetici ve bilgisayar uzmanı olarak görev alabilirler.

56 MATEMATİK- BİLGİSAYAR •Yazılım ağırlıklı uygulamaya yönelik bir programdır. Matematik ve bilgisayar üzerine bilgi ve beceri ile donatılmış araştırmacılar yetiştirilmektedir.

57 ÇALIŞMA ALANLARI •Bölüm mezunları ; programcı, •tasarımcı, •sistem analisti, • sistem yöneticisi olarak tüm sektörlerde çalışabilmektedirler.

58 MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK •Canlı ile ilgili güncel ve temel konuların araştırılması, biyolojik olayların molekül yapısı ve hücre işlevlerinin araştırılması yönünde eğitim verilmektedir.

59 ÇALIŞMA ALANLARI • Bölüm mezunları biyoloji, ilaç sanayi, sağlık endüstrisi, tarım, hayvancılık, biyokimya ve besi sektörlerinde çalışma imkanına sahiptirler.

60 TELEKOMİNİKASYON MÜHENDİSLİĞİ •Başdöndürücü gelişmelere sahne olan telekominikasyon dünyasına otomasyon, mikroelektronik ve bilgisayar bilimi ile bağlantılı bilgi birikimine sahip, proje odaklı mühendislik eğitimi almış mühendisler yetiştirilmektedir.

61 ÇALIŞMA ALANLARI •Telekominikasyon sistemleri ve enformasyon teknolojisine ilişkin alanlarda, kontrol sisteminin tasarım ve üretiminde, endüstriyel otomasyon sektöründe çalışabilirler.

62 İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ •İşletmelerin teknik kadroları ile işletmeci kadroları arasındaki ilişkiyi kurabilecek nitelikli yönetim elemanları yetiştirilmektedir. Temel mühendisliğin yanında işletmecilik, bilgisayar, hukuk, pazarlama, yönetim ve organizasyon konularında eğitim verilmektedir.

63 ÇALIŞMA ALANLARI •Mezunlar pek çok sektörde, fabrika ve şirkette değişik bölümlerde yönetici kademesinde rahatlıkla çalışabilmektedirler.

64 ENFORMATİK •İşletme içinde gerekli bilgi akışının düzenlenmesi, işlenmesi ve yönetime yararlı hale getirilmesi için gerekli yazılım ve donanım bilgisinin verildiği ve uygulandığı bir bölümdür.

65 ÇALIŞMA ALANLARI •Mezunlar ; işletmelerde bilgisayarın kullanıldığı tüm birimlerde, muhasebe, finans, bütçe ve pazarlama bölümlerinde bilgi akışının düzenlenmesi ve bilgisayar aracılığı ile kontrolü gibi alanlarda çalışabilirler.

66 ULUSLARARASI FİNANS •Uluslar arası finans piyasalarından kaynak sağlayıp bunu en verimli ve etkin şekilde yatırıma dönüştürecek,banka,sigorta ve borsa şirketlerinde yönetici olarak çalışabilecek mezunlar yetiştirilmektedir.

67 ÇALIŞMA ALANLARI •Mezunlar ulusal düzeyde orta ve büyük ölçekli şirketlerde, Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararası şirketlerde finansal analist, strateji planlama yöneticisi ve borsa uzmanı olarak çalışabilirler.

68 PSİKOLOJİ •İnsan davranışlarının yapı ve süreçlerini bilimsel yöntemlerle inceleyen ve davranış bozuklukları ile gelişim sorunlarının teşhis ve tedavisinde faaliyette bulunan kişiler yetiştirilir.

69 ÇALIŞMA ALANLARI •Mezunlar psikolog ünvanı alabildikleri gibi işletmelerde endüstri psikoloğu, insan kaynakları bölümünde araştırmacı, reklamcılık, halkla ilişkiler gibi alanlarda çalışabilmekte ayrıca okullarda psikolojik danışman olarak görev alabilmektedirler.

70 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ •Bilgisayar programlama, sistem tasarımı, veri iletişimi gibi bilişim konuları ile organizasyon, ekonomi pazarlama, finans gibi temel işletme konularını dengeleyen bir eğitim verilmektedir.

71 ÇALIŞMA ALANLARI •Mezunlar; kuruluşların insan kaynakları, işletme ve bilgisayar, organizasyon, pazarlama ve finans hizmetlerinde üst kademelerde çalışabilirler.

72 HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM •Kurumları halka tanıtmak, hedef kitle üzerinde olumlu imaj yaratmak ve prestijlerini yükseltmeye yönelik çalışıp araştırma yapacak eleman yetiştirilmektedir.

73 ÇALIŞMA ALANLARI •Mezunlar hemen her sektörde, reklam ve kamuoyu araştırmaları ile ilgili kuruluşlarda görev alabilirler. Ayrıca müşteri ilişkileri yöneticisi, danışman, ürün ya da hizmet sorumlusu olarak da çalışabilirler.

74 RADYO - TV - SİNEMA •Hızla gelişen kitle iletişim sektöründe radyo ve tv yayıncılığı, sinema yapımcılığı alanında görev alacak nitelikli elemanlar yetiştirilmektedir.

75 ÇALIŞMA ALANLARI •Mezunlar ; kameraman, yönetmen, senarist, yapımcı, görüntü yönetmeni, ses operatörü olarak film şirketlerinde resmi ve özel radyo-tv kuruluşlarında görev alabilmektedirler.

76 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI •Bölümün amacı; yaratıcılığı en son teknolojik imkanlarla birleştirebilen, görsel iletişim alanında üretken bireyler yetiştirmektir. Pratik uygulamalarla görsel bilgi ve kavrayışı birleştiren bir programdır.

77 ÇALIŞMA ALANLARI •Tasarımcılar; iletişim, medya ve reklamcılık alanından başlayıp, bilgisayar destekli grafik tasarımından özgün başyapıt yaratımına kadar uzanan geniş bir yelpazede çalışabilmektedirler.

78 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ •Verimi yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için yöntemler, teknikler geliştiren uygulayan ve bu konularda eğitim ve araştırma yapan bir bölümdür.

79 ÇALIŞMA ALANLARI • Dunyada gittikçe önemi artan bir mühendislik alanıdır. Gerek kamu gerek özel sektörde endüstri mühendislerine ihtiyaç duyulmaktadır.

80 ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ • Çevre kirlenmesinin yol açtığı estetik ve ekonomik kayıpların önlenerek insan sağlığına ve refahına uygun çevre koşullarının yaratılması konularında eğitim ve araştırma yapar.

81 ÇALIŞMA ALANLARI •Kamu kurumları ile özel firmalarda araştırma, planlama işlerini yapabilmekte, şehir imar planlarını hazırlamaktadırlar. Ulaşım, tarihsel çevre, doğal çevre ve turizm planlaması alanlarında çalışmaktadırlar.

82 UNUTMAYIN!..... “HİÇBİR İŞİN GELECEĞİ YOKTUR, O İŞİ YAPAN KİŞİNİN GELECEĞİ VARDIR.”

83


"RECEP ONAL DRAMMEN MERKEZ CAMII DIN GOREVLISI MESLEK NEDİR? Kişinin belli bir eğitimle edindiği ve geçimini sağlamak için sürdürdüğü etkinlikler bütünüdür." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları